0
zpět
 

diskuze k tématu: Rodinné auto - mpv? - nájezd cca 60 000 km/rok?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
Rasko
počet příspěvků9
datum registrace05.03.2016
Sobota 05.03.2016 11:12, Rodinné auto - mpv? - nájezd cca 60 000 km/rok?
Zdravím,

hledám zde radu, jaké auto je nevhodnější. Hledám auto pro 4 člennou rodinu, které bude využíváno i na cestu do práce. Nyní máme Škoda Octavia II combi 1.6 benzín/lpg a je to nedostatečné. Dálnice bez 6, prostorově už malé. Spotřeba ok, ale při nižší rychlosti, prostě mě chybí 6.

Nájezd do práce cca 45 000km/rok - 85% dálnice, 10% I. třída, 5% město
Nájezd okolo - cca 15 000 km/rok - dálnice, normál silnice a město, prostě cesty na přibližování, výlety a dovolenou.

Celkem cca 60 000 km/rok

Rád bych auto s nízkou spotřebou, pro velký nájezd kilometrů, nebo kde by byla možná přestavba na LPG, nyní jsme s lpg spokojený. Bonus by byl pro mě automat, už jsem znechucený z toho řazení. Velký zavazadlový prostor, prostorný interier, mít možnost koupě auta s lepší výbavou.
Určitě je zde i tlak na co nejmenší poruchovost, případně servisní interval.Nyní měním olej atd. cca každé 3 měsíce.

Cena do 300 000 Kč

Díky všem za návrhy

Rasko
reagovat
nahlásit
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Sobota 05.03.2016 14:05, málo peněz
Rodinné auto které splnuje nároky na ten nájezd a má stát do 300t Kč dle mě neexistuje. Snad jen zde nedávno popisované Previa v benzínu, ale za ty peníze už bude starší.
Možná i nějaká nová Dacia a po 3 letech ji rychle prodat, ale to zase asi nebude na nové...
reagovat
nahlásit
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Sobota 05.03.2016 19:40, Prius Plus
Spolehlivé MPV, automat s nízkou spotřebou by mohl splnit Prius Plus. Ale v za 300 tisíc bude k sehnání leda v Německu.
reagovat
nahlásit
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Sobota 05.03.2016 23:41, Za mě Peugeot 508 2.0 HDI
Zdravím, vzhledem k Vašemu obrovskému nájezdu bych vzal málo jetý Peugeot 508 2.0 HDI. Na stránkách Peugeotu jsou ojeté vozy přímo od dealerů, pár jich tam je a dokonce i s automatem.
Najezdíte toho tak moc, že MPV bych nedoporučoval, není tam tak ergonomický posed, prostě MPV není dělané na to, že sedíte většinu života v autě Na to potřebujete cestovní koráb, jako je Passat, Mondeo, P508, Toyotu Avensis, Audi A6 atd, kde vše je uděláno pro maximum vašich zad a nohou(pedály mají kolmější sklon atd..)
reagovat
nahlásit
Rasko
počet příspěvků9
datum registrace05.03.2016
Neděle 06.03.2016 07:50, 2 různá auta ne..
Díval jsme se na Previu, ale nikde jsem nesehnal novější..

Dacia to ne, nemyslím si, že by vydržela ty tři roky..a nenašel jsem, že by měla nějakou nízkou spotřebu a výdrž..

Na priuse se mrknu.., jestli se to vyplatí...

Vím, že ten nájezd je velký, že by to mohl být nějaký cestovní koráb, ale mí další auto, to finančně nedáme..

Mě se líbí Renault Grand Scenic v DCI motorem bud 1.5 nebo 1.6. Podívám se i na toho Peugeota 508, když bych dal přednost 5008:)

reagovat
nahlásit
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Neděle 06.03.2016 09:56, .
trochu nad rozpočet ale co Fiat Freemont? 2.4 v benzinu možno LPG (vhodný motor).
reagovat
nahlásit
Zdeny60
počet příspěvků1249
datum registrace08.09.2009
Neděle 06.03.2016 11:09, Rodinné MPV? Omyl!
SOučasný trend ve výběru aut u české populace se z rodinného kombi přesouvá na MPV. Proč? Cožpak lidi nevidí nevýhody tohoto typu auta? Vysoká stavba. K čemu? Stojíte snad v autě za jízdy? Krátký kufr daný useknutým zadkem=přeprava prakticky čehokoliv vyloučená (lyže, běžky, kola, modeláři...) Vysoká stavba - proč? Jezdíte snad v rozbahněném terénu? Zbytečná spotřeba navíc. MPV jako kategorie vozů není rozhodně stavěná na 60tkm za rok. Ani SUV. Má ty samé nectnosti, jako MPV, jen je větší.
Já jsem takové i větší porce jezdíval cca 14 let a řeknu jediné - na tohle, kdyby mi někdo dnes vnucoval cokoliv jiného, než auto střední a vyšší třídy v kombi, ho poženu svinským krokem. Na tyto cesty je potřeba jistou ergonomii posezu, ovládání, ale i ticha a celkového pohodlí. To žádné MPV nenabídne. Já jsem 3 royk jezdil v Pežotu 807 2,0HDI. Ten jsem si vybral místo Sharana. A mohu říct - to mi bylo o 10 let méně, že na krátkou trasu mě to nadchlo. Ale jakmile jsem jel kus cesty (třeba 500.1200km na jeden zátah, bylo to utrpení. Místa pro ridiče totáně žalostně málo - díky stavbě auta a motoru pod přepážkou pedálů nelze natáhnout nohy. Na co mi je místo vzadu? Ani tam to není ale žádná sláva, protože díky nízkému položenéí sedadel máš kolena pod bradou - zejména Sharan je odstrašujícím příkladem, jak lze na zdaní lavici trpět. Auto díky velikosti duní - rezonance prostě nejsou v této třídě aut potalčené, jako ve velkém kombi. MPV typu Mazda 5, Zafira a pod je na krátké trasy a to ze stejných důvodů. Ale pro dlouhé rodiiné štreky naprosto nevhodné.
Dnes vím, že tuto funkcio mi splní např. Mondeo, Outback, Pasát, Mazda 6, či A6 a pod, ale ne MPV. Nicméně, pokdu ybch nehleděl na vyšší spotřebu, jako rodinné auto bych si představil SUbaru Tribeca. Ačkoliv se tváří jako klasické MPV, jízda v ní je zcela v pohodě a to díky výtečnému odhlučněné a nadstandartnímu prostoru vpředu, o zadku ani nemluvím. Jen 6tiválcový benzín chce svůj příděl paliva. Totéž Mazda CX9 (CX7 už ne, je to prcek).
reagovat
nahlásit
Rasko
počet příspěvků9
datum registrace05.03.2016
Neděle 06.03.2016 13:22, RE: Rodinné MPV? Omyl!
Zdeny60 napsal:
SOučasný trend ve výběru aut u české populace se z rodinného kombi přesouvá na MPV. Proč? Cožpak lidi nevidí nevýhody tohoto typu auta? Vysoká stavba. K čemu? Stojíte snad v autě za jízdy? Krátký kufr daný useknutým zadkem=přeprava prakticky čehokoliv vyloučená (lyže, běžky, kola, modeláři...) Vysoká stavba - proč? Jezdíte snad v rozbahněném terénu? Zbytečná spotřeba navíc. MPV jako kategorie vozů není rozhodně stavěná na 60tkm za rok. Ani SUV. Má ty samé nectnosti, jako MPV, jen je větší.Já jsem takové i větší porce jezdíval cca 14 let a řeknu jediné - na tohle, kdyby mi někdo dnes vnucoval cokoliv jiného, než auto střední a vyšší třídy v kombi, ho poženu svinským krokem. Na tyto cesty je potřeba jistou ergonomii posezu, ovládání, ale i ticha a celkového pohodlí. To žádné MPV nenabídne. Já jsem 3 royk jezdil v Pežotu 807 2,0HDI. Ten jsem si vybral místo Sharana. A mohu říct - to mi bylo o 10 let méně, že na krátkou trasu mě to nadchlo. Ale jakmile jsem jel kus cesty (třeba 500.1200km na jeden zátah, bylo to utrpení. Místa pro ridiče totáně žalostně málo - díky stavbě auta a motoru pod přepážkou pedálů nelze natáhnout nohy. Na co mi je místo vzadu? Ani tam to není ale žádná sláva, protože díky nízkému položenéí sedadel máš kolena pod bradou - zejména Sharan je odstrašujícím příkladem, jak lze na zdaní lavici trpět. Auto díky velikosti duní - rezonance prostě nejsou v této třídě aut potalčené, jako ve velkém kombi. MPV typu Mazda 5, Zafira a pod je na krátké trasy a to ze stejných důvodů. Ale pro dlouhé rodiiné štreky naprosto nevhodné.Dnes vím, že tuto funkcio mi splní např. Mondeo, Outback, Pasát, Mazda 6, či A6 a pod, ale ne MPV. Nicméně, pokdu ybch nehleděl na vyšší spotřebu, jako rodinné auto bych si představil SUbaru Tribeca. Ačkoliv se tváří jako klasické MPV, jízda v ní je zcela v pohodě a to díky výtečnému odhlučněné a nadstandartnímu prostoru vpředu, o zadku ani nemluvím. Jen 6tiválcový benzín chce svůj příděl paliva. Totéž Mazda CX9 (CX7 už ne, je to prcek).


Proč MPV a ne už combi..

Vyhovuje mě posez i na delší vzdálenost, ve standardním uhlu sedáku(osobák), mě bolí koleno(dřívější zranění).

Vyšší posez, lepší přehled co se okolo děje, u některých typu je vidět přes ostatní auta.. vysedání i nasedání nedělá problém nikomu, jako u osobáku..

Převoz delších věcí, pokud budu převážet něco delšího, vím o tom většinou předem, sklopení sedačky a nebo vyndání..

Netrávil bych v autě více než cca 1:15 na cestu do práce a 1:15 z práce, potom jasný, nějaká dovolená. Takže velký zátah párkrát za rok..

U té spotřeby nevím, už i u MPV se dostávají na velmi nízkou hranici...

Určitě bych rád doporučení a pokud se tady sejde hodně, že prostě MPV ne tak se podívám dál..., ale combi máme a nestačí to již..

reagovat
nahlásit
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Neděle 06.03.2016 13:29, RE: Rodinné MPV? Omyl!
Rasko napsal:
Zdeny60 napsal:
SOučasný trend ve výběru aut u české populace se z rodinného kombi přesouvá na MPV. Proč? Cožpak lidi nevidí nevýhody tohoto typu auta? Vysoká stavba. K čemu? Stojíte snad v autě za jízdy? Krátký kufr daný useknutým zadkem=přeprava prakticky čehokoliv vyloučená (lyže, běžky, kola, modeláři...) Vysoká stavba - proč? Jezdíte snad v rozbahněném terénu? Zbytečná spotřeba navíc. MPV jako kategorie vozů není rozhodně stavěná na 60tkm za rok. Ani SUV. Má ty samé nectnosti, jako MPV, jen je větší.Já jsem takové i větší porce jezdíval cca 14 let a řeknu jediné - na tohle, kdyby mi někdo dnes vnucoval cokoliv jiného, než auto střední a vyšší třídy v kombi, ho poženu svinským krokem. Na tyto cesty je potřeba jistou ergonomii posezu, ovládání, ale i ticha a celkového pohodlí. To žádné MPV nenabídne. Já jsem 3 royk jezdil v Pežotu 807 2,0HDI. Ten jsem si vybral místo Sharana. A mohu říct - to mi bylo o 10 let méně, že na krátkou trasu mě to nadchlo. Ale jakmile jsem jel kus cesty (třeba 500.1200km na jeden zátah, bylo to utrpení. Místa pro ridiče totáně žalostně málo - díky stavbě auta a motoru pod přepážkou pedálů nelze natáhnout nohy. Na co mi je místo vzadu? Ani tam to není ale žádná sláva, protože díky nízkému položenéí sedadel máš kolena pod bradou - zejména Sharan je odstrašujícím příkladem, jak lze na zdaní lavici trpět. Auto díky velikosti duní - rezonance prostě nejsou v této třídě aut potalčené, jako ve velkém kombi. MPV typu Mazda 5, Zafira a pod je na krátké trasy a to ze stejných důvodů. Ale pro dlouhé rodiiné štreky naprosto nevhodné.Dnes vím, že tuto funkcio mi splní např. Mondeo, Outback, Pasát, Mazda 6, či A6 a pod, ale ne MPV. Nicméně, pokdu ybch nehleděl na vyšší spotřebu, jako rodinné auto bych si představil SUbaru Tribeca. Ačkoliv se tváří jako klasické MPV, jízda v ní je zcela v pohodě a to díky výtečnému odhlučněné a nadstandartnímu prostoru vpředu, o zadku ani nemluvím. Jen 6tiválcový benzín chce svůj příděl paliva. Totéž Mazda CX9 (CX7 už ne, je to prcek).
Proč MPV a ne už combi..Vyhovuje mě posez i na delší vzdálenost, ve standardním uhlu sedáku(osobák), mě bolí koleno(dřívější zranění).Vyšší posez, lepší přehled co se okolo děje, u některých typu je vidět přes ostatní auta.. vysedání i nasedání nedělá problém nikomu, jako u osobáku..Převoz delších věcí, pokud budu převážet něco delšího, vím o tom většinou předem, sklopení sedačky a nebo vyndání..Netrávil bych v autě více než cca 1:15 na cestu do práce a 1:15 z práce, potom jasný, nějaká dovolená. Takže velký zátah párkrát za rok..U té spotřeby nevím, už i u MPV se dostávají na velmi nízkou hranici...Určitě bych rád doporučení a pokud se tady sejde hodně, že prostě MPV ne tak se podívám dál..., ale combi máme a nestačí to již..


Nebýt ceny, viděl bych to spíše na VW Multivan než klasické MPV. Jenže za 300 tisíc to nebude žádná hitparáda.
reagovat
nahlásit
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Neděle 06.03.2016 22:58, MPV spotřeba
MPV žrát moc nemusí. U Versa v benzínu 6 kvalt máme spotřebu 6.7L, o 1 litr nižší než u předchozí Mazdy 6 kombi (7.7L) 5 kvalt. Viz. http://www.spritmonitor.de/en/user/natural95.html Obě auta váží stejně cca 1500 kg, obě mají lehce přes 100 kW a podobnou akceleraci 0-100 kolem 10 sekund.

Důvod pro MPV bylo použití 3 autosedaček vzadu. Do většiny aut se 3 sedačky nevejdou pokud se mají připnout na ISOFIXy. Dnes oceňuju i vyšší posaz a pohodlnější nastupování. Když jsem měl lehce bloknutý krk, tak se mi do Versa nastupovalo mnohem lépe než do Aurisu. Dlouhé štreky nejezdím, to hodnotit nebudu.
reagovat
nahlásit
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Neděle 06.03.2016 23:09, RE: .
Zvirak napsal:
trochu nad rozpočet ale co Fiat Freemont? 2.4 v benzinu možno LPG (vhodný motor).



No on třeba Dodge Journey z kterého Freemont vychází by už nad rozpočet nebyl...
Nebo Chrysler Voyager na LPG.
Prius Plus se určitě vyplatí, ale neni nijak velký a nevěřím že za 300t půjde sehnat.
reagovat
nahlásit
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pondělí 07.03.2016 01:01, RE: .
PetrT napsal:
Zvirak napsal:
trochu nad rozpočet ale co Fiat Freemont? 2.4 v benzinu možno LPG (vhodný motor).
No on třeba Dodge Journey z kterého Freemont vychází by už nad rozpočet nebyl... Nebo Chrysler Voyager na LPG. Prius Plus se určitě vyplatí, ale neni nijak velký a nevěřím že za 300t půjde sehnat.


Na mobile.de je Priusů Plus do 11000 EUR celkem 7. Z toho 6 jich má najeto přes 300 tkm, asi jsou to bývalé taxi. Ten nejlevnější za 8400 EUR má najeto 160 tkm. No moc velká nabídka to není, to je fakt.
reagovat
nahlásit
westeros
počet příspěvků46
datum registrace22.04.2014
Pondělí 07.03.2016 08:29, RE: Rodinné MPV? Omyl!
Zdeny60 napsal:
SOučasný trend ve výběru aut u české populace se z rodinného kombi přesouvá na MPV. Proč? Cožpak lidi nevidí nevýhody tohoto typu auta? Vysoká stavba. K čemu?


Zřejmě jsi dost starý na to, aby jsi dával děti do sedaček ale dost mladý na to, aby jsi měl problémy se sedáním a vstáváním do nízké pozice :)

reagovat
nahlásit
Rasko
počet příspěvků9
datum registrace05.03.2016
Pondělí 07.03.2016 08:31, Málo zkušeností...
Ohledně značek jako je Dodge nebo Chrysler, tak nevím, moc toho nikde nepíšou..asi možná špatný náhled, ale nevěřím těmto značkám na evropském trhu..

Na Priuse jsem se díval, ale do 300k nezeženu nic, co by bylo použitelné..

Ještě jedna varianta, koupit něco velmi levného do 300k, a za 2 - 3 roky to poslat pryč..ikdyž třeba Dacia Logan nebo Lodgy, na cestu do práce a z práce cca 2,5 hodky, bych snad vydržel.., ale co jsem koukal, prodejní cena za 3 roky a 180 000km, bude hodně malá, tak 30% nákupní ceny..:)
reagovat
nahlásit
gravestone
počet příspěvků105
datum registrace14.02.2016
Pondělí 07.03.2016 08:35, RE: Rodinné MPV? Omyl!
westeros napsal:
Zdeny60 napsal:
SOučasný trend ve výběru aut u české populace se z rodinného kombi přesouvá na MPV. Proč? Cožpak lidi nevidí nevýhody tohoto typu auta? Vysoká stavba. K čemu?
Zřejmě jsi dost starý na to, aby jsi dával děti do sedaček ale dost mladý na to, aby jsi měl problémy se sedáním a vstáváním do nízké pozice :)


Výška vozu resp. sedaček ve voze pro zapínání dětí do autosedaček nehraje vůbec roli, výhody mají ale posuvné dveře, které se do kombíků nemontují.
reagovat
nahlásit
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Pondělí 07.03.2016 09:09, Kočárek
A co třeba kočárek? Jak dáte do kombi nesložený kočárek? Navíc obvykle přes debilní nákladovou hranu? A co teprve kočárek pro dvojčata?
reagovat
nahlásit
kristian2
počet příspěvků273
datum registrace31.03.2015
Pondělí 07.03.2016 09:24, k
Za mě rozhodně MPV kvůli postavě ,auta se dělají čím dál menší a nasoukat se do klasického kombiku je prostě pro mě problém a najít v něm polohu ještě větší.Takže jed 1000km v MPV je pro mě prostě pohodlnější a to mám zas vyzkoušené já.drtivou většinu km mám najeto v užitkáčích nebo z nich vycházejících a jako největší problém mám z hlučností ,ale to už je taky na jiné úrovni než dříve ale posed jsem si vždy našel lepsší než v osobáku.Ale uznávám že pro menší lidi je to asi pohodlnější.

Co zase oktávii v naftě není to sice na dlouhé cesty nic moc ale mohla by dlouho vydržet za přijatelných provozních nákladech. A nebo můj faforit fiat croma 2,4 jtd musel by se sehnat pěkný kus a trochu pospravovat a ještě by nějaká koruna zbyla
reagovat
nahlásit
gravestone
počet příspěvků105
datum registrace14.02.2016
Pondělí 07.03.2016 10:33, RE: Kočárek
brin napsal:
A co třeba kočárek? Jak dáte do kombi nesložený kočárek? Navíc obvykle přes debilní nákladovou hranu? A co teprve kočárek pro dvojčata?


Nesložený kočárek se vejde do MPV (mám zkušenost s F Galaxy, ostatní jsou na tom podobně)jedině když vyndáš řadu sedaček a to zase nebudeš mít kam zapnout autosedačku.
reagovat
nahlásit
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Pondělí 07.03.2016 11:22, Previa
Však já cílím spíše na Toyotu Previa
reagovat
nahlásit
KoobaS
počet příspěvků1061
datum registrace23.04.2014
Pondělí 07.03.2016 11:52, Kombi x MPV
Připojím trochu svých zkušeností... U nás na firmě jsou velmi oblíbená MPV. Momentálně máme 2 Zafiry B, 2 Zafiry Tourer a 1 S-Max. K tomu asi 3 kombíky, protože MPV by cenově byly mimo...
Zafiry B jsou už spíše záložní auta.
Jeden kolega začal se zafirami proto, že létá na motorovém padáku a motor s vrtulí nacpe do auta... Do kombíku by měl asi problém.
Kolega s Smaxem dojíždí druhého a má objednaný nový espace. Ročně najezdí cca 50 tisíc km, na pohodlí si nikdy nestěžoval. Naopak mu vyhovuje snažší nasedání. Měří téměř 190cm, takže mu vyhovuje i spousta místa nad hlavou... Má dvě děti, takže mu vyhovuje i snažší manipulace se sedačkami..
Já osobně jsem se zafirou B jezdil přes rok a jsem rád že jsem přesedl zase do obyč kombíku (Megane Grandtour). Místo nad hlavou nevyužiju, potřeboval bych v autě posunout sedačku víc dozadu než zafira umožňovala. Seděl jsem tedy dost dodávkově... Taky jsem po úrazu kolene a možnost si pořádně natáhnout nohu v kombi mi vyhovuje mnohem víc než posez v Zafiře B. Musím ale uznat, že v ostatní jmenovaných MPV jsem si mohl sedačku nastavit jak jsem potřeboval... Více mi taky vyhovuje kufr delší než vyšší. Kombi taky nabízí lepší jízdní vlastnosti. Samostatnou kapitolou je spotřeba. Na dálnicích totiž krabicoidní tvar MPV zapříčiní mnohem vyšší nárust spotřeby než u nižšího kombíku. Výhled z vozu je pocitově lepší v MPV, ale mnohem širší A sloupky tuto "výhodu" sráží na kolena. V serpentinách se mi za sloupek schovala i octavia jedoucí přede mnou... Ad. lepší posez v MPV, na kratší trasy je asi fajn, ale je potřeba si vyzkoušet i delší štreky, tam jsem v MPV občas trpěl...
reagovat
nahlásit
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všechna práva vyhrazena.