0
zpět
 

diskuze k tématu: Jak rozumně zvýšit výkon u Renaultu Megane Grandtour 1,5 dCi?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 07:37,
no cipovat rencka tak to by bola pekna blbost...sorry za uprimnost ale vobec na takomto voze budte rad, ze funguje a nie zvysovat vykon...ci uz pridlho Vas bavia povodne vstreky, turbo, hlava, kat, ....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 08:14, čipování
Můžete mi někdo vysvětlit, když je čipování tak velký nesmysl, proč ho provádějí běžně i velké firmy jako BMW a Mercedes, nabízejí ho svým zákazníkům a dávají na něho záruku? Mimochodem např. u Mercedesu se vyrábí motory 300 CDI a 350 CDI a motor je pořád stejný, jen v jednom případě je jednotka vyladěna na vyšší výkon. Audi má teď 3.0 TDI ve dvou výkonových verzích, jednu s pohonem jen předních kol a se sníženým výkonem. BMW má 35d a 40d a pořád jsou to šestiválce twin turbo, jen se zvýšeným výkonem. To je v podstatě taky čipování, ne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 08:26, RE: čipování
Michal napsal:
Můžete mi někdo vysvětlit, když je čipování tak velký nesmysl, proč ho provádějí běžně i velké firmy jako BMW a Mercedes, nabízejí ho svým zákazníkům a dávají na něho záruku? Mimochodem např. u Mercedesu se vyrábí motory 300 CDI a 350 CDI a motor je pořád stejný, jen v jednom případě je jednotka vyladěna na vyšší výkon. Audi má teď 3.0 TDI ve dvou výkonových verzích, jednu s pohonem jen předních kol a se sníženým výkonem. BMW má 35d a 40d a pořád jsou to šestiválce twin turbo, jen se zvýšeným vý...
Cipovani ano, ale u poradneho motoru, a hlavne objemu, je nesmysl cipovat 1.5 nebo 1.6, to jsou moturky kde cipovani je mimo misu. Az tak od 1.8 nebo 1.9, kde je robustnost/zivotnost/spolehlivost...Howgh.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 09:04, čip je hloupost
Nejlepší a nejspolehlivější čip je větší motor.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 10:36, Argumenty
Zaprvé - nejsem příznivcem tuningu, zejména čipování motorů.

Nicméně pokud někdo používá nesprávné argumenty, musím se ozvat. Co se týká udržení zvýšeného výkonu na silnici, neměl by s tím být problém. Základní díly každého vozidla jsou totiž dimenzovány na nejvyšší výkon, s jakým bude vozdlo prodáváno. Jestliže do vozidla vyberu motor s nižším výkonem, jeho zvýšením většinu dílů neohrozím. Konkrétně zrovna díly náprav a brzd jsou shodné jak u motorizace 1.5 dCi tak i u 1.9 dCi, což je rozpětí výkonu od 60 kW do 96 kW. Takže pokud by mi na 74 kW motoru někdo zvýšil výkon o 18 kW (kdoví jestli), tak zrovna podvozku bych se nebál. Spojka už bude záležet na zacházení, ale obecně ani tady bych problém neviděl, protože hmotnost vozidla se nezmění a rozjezd na plný výkon není součástí běžného ježdění. Nemehlo zvládne spálit spojku i bez zvýšeného výkonu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 10:40, RE: čip je hloupost
anonym napsal:
Nejlepší a nejspolehlivější čip je větší motor.
Petr Varadi: Musim priznat, ze na zverejneni konkretne tohoto clanku jsem se vyslovene tesil. To podstatne tu zaznelo. Pokud obecne zvysovat vykon, tak u motoru s vetsim obsahem. Pokud cipovat, tak nejlepe koupi jineho vozu s vykonnejsim agregatem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 10:46, RE: čipování
Michal napsal:
Můžete mi někdo vysvětlit, když je čipování tak velký nesmysl, proč ho provádějí běžně i velké firmy jako BMW a Mercedes, nabízejí ho svým zákazníkům a dávají na něho záruku? Mimochodem např. u Mercedesu se vyrábí motory 300 CDI a 350 CDI a motor je pořád stejný, jen v jednom případě je jednotka vyladěna na vyšší výkon. Audi má teď 3.0 TDI ve dvou výkonových verzích, jednu s pohonem jen předních kol a se sníženým výkonem. BMW má 35d a 40d a pořád jsou to šestiválce twin turbo, jen se zvýšeným vý...
Nejsem si jist, jestli zrovna u různých výkonů jednoho motoru přímo od výrobce, se dá hovořit o čipování. Základ motoru, tedy blok, klikovka, písty a mnoho dalších sice asi bude stejné, ale nemusí to platit pro ostatní díly. Neznám konstrukci konkrétně motorů od BMW nebo Mercedesu, ale třeba známý 1.9 TDI měl v různých výkonových variantách třeba jiné turbo a další díly. Navíc pokud vyšší výkon dodává přímo továrna, tak současně i garantuje životnost, což i v případě shodných dílů může znamenat dodatečné testování odolnosti a ladění řídící jednotky, což se do nákladů promítnou musí.

Obyčejný tuner vám po čipování nebude garantovat nic, nanejvýš tak ztrátu originální záruky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 10:46, RE: Argumenty
Koloss napsal:
Zaprvé - nejsem příznivcem tuningu, zejména čipování motorů.

Nicméně pokud někdo používá nesprávné argumenty, musím se ozvat. Co se týká udržení zvýšeného výkonu na silnici, neměl by s tím být problém. Základní díly každého vozidla jsou totiž dimenzovány na nejvyšší výkon, s jakým bude vozdlo prodáváno. Jestliže do vozidla vyberu motor s nižším výkonem, jeho zvýšením většinu dílů neohrozím. Konkrétně zrovna díly náprav a brzd jsou shodné jak u motorizace 1.5 dCi tak i u 1.9 dCi, což je rozpět...
Dobry den, existuji upravy, ktere vykon motoru zvedou samozrejme rapidneji nez o vicemene zanedbatelnych 18kW. Takove upravy se samozrejme tykaji jinych vozu nez konkretniho pripadu z clanku. Tyto vozy maji oznaceni obsahu motoru zpravidla zacinajici cislem 3. A pak uz se otazka udrzeni vykonu na silnici stava aktualni. Mel jsem moznost jet napriklad FF I. gen s benzinovym motorem o obsahu 1,8litru a pote s tim samym vozem s dieselovym motorem. Podvozek vubec nebyl ladeny stejne! Dieselova verze mela znatelne vetsi naklony v zatackach a na nerovne vozovce se take chovala jinak nez benzinova. Pokud by se majitel cirou nahodou rozhodl zvysovat vykon u dieselove verze, mohl by problem nastat i u tak bezneho vozu jako je FF.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 10:57, RE: čipování
Michal napsal:
Můžete mi někdo vysvětlit, když je čipování tak velký nesmysl, proč ho provádějí běžně i velké firmy jako BMW a Mercedes, nabízejí ho svým zákazníkům a dávají na něho záruku? Mimochodem např. u Mercedesu se vyrábí motory 300 CDI a 350 CDI a motor je pořád stejný, jen v jednom případě je jednotka vyladěna na vyšší výkon. Audi má teď 3.0 TDI ve dvou výkonových verzích, jednu s pohonem jen předních kol a se sníženým výkonem. BMW má 35d a 40d a pořád jsou to šestiválce twin turbo, jen se zvýšeným vý...
Co tahle přečíst si odpověď ještě jednou. 300 a 350CDI, 3,0TDI, 35d a 40d, jsou všechno velkoobjemové motory, 1,5 u Rencka je motůrek. A Váradi sám píše, že velký motor je na takové nápady vhodnější. Souhlasím s ním a v případě toho Renaultu kór, že to není ten nejlepší nápad ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 11:06, RE: Argumenty
anonym napsal:
Dobry den, existuji upravy, ktere vykon motoru zvedou samozrejme rapidneji nez o vicemene zanedbatelnych 18kW. Takove upravy se samozrejme tykaji jinych vozu nez konkretniho pripadu z clanku. Tyto vozy maji oznaceni obsahu motoru zpravidla zacinajici cislem 3. A pak uz se otazka udrzeni vykonu na silnici stava aktualni. Mel jsem moznost jet napriklad FF I. gen s benzinovym motorem o obsahu 1,8litru a pote s tim samym vozem s dieselovym motorem. Podvozek vubec nebyl ladeny stejne! Dieselova verze...
Jeden o koze a druhý o voze. Bavíme se o konkrétním autě, kde je aktuální právě ono zvýšení výkonu o 18kW. Jestliže si můžu totéž auto koupit s výkonem vyšším o 22kW a podvozek bude stejný, pak se není čeho obávat. Rozhodně nedojde k takové změně chování, jako u toho FF když v tom byl místo benzínového motoru diesel. Tady se hmotnost auta nijak nezmění.

Kromě toho - není nikde řečeno, že s tím vyšším výkonem bude uživatel jezdit rychleji. Třeba dodržuje předpisy a pak mu bude stačit, když prostě povolené rychlosti dosáhne rychleji. Vyšší výkon se hodí pro bezpečnější předjetí, rychlejší vyklizení křižovatky, ne každý potřebuje závodit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 11:33, RE:
nstar napsal:
no cipovat rencka tak to by bola pekna blbost...sorry za uprimnost ale vobec na takomto voze budte rad, ze funguje a nie zvysovat vykon...ci uz pridlho Vas bavia povodne vstreky, turbo, hlava, kat, ....
To mě pobavilo : "buďte rád, že funguje". Souhlas.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 11:55, RE: čip je hloupost
anonym napsal:
Petr Varadi: Musim priznat, ze na zverejneni konkretne tohoto clanku jsem se vyslovene tesil. To podstatne tu zaznelo. Pokud obecne zvysovat vykon, tak u motoru s vetsim obsahem. Pokud cipovat, tak nejlepe koupi jineho vozu s vykonnejsim agregatem.
Zajímavé je, že toto moudro se k BMW nedoneslo. Mají tři varianty stejného dieselového šestiválce a vůbec jim to nevadí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 11:55, RE: čipování
Koloss napsal:
Nejsem si jist, jestli zrovna u různých výkonů jednoho motoru přímo od výrobce, se dá hovořit o čipování. Základ motoru, tedy blok, klikovka, písty a mnoho dalších sice asi bude stejné, ale nemusí to platit pro ostatní díly. Neznám konstrukci konkrétně motorů od BMW nebo Mercedesu, ale třeba známý 1.9 TDI měl v různých výkonových variantách třeba jiné turbo a další díly. Navíc pokud vyšší výkon dodává přímo továrna, tak současně i garantuje životnost, což i v případě shodných dílů může znamenat ...
Mercedes nabízí chipy od Brabusu, po dohodě s ním nabízí zvýšení výkonu za současného udržení záruky... tady se dá mluvit přímo o čipování. BMW to má podobně.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 11:57, RE: Argumenty
Koloss napsal:
Jeden o koze a druhý o voze. Bavíme se o konkrétním autě, kde je aktuální právě ono zvýšení výkonu o 18kW. Jestliže si můžu totéž auto koupit s výkonem vyšším o 22kW a podvozek bude stejný, pak se není čeho obávat. Rozhodně nedojde k takové změně chování, jako u toho FF když v tom byl místo benzínového motoru diesel. Tady se hmotnost auta nijak nezmění.

Kromě toho - není nikde řečeno, že s tím vyšším výkonem bude uživatel jezdit rychleji. Třeba dodržuje předpisy a pak mu bude stačit, když pro...
Je to samozřejmě kravina jako hrom, že když přidám 30 koní na dieselovém motoru tak musím přestavět brzdy, podvozek, atd atd atd. To jsou prostě žvásty...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 12:26, RE: čipování
Michal napsal:
Mercedes nabízí chipy od Brabusu, po dohodě s ním nabízí zvýšení výkonu za současného udržení záruky... tady se dá mluvit přímo o čipování. BMW to má podobně.
Pokud nám vědomosti, tak Brabus při zvyšování výkonu vyměňuje písty, ojnice a další části. To co prodává Mercedes přímo by mohl být optipaket Brabus, kde je auto upraveno vzhledově a ne výkonově. Ani v jednom případě se nedá hovořit jen o čipování, takový postup by byl ale velmi podivný. Jaký by to mělo smysl, aby Mercedes dělal nedoladěná auta a pak ještě sám prodával cizi doladění a poskytoval na to záruku?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 12:30, RE: čip je hloupost
Michal napsal:
Zajímavé je, že toto moudro se k BMW nedoneslo. Mají tři varianty stejného dieselového šestiválce a vůbec jim to nevadí.
Určitě se ty tři varianty neliší jiným turbem, větším mezichladičem a podobně? Já detaily motorů BMW neznám, ale takto to obvykle bývá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 12:33, RE: čip je hloupost
Michal napsal:
Zajímavé je, že toto moudro se k BMW nedoneslo. Mají tři varianty stejného dieselového šestiválce a vůbec jim to nevadí.
Kde berete tu jistotu, že jsou ty motory úplně stejné? A potom, důvodů proč různě naladit tři podobný motory třeba u bmw je hodně, třeba spotřeba, různé požadavky na průběh výkonu podle typu auta, kultivovanost chodu, emise tj. s dpf nebo bez, a tak
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 12:56, RE: čipování
Koloss napsal:
Pokud nám vědomosti, tak Brabus při zvyšování výkonu vyměňuje písty, ojnice a další části. To co prodává Mercedes přímo by mohl být optipaket Brabus, kde je auto upraveno vzhledově a ne výkonově. Ani v jednom případě se nedá hovořit jen o čipování, takový postup by byl ale velmi podivný. Jaký by to mělo smysl, aby Mercedes dělal nedoladěná auta a pak ještě sám prodával cizi doladění a poskytoval na to záruku?
http://www.auto.cz/brabus-mercedes-benz-c-220-cdi-extra-kone-pro-naftovy-motor-10152
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 12:59, RE: čip je hloupost
ivan2 napsal:
Kde berete tu jistotu, že jsou ty motory úplně stejné? A potom, důvodů proč různě naladit tři podobný motory třeba u bmw je hodně, třeba spotřeba, různé požadavky na průběh výkonu podle typu auta, kultivovanost chodu, emise tj. s dpf nebo bez, a tak
Jen tak pro zajímavost, stejný motor, atmosféra, která je v passatu R36 a má 300 koní je v Superbu s 240 koňma. Myslíte, že na něm něco měnili? Prostě ho jenom elektronicky omezili.
Ano, důvodů je hodně, třeba aby mohli vymáčknout z lidí víc peněz. Nebo aby se vyrovnali konkurenci, která disponuje dieselovými osmiválci.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.06.2011 13:01, Výkon
Zrovna u tohohle motoru na tomto Renaultu je jeden základní problém proč to nedělat. Auto je sice uzpůsobené pro větší motory, takže kromě té spojky byvh tam neviděl problém a ta spojka by byl problém opravdu jen tehdy pokud se někdo rozjíždí pod plným plynem. Problém je ovšem v tom, že ten motor je už od Reanultu naladěn skoro na maximální možný výkon při zachování alespoň nějaké životnosti. Bohužel většina dieselů do obsahu 3 litrů plnících nyní Euro5 je na tom podobně, ty motory jsou prostě vytažené s výkonem kam až to jde, při zachování životnosti alespoň 150tis. kilometrů. Tenhle motor v Renaultu je na tom stejně, prakticky jen zvýšením výkonu o 1kW mu začnete na druhé straně ubírat na životnosti a když zvážíme, že ten motor má z výroby garantovaný průběh mezi 150-200tis. kilometry, za pár let (podle nájezdu) může majitele čekat dost nákladná oprava. Navíc zvýšení výkonu přímo výrobcem je prováděno v tom nejjednodušším případě úpravou nastavení řídící jednotky a změnou sacího a výfukového potrubí (pro motory bez turba). Chiptunning jak se tomu s oblibou říká prakticky nedělá vůbec nic, v tom lepším případě jsou pozměněny parametry řídící jednotky, v tom horším se pouze aplikuje čip který posílá do jednotky lživé informace z čidel. Například strop otáček je výrobcem stanoven na 6500, ale do 7000 je tam "zelená zóna", jednotka automaticky motor zastaví na 6500, ale po aplikaci čipu jednotka pořád dostává informaci o tom, že motor točí 6500, ale on už točí 7000, nejhorší na tom je, že něco takového nemá majitel ani šanci zjistit, budík otáčkoměru totiž tuhle informaci bere až z jednotky
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.