0
zpět
 

diskuze k tématu: Redakční test Škody Fabia 1.6 TDI

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 25.11.2010 15:29, RE: Prachy?
David V napsal:
Řekněme to tak. Zajímá mě, zda utratím 150 tisíc za 5 let, ale řeknu to jinak. Za uplynulých 10 let je najezdil 100 tkm se 3-mi auty (postupně) za 0,5 M (když odečtu současnou hodnotu vozu) Stát mě nechal jen úplně první stařičký Kadett během prvních 3. let. Ptám se, lze ještě z toho ušetřit, kdybych měl auta naftová? Hypoteticky teoreticky avšak prakticky spíše sporadicky.
Nicméně lítáme tu ode zdi ke zdi (auto za 1,5 M vs. žádné auto), vraťme se k Fábii, vyplatí se si za diesel skoro 30% přip...
Do jakékoli fobie (a jiného prcka) se diesel nevyplatí - snad pokud je člověk masochista a opravdu tím najezdí 40 tisíc za rok. U většího a velkého auta, které najede minimálně 30 tisíc za rok je (podle mě) diesel ekonomicky výhodnější. Má sice dražší servis, ale pořád se ekonomicky vyplatí. O poruchách dieselů se všude mluví a píše, ale já jsem se soukromě ani ve firmě s žádnou "pořádnou" (turbo, vstřiky) nepotkal - když auto obvykle prodávám při 200 tisících km (se serviskou). Jak jsem psal výše, je to spíš otázka kupců ojetin a jejich schopnosti / neschopnosti financovat dražší servis dieselu - to se potom na spolehlivosti projeví mnohem více než dalších 200 tisíc najetých km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 25.11.2010 15:29, RE: Prachy?
David V napsal:
Řekněme to tak. Zajímá mě, zda utratím 150 tisíc za 5 let, ale řeknu to jinak. Za uplynulých 10 let je najezdil 100 tkm se 3-mi auty (postupně) za 0,5 M (když odečtu současnou hodnotu vozu) Stát mě nechal jen úplně první stařičký Kadett během prvních 3. let. Ptám se, lze ještě z toho ušetřit, kdybych měl auta naftová? Hypoteticky teoreticky avšak prakticky spíše sporadicky.
Nicméně lítáme tu ode zdi ke zdi (auto za 1,5 M vs. žádné auto), vraťme se k Fábii, vyplatí se si za diesel skoro 30% přip...
S Pavlikem se neshodnu ani já, ale velice se mi líbí jeho myšlenka si auto nekupovat vůbec (což je z hlediska údržby, provozu a ohledu na životní prostředí zřejmě nejlepší). Takhle jsem nad tím nikdy neuvažoval. Jinak diskuze je to plodná, dle mého.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 25.11.2010 15:33, RE: Prachy?
Pavlik napsal:
Do jakékoli fobie (a jiného prcka) se diesel nevyplatí - snad pokud je člověk masochista a opravdu tím najezdí 40 tisíc za rok. U většího a velkého auta, které najede minimálně 30 tisíc za rok je (podle mě) diesel ekonomicky výhodnější. Má sice dražší servis, ale pořád se ekonomicky vyplatí. O poruchách dieselů se všude mluví a píše, ale já jsem se soukromě ani ve firmě s žádnou "pořádnou" (turbo, vstřiky) nepotkal - když auto obvykle prodávám při 200 tisících km (se serviskou). Jak jsem psal vý...
Vstřiky, turbo, EGR, dvouhmoťák, (DPF) - tyty komponety prostě odejdou a nemusí se jednat o závadu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 25.11.2010 18:00, RE: Prachy?
pargi napsal:
Vstřiky, turbo, EGR, dvouhmoťák, (DPF) - tyty komponety prostě odejdou a nemusí se jednat o závadu.
Neříkám že neodejdou, ale na žádném autě co detailně znám soukromě nebo firemě (cca 50 vozů za ty roky) neodešly. Koupena jako nová a prodávána s nájezdem okolo 200 tisíc max. po 6 letech.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 25.11.2010 19:28, RE: Zase chrochta
David V napsal:
Hm, netoužím po ničem jiném, než absolvovat 50 tisíc za rok ve Fábii, co ve Fábii, v chrochtofábii. A co když jsem ten rozdíl spotřeb skutečně přehnal, a bude činit kolem toho litru, to se nám najednou vyrovnání posouvá k 200 tisícům...
V tomto případě se dle mého názoru jedná o úsporu za každou cenu.
Vysvětluj to osobám zodpovědným za nákup fleetových vozů. Já osobně to taky považuju za úlet, ale právě taková kombinace vozu x motoru je snad 2. nejčastější - 1. je fabia s HTP. Potěš koště. Onen obchoďák bude s takovým dělem jezdit jako prase za 7, s HTP za 8 a s FSI za 10.

Pro mě je podstatnější jakýs takýs komfort, proto jezdím s onou 406 2,2 HDI. Za 7 - 7,5, s podobně výkonným benzínem jsem jezdil za 10-11. Cca 40 tkm/rok. Takže nepotřebuju logaritmický pravítko, abych si to spočítal. Jasně, s O2 TDI bych jezdil za 6-6,5, ale zas až tak spořivej nejsem...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 25.11.2010 19:39, RE: Prachy?
David V napsal:
Nerozumím oddělování úspor a levnějšího provozu. Kolik činí časová ztráta hodnoty přepočtená na 1 kilometr versus palivové náklady na 1 km? Levnější provoz má levnější auto. Na to se hodí Šimkovo a Grossmannovo "Nechci slevu zadarmu, řekl Zelí a položil na stolek stokorunu." Tehdy jsme se tomu smáli, protože jsme to považovali za vtip.
Dám za auto 1,5 M, mám ho 5 let ujedu s ním 150 tisíc km (ne každý v autě nocuje), což je u takovýho auta řekněme 0,5 M v naftě a 0,65 M v benzínu. Za 5 let bud...
Už jsem to tu psal, jen to zopakuju. Filozofické založení těhle lidí jsem nestudoval, ale určitý poznatek mám.

Koupit si nový auto je RADOST, kupovat obden pohonné hmoty je PAKÁRNA.
Asi by ses divil, jakýma autama jezdí největší kolenovrti. No nic...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 25.11.2010 21:03, RE: Prachy?
Pepe napsal:
Už jsem to tu psal, jen to zopakuju. Filozofické založení těhle lidí jsem nestudoval, ale určitý poznatek mám.

Koupit si nový auto je RADOST, kupovat obden pohonné hmoty je PAKÁRNA.
Asi by ses divil, jakýma autama jezdí největší kolenovrti. No nic...
Kdo fasuje s benzínem obden by s nafťákem fasoval cca ob 2,5 dne. Zas tak tragicky se spotřebou na tom benzíny snad nejsou ne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 27.11.2010 10:39, RE: David V, Joska
David V napsal:
Pružnost motoru spíše souvisí s obsahem, respektive použitím turbodmychadla. Vezmi si dva stejné obsahy atmosférické a potom přeplňované. Dycinky bude uživatelsky příjemnější ten benzín. Srovnávat přeplňovaný diesel s atmo benzínem byť stejného obsahu není košer. Taky není košer přizpůsobovat srovnávací otáčky dieselu. Pružnost se dá srovnávat za stejných podmínek, což je v místě největšího točivého momentu obou agregátů. Čili buď sprint z 0 na 100, tam jsou stejné podmínky a v pružném zrychlení...
S těmi geny je to myšleno tak, polopaticky řečeno, že pokud měla rakovinu vaše babička a vaše matka, tak ji nejspíš (je velká pravděpodobnost) dostanete taky. Ale je to diskuze na hodně dlouho a o " ho*nu ". Můžeme se bavit o tom, že rakovina vlastně není nemoc, ale zhoubné -nekontrolovatelné- bujení vašich vlastních buněk a vědci sami dodnes přesně neví, co je jejím spouštěčem a čím ji účině léčit-apropo naši vědci jsou ve výzkumu asi nejdále, ale taková diskuze sem dle mne skutečně nepatří. Někdy mi příjde, že si zde jen určití lidé musí sami sobě odůvodnit, proč si diesel nekoupili a ještě se tady sami pochválit...:) Já mám dvě naftová auta, dvě benzínová a jedno na LPG a ani s jedním problém nemám, ani "motorický", ani "myšlenkový"...nafťák je ÚSPORNÝ a vhodný na PRÁCI, pokud někdo našourá 10tis. km za rok a jezdí EKOrally, ať si koupí klidně 2,5 -3 -4 litr v benzínu a napíše nám sem, že jezdí za 8-9-10 l/100km, a že teda neví, k čemu ty diesly vlastně jsou dobré a na víc jsou tak poruchové a zdraví škodlivé, protože mu to říkal Venda od vedle a taky to někde četl na netu...diskuze je vcelku o ničem, stejně se tu opakují dokola ty samé věci, ti samí lidé (mne nevyjímaje) :))) ... staří pardálové sem již nechodí, buď změnili nicky a nebo vědí proč:). Tak si jen budu přát, aby mne ze silnice nesestřelil nějaký ekologický benzíňák, až vyjedu dnes odpoledne se svým lidmi nenáviděným tfujchrochťákem:)))) Hezký den všem a jezděte opatrně. jh
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 02.01.2011 22:12, RE: Prachy?
Petr S napsal:
Kdo fasuje s benzínem obden by s nafťákem fasoval cca ob 2,5 dne. Zas tak tragicky se spotřebou na tom benzíny snad nejsou ne?
Fakt to čtu a jen čumim. :) Jak již někdo poznamenal je to od zdi ke zdi. Místo zkušeností je tu zas "válka" nafta/benzin. Jezdím už ve třetí služební fábii. Nájezdy za 5 let kolem 130-140tis km. Byly to diesely, SDI a TDI. Krom podvozku ani na jednom krom pravidelného servisu naprosto nic. Teď mám kombika 1,2TSI 77kW v eleganci. (prostě cenově muj firemní limit už nedosahne na TDI/CR) Papírová spotřeba je naprosto nereálná. Průměr 5,4 na sto, jde dosáhnout pouze trvalou jízdou z kopce v délce 100 km a do max 80 km/h jak spustí turbo u tohoto prťavýho motoru cca 1.500 ot/min tak spotřeba od 2.000 ot/min letí nahoru. Ano auto umí upalovat i tachometrových 210, ale na počitači se zjevují čísla aktuální spotřeby kolem 36,6L. Což mi v této rychlosti neukazuje ani kamarádův Jeep 4,7 V8. Nehledě na komfort, prostor, pojetí jízdy atd.. Když jsem "reklamoval" u prodejce po 1.000 km spotřebu, že se prostě nedostanu při zajíždění pod průměrných 7,5 na sto, a to jsem se sakra snažil, bylo mi sděleno, že se musí najet nejméně 5.000 km, aby si to sedlo. A pak prý to pujde o litr dolů. No po ca 5.500 km si fakt auto řeklo, že mě trápit nebude a spotřeba klesla k 6,7. Což je stále o litr a něco víc než uvádí prospekty. Dále pomohla nečekaně zima, protože místo pneu 195 jsem nasadil 185 a spotřeba padla na na 6,4. A to se snažím řadit tak jak napovídá počítač. Nu a otáčky nepřelezou 2.500 . Což už je aspoň vzhledem k papírovým hodnotám akceptovatelné. I když bych spíše bral 6. Ale pořád se nejezdí po okreskách a sám jako řidič. Jakmile to naložim rodinou a výbavou na hory spotřeba jde na cestě o délce 130km okresky, dálnice okresky s kopcema..k hodnotě 7 litrů. A povolené limity nepřekračuji. No a konečně se dostávám k tomu 1,6 TDI/CR. Vlastní ho kolega v te samé výbavě a jedíme v podstatě totožné trasy a na některých mu mu to ukazuje o 3 litry méně. Nejnižší spotřebu má 3,8 na 100km. Dlouhodobý průměr je po 19.000 km 5,1 což je v podstatě to co píšou papíry. Jo a jinak těch 1,2 TSI motorů máme ve firmě už asi 20 a všichni jsou na tom stejně. V podstatě jsem druhý nejůspornější řidič. První je,ale kolega s 1,2TSI 63kW variantou motoru a nálepkou eko na čele jezdící max do stovky. Ten jezdí za nějakých 6,1 dlohodobě. Jinak musím potvrdit, že nynější auto jede lehce (benzinově měkkce) je prostornější něž předchozí verze v rámci paketu Dynamic a výbavě Elegance je i komfortní na svou kategorii. Ale zas za cenu 410 tis to není to co bych si soukromě představoval.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.