0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1,2 HTP a dojmy po prvních 60 tis. km.

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 07:48, Příště si přečti celý článek od týpka
a pak můžeš reagovat,takhle vypadáš jako hňup.Určitě je v jeho článku dost pravdy a i jí jako býv. majitel nemám zrovna Fab1 (koupená nová r.03)nejlepší zkušenosti,ale v tý době jsem potřeboval kombi na servis-podnikání a fabia po městě vyhovala,ale jinak to není zázrak,to snad uzná i její majitel.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 07:50, Pro radustraku !
Tak snad.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 09:25, RE: fábie
rudastraka napsal:
proc sis nekoupil neco silnejsiho, treba dvoulitr ty trubko???
tyhle kritiky jako ses ty, co si koupi zakladni motorizaci aby usetrili, bych hnal svinskym krokem
Za dvoulitr chtěla tehdy škodovka ve fábii cca půlmeloun. To ani skalní nadšenci nedokázali překousnout, protože se motorizace 2.0 prodalo necelé půlprocento produkce a beztoho to nebyl žádný "prak" ale líná potvora. Konkurence byla po motorové stránce naprosto jinde. Přesto všechno byla F1 zjevením a proto bych se i nad "problémy s motory" dokázal povznést. O to větší šok je potom generace druhá, která nejenže nevyřešila základní problém s podvozkem, ale zůstal i problém s motory (kdo věří tomu, že mezi 1.2 HTP z roku 2003 a rokem 2009 je nějaký zásadní rozdíl, měl by navštívit ušního lékaře a chocholouška-říká se tomu nutkání) navíc přibyl problém s designem a vnitřním prostorem. F2 byla čistokrevným downgradem.
A teď pro tebe.
F1 jsem zakoupil sobě jako první a také poslední nový vůz (specieleně pro tebe, klidně bych si mohl dovolit 7,2 osmiválec v eldorádu, ale z jistých důvodů mě vlastnictví ameriky nepřitahuje) Ano, 1,4 MPi byl krokem vedle a dodnes lituji 30 tisíc, které jsem ušetřil a kolik stál schopnější motor od VW s 55kW. Tehdy (2002) jsem uvěřil, že hodnoty na papíře jsou za bernou minci. Jsem ve své podstatě klidný řidič a tak mi tento povoz z 95% času stačil. Zbylých 5% byly pokusy probrat tento motor z letargie. Přísámbohu nejde to. Od té doby utekla nějaká doba a já mám možnost občas krotit na těch 5% času něco, co člověka z letargie vytáhne a užije si. Nemusím si kupovat pro běžné ježdění nějakého prasopsa typu O2 RS, abych ukojil touhu vokázat to na silnici ostatním oktávkám, ale krotce si zablbnout mimo špičku na vlastní kůži bez hypertrofování ega ostatním šoférům. Abys to nepochopil blbě (což je zrovna u tebe pravděpodobné) preferuji vlastnictví více vozů pro každou příležitost v součtu to za určitých podmínek vyjde levněji a navíc budou pro konkrétní potřebu vhodnější...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 10:09, Nejni to zas tak hrozný paní Milerová
Páč paní Švejková jezdí s tímto motórem průměrně za 5-5,5 l. A to při normálním stylu jízdy, při relativním dodržování povolených rychlostí. Když situace dovolí, tak umí i za 4l. Za další, světla svítí normálně, neoslňují, a svítí lépe než u O1. Pro zoufalce s lyžařskou botou na noze - že máte spotřebu jak Bretšnajdr ? Tak se naučte jezdit, nebo si pořiďte jiné vozidlo, ve kterém se vaše ego nebude tak trápit. Fabču máme 2 roky, kosti jsme ještě nemuseli měnit, tak buď máme kliku, nebo jsme statistickou výjímkou, nebo fakt nevím. Pro některé, Fabča je určena pro paní Švejkovou na dojíždění do práce cca 30 km. Na cesty na Bělehrad máme něco onačejšího. Jo a paní Milerová, probůh, nechci z Fabky dělat cosi nadpozemskýho, je to vobyčejná motorová žižkovská dročka, která naprosto vyhovuje svýmu účelu použití. Ale proč na ni plivat, nejni li důvod.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 10:23, Servis autorizovaný vs garáž:
Víte, opustit autorizovaný servis se vyplatí pouze v případě, že máte velmidobrého servisáka nebo si seženete servisní plán. Ony ty servisní intervaly nejsou jenom výměna oleje a filtru, ale taky kontrola destiček, kotoučů, promazání brzd, rozvody (a tím nemyslím jenom řemen), výměna chladící kapaliny, brzdové kapaliny v brzdách, ABS, případně v ovládání spojky. Seřízení motoru a výměny drobností jejichž životnost je předepsána (například různé vysokotlaké hadičky).

Pak se člověk diví, když vidí ty vraky v autoservisech - jasně, když posledních 100tis. nedostaly pořádný servis.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 10:25, RE: Servis autorizovaný vs garáž:
Riccardo napsal:
Víte, opustit autorizovaný servis se vyplatí pouze v případě, že máte velmidobrého servisáka nebo si seženete servisní plán. Ony ty servisní intervaly nejsou jenom výměna oleje a filtru, ale taky kontrola destiček, kotoučů, promazání brzd, rozvody (a tím nemyslím jenom řemen), výměna chladící kapaliny, brzdové kapaliny v brzdách, ABS, případně v ovládání spojky. Seřízení motoru a výměny drobností jejichž životnost je předepsána (například různé vysokotlaké hadičky).

Pak se člověk diví, když vid...
... výměna oleje v servu, v převodovce, ... už mně víc nenapadá, ale určitě to není všechno.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 12:42, RE: Servis autorizovaný vs garáž:
Riccardo napsal:
... výměna oleje v servu, v převodovce, ... už mně víc nenapadá, ale určitě to není všechno.
Už jsem mi do ruky dostali auta servisované v autorizovaných škodovkách, naposledy třba O1 TDI do posledního kilometru servisovaná a kupovaná přímo u škody auto, v servisce bylo zaškrtnuto že byl třeba vyměněn olej ve spojce haldex přitom zmiňovaná oktávka nebyla 4x4 takže haldex nemá :) dále nebyli udělány základní věci jako seřízení bubnových brzd vzadu atd. a ještě za to platit? děkuji nechci a lepší je garáž kde mi to známý neodflákne.

btw na autě mám nájezd 300 tisíc km a olej v převodovce jsem neměnil nikdy a na žádném autě, taky jsem nikdy problém s převodovkou neměl, zato znám lidi co olej vyměnili a převodovka začla blbnout :) takže tytop babské rady o autorizovaných servisech a výměnách si nechte od cesty nebo nám můžete říct ještě tu o červené karkulce :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 15:03, RE: Servis autorizovaný vs garáž:
Riccardo napsal:
Víte, opustit autorizovaný servis se vyplatí pouze v případě, že máte velmidobrého servisáka nebo si seženete servisní plán. Ony ty servisní intervaly nejsou jenom výměna oleje a filtru, ale taky kontrola destiček, kotoučů, promazání brzd, rozvody (a tím nemyslím jenom řemen), výměna chladící kapaliny, brzdové kapaliny v brzdách, ABS, případně v ovládání spojky. Seřízení motoru a výměny drobností jejichž životnost je předepsána (například různé vysokotlaké hadičky).

Pak se člověk diví, když vid...
Opustit autorizovaný servis se vyplatí vždy!!! Navíc tam makaj největší voli za málo peněz vetšinou po škole. Na všechno serou a dělal levárny aby si přilepšili k platu.
Proč třeba borec z porsche brno mohl prodávat tři až 5 litrů oleje catrol denně cena v porschecena 680,- / l po 200,-.
Povolí se matka vyteče půlka starýho, půlka se tam nechá, doplní se novým a je to ;o) takže takových 800,- kč denně k platu ti dá měsíčně 16 000 čistá ruka. A to nemluvím o dalších výserech co se v aut. servisech dějí.
Zkrátka známej neautorizovanej tě neojebe, ztratil by zákazníky, nevyplatí se mu to.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 15:48, RE: Servis autorizovaný vs garáž:
Aleš napsal:
Opustit autorizovaný servis se vyplatí vždy!!! Navíc tam makaj největší voli za málo peněz vetšinou po škole. Na všechno serou a dělal levárny aby si přilepšili k platu.
Proč třeba borec z porsche brno mohl prodávat tři až 5 litrů oleje catrol denně cena v porschecena 680,- / l po 200,-.
Povolí se matka vyteče půlka starýho, půlka se tam nechá, doplní se novým a je to ;o) takže takových 800,- kč denně k platu ti dá měsíčně 16 000 čistá ruka. A to nemluvím o dalších výserech co se v aut. servise...
"Známej neautorizovanej tě neojebe"...

Teď ho ještě sehnat. Garážista mi před rokem chtěl vyměnit všechny tlumiče za cca 10 tisíc. Že jsou špatné poznal pohledem na pneumatiky!!! Cca před měsícem před garančkou jsem si pro jistotu zajel na test tlumičů a všechny tlumiče jsou OK (asi se během roku spravily samy). Autorizák při garančce mi nic o tlumičích neříkal, nesnažil se mě ojebat. Naopak mi udělali při garančce geometrii a dali výpis měření předchozího a nového stavu na papíře.

Tentýž garážista mi chtěl nedávno měnit zadní brzdové kotouče za poměrně vysokou částku. Přitom autoriz. servis při garančce žádnou poznámku ke kotoučům neměl.

Čili dobrý garážista je fajn. Ale nemám čas ani už chuť ho hledat. Navíc druhé auto máme v záruce a tam je to bez debat. Nechci přijít o záruku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 17:25, RE: Servis autorizovaný vs garáž:
Petr S napsal:
"Známej neautorizovanej tě neojebe"...

Teď ho ještě sehnat. Garážista mi před rokem chtěl vyměnit všechny tlumiče za cca 10 tisíc. Že jsou špatné poznal pohledem na pneumatiky!!! Cca před měsícem před garančkou jsem si pro jistotu zajel na test tlumičů a všechny tlumiče jsou OK (asi se během roku spravily samy). Autorizák při garančce mi nic o tlumičích neříkal, nesnažil se mě ojebat. Naopak mi udělali při garančce geometrii a dali výpis měření předchozího a nového stavu na papíře.

Tentýž gará...
špatné tlumiče se podle ojetých pneu poznat opravdu dají, na testu tlumičů jsem byl poté co jsem dal nové tlumiče a test ukázal že jsou téměř na výměnu :)) kotouče můžeš mít špatné a v autorizáku se na tebe klidně vyprdnou. jinak je cena závislá na značce seženeš drahý a kvaliní zimermany a sešen starline z plechu za pár kaček. Jinak dobrýho garážistu poznáš tak že si na autě uděláš malou závadu (třeba spálíš pojistku od serva) řekneš mechanikovi že ti nefunguje servo a uvidíš co si pak naučtuje a jestli přizná že to byla jen pojistka tak mu můžeš věřit....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 17:32, RE: Servis autorizovaný vs garáž:
SupermanXXX napsal:
špatné tlumiče se podle ojetých pneu poznat opravdu dají, na testu tlumičů jsem byl poté co jsem dal nové tlumiče a test ukázal že jsou téměř na výměnu :)) kotouče můžeš mít špatné a v autorizáku se na tebe klidně vyprdnou. jinak je cena závislá na značce seženeš drahý a kvaliní zimermany a sešen starline z plechu za pár kaček. Jinak dobrýho garážistu poznáš tak že si na autě uděláš malou závadu (třeba spálíš pojistku od serva) řekneš mechanikovi že ti nefunguje servo a uvidíš co si pak naučtuje...
jinak moje story z 2006 je tady:

http://news.auto.cz/diskuse/4618a811e5677?diskuse&typ=1&od=35&kolik=20&sort=
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 17:46, RE: Servis autorizovaný vs garáž:
Petr S napsal:
"Známej neautorizovanej tě neojebe"...

Teď ho ještě sehnat. Garážista mi před rokem chtěl vyměnit všechny tlumiče za cca 10 tisíc. Že jsou špatné poznal pohledem na pneumatiky!!! Cca před měsícem před garančkou jsem si pro jistotu zajel na test tlumičů a všechny tlumiče jsou OK (asi se během roku spravily samy). Autorizák při garančce mi nic o tlumičích neříkal, nesnažil se mě ojebat. Naopak mi udělali při garančce geometrii a dali výpis měření předchozího a nového stavu na papíře.

Tentýž gará...
To je divné Vás chtěl garážista ohnout o 10 prutů a jedete tam znovu??? S Váma bych chtěl obchodovat!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 18:29, RE: Servis autorizovaný vs garáž:
SupermanXXX napsal:
špatné tlumiče se podle ojetých pneu poznat opravdu dají, na testu tlumičů jsem byl poté co jsem dal nové tlumiče a test ukázal že jsou téměř na výměnu :)) kotouče můžeš mít špatné a v autorizáku se na tebe klidně vyprdnou. jinak je cena závislá na značce seženeš drahý a kvaliní zimermany a sešen starline z plechu za pár kaček. Jinak dobrýho garážistu poznáš tak že si na autě uděláš malou závadu (třeba spálíš pojistku od serva) řekneš mechanikovi že ti nefunguje servo a uvidíš co si pak naučtuje...
Věřím že podle gum se tlumiče poznat dají, ale jak jsem psal, byl jsem pak (v Barumu) nezávisle na testu tlumičů a tam mi řekli že jsou naprosto OK.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 18:31, RE: Servis autorizovaný vs garáž:
llug napsal:
To je divné Vás chtěl garážista ohnout o 10 prutů a jedete tam znovu??? S Váma bych chtěl obchodovat!
Jezdím tam jen na pneu servis, přehazování a vyvažování gum. Mám to blízko a on je časově dost flexibilní. Občas ale od něj dostanu nabídku na podobnou "opravu".
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 18:34, RE: Servis autorizovaný vs garáž:
Petr S napsal:
Jezdím tam jen na pneu servis, přehazování a vyvažování gum. Mám to blízko a on je časově dost flexibilní. Občas ale od něj dostanu nabídku na podobnou "opravu".
Jinak jsem naopak teď celkem spokojený s autorizovaným servisem. Dali mi do auta omylem 5W-40 místo 5W-30 a gratis mi hovyměnili, jen jsem doplatil rozdíl cen. Po 2 výměnách byl olej čistý jako voda
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 18:52, RE: Servis autorizovaný vs garáž:
SupermanXXX napsal:
jinak moje story z 2006 je tady:

http://news.auto.cz/diskuse/4618a811e5677?diskuse&typ=1&od=35&kolik=20&sort=
Slušny příběh...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.11.2009 21:10, RE: Servis autorizovaný vs garáž:
Petr S napsal:
Jinak jsem naopak teď celkem spokojený s autorizovaným servisem. Dali mi do auta omylem 5W-40 místo 5W-30 a gratis mi hovyměnili, jen jsem doplatil rozdíl cen. Po 2 výměnách byl olej čistý jako voda
protože tam dali vodu :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 01.12.2009 08:46, kvalitní recenze
Kvalitní a objektivně napsaná recenze. Líbí se mi bez emocí psané údaje o spotřebe, odpovídá spotřebě, kterou mám já taky.
Komentovat ostatní přísvěvky lidí, kteří tomu nevěří (a jezdí s passatem, nebo mondeem) nemá smysl. U tohoto motoru hodně záleží na tom, jak s ním kdo jezdí....pokud takto jako Ty Petře, dostane se na velmi zajímavé hodnoty na spotřebě. A pak že tento motor není úsporný !! Petře, díky za pěknou recenzi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.04.2010 21:55, RE: kvalitní recenze
G. napsal:
Kvalitní a objektivně napsaná recenze. Líbí se mi bez emocí psané údaje o spotřebe, odpovídá spotřebě, kterou mám já taky.
Komentovat ostatní přísvěvky lidí, kteří tomu nevěří (a jezdí s passatem, nebo mondeem) nemá smysl. U tohoto motoru hodně záleží na tom, jak s ním kdo jezdí....pokud takto jako Ty Petře, dostane se na velmi zajímavé hodnoty na spotřebě. A pak že tento motor není úsporný !! Petře, díky za pěknou recenzi.
Zajímavá recenze a ještě zajímavější názory......ale chci se tady podělit o průměrnou spotřebu,jen koukám a valím oči,že fabia tolik "žere!"Já mám prům.spotřebu v hondě civic s motorem 1.8 103 kW,6,5 litrů/100,jsem ještě pod udávanou hodnotou výrobce....což jsem ráda.....jezdím s lehkou nohou ale i trochu ostře,ta prům.spotřeba je super!Já neznám,co je mít plynový pedál na podlaze......to bych asi nejspíš zažila to pravé japonské peklo....kdo si někdy sedl do Vtecu,pak měl zážitek z toho,že ve vyšších rychlostech auto stále táhne,to moje si konkrétně prý libuje v rychlosti 160 km/h.Je to drak....Ať Vám to pánové dobře jezdí.....
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.