0
zpět
 

diskuze k tématu: Rozvody 1,5 dci 63 kW, meniť alebo nemeniť?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.05.2015 14:15, Rozvody 1,5 dci 63 kW, meniť alebo nemeniť?

vozidlo: Renault Clio Grandtour III.
rok výroby: 2009
palivo: nafta
výkon v kW: 63
kód motoru: k9k

popis závady: Pozdravujem, neviem sa rozhodnúť.
V polovici júna mám isť na tretiu servisnú prehliadku po šiestich rokoch s Renault Clio III rv.2009, motor 1,5 dci 63 kW/85k, momentálne najazdene 45000 km. Okrem bežných úkonov podľa servisnej dokumentácie by sa po 6 rokoch alebo 160000 km mali meniť komplet rozvody vrátane vodnej pumpy, klinového remeňa a pod. Poradí niekto meniť alebo nemeniť rozvody pri tomto nájazde km. Predpokladaná cena za servisnú prehliadku vrátané výmeny rozvodov cca 700 €


kód chyby určené na diagnostice: -

typ diagnostického přístroje: -

kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -
reagovat
Citroenak
počet příspěvků724
datum registrace13.04.2012
Čtvrtek 14.05.2015 14:36, Rozvody
Rozvody urcite vymenit. Ale ak auto nie je v zaruke, tak nie v renaulte. Radsej si pozrite nejaky lepsi servis v okoli, s ktorym su ludia spokojny a kde bude zaruka aj na pracu a blocek. Neverim ze take rozvody budu stat viac ako 300 eur, aj to prehanam. Napr som nasiel hned na googli toto:
http://www.sbazar.cz/renaultsales/detail/6222254-renault-rozvodova-sada-15-dci-pro-vetsinu
K tomu vodna pumpa+nejaka ta praca, myslim ze to bude aj do 200 eur.
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Čtvrtek 14.05.2015 15:40, km
ono je jendo jestli se ten řemen točí 160 000km někde po dálnici v ustáleném tempu..anebo 6 let jen startuje aby po km zas přestal....materiál prostě stárne i tím,že prostě je...

Přijde mi to uplně stejný dotaz jako když se někdo zeptá (ale takoví lidé se neptají,ti prostě co se nekazí neřeší),jesli musí měnit olej po roce i když za ten rok najeli jen 1000km...
reagovat
JARDA3
počet příspěvků89
datum registrace15.01.2010
Čtvrtek 14.05.2015 17:41, hm.
měnit na 45t. je blbost, měnit olej po roce je druhá blbost. to by taky auto který najede 20t za 10let mělo vyměnit zánovní pneumatiky protože jsou starý
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 14.05.2015 17:42, RE: Rozvody
Citroenak napsal:
Rozvody urcite vymenit. Ale ak auto nie je v zaruke, tak nie v renaulte. Radsej si pozrite nejaky lepsi servis v okoli, s ktorym su ludia spokojny a kde bude zaruka aj na pracu a blocek. Neverim ze take rozvody budu stat viac ako 300 eur, aj to prehanam. Napr som nasiel hned na googli toto: http://www.sbazar.cz/renaultsales/detail/6222254-renault-rozvodova-sada-15-dci-pro-vetsinu K tomu vodna pumpa+nejaka ta praca, myslim ze to bude aj do 200 eur.


Tady budu nesouhlasit. Nevím sice jak na Slovensku, ale v Čechách má Renault program pro auta starší 5 let, jmenuje se motrio a rozhodně se vyplatí. Cena je potom o nějakých 20 max. 30% vyšší než u garážníka, se zárukou na práci i materiál a zrovna na rozvodech bych nešetřil - kamarádovi takový "umělec" namontoval jednu z kladek obráceně a jen zázrakem nedošlo k destrukci motoru. Mě stály rozvody na 1,5 DCi 78kw vloni na podzim v Renaultu 9000,- (řemen, kladky, vodní pumpa) včetně práce, tedy nějakých 330,-EUR. Celý servis po 240 tisících km (olej, oil. filtr, vzduchový filtr, mikrofiltr klimy, výměna brzdovky, výměna oleje v převodovce a rozvody) vyšel na 16500,- tedy cca 600,-EUR.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 14.05.2015 17:47, RE: hm.
JARDA3 napsal:
měnit na 45t. je blbost, měnit olej po roce je druhá blbost. to by taky auto který najede 20t za 10let mělo vyměnit zánovní pneumatiky protože jsou starý


Kdo má na autě 10 let staré pneu je, jak to jen slušně říci?? Nechám to na vás, doplňte si invektiv dle libosti. Pneu jsou jediná součást auta která jej celé drží na silnici a samozřejmě také podléhají časovému stárnutí materiálu - tedy jejich kvalita se snižuje, i když nejezdí. Totéž platí o kvalitě oleje i materiálu rozvodového řemene. Tohle neví jenom malý jarda .
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Čtvrtek 14.05.2015 17:51, RE: hm.
Pavlik napsal:
JARDA3 napsal:
měnit na 45t. je blbost, měnit olej po roce je druhá blbost. to by taky auto který najede 20t za 10let mělo vyměnit zánovní pneumatiky protože jsou starý
Kdo má na autě 10 let staré pneu je, jak to jen slušně říci?? Nechám to na vás, doplňte si invektiv dle libosti. Pneu jsou jediná součást auta která jej celé drží na silnici a samozřejmě také podléhají časovému stárnutí materiálu - tedy jejich kvalita se snižuje, i když nejezdí. Totéž platí o kvalitě oleje i materiálu rozvodového řemene. Tohle neví jenom malý jarda .


tak tak...

pane dejte si někam např.na zahradu pneumatiku novou,vyfotte si ji..nechte ji tam rok...aby na ni pršelo,sněžilo...a pak za rok se na tu pvodní fotku podívejte....myslíte,že tam nebude jediný rozdíl?
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Čtvrtek 14.05.2015 18:42, RE: hm.
JARDA3 napsal:
měnit na 45t. je blbost, měnit olej po roce je druhá blbost. to by taky auto který najede 20t za 10let mělo vyměnit zánovní pneumatiky protože jsou starý


Považuji to za žert, protože kdyby nebyl chtělo by to lepšího doktora.

reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Čtvrtek 14.05.2015 19:06, RE: hm.
PetrT napsal:
JARDA3 napsal:
měnit na 45t. je blbost, měnit olej po roce je druhá blbost. to by taky auto který najede 20t za 10let mělo vyměnit zánovní pneumatiky protože jsou starý
Považuji to za žert, protože kdyby nebyl chtělo by to lepšího doktora.


pokud je to skutečnost,tak je to jen smutný reprezentativní vzorek toho jaká auta najdete v bazarech.Pak si od takových jelit koupit auto je opravdu výhra.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Čtvrtek 14.05.2015 20:13, RE: hm.
stréc od piva napsal:
PetrT napsal:
JARDA3 napsal:
měnit na 45t. je blbost, měnit olej po roce je druhá blbost. to by taky auto který najede 20t za 10let mělo vyměnit zánovní pneumatiky protože jsou starý
Považuji to za žert, protože kdyby nebyl chtělo by to lepšího doktora.
pokud je to skutečnost,tak je to jen smutný reprezentativní vzorek toho jaká auta najdete v bazarech.Pak si od takových jelit koupit auto je opravdu výhra.


Potom si kup auto po důchodci z ČR co za 10 let najel 50t km, to je přece super kauf ne? Ještě najedeš 100t do rozvodů a olej se měnil jen 2x takže výpustný šroub má origo těsnění :D
A jako bonus originál pneu, i zimní sada od dealera k autu. Nepoužitá :D
reagovat
Citroenak
počet příspěvků724
datum registrace13.04.2012
Čtvrtek 14.05.2015 20:23, Rozvody u garaznika
Cena 600 eur za popisovane ukony sa mi zda dost vysoka,ale je pravda ze tie filtre by som si asi pomenil sam. A len doplnim, ze ja som nepovedal, aby si to dal robit kamaratovy na parkovisku,ale aby nasiel dobry neautorizovany servis, kde je taktiez zaruka na pracu aj diely,a lepsia cena ako v autorizovanom servise. Pretoze autorizovany servis,aspon ako ich poznam ja, neovplyva prave najkvalitnejsimi ludmi. Napr s renault servisom ma skusenost kamarat. Kupil si novu thaliu,a hned prva vymena oleja nebola zapisana v serviske. On si to nekontroloval,takze zaruka padla hned po pol roku.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Čtvrtek 14.05.2015 20:26, RE: Rozvody u garaznika
Citroenak napsal:
Cena 600 eur za popisovane ukony sa mi zda dost vysoka,ale je pravda ze tie filtre by som si asi pomenil sam. A len doplnim, ze ja som nepovedal, aby si to dal robit kamaratovy na parkovisku,ale aby nasiel dobry neautorizovany servis, kde je taktiez zaruka na pracu aj diely,a lepsia cena ako v autorizovanom servise. Pretoze autorizovany servis,aspon ako ich poznam ja, neovplyva prave najkvalitnejsimi ludmi. Napr s renault servisom ma skusenost kamarat. Kupil si novu thaliu,a hned prva vymena oleja nebola zapisana v serviske. On si to nekontroloval,takze zaruka padla hned po pol roku.


Ta 1,5dci zrovna ve variantě 63kW je tak profláklej motor že je asi lepší opravdu jezdit do autorizáku, tedy pokud je šance od Renaultu na nějakou kulanci.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 14.05.2015 20:42, RE: Rozvody u garaznika
Citroenak napsal:
Cena 600 eur za popisovane ukony sa mi zda dost vysoka,ale je pravda ze tie filtre by som si asi pomenil sam. A len doplnim, ze ja som nepovedal, aby si to dal robit kamaratovy na parkovisku,ale aby nasiel dobry neautorizovany servis, kde je taktiez zaruka na pracu aj diely,a lepsia cena ako v autorizovanom servise. Pretoze autorizovany servis,aspon ako ich poznam ja, neovplyva prave najkvalitnejsimi ludmi. Napr s renault servisom ma skusenost kamarat. Kupil si novu thaliu,a hned prva vymena oleja nebola zapisana v serviske. On si to nekontroloval,takze zaruka padla hned po pol roku.


A on je kamarád takové jelito, že si nechal udělat servis v autorizovaném servisu a nevzal si "účet / fakturu" nebo nezaplatil kartou? Navíc servis obou mých renaultů je dohledatelný u kteréhokoli dealera přes počítačovou síť - silně pochybuji, že to stejné nefunguje na Slovensku. Papírová serviska je jen cár bezcenného papíru.... Že v autorizovaných servisech nepracují právě nejskvělejší odborníci je pravda, bohužel u garážníků to také není žádná sláva a záruka na práci i materiál je u nich neznámý pojem.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 14.05.2015 20:51, RE: Rozvody u garaznika
PetrT napsal:
Citroenak napsal:
Cena 600 eur za popisovane ukony sa mi zda dost vysoka,ale je pravda ze tie filtre by som si asi pomenil sam. A len doplnim, ze ja som nepovedal, aby si to dal robit kamaratovy na parkovisku,ale aby nasiel dobry neautorizovany servis, kde je taktiez zaruka na pracu aj diely,a lepsia cena ako v autorizovanom servise. Pretoze autorizovany servis,aspon ako ich poznam ja, neovplyva prave najkvalitnejsimi ludmi. Napr s renault servisom ma skusenost kamarat. Kupil si novu thaliu,a hned prva vymena oleja nebola zapisana v serviske. On si to nekontroloval,takze zaruka padla hned po pol roku.
Ta 1,5dci zrovna ve variantě 63kW je tak profláklej motor že je asi lepší opravdu jezdit do autorizáku, tedy pokud je šance od Renaultu na nějakou kulanci.


Na tom motoru jsou dva problémy. U všech 1,5 (i 2,0) DCi jsou poddimenzovaná ojniční ložiska - Renault sám doporučuje výměnu po 120 tisících, já bych příště měnil po 160 (měnil jsem po 200 a byla v pořádku, ale jistota je jistota). Cena výměny v autorizovaném servise je cca 8000,- včetně práce, což mi nepřijde jako přemrštěná částka. A speciálně verze 63kw má problémové vstřiky Siemens. Nicméně kolega má s meganem grandtour ve verzi 63kw najeto aktuálně 220 tis. a vstřiky jsou původní. A tak jako vždy babo raď..... Podle mě jako vždy nejvíc rozhoduje chování majitele
reagovat
JARDA3
počet příspěvků89
datum registrace15.01.2010
Čtvrtek 14.05.2015 21:09, RE: hm.
Pavlik napsal:
JARDA3 napsal:
měnit na 45t. je blbost, měnit olej po roce je druhá blbost. to by taky auto který najede 20t za 10let mělo vyměnit zánovní pneumatiky protože jsou starý
Kdo má na autě 10 let staré pneu je, jak to jen slušně říci?? Nechám to na vás, doplňte si invektiv dle libosti. Pneu jsou jediná součást auta která jej celé drží na silnici a samozřejmě také podléhají časovému stárnutí materiálu - tedy jejich kvalita se snižuje, i když nejezdí. Totéž platí o kvalitě oleje i materiálu rozvodového řemene. Tohle neví jenom malý jarda .

nojo u žigula sem za 15 let měnil olej jednou nejvejš se dolil a pořád to jezdilo pasata mám z 96 roku 215t najeto měněn pouze olej a to ještě po 30t. jinak vše původní gumy tam mám 9rok sou jak nový tak tady nekrmte lidem hlavy a netahejte znich prachy na servisech.
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Čtvrtek 14.05.2015 21:14, RE: hm.
JARDA3 napsal:
Pavlik napsal:
JARDA3 napsal:
měnit na 45t. je blbost, měnit olej po roce je druhá blbost. to by taky auto který najede 20t za 10let mělo vyměnit zánovní pneumatiky protože jsou starý
Kdo má na autě 10 let staré pneu je, jak to jen slušně říci?? Nechám to na vás, doplňte si invektiv dle libosti. Pneu jsou jediná součást auta která jej celé drží na silnici a samozřejmě také podléhají časovému stárnutí materiálu - tedy jejich kvalita se snižuje, i když nejezdí. Totéž platí o kvalitě oleje i materiálu rozvodového řemene. Tohle neví jenom malý jarda .
nojo u žigula sem za 15 let měnil olej jednou nejvejš se dolil a pořád to jezdilo pasata mám z 96 roku 215t najeto měněn pouze olej a to ještě po 30t. jinak vše původní gumy tam mám 9rok sou jak nový tak tady nekrmte lidem hlavy a netahejte znich prachy na servisech.


toto myšlení mi evokuje...k zubaři chodíte taky až vám zuby vypadnou ?
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Čtvrtek 14.05.2015 21:23, RE: Rozvody u garaznika
Pavlik napsal:
PetrT napsal:
Citroenak napsal:
Cena 600 eur za popisovane ukony sa mi zda dost vysoka,ale je pravda ze tie filtre by som si asi pomenil sam. A len doplnim, ze ja som nepovedal, aby si to dal robit kamaratovy na parkovisku,ale aby nasiel dobry neautorizovany servis, kde je taktiez zaruka na pracu aj diely,a lepsia cena ako v autorizovanom servise. Pretoze autorizovany servis,aspon ako ich poznam ja, neovplyva prave najkvalitnejsimi ludmi. Napr s renault servisom ma skusenost kamarat. Kupil si novu thaliu,a hned prva vymena oleja nebola zapisana v serviske. On si to nekontroloval,takze zaruka padla hned po pol roku.
Ta 1,5dci zrovna ve variantě 63kW je tak profláklej motor že je asi lepší opravdu jezdit do autorizáku, tedy pokud je šance od Renaultu na nějakou kulanci.
Na tom motoru jsou dva problémy. U všech 1,5 (i 2,0) DCi jsou poddimenzovaná ojniční ložiska - Renault sám doporučuje výměnu po 120 tisících, já bych příště měnil po 160 (měnil jsem po 200 a byla v pořádku, ale jistota je jistota). Cena výměny v autorizovaném servise je cca 8000,- včetně práce, což mi nepřijde jako přemrštěná částka. A speciálně verze 63kw má problémové vstřiky Siemens. Nicméně kolega má s meganem grandtour ve verzi 63kw najeto aktuálně 220 tis. a vstřiky jsou původní. A tak jako vždy babo raď..... Podle mě jako vždy nejvíc rozhoduje chování majitele


Tak jasně, na chování záleží, ale pokud se k tomu budeš chovat jako běžný spotřebitel kterých je drtivá většina(nesmyslně dlouhé výměny oleje dle plánu výrobce, běžná nafta) je riziko poruch větší než jinde a to i v rámci značky.



reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Čtvrtek 14.05.2015 21:30, RE: hm.
stréc od piva napsal:
JARDA3 napsal:
Pavlik napsal:
JARDA3 napsal:
měnit na 45t. je blbost, měnit olej po roce je druhá blbost. to by taky auto který najede 20t za 10let mělo vyměnit zánovní pneumatiky protože jsou starý
Kdo má na autě 10 let staré pneu je, jak to jen slušně říci?? Nechám to na vás, doplňte si invektiv dle libosti. Pneu jsou jediná součást auta která jej celé drží na silnici a samozřejmě také podléhají časovému stárnutí materiálu - tedy jejich kvalita se snižuje, i když nejezdí. Totéž platí o kvalitě oleje i materiálu rozvodového řemene. Tohle neví jenom malý jarda .
nojo u žigula sem za 15 let měnil olej jednou nejvejš se dolil a pořád to jezdilo pasata mám z 96 roku 215t najeto měněn pouze olej a to ještě po 30t. jinak vše původní gumy tam mám 9rok sou jak nový tak tady nekrmte lidem hlavy a netahejte znich prachy na servisech.
toto myšlení mi evokuje...k zubaři chodíte taky až vám zuby vypadnou ?


Tak auta co jmenoval s prasáckým zacházením až tak problém nemají, nějaký čas. I když u pasata z r.96 jsem ještě kus s origo přední nápravou neviděl, o rozvodech nemluvě. Leda že by vůbec nejezdil.
Ale až si ten trouba naspoří na novější tak se z toho s tímto přístupem zblázní.
To o těch 9 let starých pneu snad raději bez komentáře.
reagovat
kristian2
počet příspěvků273
datum registrace31.03.2015
Čtvrtek 14.05.2015 21:40, k
to je teda něco renault klio v naftě najezd 7500 km za rok ??? takhle vznika fama o nezpolehlivosti značky auto je od toho aby jezdilo ne aby stalo .pneumatika za deset let i kdyby měla vzorek nevím jaky je uplně kničemu. jinak na ceně za servis nevidím nic katastrofalního
reagovat
Miro2
počet příspěvků2
datum registrace14.05.2015
Čtvrtek 14.05.2015 22:47, RE: k
kristian2 napsal:
to je teda něco renault klio v naftě najezd 7500 km za rok ??? takhle vznika fama o nezpolehlivosti značky auto je od toho aby jezdilo ne aby stalo .pneumatika za deset let i kdyby měla vzorek nevím jaky je uplně kničemu. jinak na ceně za servis nevidím nic katastrofalního


Rekcie rôzne. Predpokladal som, že sa tu niekto vyjadri k veci. Kto v minulosti niečo podobne s týmto motorom prekonal a má osobnú skúsenosť, ale čo už. Najazdene km sú skutočné, auto mam odnova. Bol som takmer tri zimné sezóny pracovne mimo SR, preto taký nájazd km. Autom jazdím len ja a šetrným spôsobom zodpovedajúcim naftovým motorom.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.