0
zpět
 

diskuze k tématu: Nová fabia startuje se tříválcem na 239 900 Kč

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
radek.slivaFB
počet příspěvků181
datum registrace16.03.2013
Pondělí 06.10.2014 08:02, RE: cena
Petr S napsal:
PetrT napsal:
Výhoda vyšší základní ceny je ta že zlevnit se dá vždy ale zdražit už ne. Navíc až začnou nabízet akční serie a různé pakety zdarma nebo za minimální příplatek bude to u zákazníků budit dojem že je to vlastně výhodné. I když jinde to stojí stejně. Mě tahle cenová politika přijde chytrá, samozřejmě pro výrobce. Třeba Renault se stal synonymem pro nejlevnější auto v segmentu a ted už nemá šanci nikdy zdražit. Zákazník to prostě už neakceptuje. Navíc díky tomu ve velkém prodává prakticky jen nejlevnější modely na kterých je minimální zisk. Snaha prodat cokoliv dražšího než laguna dopadla vždy špatně i když to třeba bylo dobrý auto. To že je startovací motor tříválec je v té třídě standard, ničím nevybočuje.
Jak jsme teď kupovali nedávno auto nižší střední, tak jsem zkusil i konfigurátor Octavie hatchback. Základní cena 335 tisíc je fajn, dokonce více než fajn. Jakmile ale zvolím druhou nejnižší výbavu Ambition (aniž bych věděl co obsahuje) a místo 1,2 TSi jsem vybral 1,4 TSi hned jsem byl na 461 tis. Když zvolím 3. výbavu Elegance a 1,4 TSi tak jsem na 515 tis. Zkrátka když zvolím použitelnou výbavu a motor pak cena roste neskutečně rychle. Možná by se dala ukecat slušná sleva v řádu 10% a víc. Ale i tak, TSi motory ať už 1,2 nebo 1,4 neprovází dobrá pověst, tak bych do octávky stejně nešel ani pokud by byla za cenu o pětinu nižší.

Přesně tak já to říkam pořád škoda je dobré auto, ale za ty prachy když si navíc naklikám nějaké věci do výbacy....tak koupím lepší auto pravděpodobně o třídu výše....
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pondělí 06.10.2014 13:11, RE: cena
Petr S napsal:
PetrT napsal:
Petr S napsal:
PetrT napsal:
Výhoda vyšší základní ceny je ta že zlevnit se dá vždy ale zdražit už ne. Navíc až začnou nabízet akční serie a různé pakety zdarma nebo za minimální příplatek bude to u zákazníků budit dojem že je to vlastně výhodné. I když jinde to stojí stejně. Mě tahle cenová politika přijde chytrá, samozřejmě pro výrobce. Třeba Renault se stal synonymem pro nejlevnější auto v segmentu a ted už nemá šanci nikdy zdražit. Zákazník to prostě už neakceptuje. Navíc díky tomu ve velkém prodává prakticky jen nejlevnější modely na kterých je minimální zisk. Snaha prodat cokoliv dražšího než laguna dopadla vždy špatně i když to třeba bylo dobrý auto. To že je startovací motor tříválec je v té třídě standard, ničím nevybočuje.
Jak jsme teď kupovali nedávno auto nižší střední, tak jsem zkusil i konfigurátor Octavie hatchback. Základní cena 335 tisíc je fajn, dokonce více než fajn. Jakmile ale zvolím druhou nejnižší výbavu Ambition (aniž bych věděl co obsahuje) a místo 1,2 TSi jsem vybral 1,4 TSi hned jsem byl na 461 tis. Když zvolím 3. výbavu Elegance a 1,4 TSi tak jsem na 515 tis. Zkrátka když zvolím použitelnou výbavu a motor pak cena roste neskutečně rychle. Možná by se dala ukecat slušná sleva v řádu 10% a víc. Ale i tak, TSi motory ať už 1,2 nebo 1,4 neprovází dobrá pověst, tak bych do octávky stejně nešel ani pokud by byla za cenu o pětinu nižší.
Vidíš, a i tak se ty auta velmi dobře prodávají. A tím nemyslím jen u nás. Jinak nové tsi s řemenem jsou velmi dobré motory ve své třídě. O nějaké nespolehlivosti nikde slyšet neni. Samozřejmě že tvoje atmosferická toyota na tom je ted lépe, otázka je kdy i oni budou donuceni přejít na miniturba.
Jestli jednou Mazda nebo Toyota přejdou na miniturba, tak doufám budou spolehlivá jak je u nich dobrým zvykem po desetiletí. Nízkou papírovou spotřebu lze dosáhnout i bez miniturba. Tak nečekám že tyto automobilky k tomu budou "donuceni" Naopak až se měření letákové spotřeby upraví aby odpovídala realitě, tak možná automobilky budou donuceny dělat opět atmosféry. Stačí se podívat kolik v reálu žerou motory TSi na spritmonitoru. Letáková a skutečná spotřeba se liší dost zásadně. Byť se snažím kupovat výrobky českých producentů, potraviny nebo např. mám alarm od Jablotronu a design škodovek se mi teď celkem líbí. Tak benzínový motor bych si od škodovky dnes žádný nevybral. To že se ty auta prodávají je jiná věc. Když se podívám kolik má klientů Česká Spořitelna (která už je dávno Rakouská) s jejich poplatkovou politikou... Ad prodeje v zahraničí, je škodovka v zahraničí taky tak drahá ve srovnání s jinými značkami jako v ČR? Jinak být na místě ředitele / dozorčí rady škodovky, tak se chovám taky tak. Dokud to lidi kupují, tak bych cenu nechal být



Ono za ceníkové ceny se dnes už snad neprodává nikde, a když dáš vyšší základní cenu máš větší prostor pro různé akce. Opravdu reálné nákupy, ne hraní s konfigurátorem, nejsou o moc dražší než u konkurence.

Ta spotřeba tsi první generace ( řetěz ) je vážně jinde, s tím mám osobní zkušenost. Ale problémy jsem s tím nijak velké neměl, z 5 aut bylo mimo garanci na opravě jen jedno. U té současné už se tabulkám dost přibližuje, kamarád jezdí s golfem VII tsi okolo 5l. V tom jak jede tomu žádná atmosféra nemůže konkurovat, když vezmu že 1,2 nahrazuje motory 1.6 - 2l. Pokud se neukáže nějaký průser, a zatím tomu nic nenasvědčuje, tak současné tsi jim může závidět každý. To že životnost není jako dříve platí u všeho, není k tomu žádný důvod. Auta jsou oproti minulosti také mnohem levnější.
Mimochodem, ta mazda taky není na spotřebu nijak extra když se s tím jezdí normálně a ne někde na polygonu. Že by mazda3 brala méně než ten golf nevěřím, to že vydrží motor déle nemusí drtivou většinu prvních majitelů nijak zajímat.


reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.