zpět
 

diskuze k tématu: dotaz čtenáře: auto s vyšším posezem pro maminku

kategorie zařazení tématu: automobilky, česká vozidla, německá vozidla
danet - redakce TipCars
počet příspěvků382
datum registrace16.11.2012
Pátek 12.08.2016 08:50, dotaz čtenáře: auto s vyšším posezem pro maminku
Dobrý den,

plánujeme nákup automobilu pro mamku 55let na ježdění přes týden po Praze a o víkendu na dojíždění na chatu, cca 50km po okresce. Auto bude užívat sama. Roční nájezd je do 10tis km. V práci máme možnost pravidelných odkupů Škoda Fabia II Kombi, což by bylo pro mamku ideální Auto, je trošku vyšší, kombík a přitom je ideálně velké. Jedná se o ročníky 2008 - 2010 tedy jak kusy před faceliftem tak po faceliftu. Je lepší si připlatit za Facelift nebo kromě předních mlhovek nedošlo k žádné zásadní změně a vylepšení? Motory máme pouze dva. 1.2 HTP 51kw benzin nebo některé i s LPG a dále 1,2TSI 63kw. Čeho se ovšem obávám je životnost motorů. Všechna auta mají najeto cca 180 - 220 tis km. Podotákám, že všechny řidiče znám, všichni se o Auto starají jako o vlastní a auta mají pouze originální a pravidelný servis. Je lepší sáhnout po TSI nebo po HTP co se spolehlivosti a spotřeby týká? TSI - pokud byli měněny rozvody je ještě něco dalšího čeho se bát? Co turbo? HTP - mám strach o polo-generálku motoru, která postihovala zejména HTP v první generaci fabie právě s tímto nájezdem.. Je tato 51kw verze již bezproblémová? Někde jsem četl, že HTP není vhodný Motor pro LPG, mám se raději vyhnout kusům, co mají LPG dodatečně montované krátce po zajetí motoru a raději si vzít jen čistý benzín? HTP by výkonem postačovalo, několikrát jsme ho měli z firmy půjčené. TSI samozřejmě jede lépe a lákalo by nás o trošku více, ale hlavní je pro nás spolehlivost, spotřeba a servisní náročnost motoru, který má okolo 200tis km podložený servisem a slušným zacházením. Auto si hodláme nechat cca 6-8 let, tedy nájezd dalších cca 60 - 80 tis km.
PS: koukal jsem i po jiných autech:
Focus II Facelift 1,6 benzin - zbytecne velky a vyssi spotreba, proste o kategorii výše postavený automobil Peugeot 207 Kombi 1,4 benzin nebo - kombik vypada priserne a krátký nedostačuje kufrem na to České stěhování krámů Renault Clio grandtour 1,2 benzin - jedine auto, co by prichazelo v uvahu, ale prijde mi nizsi. Mamce velmi vyhovuje vyssi postaveni fabie kvuli nastupovani a vyssi posaz za volantem.

Nehlede na to, ze jakekoli jine auto bych musel kupovat v bazaru, kde se velmi tezko ověřuje Historie. Fabie mame od novoty, vetsinou nebourane, nebo jen drobne nehody kdy to odnesli pouze plastove narazniky a 100% poctivy servis a slušné řidiče, takže bych byl hloupý, kdybych šel riskovat do bazaru.

Mockrát děkuji za odpověď.

Martin
reagovat
Giorgio
počet příspěvků656
datum registrace09.05.2007
Pátek 12.08.2016 10:46, RE: dotaz čtenáře: auto s vyšším posezem pro maminku
danet - redakce TipCars napsal:
Dobrý den, plánujeme nákup automobilu pro mamku 55let na ježdění přes týden po Praze a o víkendu na dojíždění na chatu, cca 50km po okresce. Auto bude užívat sama. Roční nájezd je do 10tis km. V práci máme možnost pravidelných odkupů Škoda Fabia II Kombi, což by bylo pro mamku ideální Auto, je trošku vyšší, kombík a přitom je ideálně velké. Jedná se o ročníky 2008 - 2010 tedy jak kusy před faceliftem tak po faceliftu. Je lepší si připlatit za Facelift nebo kromě předních mlhovek nedošlo k žádné zásadní změně a vylepšení? Motory máme pouze dva. 1.2 HTP 51kw benzin nebo některé i s LPG a dále 1,2TSI 63kw. Čeho se ovšem obávám je životnost motorů. Všechna auta mají najeto cca 180 - 220 tis km. Podotákám, že všechny řidiče znám, všichni se o Auto starají jako o vlastní a auta mají pouze originální a pravidelný servis. Je lepší sáhnout po TSI nebo po HTP co se spolehlivosti a spotřeby týká? TSI - pokud byli měněny rozvody je ještě něco dalšího čeho se bát? Co turbo? HTP - mám strach o polo-generálku motoru, která postihovala zejména HTP v první generaci fabie právě s tímto nájezdem.. Je tato 51kw verze již bezproblémová? Někde jsem četl, že HTP není vhodný Motor pro LPG, mám se raději vyhnout kusům, co mají LPG dodatečně montované krátce po zajetí motoru a raději si vzít jen čistý benzín? HTP by výkonem postačovalo, několikrát jsme ho měli z firmy půjčené. TSI samozřejmě jede lépe a lákalo by nás o trošku více, ale hlavní je pro nás spolehlivost, spotřeba a servisní náročnost motoru, který má okolo 200tis km podložený servisem a slušným zacházením. Auto si hodláme nechat cca 6-8 let, tedy nájezd dalších cca 60 - 80 tis km. PS: koukal jsem i po jiných autech:Focus II Facelift 1,6 benzin - zbytecne velky a vyssi spotreba, proste o kategorii výše postavený automobil Peugeot 207 Kombi 1,4 benzin nebo - kombik vypada priserne a krátký nedostačuje kufrem na to České stěhování krámů Renault Clio grandtour 1,2 benzin - jedine auto, co by prichazelo v uvahu, ale prijde mi nizsi. Mamce velmi vyhovuje vyssi postaveni fabie kvuli nastupovani a vyssi posaz za volantem. Nehlede na to, ze jakekoli jine auto bych musel kupovat v bazaru, kde se velmi tezko ověřuje Historie. Fabie mame od novoty, vetsinou nebourane, nebo jen drobne nehody kdy to odnesli pouze plastove narazniky a 100% poctivy servis a slušné řidiče, takže bych byl hloupý, kdybych šel riskovat do bazaru. Mockrát děkuji za odpověď. Martin


Byl byste spíše hloupý, pokud byste koupil ty firemní vehikly za "tržní cenu" - berte to pouze tehdy, bude-li cena tak výhodná, že vám úspora zaplatí celou či větší část případné výměny nebo generálky motoru. TSI je a bude velká neznámá, jsou tací, co měnili motor dvakrát, ale jsou i tací, kterým stačil jeden servisní zásah. Zvažte sám, zda jste ochoten toto riskovat u své matky. Pokud ne a bude výhodná, ale opravdu výhodná cena na HTP, tak jej kupte. V opačném případě hledejte od soukromníka 1.4 16V, a možná raději v roomsteru.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků179
datum registrace09.05.2007
Pátek 12.08.2016 11:53, děkuji za odpověď
Děkuji za odpověď. Co se týká auta od soukromníka, tak to je "téměř" nesehnatelné za dostupnou cenu. Auta od nás z firmy jsou za tržní cenu, tedy cca okolo 90 - 110tis dle typu, zdali PŘED nebo PO faceliftu. Ale auta od soukromníků s rozumným nájezdem jsou absolutně za nesmyslnou cenu a též mají najeto okolo 120 - 180 tis km. Takže bych koupil defacto to samé, jen s o něco menším nájezdem, ale za mnohem vyšší částku. 1,4 16V by se mi líbil, ale ve firmě ho nemáme a i na bazarech jich není tolik a jsou většinou dražší, nájezd mají podobný, o všem i když mají servisky tak nevím, jak dalece lze 100% ověřit před nákupem auta, zdali nebylo kradené, omlazené, neodborně opravené po nehodě atd. Tím, že znám všechny chlapy jak s tím jezdí (všechno již "vyblbnutí" tátové od rodin tak je to Auto srovnatelné s nákupem od soukromníka). Všechna auta mají 90% km najeto po okreskách a dálnicicíh, Minimum městského provozu, narozdíl od aut "soukromých", která často hopsají jen po městě. Šlo mi spíše vyloženě o technickou radu, který Motor zvolit, zdali se bát u tohoto motoru LPG (sám mám vectru 1,8 16V na LPG a nemohu si ji vynachválit. Jezdím klidně, spotřebu plynu mám od 7,8 - 8,2 dle tankování za celou dobu co mám lpg.. Jezdím velmi klidně a předvídavě. Motor má najeto 300 tis. Přestavba na plyn proběhla při stavu 200tis km)
reagovat
Giorgio
počet příspěvků656
datum registrace09.05.2007
Pátek 12.08.2016 14:59, RE: děkuji za odpověď
mufik.martin napsal:
Děkuji za odpověď. Co se týká auta od soukromníka, tak to je "téměř" nesehnatelné za dostupnou cenu. Auta od nás z firmy jsou za tržní cenu, tedy cca okolo 90 - 110tis dle typu, zdali PŘED nebo PO faceliftu. Ale auta od soukromníků s rozumným nájezdem jsou absolutně za nesmyslnou cenu a též mají najeto okolo 120 - 180 tis km. Takže bych koupil defacto to samé, jen s o něco menším nájezdem, ale za mnohem vyšší částku. 1,4 16V by se mi líbil, ale ve firmě ho nemáme a i na bazarech jich není tolik a jsou většinou dražší, nájezd mají podobný, o všem i když mají servisky tak nevím, jak dalece lze 100% ověřit před nákupem auta, zdali nebylo kradené, omlazené, neodborně opravené po nehodě atd. Tím, že znám všechny chlapy jak s tím jezdí (všechno již "vyblbnutí" tátové od rodin tak je to Auto srovnatelné s nákupem od soukromníka). Všechna auta mají 90% km najeto po okreskách a dálnicicíh, Minimum městského provozu, narozdíl od aut "soukromých", která často hopsají jen po městě. Šlo mi spíše vyloženě o technickou radu, který Motor zvolit, zdali se bát u tohoto motoru LPG (sám mám vectru 1,8 16V na LPG a nemohu si ji vynachválit. Jezdím klidně, spotřebu plynu mám od 7,8 - 8,2 dle tankování za celou dobu co mám lpg.. Jezdím velmi klidně a předvídavě. Motor má najeto 300 tis. Přestavba na plyn proběhla při stavu 200tis km)


HTP je nekultivovaný šicí stroj, ale představuje menší riziko, pokud se u něj natvrdo počítá s generálkou. Pro HTP auta je dálnice horší než město - možná tolik netrpí podvozek, ovšem motor je trvale na maximálním výkonu. A LPG jeho životnosti určitě nepřidá (leč osobní zkušenost nemám). Osobně bych hledal jinde a prostor na převoz krámů řešil spíše sklopením sedadel než kombíkem. Pak se už nabízejí třeba Mitsubishi Colt či Honda Jazz, z Evropy Fiat Idea či Opel Meriva.
reagovat
Fanda
počet příspěvků509
datum registrace28.09.2008
Pátek 12.08.2016 20:54, HTP?TSI?
Jsem spokojeným majitelem,jak motoru HTP 51 KW,tak motoru TSI.TSI bych pro daný nájezd nevolil a ani není příliš vhodný na popojíždění po městě.Sám vlastním jedno z prvních HTP 51kw z roku 2007,zatím najeto 153 000 km,vesměs na krátké a kratší vzdálenosti,děti se s tím učily před autoškolou jezdit a naprostá spokojenost.Ono je zde spousta rádoby odborníků a ani neví jaký je rozdíl mezi verzí 44 a 51 kw.Verze 51 kw je bezproblémová zvláště po roce výroby 2010,kdy konečně dostala lepší katalyzátor,který se již nemusí při vyšším zatížení zdaleka tolik dochlazovat obohacenou směsí benzínu,takže motor již netrpí takovou spotřebou benzínu na dálnici,jízdu i zpříjemňuje převodovka s delším čtvrtým a pátým rychlostním stupněm.Do roku 2012 se rozhodně vyhnout verzi 44 kw. Šesti ventilová hlava bohužel umí při určitém režimu nasát piliny z katalyzátoru díky čemuš dojde k poškození vodítek ventilů a jejich následnému podpálení.Z toho důvodu již od roku 2012 je verze 44 kw motor schodný s 51 kw,pouze je upraven na řídící jednotce.Smutné je ,že Ibiza i Polo dostali i ve slabší verzi 51 kw hlavu motoru podstatně dříve.Málokdo ví,že Htp 47 a 51 KW snášejí bez problémů provoz na LPG ,akorát není dobré jezdil rychleji než 120 km/h ,aby nedošlo k poškození katalyzátoru,toto omezení odpadá u vozů vyrobených po roce 2010.Sami máme haťapku přestavěnou na LPG a jedí naprosto bez problémů.Při současných cenách LPG se vejdeme do 1 kč na 1 km.Ve vze je vysoký posez,tudíž se z něj dobře vystupuje a nastupuje.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků179
datum registrace09.05.2007
Sobota 13.08.2016 06:25, Konecne konkretni rada
Dobry den, mocrat dekuji za radu, konecne jsem se dozvedel trosku odbornejsi odpoved nez jen same: "to si nekupuj, jsou to herky a rozpadne se ti hned motor". To popojizdeni ve meste je pouze dvakrat v tydnu cca 5km tam a po 2 hodinach 5km zpet. Ta upravena verze htp od roku 2010 je pouze ve faceliftu nebo i ve starsim typu?
reagovat
Giorgio
počet příspěvků656
datum registrace09.05.2007
Sobota 13.08.2016 07:27, RE: Konecne konkretni rada
mufik.martin napsal:
Dobry den, mocrat dekuji za radu, konecne jsem se dozvedel trosku odbornejsi odpoved nez jen same: "to si nekupuj, jsou to herky a rozpadne se ti hned motor". To popojizdeni ve meste je pouze dvakrat v tydnu cca 5km tam a po 2 hodinach 5km zpet. Ta upravena verze htp od roku 2010 je pouze ve faceliftu nebo i ve starsim typu?


Připomíná mi to příspěvky kluků, co mají pár korun a chtějí si koupit BMW. Pokud tu fabii z firmy koupit chceš, tak ji kup a nehledej pro to omluvu "znalců". Fabii II Ambiente jsem měl s 1.4 16V, jiný motor bych v tom autě nechtěl (min. nutný výkon, spolehlivost) a znova už bych nechtěl ani fabii, protože za ceny, za které se u nás prodává, je drahá, aniž by to bylo "dobré auto". Škodovka těží z toho, že je a) prodává do firem a b) tady má dost Fandů. I fabie trpí řadou prkotin, co dokážou otrávit život - mě na krátké např. štvalo upevnění plata kufru, kdy záchytné výstupky jsou plastové výlisky na podběhu, nikoliv na kufru. Ty výlisky se ulamují a plato pak plandá, s podběhem se musí na výměnu do servisu. Auto sice mluví česky, ale tovární handsfree nerozpozná české znaky - rozsypaný čaj na displeji palubáku není nic user friendly. Ani auto s původní cenou skoro půl mega není dobře odhlučněno od motoru - do kabiny proniká výrazně více hluku než oproti jedničkové fabii, kterou jsem měl ve stejném stupni výbavy (a také s motorem 1.4 16V). Sedadla jsou na vzdálenost 50+ km nepohodlná, bolelo mě za krkem (opět horší v porovnání s první generací). Climatronic je pouze jednozónový a i při konstantním požadavku na teplotu vyžaduje více práce s regulací uživatelem, než bych od automatické klimatizace čekal (ve srovnání s jinými vozy). Když k tomu člověk přičte, že škodovky jsou nejkradenější značka a fabie 2. nejkradenější model, což ještě zvedá jak riziko, tak cenu havarijního pojištění, tak nevidím racionální argument pro nákup, pokud zrovna nebude extra levná nabídka.

BTW, dvojkové fabie po FL s HTP a v základní výbavě používala Česká pošta jako referentská auta před přechodem na korejce. Kamarád s tím byl nucen jezdit, často až 800 km na otočku. Pro něj jako řidiče to bylo utrpení (náramně si pochvaluje, o kolik pohodlnější je ix20, který jen tak mimochodem taky stojí za úvahu). Pro mě, který v tom párkrát jel taky, akorát poznání, že škodovka se faceliftem sice snažila dohnat pokažený design, ale zároveň ještě více spořila na materiálech a to HTP se prostě poslouchat nedá, protože odhlučnění motoru je tragické - a to srovnávám opět s fabií I, kde mě svého času služební HTP taky neminulo. Na ten vysoký zvuk si leckdo nezvykne a doporučuji místo technické rozborky hlavy a katalyzátoru tu matku posadit do auta a nechat ji s ním aspoň 500 km jezdit, pak jí dát k porovnání něco jiného a nechat ji rozhodnout dle pocitu.
reagovat
rejdic.25
počet příspěvků32
datum registrace20.08.2013
Sobota 13.08.2016 11:34, Konecně konkrétní rada
Patřím mezi "vyvolené" co musí ve svém zaměstnání používat škodu roomster 1.2 HTP .Vystřídal jsem několik aut převážně nižší stř.třídy a jak služebně nebo soukromě a s naprostou jistotou můžu napsat -je to zatím nejhorší co jsem za posledních 20 let musel řídit. K autu se chovám slušně,nehody a pokuty se mě vyhýbají.Nebudu rozepisovat detaily,napíšu pouze ve zkratce.Hlučné,nepohodlné,líné, se špatnými jízdními vlastnostmi a ve spolehlivosti rozhodně nepatří ke špičce.Nechápu jak motor htp může někdo chválit.Leda,že by okusil 1.0 Mpi nebo jeho předchozí auto byla škoda 120L.
reagovat
tesnav
počet příspěvků22
datum registrace11.08.2010
Neděle 14.08.2016 02:12, Fusion?
A co Ford Fusion? Vyšší posez má, motor obstojný (1.4i, 59kW) a poslední ročníky (2010 - 2012) se dají koupit někde mezi 110 - 150tKč.

Ale rozhodně bych nebral ulítanou firemní Fabii s 200tkm na hrbu, pokud by nebyla s brutální slevou proti té tržní, protože skutečně neznám žádného řidiče, který se o služební auto stará jako o vlastní a tak se k němu na cestě choval.
reagovat
brin
počet příspěvků725
datum registrace28.03.2011
Neděle 14.08.2016 16:53, Můj tajný tip
Já bych přidal svůj tajný tip v podobě Audi A2. Je to sice exot, ale pokud se koupí správná verze (1,4 v benzínu), tak svoji práci odvede naprosto skvěle. Nikdy nezrezne (je z hliníku) a běžné opravy jsou relativně za hubičku, protože naprostá většina podvozkových dílů je shodná s jedničkovou fábií a navíc je A2 mnohem lehčí, takže třeba kosti nejsou vůbec žádná bolest na rozdíl od uváděné fábie. Problém je v případě nehody, kdy jde vůz automaticky do totálky, protože se ho z důvodu hliníkových panelů nevyplatí opravovat, ale to je jediná nevýhoda. Jinak je to pro důchodce naprosto špičkové auto. S uváděným rozpočtem koupíte auto z posledních let výroby.
reagovat
Fanda
počet příspěvků509
datum registrace28.09.2008
Neděle 14.08.2016 20:40, RE: Konecně konkrétní rada
rejdic.25 napsal:
Patřím mezi "vyvolené" co musí ve svém zaměstnání používat škodu roomster 1.2 HTP .Vystřídal jsem několik aut převážně nižší stř.třídy a jak služebně nebo soukromě a s naprostou jistotou můžu napsat -je to zatím nejhorší co jsem za posledních 20 let musel řídit. K autu se chovám slušně,nehody a pokuty se mě vyhýbají.Nebudu rozepisovat detaily,napíšu pouze ve zkratce.Hlučné,nepohodlné,líné, se špatnými jízdními vlastnostmi a ve spolehlivosti rozhodně nepatří ke špičce.Nechápu jak motor htp může někdo chválit.Leda,že by okusil 1.0 Mpi nebo jeho předchozí auto byla škoda 120L.


Do roomsteru opravdu není HTP vhodný,dostal tam ještě kratší převody než do fabie,proto je neustále hodně vytočený, ale že by měl špatné jízdní vlastnosti?
reagovat
rejdic.25
počet příspěvků32
datum registrace20.08.2013
Pondělí 15.08.2016 09:40, Konecně konkrétní rada
Např. na mokru si musím dávat sakra bacha abych projel zatáčku bez použití svodidel a nevhodnými pneumatikami nebo stylem jízdy to rozhodně není.Ten předek je hodně lehký.
reagovat
tesnav
počet příspěvků22
datum registrace11.08.2010
Pondělí 15.08.2016 10:29, RE: Můj tajný tip
brin napsal:
Já bych přidal svůj tajný tip v podobě Audi A2. Je to sice exot, ale pokud se koupí správná verze (1,4 v benzínu), tak svoji práci odvede naprosto skvěle. Nikdy nezrezne (je z hliníku) a běžné opravy jsou relativně za hubičku, protože naprostá většina podvozkových dílů je shodná s jedničkovou fábií a navíc je A2 mnohem lehčí, takže třeba kosti nejsou vůbec žádná bolest na rozdíl od uváděné fábie. Problém je v případě nehody, kdy jde vůz automaticky do totálky, protože se ho z důvodu hliníkových panelů nevyplatí opravovat, ale to je jediná nevýhoda. Jinak je to pro důchodce naprosto špičkové auto. S uváděným rozpočtem koupíte auto z posledních let výroby.


Problém bych viděl to, že poslední roky výroby, pokud se nepletu, jsou 2003-2005. A kupovat auto 12 let staré znamená, že toto je reálně prostě daleko za svým zenitem.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků179
datum registrace09.05.2007
Pondělí 15.08.2016 15:02, RE: děkuji za odpověď
Giorgio napsal:
mufik.martin napsal:
Děkuji za odpověď. Co se týká auta od soukromníka, tak to je "téměř" nesehnatelné za dostupnou cenu. Auta od nás z firmy jsou za tržní cenu, tedy cca okolo 90 - 110tis dle typu, zdali PŘED nebo PO faceliftu. Ale auta od soukromníků s rozumným nájezdem jsou absolutně za nesmyslnou cenu a též mají najeto okolo 120 - 180 tis km. Takže bych koupil defacto to samé, jen s o něco menším nájezdem, ale za mnohem vyšší částku. 1,4 16V by se mi líbil, ale ve firmě ho nemáme a i na bazarech jich není tolik a jsou většinou dražší, nájezd mají podobný, o všem i když mají servisky tak nevím, jak dalece lze 100% ověřit před nákupem auta, zdali nebylo kradené, omlazené, neodborně opravené po nehodě atd. Tím, že znám všechny chlapy jak s tím jezdí (všechno již "vyblbnutí" tátové od rodin tak je to Auto srovnatelné s nákupem od soukromníka). Všechna auta mají 90% km najeto po okreskách a dálnicicíh, Minimum městského provozu, narozdíl od aut "soukromých", která často hopsají jen po městě. Šlo mi spíše vyloženě o technickou radu, který Motor zvolit, zdali se bát u tohoto motoru LPG (sám mám vectru 1,8 16V na LPG a nemohu si ji vynachválit. Jezdím klidně, spotřebu plynu mám od 7,8 - 8,2 dle tankování za celou dobu co mám lpg.. Jezdím velmi klidně a předvídavě. Motor má najeto 300 tis. Přestavba na plyn proběhla při stavu 200tis km)
HTP je nekultivovaný šicí stroj, ale představuje menší riziko, pokud se u něj natvrdo počítá s generálkou. Pro HTP auta je dálnice horší než město - možná tolik netrpí podvozek, ovšem motor je trvale na maximálním výkonu. A LPG jeho životnosti určitě nepřidá (leč osobní zkušenost nemám). Osobně bych hledal jinde a prostor na převoz krámů řešil spíše sklopením sedadel než kombíkem. Pak se už nabízejí třeba Mitsubishi Colt či Honda Jazz, z Evropy Fiat Idea či Opel Meriva.


Fabii Kombi jsme vybrali proto, že je potřeba mít dostatečně velký kufr, při zachovaní relativně malého auta. Mamka si párkrát do měsíce půjčuje vnoučata a tak je nutně zachovat alespoň 4 místné Auto a do kufru nacpat hračky, odstrkovadlo atd atd. TAkže auta typu Idea, Cold, Jazz jsou bohužel nevhodná. Měl jsem to do dotazu na začátku uvést. A druhá je estetika auta, kdy se nám auta typu colt, jazz, idea, meriva typově nelíbí. Jsme spíše na klasické kombíky. Momentálně mamka jezdí Renault Scenic 1,9 DTI, který již dosluhuje a sama není zcela spokojená při popojíždění městem a jízdními vlastnostni, kdy sama říká, že Auto je zbytečně velké a ve městě těžké a obecně takové těžkopádné. Výborně se mamce mamce jezdí ibizou HTP 2006, kterou máme v rodině, jen by chtěla větší kufr. Právě zmiňovanou fabii Kombi Facelift 2010 HTP jsem měl v předchozím zaměstnání a byl jsem spokojený. Najel jsem s ní cca 70 tis km a nemohl jsem si rozhodně stěžovat na sedačky nebo jízdní vlastnosti. Motor mě pri klidné cestování stačil, jezdil jsem sám, ale ze 70% jsem jezdil okresky. Měl jsem tři trasy Praha - Budějovice - Plzeň. Druhá trasa Ml. boleslav-Liberec-Pardubice a třetí trasa nejdelší: PRaha-Znojmo, Brno, Uherský Brod, Ostrava, Karvinná a potom přes Hradec zpátky a se sedačkama jsem neměl problém. Podotýkám, že jsem do fabie přesedal z fordu Mondeo 2,2 TDCI 2006, který jsem prodal z důvodu služebního auta. Ano, chyběl mi výkon, ale jinak jsem ve fabii nějak netrpěl a na dálnici jsem jezdil v klídku. Při těchto trasách, věřte tomu nebo ne, jsem se vešel spotřebou mezi 5,5 - 6l. Rozhodně jsem nebyl brzdou, na okresce jsem držel vícemě celou dobu 100km/h a na dálnici okolo 110 - 120. hodně jsem používal při klesání neutrál a předvídavou jítzdou nebyl problém. Podotýkám, že spotřeba je dle knihy jízd, protože jsem neměl palubní PC.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků179
datum registrace09.05.2007
Pondělí 15.08.2016 15:10, RE: Konecne konkretni rada
Giorgio napsal:
mufik.martin napsal:
Dobry den, mocrat dekuji za radu, konecne jsem se dozvedel trosku odbornejsi odpoved nez jen same: "to si nekupuj, jsou to herky a rozpadne se ti hned motor". To popojizdeni ve meste je pouze dvakrat v tydnu cca 5km tam a po 2 hodinach 5km zpet. Ta upravena verze htp od roku 2010 je pouze ve faceliftu nebo i ve starsim typu?
Připomíná mi to příspěvky kluků, co mají pár korun a chtějí si koupit BMW. Pokud tu fabii z firmy koupit chceš, tak ji kup a nehledej pro to omluvu "znalců". Fabii II Ambiente jsem měl s 1.4 16V, jiný motor bych v tom autě nechtěl (min. nutný výkon, spolehlivost) a znova už bych nechtěl ani fabii, protože za ceny, za které se u nás prodává, je drahá, aniž by to bylo "dobré auto". Škodovka těží z toho, že je a) prodává do firem a b) tady má dost Fandů. I fabie trpí řadou prkotin, co dokážou otrávit život - mě na krátké např. štvalo upevnění plata kufru, kdy záchytné výstupky jsou plastové výlisky na podběhu, nikoliv na kufru. Ty výlisky se ulamují a plato pak plandá, s podběhem se musí na výměnu do servisu. Auto sice mluví česky, ale tovární handsfree nerozpozná české znaky - rozsypaný čaj na displeji palubáku není nic user friendly. Ani auto s původní cenou skoro půl mega není dobře odhlučněno od motoru - do kabiny proniká výrazně více hluku než oproti jedničkové fabii, kterou jsem měl ve stejném stupni výbavy (a také s motorem 1.4 16V). Sedadla jsou na vzdálenost 50+ km nepohodlná, bolelo mě za krkem (opět horší v porovnání s první generací). Climatronic je pouze jednozónový a i při konstantním požadavku na teplotu vyžaduje více práce s regulací uživatelem, než bych od automatické klimatizace čekal (ve srovnání s jinými vozy). Když k tomu člověk přičte, že škodovky jsou nejkradenější značka a fabie 2. nejkradenější model, což ještě zvedá jak riziko, tak cenu havarijního pojištění, tak nevidím racionální argument pro nákup, pokud zrovna nebude extra levná nabídka.BTW, dvojkové fabie po FL s HTP a v základní výbavě používala Česká pošta jako referentská auta před přechodem na korejce. Kamarád s tím byl nucen jezdit, často až 800 km na otočku. Pro něj jako řidiče to bylo utrpení (náramně si pochvaluje, o kolik pohodlnější je ix20, který jen tak mimochodem taky stojí za úvahu). Pro mě, který v tom párkrát jel taky, akorát poznání, že škodovka se faceliftem sice snažila dohnat pokažený design, ale zároveň ještě více spořila na materiálech a to HTP se prostě poslouchat nedá, protože odhlučnění motoru je tragické - a to srovnávám opět s fabií I, kde mě svého času služební HTP taky neminulo. Na ten vysoký zvuk si leckdo nezvykne a doporučuji místo technické rozborky hlavy a katalyzátoru tu matku posadit do auta a nechat ji s ním aspoň 500 km jezdit, pak jí dát k porovnání něco jiného a nechat ji rozhodnout dle pocitu.



IX20 je absolutně cenově někde jinde, takže o takovém autě nemohu uvažovat. Podmínka je cena někde okolo 100-110 tis + bude připravena finanční rezerva 20 tis na běžná servis a případné opravy. protože cena cca 110 tis je limitní. Určitě nechceme Auto za 130 tis a být bez rezervy. Co se zvuku HTP týče, tak to absolutně nevnímáme. Přijde mi to jako komentáře lidí, co píšou: nafťáka bych nechtěl, protože bych v něm ohluchnul atd" a přitom drtivá většina Auto v ČR i v cizině jsou právně nafťáky. V rodině mám jak naftu tak benzín a neztěžuji si ani na jedno. Jsme tak nějak nenároční uživatelé bych řekl. Na každém autě si najdeme to dobré a jsme spokojeni. Mamka fe fabii několikrát Jela (v mé bývalé služební) a byla spokojená. Jen k vašemu doporučení, nevím kdo by nám jinak půjčil fabii na 500km výlet :) Druhá věc je, že 500km s tím jezdit nebude, nejdelší trasu má 50km na chatu :)
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků179
datum registrace09.05.2007
Pondělí 15.08.2016 15:18, RE: Fusion?
tesnav napsal:
A co Ford Fusion? Vyšší posez má, motor obstojný (1.4i, 59kW) a poslední ročníky (2010 - 2012) se dají koupit někde mezi 110 - 150tKč.Ale rozhodně bych nebral ulítanou firemní Fabii s 200tkm na hrbu, pokud by nebyla s brutální slevou proti té tržní, protože skutečně neznám žádného řidiče, který se o služební auto stará jako o vlastní a tak se k němu na cestě choval.


Fushion nemá bohužel skoro žádný kufr, byli jsme ho omrknout v bazaru a to Auto působí pocitově hrozně malé díky tomu, že je krátké a vysoké. To Fabia působí mnohem proporčněji. Každopádně ty Fushiony mají na bazarech najeto úplně to samé co ta "olítaná fabie před smrtí" co se prodává u nás ve firmě. A pokud mají méně km, tak jsou to dovozy a nemají servisky. Nehledě na to, že ani na servisky už dneska nejde věřit. A většina aut prodělala již nějakou nehodu a nebyla ani opravovaná v originálním servisu, takže si mohu jen doufat, zdali to bylo správně opraveno a zdali má Auto stále airbagy. znám taky hodně kluků. co huntují svá firemní auta podlehesla"z cizího krev neteče". Ale jak po sobě, tak po chlapech v práci bych si Auto klidně koupil, kromě jednoho řidiče (a ten jezdí na octavii, takže po něm kupovat nebudu).
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků179
datum registrace09.05.2007
Pondělí 15.08.2016 15:22, RE: Můj tajný tip
brin napsal:
Já bych přidal svůj tajný tip v podobě Audi A2. Je to sice exot, ale pokud se koupí správná verze (1,4 v benzínu), tak svoji práci odvede naprosto skvěle. Nikdy nezrezne (je z hliníku) a běžné opravy jsou relativně za hubičku, protože naprostá většina podvozkových dílů je shodná s jedničkovou fábií a navíc je A2 mnohem lehčí, takže třeba kosti nejsou vůbec žádná bolest na rozdíl od uváděné fábie. Problém je v případě nehody, kdy jde vůz automaticky do totálky, protože se ho z důvodu hliníkových panelů nevyplatí opravovat, ale to je jediná nevýhoda. Jinak je to pro důchodce naprosto špičkové auto. S uváděným rozpočtem koupíte auto z posledních let výroby.


Je to moc malé Auto, nehledě na to potřebujem Auto, na který je cenově dostupný servis a to třeba i včetně nehody. A věřím tomu, že některé specifické díly auta budou velmi drahé (nemyslím karosářské) a spousta věcí se bude špatně shánět. A karosářské díly jste již zmínil vy. Tam je to většinou totálka. A poslední věc, A2 je dnes už 14let staré Auto. To si může rovnou nechat toho Scenica z roku 2001.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků179
datum registrace09.05.2007
Pondělí 15.08.2016 15:39, autor dotazu
Možná bych jen trošku upřesnil svůj dotaz, protože původně jsem psal na reakci a prosil vyloženě o technickou (obornou radu) jak jsou na Tom tyto dva Motor ve fabii a Kolik toho vydrží při slušném zacházení. Ovšem redakce z kapacitních důvodu vložila můj dotaz "pouze" Sem do diskuzního fora, kde se to zvrhlo na rady typu: Auto je vylýtaný pekáč, Motor se nedá poslouchat a nebo mi radily auta, která jsou absolutně jinak zařazená typu IX20 - cenově absolutně někde jinde. Audi A2 - malé a staré. Rád bych to pojmul tak, že každý má jiný vkus a jiné požadavky, které konrkétně Fabia Kombi splňuje. Lehce vyšší posaz (ale mini MPV nebo SUV atd nechceme) je to kombík, což je pro nás nutnost kůli vnoučatům. Nenáročný provoz, dostupnost dílů, servisu a znalost auta automechaniky. Nerozumím tolik radám, ať koupíme v barazu jiné Auto, když jsou všechny + - stejné ojeté jako ty naše firemní a nebo mají najeto méně a jsou to dovozy bez průkazné Historie. Nemluvně o Tom, že většina Auto co jsem viděl byla většinou laková a těžko soudit, jak kvalitně byla opravena. Spousta lidí háže Motor HTP 51kw do stejného pytle, jako 47kw, proto jsem žádal redakci o technickou radu, jak je na tom modernější verze ve fabii 2 a jestli je rozdíl mezi motorem před faceliftem nebo ne. AA druhý dotaz byl, co kroěm rozvodů postuhuje 1,2TSI a jaká je živnostno. Protože na bazarech v ČR ale i Německu jsou běžně HTP a TSI s nájezdy kolem 300tis km. I zde na tipcars jsou HTP co mají najeto 250-300tis a těžko soudit s jakým zacházením, a u nás mám jistotu, že s tím jezdí chlapi jako s vlastním, stejně jako tomu bylo když jsem jí měl služební. Ne všichni se chovají k cizím věcem špatně. Jinak ještě trošku pokukujem po Opel Astra kombi 2007 a novější (po faceliftu) s motorem 1,6 85kw z důvodu Absence výřivých klapek v sání. Pár hezkých kusů se dá sehnat za podobné peníze co Fabia, ovšem mají též najeto kolem 200tis km, vypadají i docela zachovale, ovšem na motoru nepoznám, jestli s tím jezdil pirát nebo důchodce.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků179
datum registrace09.05.2007
Pondělí 15.08.2016 15:45, RE: Konecně konkrétní rada
rejdic.25 napsal:
Např. na mokru si musím dávat sakra bacha abych projel zatáčku bez použití svodidel a nevhodnými pneumatikami nebo stylem jízdy to rozhodně není.Ten předek je hodně lehký.


Nevím na jaké Auto jste zvyklý nebo jaké vám vyhovuje v zatáčkách, ale já jsem s tím u fabie problém neměl. Máme s tím problém u toho Scenica, který se dost naklání a je nejistý, ale to je dáno jak koncepcí auta, tak již opotřebením našeho kusu. Každopádně v rodině už máme všichni pár let zaschlé řidičáky a maximální rychlost průjezdu zatáčky, ať na mokru nebo na suchu, a tak je pro nás tento údaj zcela nezajímavý. Stejně jako zrychlení z 0-100. Myslím si, že když člověk jede plynule s davem tak, jak jedou ostatní, že nikdy nemůže poznat limity svého auta v zatáčkách ani na morku, protože při bežné rychlosti leží limity auta o hodně výš. Akorát jsem se u vás poprvé setkal se stížností na lehký předek :) Všichni stále odsuzují nafťáky, za těžký předek a vy jste první, komu vadí lehký předek :)
reagovat
Martin.P
počet příspěvků1
datum registrace15.08.2016
Pondělí 15.08.2016 16:22, stejne dilema
Řeším podobné dilema, kdy se nám (bezdětný pár) líbí fabie 2 po faceliftu, kombík kvůli pejskovi. Jediný rozdíl je, že my plánujeme nákup auta v bazaru. Ovšem stáří, rozpočet a ojetost auta se přesně shoduje s autorem tohoto vlákna. Bohužel, kromě jednoho komentáře jsem se nedozvěděl vůbec nic :( Člověk si vybere nějaké Auto, a ostatní (často i bez osobní zkušenosti) mu Auto rozmlouvají jako vylítanej pekáč a doropučují auta absolutně jiného zaměření typu A2 nebo IX20. Je vidět, že většina lidí se ani trochu nezamyslí nad dotazem autora, který vypsal poměrně jasně jeho požadavky, dle kterých si již vybral kandidáta a chtěl jen poradit s konkrétním dotazem. Čekám, kdy mu někdo místo fabie za 100 tis poradí raději BMW 5 protože je krutopřísný Auto. Můžeze prosím někdo poradit jak je na tom HTP 51kw před a po modernizaci po technické stránce s životností? Prosím někoho, kdo tomu rozumí, ne někoho, kdo slyšel od chlapů v hospodě, že HTP se rozpadne hned po ujeti 150tis km.
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.