0
zpět
 

diskuze k tématu: Turbo nebo atmosféra? Vybíráme benzínový Mégane III do 150 tisíc korun.

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
GSX1100G
počet příspěvků120
datum registrace02.12.2014
Úterý 12.07.2022 10:06, Jasná volba
Výběr je v tomto případě více než snadný. 1.6...
reagovat
Pepanek
počet příspěvků43
datum registrace16.01.2022
Úterý 12.07.2022 16:48, RE: Jasná volba
citace:
reakce na: GSX1100G, 12.07.2022 10:06 (Výběr je v tomto případě více ...)

Volba vypadá sice jasně, ale Karel má "jen" 150 tisíc, takže bude určitě koukat na spotřebu, která bude u atmosféry papírově asi vyšší? A navíc turbo poskytne rychlejší reakci na sešlápnutí plynového pedálu...
reagovat
GSX1100G
počet příspěvků120
datum registrace02.12.2014
Úterý 12.07.2022 19:23, RE: RE: Jasná volba
citace:
reakce na: Pepanek, 12.07.2022 16:48 (Volba vypadá sice jasně, ale K ...)


Spotřeba je v tomto konkrétním případě naprosto nepodstatná. Pokud skutečně Renault, tak platí 1.6, nebo něco jiného od konkurence. Nic mezi tím.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Středa 13.07.2022 14:37, RE: RE: RE: Jasná volba
citace:
reakce na: GSX1100G, 12.07.2022 19:23 (Spotřeba je v tomto konkrétním ...)


S tím bych byl opatrný...
V posledních cca 20 letech je u Renaultu 1,2tCe jediný opravdu nepovedený a průšvihový motor.
Konkrétně v trojkovém meganu je těch benzínu k nabídce více, i když se některé blbě hledají.
1,2tCe nebrat - funguje jen při specifickém zacházení a já bych do toho šel, jenom pokud bych ten motor bral od nova
1,4tCe - nepřímý vstřik, umí pozlobit když je potřeba vyměnit řetězové rozvody - málokdo to umí a stojí to více než výměna řemenových rozvodů. Má relativně vyšší spotřebu, ale snese přestavbu na LPG
2,0tCe - taky nepřímý vstřik, léty prověřený, ale po tom tazatel koukat nebude.
1,6 atmo - nabízí se ve více variantách. Ve zkratce - verze s 5 stupňovou převodovkou má mírně nižší výkon, převodovka má delší a méně přesné dráhy, ale nemá přesuvník vačkové hřídele a je jednodušší. Verze s 6kvaltem má mírně vyšší výkon, lepší průběh výkonu a točivého momentu a příjemnější převodovku - nejvyšší stupeň je ale podobně dlouhý a přesuvník je důrazně doporučeno měnit s rozvody, takže to prodražuje údržbu.
Pro šetřílky je dobrou volbou 1,5dCi - ve verzích Euro5 a Euro6 už v pohodě zvládá i kratší trasy s občasným delším výletem, je kultivovaný, dostatečně výkonný a jezdí s o cca 2 litry menší spotřebou než 1,6 benzín. Paradoxně může být taky lépe odhlučněný...
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.