0
zpět
 

diskuze k tématu: Ojetá Fabia 1,4 MPI očima mechanika

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.05.2008 21:39, RE: MASO!!
anonym napsal:
Pravdu díš. Mám stejný šmejd, bohužel služební. Neskutečná spousta závad. Ale jen ty z poslední doby. V 90.000 km odešla vstřikovací jednotka. Bohužel na belgicko-německých hranicích. Odtah do Cách a následná opravička nebyly úplně nejlevnější. V 94.000 kilometrech se na věčnost odebralo servořízení. Před Fabií jsem měl Fiat Punto, na kterém jsem najel 130.000 km bez jediné závady. Kromě upadlého výfuku
Jo švagr si myslel, že to vyhraje s novým autem. Koupil Fabii 1.4MPi kombi. Záhy zjistil, že to žere víc než 10let starý Peugeot 406 break a nic do toho nenaloží. Spolehlivost taky nic moc a když mu po 120tis. odešlo servo a v servise mu tvrdili, že se to občas stává a nezbývá než vyměnit za nové, tak se toho žebřiňáku raději hned zbavil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.05.2008 21:41, RE: Škodovkář
anonym napsal:
Já vlastním fabii Junior a jsem s ní naprosto spokojený, za málo peněz hodně muziky.
V Junioru byla ve výbavě muzika ???
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.05.2008 21:59, RE: Škodovkář
anonym napsal:
jezdím služebně fabii 1.2, 1.4 55kw, octavii 2 74 kw a soukromě passata 81kw a tady můj názor:

1.2 nechápu jak si to může někdo koupit! doufám že ten motor zadřu a firma koupí něco nového. Dnes jsme v ní jeli čtyři + plná nádrž a do prudkých kopců sem musel podřadit na 2-ku ! A žere to jak tank neni problém na dálku jet za 9-10 litrů !

1.4 55kw auto o třídu lepší nežli 1.2, lépe jede, brzdí a méňě žere. ale pořád hrůza

Octavia2 - papírově 77kw ve skutečnosti mají prý 88kw...? Podvozek super ...
U té 1,2 htp doporučuji odbrzdit ruční brzdu,pak nebudete muset podřazovat v prudkých kopcích na dvojku a ta spotřeba se taky zlepší.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.05.2008 22:29, jako...
Jo jako, ty skodofky jsou jako dost mrdky ze jo, jako, sem to psal tady, mozna se pamatujete jako, vono to ten motor jako, von je takovej nekvalitni jako nebo jak to mam napsat jako. Netvrdim ze to jako vubec nejede to ne jako, nybrz musite davat jako pozor na ty rozvody ze jo
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.05.2008 23:06, RE: Milan
anonym napsal:
Neni nad to mit na fabii 1.4Mpi na predni masce znak RS. NEchapu tu potrebu lidi delat z auta neco, co ve skutecnosti vubec neni. Nebo co tim sledujou. Asi se takovyho autickare budu muset jednou na to zeptat, az ho nekde potkam.
co ti je do toho?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.05.2008 23:30, RE: Alex
anonym napsal:
55kW bylo ale 1.4 16V (cerne), 16V cervene je 74 kw
Ten Warťas 1.3S má pod kapotou licenční motor VW Polo/Golf, na pětkrát uložený klikový hřídel, automatické vymezování vůle ventilů atd. tak to bych s tou stodvacítkou jaksi nesrovnával, ta je jaksi mimo, i ten motor ve Fabii 1.4 je furt to 30 let staré železo a stíkačka tomu ještě ubírá. A to je dobře, aspoň to všechno můžu předjet :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.05.2008 23:53, RE: Do Fabie I se dávaly zoufalé motory
anonym napsal:
Motorová paleta pro F1 byla bez nadsázky chabá. Buď výkonově nedostačující (vrcholem provokace byl 1.0 junior) nebo předražené (2.0 MPI, 1.9 TDI). 1.4ku MPI brali lidi jako kompromis, když už nebyla v nabídce slušná 1.6ka. Obchodní politika koncernu? Asi ano, konkurence VW Pola by byla příliš velká...
Motory ve Fábce to je fakt hrůza, měl jsem 1.4 50 Kw, nedalo se s tím ani předjet, ta 44 Kw musí jet jak stodvacítka. Jinak Fabie byla tragédie, byla nová, ale furt se tam něco sralo, jak Fiat, ale ten na rozdíl od Škodovky trochu jezdil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.05.2008 00:58, Zkušenost po 5 letech r.v. 2000, v r. 2005 prodáno
Poruchy a slabiny: 3 čidla, praskající žárovky, svítící kontrolky na palubce, kosti stabilizátoru, choulostivá p. náprava (stále na geometrii), vadné těsnění pod hlavou, odešla baterie, vrzání palubovky, světe div se koroze prahu a předního blatníku (ne vlivem oděrky, ale poctvě zevnitř - klasické puchýřky na laku) to je vše, na nové auto nic moc, ale vždy to může být horší, vzpomínám na ni v dobrém.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.05.2008 08:28, RE: Škodovkář
anonym napsal:
V Junioru byla ve výbavě muzika ???
leda tak dechový nástroj... možná...
Juniora nebrat!!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.05.2008 10:30, RE: Zkušenost po 5 letech r.v. 2000, v r. 2005 prodáno
anonym napsal:
Poruchy a slabiny: 3 čidla, praskající žárovky, svítící kontrolky na palubce, kosti stabilizátoru, choulostivá p. náprava (stále na geometrii), vadné těsnění pod hlavou, odešla baterie, vrzání palubovky, světe div se koroze prahu a předního blatníku (ne vlivem oděrky, ale poctvě zevnitř - klasické puchýřky na laku) to je vše, na nové auto nic moc, ale vždy to může být horší, vzpomínám na ni v dobrém.
1.4 MPi 50 kW - 2002 koupě nová -2007 prodáno, najeto 70000 km.
1 rok - praskl blok topení s vylitím chladící kapaliny do klimatizace, všechny okna okamžitě orosená (opraveno v záruce) 4 žárovky do světlometů (garančka)
2 rok - ve 30 tis. táhla stabilizátorů (opraveno v záruce) následná geometrie už z mé kapsy. 3 žárovky do světlometů
3 rok - pokroucené kotouče předních kol. 9 tisíc korun, s tím, že když brzdím nesmí pršet a vyhýbat se kalužím. Pche. 2 žárovky, občas problikující kontrolka elektroniky, několikrát návštěva servisu, jen vyčtení jednotky.
4 rok- táhla stabilizátorů při 50 tis km. (nové vydrží méně než staré?), prasklá vodní pumpa a ještě cosi, oprava cca 10 tis + geometrie. 7!žárovek do světlometů. Opět barevná hudba z palubky, vždy stačí zajet do servisu a nechat vytáhnout data z jednotky. Je to votravný..
5 rok jsem se auta zbavil, kotouče už zase vybrovaly, palubovka vrzala od doby výměny prasklého topení, tj od 1 roku, byl to velice nepříjemný zvuk, byl to skřípot kovu o plast, humus.
Vlastnosti:
Motor byl, tichý nízkootáčkový, byl použitelný na poklidnou jízdu po okreskách ve městě si vzal deset, mimo město s klimou 7, bez klimy 6,5-7 ve dvou lidech, dálnice kolem 7,5-8 při jízdě do limitu, nad žral 8 a více. Použitelnost motoru byla od 1500 do 3000 otáček, pak se nedělo už nic navíc, je to osmiventil, hůř se vytáčí (zůstaly mu favorití vlastnosti). Jízdní vlastnosti na nerozbité silnici v zatáčkách jsou excelentní, na dírách vypadávají plomby ze zubů. Podvozek je vynikající do doby, než se objeví na cestě píseček, nebo je mokro, pak pánbů pomáhej, fabie se utrhne a kombinace měkých per a tvrdých tlumičů nedovoluje získat nad vozem znovu kontrolu, prostě opustíte zatáčku po tečně. Zepředu je Fabie docela povedená, z boku jsou některé linie nepřekousnutelné (neopakující se motivy, u blatníku a u oken řez, zadní dveře do oválu, atd) zezadu se to dá, ale to je věc vkusu. Interiér mi vyhovoval, jsem 192 cm vysoký a vyhovují mi tvrdší sedáky s bočním vedením, v tomhle směru a s těmito mými požadavky byla fabie etalon. Průser byla nepolstrovaná ručka ve dveřích, byla hnusná a měl jsem z ní tenisový loket. Volant je super, řazení také, strohost interiéru mi vyhovovala, jsem duší minimalista. Celé auto, vyjma motoru (ten má základ ještě v MB 1000) je udělané z relativně hodnotných materálů, ale naprostu v duchu simply clever. Je to lacině vyrobená plechovka, která obsahuje předpotopní ale bezporuchový motor, kterému stejně jako favoritovi selhávají periferie (viz zkušenosti ostatních majitelů v článku). To jen dokazuje, že starého čokla novým kouskům nenaučíš a VW jej záhy nahradil ještě větším průserem 1,2.
Resumé:
Znova? leda s 1,4 59 kW s klimou, tak do 250 táců, jinak se nemáme o čem bavit. 1,2 a její odporný zvuk, vlastnosti a spotřeba to auto deklasují na roveň chevroletu spark. U nové fábie jsem naprosto nepochopil zúžení interiéru a zvýšení karoserie. I ve staré fábii jsem měl při své výšce cca 10 cm místa nad hlavou a chyběl mi prostor na lokty. V tomhle jsem si při zkušebce připadal jak sardinka. Hůř řadila, hůř seděla, byl z ní horší výhled a interiér mi připadal jak sesypání zbytků produkce VW, bez nápadu, bez myšlenky. Reálná hodnota fábie s novou tváří poklesla, jedná se o stejnou technologii, ale je oblečená do těsnějších šatů a dobré vlastnosti předchozí byly potlačeny. Cena bohužel ne. Sbohem šáde.

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.05.2008 10:58, RE: Zkušenost po 5 letech r.v. 2000, v r. 2005 prodáno
anonym napsal:
1.4 MPi 50 kW - 2002 koupě nová -2007 prodáno, najeto 70000 km.
1 rok - praskl blok topení s vylitím chladící kapaliny do klimatizace, všechny okna okamžitě orosená (opraveno v záruce) 4 žárovky do světlometů (garančka)
2 rok - ve 30 tis. táhla stabilizátorů (opraveno v záruce) následná geometrie už z mé kapsy. 3 žárovky do světlometů
3 rok - pokroucené kotouče předních kol. 9 tisíc korun, s tím, že když brzdím nesmí pršet a vyhýbat se kalužím. Pche. 2 žárovky, občas problikující kontrolka elekt...
Po asi 4,5 roku mám se stjeným autem stejné bohužel stejné zkušenosti.
Nyní volvo s60 D5 za stejný love, jen s nájezdem skutečných 160tkm (přímo z VOLVO serv.), a naprostá spokojenost. V životě jsem lepší auto asi neřídil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.05.2008 11:06, RE: Zkušenost po 5 letech r.v. 2000, v r. 2005 prodáno
anonym napsal:
1.4 MPi 50 kW - 2002 koupě nová -2007 prodáno, najeto 70000 km.
1 rok - praskl blok topení s vylitím chladící kapaliny do klimatizace, všechny okna okamžitě orosená (opraveno v záruce) 4 žárovky do světlometů (garančka)
2 rok - ve 30 tis. táhla stabilizátorů (opraveno v záruce) následná geometrie už z mé kapsy. 3 žárovky do světlometů
3 rok - pokroucené kotouče předních kol. 9 tisíc korun, s tím, že když brzdím nesmí pršet a vyhýbat se kalužím. Pche. 2 žárovky, občas problikující kontrolka elekt...
To mi přijde jako střízlivě reálný pohled na vůz. Ovšem chtít za 2 kotouče do takovýho tenisáku (myslím malé auto) 9 tyček, to by došlo asi na pěsti, obrazně řečeno. Na moje auto střední třídy chtěli za Bremba cca 2500, ale nakonec jsem koupil Feroda za 1700 (je fakt, že jsem měl na Feroda slevu). Může mi to někdo objasnit. 7 žárovek za 5 let je taky vcelku úctyhodná spotřeba - přepětí v palubní síti - na přání dodělávali předřadné odpory pro snížení napětí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.05.2008 11:37, RE: Zkušenost po 5 letech r.v. 2000, v r. 2005 prodáno
David V napsal:
To mi přijde jako střízlivě reálný pohled na vůz. Ovšem chtít za 2 kotouče do takovýho tenisáku (myslím malé auto) 9 tyček, to by došlo asi na pěsti, obrazně řečeno. Na moje auto střední třídy chtěli za Bremba cca 2500, ale nakonec jsem koupil Feroda za 1700 (je fakt, že jsem měl na Feroda slevu). Může mi to někdo objasnit. 7 žárovek za 5 let je taky vcelku úctyhodná spotřeba - přepětí v palubní síti - na přání dodělávali předřadné odpory pro snížení napětí.
Jestli dobře počítám, tak těch žárovek nebylo 7, ale 16. Těch 7 jen za poslední rok ;o) Zřejmě slušnej oddíl, já mám ze 5 let už 2. "nespolehlivýho žabožrouta", a žárovky jsem měnil asi 3, z toho jednu "preventivně" na STK, kdy se technikovi zdálo, že svítí divně (spíš jen chtěl vidět, jestli mám náhradní, a jestli ji umím vyměnit...)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.05.2008 11:50, RE: Zkušenost po 5 letech r.v. 2000, v r. 2005 prodáno
anonym napsal:
Jestli dobře počítám, tak těch žárovek nebylo 7, ale 16. Těch 7 jen za poslední rok ;o) Zřejmě slušnej oddíl, já mám ze 5 let už 2. "nespolehlivýho žabožrouta", a žárovky jsem měnil asi 3, z toho jednu "preventivně" na STK, kdy se technikovi zdálo, že svítí divně (spíš jen chtěl vidět, jestli mám náhradní, a jestli ji umím vyměnit...)
Aha, už to taky vidím, že se to nekumuluje, ale musí se to na závěr sečíst. No 16 žárovek po 300 Kč je docela slušnej balík peněz. Já mám v autě ještě H4 a za 5 let jsem vyměnil tuším 3.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.05.2008 18:24, A kde pracuje autor teď?
A kde pracuje autor teď?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.06.2008 18:38, RE: Krasna je ceska zeme
anonym napsal:
houby s octem, ti co tu kritizují právě nemají SKODY rádi. Trošku motáš chlapče.
Takze majitel auta, ktery je s autem spokojen a objektivne popise zavady, ktere u auta mel, sve auto nema rad. Myslim, ze by sis mel skocit vylestit fabku a poradne se poplacat po zadech jaky to mas uzasny a bezporuchovy auto. Ja radeji posloucham nazory tech, kteri ke svym autum jsou schopni napsat objektivni posouzeni - pochvaleni ale i kritiku...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.06.2008 10:31, Uroven
Nemam pocit ze se zhorsila uroven clanku na tipcars, nybrz uroven pisatelu prispevku. Vetsina prispevatelu mi pripada jako naproste hovada, je mi z Vas na bliti. Nechapu proc se navazite do autora, je to normalni chlap s normalni rodinou, no a co ze si dal RS naraznik. Co je Vam do toho. Preji kazdemu po zasluze, v tech Vasich super autech.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 02.07.2008 17:37, RE: Uroven
anonym napsal:
Nemam pocit ze se zhorsila uroven clanku na tipcars, nybrz uroven pisatelu prispevku. Vetsina prispevatelu mi pripada jako naproste hovada, je mi z Vas na bliti. Nechapu proc se navazite do autora, je to normalni chlap s normalni rodinou, no a co ze si dal RS naraznik. Co je Vam do toho. Preji kazdemu po zasluze, v tech Vasich super autech.
Moje zkušenost s motorem MPI je dobra, dokud mel motor najeto pod 90.000km, nechrastil, vse bylo tiche. Prisel mi tissi nez 16V. od cca 3500 zacina hluk narustat, ale az do 5000 je v prijatelnych mezich, od 5000 do omezovace uz rinci. v tomto pasmu se ale nikdy nepohybuji. Ted mam najeto asi 150.000km. Zvenku motor chrasti - jako facko nebo felda. Podle me to delaji vacky ventilu. Uvnitr neslysite nic. v kabine ve vsech rezimech jizdy panuje akusticka pohoda a motor prijeme duni. Narozdil od HTP, ktere ve 120km/h toci temer 4.000 jsou otacky v MPi okolo 3500. Na 4000 se dostava okolo 145km/h....rychleji nejezdim. Kamarada "blazna" jsem nechal ridit a dal s tim 190 :) Jeste ze nemerili. Klidnou jizdou 80 po jizni spojce nebo okolo 100km/h na eckovych silnicich a okreskach si bere asi 6.0-6.5l. Horsky teren okolo 7,5. Mesto - tam zalezi na provozu, neco mezi 8-9l. Na dalnici pri konstatni rychlosti 130km asi 7,2. Klad oproti HTP je zvuk a nizsï spotreba mimo mesto. v kopcich se nemusi tolik tocit a cestovani je komfortnejsi. HTP jde zase lepe do otacek, od 80 do 120 je myslim pruznejsi, nad¨4.000 je tissi a pri ustalene jizde 80 na petku je o pul az litr uspornejsi. Jakmile prijde kopec, nebo horsky teren jste na 8 litrech jen to fikne (pokud jedete normalne a ne jak duchodce)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 31.07.2008 18:51, souhlas
Během dvou let (30 000 km) jsem měl přesně tyto závady.
reagovat
  1 ... 3 4 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.