0
zpět
 

diskuze k tématu: Sharan / Alhambra / Galaxy - LPG

kategorie zařazení tématu: poradna, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 10.09.2015 10:12, Sharan / Alhambra / Galaxy - LPG
Dobrý den
Plánuji koupit něco z tria Sharan / Alhambra / Galaxy r.v. kolem 2007 a potřeboval bych poradit s výběrem motoru. Jezdím jak krátké vzdálenosti do práce (15 km) a po městě, tak i dálnice.
Vím, že tato auta mají úsporné dieslové motory, ale ty zase nemají rády právě ty krátké cesty, kterých mám většinu. Proto a taky kvůli ekologii bych rád koupil benzín + LPG, případně klasický benzín k předělání.
Jaký motor byste mi doporučili?
Děkuji, Tom Krul
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Čtvrtek 10.09.2015 10:36, jehla ve stohu
to co hledáte je prakticky nesehnatelné. aktuálně je na našem trhu několik málo jednotek kusů, našel jsem jeden Sharan 07 1.8T, jeden Galaxy 08 2.0 FlexiFuel. ideální by byl klasický koncernový dvoulitr, tuším že měl 85kW a nebo 2.8V6. zkuste kouknout na polské Allegro, mají plyn ve větší oblibě, našel jsem tam třeba pěkný Sharan 2.8 ve čtyřkolce rok 09 naj. 204tkm cena kolem 200k.
reagovat
Corlis
počet příspěvků135
datum registrace14.03.2007
Čtvrtek 10.09.2015 11:49, re:
řešil jsem nemlich ten samý problém s těmi samými auty, nakonec jsem od toho upustil bo nebylo nic u nás k sehnání a nechtěl jsem řešit přes hranice. Byl jsem zlomený chvíli do 1.9tdi nakonec, ale upustil jsem od toho právě z důvodu velmi krátkých nájezdů /škola,školka,nákupy/. Měl jsem chvíli v merku Chevrolet Orlando, má ho človík z vedlejší vesnice ,dal jsem se s ním do řeči, je velmi spokojen s 1.8 motorem, vnitřkem a tak celkově. Ted jsou tuším dva kousky tady na tipcarsu v plynu.
reagovat
Valnoha
počet příspěvků322
datum registrace03.01.2011
Čtvrtek 10.09.2015 12:30, Zafira?
Vím že je velikostně o něco menší než zmiňované modely ale stála by za zvážení. Motor 1,8i / 103kw je na tom slušně jak s dynamikou tak i se spolehlivostí
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1040
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 10.09.2015 14:12, Re:
Zafira je o dost menší než zmíněné trio. Záleží na použití auta, mohla by vyhovovat. Nicméně na nájezd 15 + 15 km denně je LPG nesmysl, v zimě se kolikrát ani nedostane ke slovu. A když ano, tak na nesmyslně krátkou chvíli. Potom záleží kolik udělají ty pojížďky okolo a jak jsou časté...
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Čtvrtek 10.09.2015 14:41, kooba
to píšeš ze ukušenosti? LPG se přepíná při - 10°C po ujetí cca 1,5 km.. při teplotě nad nulou ca 500 metrů (při teplotě vody ca 40°C). smysl to má, ne každýmu je jedno, že produkuje sračky..
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1040
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 10.09.2015 15:28, RE: kooba
Zvirak napsal:
to píšeš ze ukušenosti? LPG se přepíná při - 10°C po ujetí cca 1,5 km.. při teplotě nad nulou ca 500 metrů (při teplotě vody ca 40°C). smysl to má, ne každýmu je jedno, že produkuje sračky..


Ano, píšu z vlastní zkušenosti. Jsem samozřjmě rád, že ne každý chce produkovat sračky, to já taky ne. Ale na rovinu, ekonomický hledisko pro mě tehdy mělo mnohem větší význam.

Jinak, s LPG, moje felda 1,3, focus 1,8. Rodiče, jiná felda 1,3, stilo 1,4. Celkem jsem na LPG v těch autech najel cca 60tkm. Dalo by se říct, že jsem i zastáncem LPG ale ne za každou cenu. Nesmí to jít ruku v ruce s co nejlevnější údržbou auta...
Jinak extrémní příklad toho přepínání. Jel jsem z Rousínova do Brna, venku mohlo být cca -10. Byl ten focus, takže nastartování, oškrábání bočních oken, přední a zadní se rozmrazily. Celou cestu jsem se táhl za kamionem až do Brna. Motor nebyl pořádně zatížen, jenom si tak pobrukoval, na plyn přepnul po cca 15km, do té doby mu prostě byla zima... Jinak mi nikdy žádný auto nepřepínalo tak rychle jak píšeš. Teda, když bylo auto teplý po jízdě, tak přepínalo pár sekund po startu, ale to je jiná... Aby se motor prohřál, musí být trochu pod zátěží. Jenže zatěžovat ho když je studený je podle mě trochu neslušnost, už třeba kvůli těm sračkám do vzduchu...
reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Čtvrtek 10.09.2015 16:21, RE: kooba
KoobaS napsal:
... na plyn přepnul po cca 15km, do té doby mu prostě byla zima...


Měls to špatně seřízené nebo vadný termostat. Auto na lpg, které je v pořádku, přepne i v největších mrazech nejpozději za pár km, za běžných podmínek mnohem dříve.
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Čtvrtek 10.09.2015 16:22, .
tak to je zvláštní, jak říkám mě to přepíná po max 1,5 km, jak byly ty tuhý mrazy. Jinak po pár stovkách metrech, v létě skoro hned. Je to jen o nastavení. Asi se pohybuju mezi jinejma lidma, ale všichni kolem mě, co maj plyn, se o auta starají ukázkově, včetně mně. Řešim i nepodstatný krávoviny. Všiml jsem si, zvlášť tady na fóru, že tu panuje všeobecný názor, že ty co jezdí na plyn maj punc šetřílků, lidí co ser.ou na udržbu auta jak to jen jde, atp. Jak říkám, většina lidí co maj auta na plyn, jezdí větší vzdálenosti, a o auta se starat musí, protože je to živí. Nikdo by si přece nepomohl, kdyby zanedbával údržbu, která je tak jako tak v řádech stokorun až jednotek tisíc, to přece nejsou žádné peníze v porovnání s fatální poruchou z důvodu zanedbání údržby.

Taky to nelámu přes koleno, ale podle mne se ten plyn při 30 km denně vyplatí. Za cca rok se investice vrátí.

Jinak další takovou podmínku plynu bych viděl obsah alespoň 2.0 nebo +100 kW výkon. On ten výkon moc neubyde, ale pocitově to chce silnější motor.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Čtvrtek 10.09.2015 18:31, LPG
Pokud budou převažovat krátké vzdálenosti,tak se Vám to LPG moc nevyplatí,poněvadž budete jezdit dost na benzín,po ujetí 500 m se Vám to rozhodně přepínat na plyn nebude.
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Čtvrtek 10.09.2015 20:56, ..
osobní zkušenost, nebo zkušenost z hospody Fando? protožes napsal celkem blábol.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pátek 11.09.2015 00:51, re:
Dobrý den. V případě trojice Sharan, Alhambra nebo Galaxy si bude s LPG dobře rozumět například základní benzínový dvoulitr s výkonem 85 kW. Dobrou volbou je také Opel Zafira s benzínovou osmnáctistovkou.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Pátek 11.09.2015 08:11, RE: ..
Zvirak napsal:
osobní zkušenost, nebo zkušenost z hospody Fando? protožes napsal celkem blábol.


Osobní zkušenost,mám doma auto přestavěné na LPG,úspora veliká,takže spokojenost,ale manželka sním jezdí 25 km v tahu do práce a cesty po klientech.Pokud to nastartuje i v létě ráno studené,tak to potřebuje přibližně 1,5 km a v zimě je to samozřejmě více.Prostě se to musí ohřát na 30 až 40 stupňů,aby se to přepnulo.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pátek 11.09.2015 08:35, RE: ..
Fanda napsal:
Zvirak napsal:
osobní zkušenost, nebo zkušenost z hospody Fando? protožes napsal celkem blábol.
Osobní zkušenost,mám doma auto přestavěné na LPG,úspora veliká,takže spokojenost,ale manželka sním jezdí 25 km v tahu do práce a cesty po klientech.Pokud to nastartuje i v létě ráno studené,tak to potřebuje přibližně 1,5 km a v zimě je to samozřejmě více.Prostě se to musí ohřát na 30 až 40 stupňů,aby se to přepnulo.


Docela by me zajimalo, v cem vsichni jezdite. Extrem jsem zazil v Meganovi, kdyz bylo asi -15°C a ten se prepnul po 4 km couracce po meste. Jinak musite mit neco s termostatem, nebo je to nejak nesmyslne nastaveno.
Na Sanderu mam nastaveno prepnuti pri 40 °C - i v nejvetsi kose se prepne po 3 km (a to uz musi byt tech -15), Logan (tovarni prestavba) se ted pri 10°C rano prepina tak po 500 m.
Takze pokud je to auto v poradku a prestavba taky, tak na cestu 15 km LPG rozhodne ano.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1040
datum registrace23.04.2014
Pátek 11.09.2015 09:04, RE: kooba
capslock napsal:
KoobaS napsal:
... na plyn přepnul po cca 15km, do té doby mu prostě byla zima...
Měls to špatně seřízené nebo vadný termostat. Auto na lpg, které je v pořádku, přepne i v největších mrazech nejpozději za pár km, za běžných podmínek mnohem dříve.


Anebo taky obojí, na všech čtyřech autech.....
Termostat jsem měl špatný na jedné feldě, spravil jsem ho dřív než do ní šel plyn....
Je to o nastavení, jelikož má plyn prostě i ne zrovna skvělé vlastnosti, chtěl jsem přepínat radši později než dřív. Ještě jednou k tomu extrémnímu případu. Dlouhou dobu po nastartování jsem jenom lehtal plyn, auto nebylo v zátěži, takže se neohřívalo. Jelikož byla zima, v autě jsem si topil. Takže jsem "ochlazoval" motor... Jakmile jsem předjel kamion, trochu jsem přidal, motor se ohřál, rafička chladící kapaliny se odlepila ode dna, auto píplo a jel jsem na plyn.

Ad údržba, tady je potřeba rozdělit lidi na dva druhy:
Chci plyn, protože jezdím dlouhý trasy a z určitých důvodů nechci naftu. Přesto chci jezdit za míň. Pokud jsem v takovýmhle případě odkázanej na auto, třeba pracovně, je jasný že se o auto budou starat víc než příkladně, a jsem rád že je takových lidí dost.
Pak je tu druhej typ lidí, kteří mají plyn, aby šetřili provozní náklady. Jezdí na nejlevnějších protektorech. Do auta "zbytečně" neinvestujou, maj ho na 4 místech provizorně opravený Pepou od vedle z dědiny. Když pak klekne a Pepa si neví rady, odvezou ho do normálního servisu, kam posléze přijíždí sanitka se svěrací kazajkou a odváží servisáka... Setkal jsem se s chlapem co měl Passata 1,6Mpi, jezdil do práce pár kilometrů (tuším že říkal něco kolem 5) a nikam jinam. V autě měl plyn, nastavenej tak, aby přepínal téměř okamžitě, protože přece když má plyn tak chce šetřit...
Ale je dobrý si přiznat, že ta druhá sorta lidí by šetřila na údržbě i kdyby jezdila na elektriku, kterou by kradli zaměstnavaeli z fabriky....

Jinak, pokud s autem opravdu budou pojížďky ráno 5km do práce, pak 500m na oběd a zpátky, pak 3km do obchodu a 3 km domů, tam LPG smysl nedává...

Ještě se zeptám. Když Vám plyn přepíná tak brzo, jak často obměňujete benzín v nádrži a kolik ho tam tak vozíte?
reagovat
freebike1
počet příspěvků14
datum registrace11.09.2015
Pátek 11.09.2015 09:12, plyn nebrat
Dobrý den ,
prodávám ojetá auta minimálně 20 let a doslova každé auto s LPG je učiněná katastrofa. LPG není homologováno výrobci vozidel a jedná se vždy o narušení funkčního celku - navrtání potrubí, narušení elektroinstalace a tím navazující problémy. Neustále svítí kontrolka diagnostiky motoru (řídící jednotka motoru nechápe co se s autem děje když jede na plyn) podpálené ventily, škubání, nepravidelný volnoběh. To co jsem viděl vzbuzuje téměř vždy údiv jakým amatérským a nebezpečným způsobem je LPG do vozidel namontováno. Dále šetřílci nerespektují zkrácené servisní intervali které vyžaduje LPG provoz, speciální svíčky, revize po 10000 km nebo jednom roce provozu, prošlé LPG nádrže, prodřené přívodní potrubí. No prostě hrůza . Řeším neustále nebožáky, kteří si koupily staré LPG auto s úmyslem úžasně ušetřit a pak sem jezdí s reklamacema , že to cuká, nejede, nestartuje, svítí diagnostika, zadírají se ventily . Některé motory bez přimazávání ventilů vůbec nevydrží atd ....prostě hrůza. Mám rád ekologii - ale bez řádného servisu, pravidelné NÁROČNĚJŠÍ údržby nebude žádný motor s LPG spolehlivě fungovat a to si mnozí neuvědomují a jen dají do kalkulačky úsporu na palivu a nezamyslí se nad tím co vlastně to LPG je a jak funguje a jaká je třeba nadstandardní péče a údržba aby fungovalo bezchybně.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pátek 11.09.2015 09:22, RE: plyn nebrat
freebike1 napsal:
Dobrý den ,prodávám ojetá auta minimálně 20 let a doslova každé auto s LPG je učiněná katastrofa. LPG není homologováno výrobci vozidel a jedná se vždy o narušení funkčního celku - navrtání potrubí, narušení elektroinstalace a tím navazující problémy. Neustále svítí kontrolka diagnostiky motoru (řídící jednotka motoru nechápe co se s autem děje když jede na plyn) podpálené ventily, škubání, nepravidelný volnoběh. To co jsem viděl vzbuzuje téměř vždy údiv jakým amatérským a nebezpečným způsobem je LPG do vozidel namontováno. Dále šetřílci nerespektují zkrácené servisní intervali které vyžaduje LPG provoz, speciální svíčky, revize po 10000 km nebo jednom roce provozu, prošlé LPG nádrže, prodřené přívodní potrubí. No prostě hrůza . Řeším neustále nebožáky, kteří si koupily staré LPG auto s úmyslem úžasně ušetřit a pak sem jezdí s reklamacema , že to cuká, nejede, nestartuje, svítí diagnostika, zadírají se ventily . Některé motory bez přimazávání ventilů vůbec nevydrží atd ....prostě hrůza. Mám rád ekologii - ale bez řádného servisu, pravidelné NÁROČNĚJŠÍ údržby nebude žádný motor s LPG spolehlivě fungovat a to si mnozí neuvědomují a jen dají do kalkulačky úsporu na palivu a nezamyslí se nad tím co vlastně to LPG je a jak funguje a jaká je třeba nadstandardní péče a údržba aby fungovalo bezchybně.


A proc si myslis, ze ti tam ta auta lidi vozi? Protoze s tim nemaji zadny problem? Protoze to jede jak z praku?
Trochu bych te poopravil:
Dobrý den ,prodávám ojetá auta minimálně 20 let a doslova každé auto je učiněná katastrofa
Logicky. Kdyz uz se nekdo potrebuje zbavit auta z jineho duvodu, nez ze se to zacalo srat, tak to prodava vetsinou sam.
Navic je snad tvoje svate pravo ty LPG vrazdy odmitnout a nevykupovat to.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1040
datum registrace23.04.2014
Pátek 11.09.2015 09:34, RE: plyn nebrat
bitner napsal:
freebike1 napsal:
Dobrý den ,prodávám ojetá auta minimálně 20 let a doslova každé auto s LPG je učiněná katastrofa. LPG není homologováno výrobci vozidel a jedná se vždy o narušení funkčního celku - navrtání potrubí, narušení elektroinstalace a tím navazující problémy. Neustále svítí kontrolka diagnostiky motoru (řídící jednotka motoru nechápe co se s autem děje když jede na plyn) podpálené ventily, škubání, nepravidelný volnoběh. To co jsem viděl vzbuzuje téměř vždy údiv jakým amatérským a nebezpečným způsobem je LPG do vozidel namontováno. Dále šetřílci nerespektují zkrácené servisní intervali které vyžaduje LPG provoz, speciální svíčky, revize po 10000 km nebo jednom roce provozu, prošlé LPG nádrže, prodřené přívodní potrubí. No prostě hrůza . Řeším neustále nebožáky, kteří si koupily staré LPG auto s úmyslem úžasně ušetřit a pak sem jezdí s reklamacema , že to cuká, nejede, nestartuje, svítí diagnostika, zadírají se ventily . Některé motory bez přimazávání ventilů vůbec nevydrží atd ....prostě hrůza. Mám rád ekologii - ale bez řádného servisu, pravidelné NÁROČNĚJŠÍ údržby nebude žádný motor s LPG spolehlivě fungovat a to si mnozí neuvědomují a jen dají do kalkulačky úsporu na palivu a nezamyslí se nad tím co vlastně to LPG je a jak funguje a jaká je třeba nadstandardní péče a údržba aby fungovalo bezchybně.
A proc si myslis, ze ti tam ta auta lidi vozi? Protoze s tim nemaji zadny problem? Protoze to jede jak z praku?Trochu bych te poopravil:Dobrý den ,prodávám ojetá auta minimálně 20 let a doslova každé auto je učiněná katastrofaLogicky. Kdyz uz se nekdo potrebuje zbavit auta z jineho duvodu, nez ze se to zacalo srat, tak to prodava vetsinou sam.Navic je snad tvoje svate pravo ty LPG vrazdy odmitnout a nevykupovat to.


To je totiž přestě ta sorta maximálních šetřílků. Jinak souhlas, já bych tyhle amatérsky navrtaný potvory prodávat nechtěl, a tedy bych je ani nepříjmal...
reagovat
Czech_Key1
počet příspěvků10
datum registrace11.02.2014
Pátek 11.09.2015 10:00, těžká volba
@původní téma - orisek bude sehnat, benzinovych MPV je jak safranu. Pri kratsich trasach dava smysl spis 2.0, LPG do nej bych se pri najezdu 15km/trasa nebal. Pri dobrem serizeni by mel v lete prepinat do 1km, v zime do 3km max. za zvazeni pri 15km/trasa stoji i 1.9tdi - trasa neni zas tak kratka a motor je to dostatecne "blbuvzdorny" na to, aby to ustal

@LPG fire - jel jsem v dost LPG autech, osobne jsem do naseho rodinneho 10 let stareho japonce daval plyn u renomovaneho servisu pri 220t km, nyní na něm mám najeto dalších 30t km, a vesele jezdim dal. cele je to o tom, kdo upravu dela a jak to nastavi. spravne serizene auto na LPG necuka, pri sekvenci ani nepoznate, ze jedete na plyn. jasne, provoz na LPG ma pro a proti, ale to kazdy pohon:
specialni svicky? - standard LPG svicka za 150kc/kus;
revize 10t km nebo jeden rok? - i plynovy sporak/kotel musite doma co 1-2 roky nechat zrevidovat (naklad 500-1500 penez);
primazavani? - efekt diskutabilni (ja osobne ho pro klid duse mam);
prosle LPG nadrze? - trvanlivost nadrze je 10 let, pak nutna vymena (naklad 10 tisic - s tim se musi pocitat)
specifika LPG? - ano, dolevam mezi intervaly vymeny oleje (10-15t km) o 1l oleje vic (cca 300kc)
uspora na 1 km je asi 1kc, kazdy at si spocita, zda se mu to vyplati - o kazde auto se clovek musi starat, mne se investice vratila za 18 mesicu a jsem s ni plne spokojen.
reagovat
freebike1
počet příspěvků14
datum registrace11.09.2015
Pátek 11.09.2015 10:22, RE: plyn nebrat
bitner napsal:
freebike1 napsal:
Dobrý den ,prodávám ojetá auta minimálně 20 let a doslova každé auto s LPG je učiněná katastrofa. LPG není homologováno výrobci vozidel a jedná se vždy o narušení funkčního celku - navrtání potrubí, narušení elektroinstalace a tím navazující problémy. Neustále svítí kontrolka diagnostiky motoru (řídící jednotka motoru nechápe co se s autem děje když jede na plyn) podpálené ventily, škubání, nepravidelný volnoběh. To co jsem viděl vzbuzuje téměř vždy údiv jakým amatérským a nebezpečným způsobem je LPG do vozidel namontováno. Dále šetřílci nerespektují zkrácené servisní intervali které vyžaduje LPG provoz, speciální svíčky, revize po 10000 km nebo jednom roce provozu, prošlé LPG nádrže, prodřené přívodní potrubí. No prostě hrůza . Řeším neustále nebožáky, kteří si koupily staré LPG auto s úmyslem úžasně ušetřit a pak sem jezdí s reklamacema , že to cuká, nejede, nestartuje, svítí diagnostika, zadírají se ventily . Některé motory bez přimazávání ventilů vůbec nevydrží atd ....prostě hrůza. Mám rád ekologii - ale bez řádného servisu, pravidelné NÁROČNĚJŠÍ údržby nebude žádný motor s LPG spolehlivě fungovat a to si mnozí neuvědomují a jen dají do kalkulačky úsporu na palivu a nezamyslí se nad tím co vlastně to LPG je a jak funguje a jaká je třeba nadstandardní péče a údržba aby fungovalo bezchybně.
A proc si myslis, ze ti tam ta auta lidi vozi? Protoze s tim nemaji zadny problem? Protoze to jede jak z praku?Trochu bych te poopravil:Dobrý den ,prodávám ojetá auta minimálně 20 let a doslova každé auto je učiněná katastrofaLogicky. Kdyz uz se nekdo potrebuje zbavit auta z jineho duvodu, nez ze se to zacalo srat, tak to prodava vetsinou sam.Navic je snad tvoje svate pravo ty LPG vrazdy odmitnout a nevykupovat to.


Prodávat auto sám a né přes obchodníka ? Možná před 20 lety přes anonnci, dnes chtějí lidé jistotu, záruky, prověření, financování a další služby a né se otravovat na ulici s různými individuji co ti přijedou na inzerát. To co obchodník, soukromník nikdy nenabídne . Hospodský mýtus, že v bazarech končí jen šunky a hezká auta si lidé prodají mezi sebou - si mě rozesmál- není pravda, denně tu mám nádherná servisovaná auta ( je otázka kdo je ochoten zaplatit za kvalitní auto a kdo dá raději přednost bourané, stočené věci z dovozu kvůli ušetřeným pár tisícům). A proč přijímáme i ,,vraždy"s LPG ? Jednoduše proto, že každý na nové, či zánovní auto nemá. Ale řádně kupujícího upozorníme , že dodatečně montované prvky jako je LPG jsou bez záruky. Nelze prodávat jen krásná auta po 1. majiteli s plnou servisní histrorií (i když bych si to přál) protože né každý si to může dovolit. A určující co budeme prodávat je zákazník a jeho požadavky.
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.