0
zpět
 

diskuze k tématu: Seat Toledo 1,9 TDI - co způsobuje vibrace motoru při volnoběhu?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.02.2012 09:32, cidlo volnobeznych otacek???????????
to se prosim u 1.9TDI PD nachazi kde? To by me zajimalo. Odborna uroven zdejsich pisalku je obravdu na vysoke urovni.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.02.2012 11:02, RE: cidlo volnobeznych otacek???????????
jaykay napsal:
to se prosim u 1.9TDI PD nachazi kde? To by me zajimalo. Odborna uroven zdejsich pisalku je obravdu na vysoke urovni.
Petr-Tipcars: Dobrý den, přijměte omluvu, je to chybně. Opravím to.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.02.2012 11:51, RE: cidlo volnobeznych otacek???????????
jaykay napsal:
to se prosim u 1.9TDI PD nachazi kde? To by me zajimalo. Odborna uroven zdejsich pisalku je obravdu na vysoke urovni.
u motoru 1.9TDi není vůbec žádným způsobem snímána rychlost otáčení klikovky? Jen mě to tak zajímá....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.02.2012 13:04, RE: cidlo volnobeznych otacek???????????
free78 napsal:
u motoru 1.9TDi není vůbec žádným způsobem snímána rychlost otáčení klikovky? Jen mě to tak zajímá....
Petr-Tipcars: Měl by tam obecně být snímač otáček klikovky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.02.2012 15:37, RE: cidlo volnobeznych otacek???????????
free78 napsal:
u motoru 1.9TDi není vůbec žádným způsobem snímána rychlost otáčení klikovky? Jen mě to tak zajímá....
ma snimac klikovky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.02.2012 15:44, RE: cidlo volnobeznych otacek???????????
jaykay napsal:
ma snimac klikovky
To jsem právě předpokládal. No a jen taková laická otázka - Co se stane, bude li tento snímač dávat špatné nebo žádné hodnoty? Já bych to tipl třeba právě na to kolísání volnoběhu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.02.2012 16:02, RE: cidlo volnobeznych otacek???????????
free78 napsal:
To jsem právě předpokládal. No a jen taková laická otázka - Co se stane, bude li tento snímač dávat špatné nebo žádné hodnoty? Já bych to tipl třeba právě na to kolísání volnoběhu.
To neni o kolisani volnobehu, ale proste o tom, ze Tdi na volnobeh chveje autem, nekdo je na to citlivejsi, nekdo neni. Tady plati, ze pri volnobeznych otazkach ridic citi neprijemne vibrace napric vozidlem. Staci ale, zvedne-li volnobezne otacky pomoci plyno o 50-100 otacek za minutu, tak vibrace(alespon ty pocitove neprijemne) zmizi a zustane jen normalni chveni od TDi motoru. Vymena spojky za jednohmotu, to bych nedelal, to je zvlaste v tomto pripade krok zpet. Pokud je motor motoricky v poradku, podival bych se precejen na zaveseni motoru ke karoserii, to jsou mista, kudma primarne prochazi vibrace z bloku do karoserie. Nejrychlejsi reseni je v tomto pripade zvyseni volnobeznych otacek, coz by melo jit softwarovym zasahem do RJ motoru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.02.2012 16:32, RE: cidlo volnobeznych otacek???????????
Alkantpan napsal:
To neni o kolisani volnobehu, ale proste o tom, ze Tdi na volnobeh chveje autem, nekdo je na to citlivejsi, nekdo neni. Tady plati, ze pri volnobeznych otazkach ridic citi neprijemne vibrace napric vozidlem. Staci ale, zvedne-li volnobezne otacky pomoci plyno o 50-100 otacek za minutu, tak vibrace(alespon ty pocitove neprijemne) zmizi a zustane jen normalni chveni od TDi motoru. Vymena spojky za jednohmotu, to bych nedelal, to je zvlaste v tomto pripade krok zpet. Pokud je motor motoricky v pora...
Ano, to je normální vlastnost většiny naftových motorů. Na volnoběh se chvějí a za provozu jsou hlučné.
Nebudu zastírat, že jejich masovému použití v osobních vozech nefandím a svým způsobem se takovému masivnímu rozmachu i divím. Naftový motor má jediný parametr lepší než benzínový, a to je spotřeba. Všechny ostatní rozdíly se zatím vývojáři snaží setřít za velikého úsilí poklesu spolehlivosti nebo legislativních úlev (nejednotné spalinové normy).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.02.2012 18:49,
U fabie mě zlobil tlumič vybrací
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.02.2012 19:27, tlumič vybrací
Jarda07 napsal:
U fabie mě zlobil tlumič vybrací
tlumič vybrací
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.02.2012 19:50, RE: cidlo volnobeznych otacek???????????
Alkantpan napsal:
To neni o kolisani volnobehu, ale proste o tom, ze Tdi na volnobeh chveje autem, nekdo je na to citlivejsi, nekdo neni. Tady plati, ze pri volnobeznych otazkach ridic citi neprijemne vibrace napric vozidlem. Staci ale, zvedne-li volnobezne otacky pomoci plyno o 50-100 otacek za minutu, tak vibrace(alespon ty pocitove neprijemne) zmizi a zustane jen normalni chveni od TDi motoru. Vymena spojky za jednohmotu, to bych nedelal, to je zvlaste v tomto pripade krok zpet. Pokud je motor motoricky v pora...
Tak jednoduché to nebude, s flotilou 1,9 TDi mám docela bohaté zkušenosti a vybrace na volnoběhu nebo nepříjemné cukání při pomalém pojíždění na jedničku/dvojku v koloně bylo dost běžné. U některých kusů se to vyskytovalo (a u jiných téměř vůbec) a nedařilo se odstranit - přehrával se software ŘJ, měnily se PD vstřiky, dvouhmoty i zavěšení motoru - vše v záruce, jinak by to byla pekelně drahá zábava. Dle mého názoru jde o "konstrukční nevyváženost" 1,9 TDI a zřejmě i výrobní kvalitu typu "co kus to originál".
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.02.2012 21:54, Jednoznačně bych šel na:
1. příčina, motor jde na volnoběh opravdu na 3, nebo dokonce 2 válce. Nedávno 2x řešena Fabie v záruce.
2. tlumič torzních kmitů ( je -li tím motor vybaven vpředu na řemenici), čili jak píší někteří tlumič vibrací (nebo dokonce, vybrací) těchto krasopisů na netu nejdete plno.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.