0
zpět
 

diskuze k tématu: Prosím o radu při výběru vozu 200-300tis kč

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
Fluffie
počet příspěvků6
datum registrace26.08.2014
Úterý 26.08.2014 10:21, Prosím o radu při výběru vozu 200-300tis kč
Dobrý den,

chtěl bych se zeptat na názory, doporučení ke koupi auta. Srdce mne táhne k něčemu živějšímu se sportovnějším vzhledem, většinou 1-2 pasažéři, rodinu zatím nemám a ještě pár let to potrvá než bude nějaký ten malý svišť. Auto by bylo využíváno především na cesty do práce cca 40km denně spíše kopcovitá a zatáčkovitá cesta, roční nájezd mám v rozmezí 15-20tis. km. K danému nájezdu se spíše přikláním k benzínovým verzím. Cenové rozmezí by se pohybovalo nejspíš mezi 200-300 tis. Zatím z výběru se mi zamlouvají značky BMW 3 řada, AUDI A4 a déle podle rad se podívat po Octavii, Fordu Mondeo, VW Passat.

Prosím o radu, ke které možnosti se spíše přiklonit nebo jaký model by mohl více vyhovovat, uvítám jakékoliv rady a poznatky.
reagovat
nahlásit
marek.sakarFB
počet příspěvků22
datum registrace21.10.2013
Středa 27.08.2014 08:58, bmw
Já bych si pořídil BMW E90 330d. Řadový šestiválec, spolehlivý, ani moc nežere a srandy je s nim kopec. Ještě lepší by bylo E92, ale to už je dražší kousek.
reagovat
nahlásit
cubec
počet příspěvků92
datum registrace28.04.2010
Středa 27.08.2014 09:03, Re:
Zaprvé, pokud koukáš po Passatu, Mondeu atd. tak nekoukej po Octavii, ale po Superbu.
Zadruhé, musíš si rozmyslet, jestli chceš luxusnější výbavu nebo jsi méně náročný. U Mondea dostaneš hodně za málo peněz, ale je to neprémiové auto, u BMW 3 máš zas šanci dostat se na nějakou rozumnou výbavu a skvělý motor, ale je to menší auto. Osobně nemám rád koncern VW takže ti k němu nemám co napsat, to se tu najde někdo jiný.
Osobně taky hledám auto v podobné cenové relaci se stejnými parametry užívání, ale mě vyhovuje spíše starší lépe vybavené auto, než novější a chudší. Koukám po BMW 5 E60, MB třídy E, Volvo S80...
Nepíšeš jak staré by to auto mělo být, ani co u auta preferuješ, ten tvůj výběr je hodně nesourodý. Těžko se dá rozumně poradit.
reagovat
nahlásit
Falco
počet příspěvků55
datum registrace09.05.2007
Středa 27.08.2014 13:55, E90
BMW E90 330D vlastním a je to dobré auto, ale několik ale to má. Majitel musí být připraven, že komfort na našich silnicích není nejlepší a občas trpí i s autem, taky místa v autě není mnoho. Pokud však je hezká silnici a zatáčky, tak to auto dokáže plně vynahradit. Co se motoru týká, tak ten hodnotím velmi kladně, jednak představuje 170 kW na tento vůz dostatečný výkon a spotřebu mám dlouhodobou dle dotankování 6,7 l s tím, že z 80 procent jezdím delší dalniční cesty ve 4 lidech při rychlosti 140-150 tachometrových. Když jedu sám a dle limitů mimo město, tak mám spotřebu kolem 6 l. Pokud by někdo chtěl více místa a komfortnější podvozek, tak bych raději volil E60, kterou jsem taky v této motorizaci dlouho využíval.
reagovat
nahlásit
Fluffie
počet příspěvků6
datum registrace26.08.2014
Středa 27.08.2014 17:28, .
Díky za předešlé tipy.
Jezdím tak půl napůl město/okrsky občas nějaká delší trasa např. směr zlín-vídeň. Rok výroby jsem záměrně nechával otevřený kvůli výběru, kdy někdy jsou lepší starší verze, koukal jsem na auta přibližně do 10let stáří. Jeden ze zádrhelů byl starší auto s lepší výbavou nebo koupit novější auto v menší výbavě. Doteď jsem převážně jezdil v malé Fabii 1,4 MPI v základní výbavě a na místo jsem si nestěžoval, jsem menšího vzrůstu takže neměl by být problém jak píšete ohledně méně místa v BMW, pokud by bylo auto komfortní tak bych to bral jako plus, ale není to podmínka. Raději auto u kterého bych měl radost z jízdy při nějaké rozumné spotřebě. Můj první impulz byl BMW 3 řada případně AUDI A4 až posléze mi známí radily zmiňovanou Octavii, Mondeo, Passat.
reagovat
nahlásit
Ne321
počet příspěvků196
datum registrace02.07.2013
Středa 27.08.2014 18:54, RE: Re:
cubec napsal:
Zadruhé, musíš si rozmyslet, jestli chceš luxusnější výbavu nebo jsi méně náročný. U Mondea dostaneš hodně za málo peněz, ale je to neprémiové auto, u BMW 3 máš zas šanci dostat se na nějakou rozumnou výbavu a skvělý motor, ale je to menší auto.


Ono je to ale presne naopak, premiovka ma obvykle horsi vybavu nez mainstream. Zatimco za 300.000Kc neni problem sehnat Mondeo v "uplne plne palbe", tak sehnat vybavenou trojku je beh na dlouhou trat a treba vybavena A4 je v podstate neexistujici auto. Je to o politice vybav, tim ze na Ford stoji kompletni priplatkova vybava dvestepadesat tisic a na BMW skoro milion plus mnohem vetsi sortiment, tak sance na sehnani kompletne vybaveneho BMW je minimalni.
Jinak problem je v tom, ze za 200 - 300 tisic sezene u BMW bud holatko a nebo uz hodne do**** auto, takze na premiovku bych na jeho miste zapomnel.

reagovat
nahlásit
Ne321
počet příspěvků196
datum registrace02.07.2013
Středa 27.08.2014 18:55, RE: .
Fluffie napsal:
Díky za předešlé tipy.Jezdím tak půl napůl město/okrsky občas nějaká delší trasa např. směr zlín-vídeň. Rok výroby jsem záměrně nechával otevřený kvůli výběru, kdy někdy jsou lepší starší verze, koukal jsem na auta přibližně do 10let stáří. Jeden ze zádrhelů byl starší auto s lepší výbavou nebo koupit novější auto v menší výbavě. Doteď jsem převážně jezdil v malé Fabii 1,4 MPI v základní výbavě a na místo jsem si nestěžoval, jsem menšího vzrůstu takže neměl by být problém jak píšete ohledně méně místa v BMW, pokud by bylo auto komfortní tak bych to bral jako plus, ale není to podmínka. Raději auto u kterého bych měl radost z jízdy při nějaké rozumné spotřebě. Můj první impulz byl BMW 3 řada případně AUDI A4 až posléze mi známí radily zmiňovanou Octavii, Mondeo, Passat.


Pro zacatek si ujasnete zakladni priority, tedy priblizne jakou dynamiku od auta cekate a jakou ma mit prevodovku. Od toho se odviji vsechno ostatni.
reagovat
nahlásit
Fluffie
počet příspěvků6
datum registrace26.08.2014
Středa 27.08.2014 19:52, RE: .
Ne321 napsal:
Pro zacatek si ujasnete zakladni priority, tedy priblizne jakou dynamiku od auta cekate a jakou ma mit prevodovku.


Z výše zmíněných by se mi nejvíce zamlouvalo spíše 330 E90 než 530 E60, převodovku bych se přikláněl k manuálu, automat jsem neměl možnost řídit proto k němu mám jistý respekt. Motorově původně zamýšleno 2l - 2,5l samozřejmě záleží i podle dostupnosti a spolehlivosti motorů klidně bych vzal i 3l pokud bude spolehlivější.

Omlouvám jednalo by se o koupi mého prvního vozu tak je to pro mne trošku španělská vesnice, a bude to se mnou trošku složitější.
reagovat
nahlásit
Ne321
počet příspěvků196
datum registrace02.07.2013
Středa 27.08.2014 20:03, Manual zjednodusuje
Na prevodovku jsem se ptal proto, ze pozadavek na automat by automaticky vyradil nektere uchazece napriklad Ford Mondeo. Shanet manual je snazsi, protoze auta s nim jsou levnejsi, protoze je nikdo moc nechce. Treba u trojkoveho baworaku vam manual v ojetine osetri v teto cenove kategorii klidne i padesat tisic. Na druhou stranu samozrejme neni tam ten komfort.
Slusna trojka v manualu by se za uvedene penize dala celkem sehnat, akorat vetsinou s horsi vybavou. Kdo usetril na prevodovce vetsinou usetril i na vsem ostatnim, takze v prumeru maji manualy horsi vybavu.
Manual rovnez umozni shanet Hondu Accord 2.4 aktualni generace, coz neni uplne spatna budget volba pro relativne sportovni jezdeni a zaroven minimalni servisni naklady.
reagovat
nahlásit
Citroenak
počet příspěvků728
datum registrace13.04.2012
Středa 27.08.2014 20:50, honda accord
Urcite by som aspon vyskusal hondu accord. Taktiez sa da najst z automatom, a je to vynikajuce zvezenie. Hladat len motor 2.4 benzin. Naklady na udrzbu budu patrit medzi nizsie, a 2.4 motor ma skoro vzdy plnu vybavu.
reagovat
nahlásit
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Středa 27.08.2014 22:12, htp 51 kw
Co třeba fabie ve výbavě sport.Má to hodně dobré sedačky co v zatáčkách podrží.dostačující by i mohl být motor htp 51 kw.
reagovat
nahlásit
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 28.08.2014 00:40, RE: htp 51 kw
Fanda napsal:
Co třeba fabie ve výbavě sport.Má to hodně dobré sedačky co v zatáčkách podrží.dostačující by i mohl být motor htp 51 kw.


51 kW, tazatel shání sportovní auto, ne motocykl...
reagovat
nahlásit
cubec
počet příspěvků92
datum registrace28.04.2010
Čtvrtek 28.08.2014 08:55, Zúžit výběr...
Jestli tazatel nikdy neřídil automat a má z něj respekt, tak je jasné, že si auto vybírá předčasně. Nejde si na internetu dle diskuze vybrat auto a pak ho jít teprve zkoušet. Svoje vybrané favority má, tak není problém jet do bazarů v okolí a jednotlivá auta si projet a pak teprve se shánět po tom, jaký motor, či na co si dát pozor. Jelikož do teď řídil převážně Fabii, tak je jasné, že o autě ani sportovnosti toho moc neví (bez urážky). Zatím vybírá samá auta z vyšší ligy.
Chce si do toho aspoň sednout a pak teprve si to zúžit na pár kandidátů, kterým se blíže věnovat.
Můj tip je BMW, Mondeo a A4..
reagovat
nahlásit
Fluffie
počet příspěvků6
datum registrace26.08.2014
Čtvrtek 28.08.2014 09:14, RE: Manual zjednodusuje
Ne321 napsal:
Shanet manual je snazsi, protoze auta s nim jsou levnejsi, protoze je nikdo moc nechce. Treba u trojkoveho baworaku vam manual v ojetine osetri v teto cenove kategorii klidne i padesat tisic. . Manual rovnez umozni shanet Hondu Accord 2.4 aktualni generace...

Díky za tip pokusím se podívat i na zmíněnou Hondu Accord, osobně se mi vize manuálu zamlouvá více než automatu už kvůli tomu pocitu že skutečně řídím. To jste mi udělal radost že výběr manuálu by byl spojen ještě s nižší cenou a šlo by vejít do cenové relace i za cenu nižší výbavy. Honda Accord ve vyšší výbavě oproti BMW v nižší výbavě, budu si muset pořádně projít hlavou k čemu bych se spíše přiklonil.

Fanda napsal:
Co třeba fabie ve výbavě sport.Má to hodně dobré sedačky co v zatáčkách podrží.dostačující by i mohl být motor htp 51 kw.


Škodu Fabii používám teď spíše jako přesouvadlo, které v dané motorizaci ještě musím pomalu roztlačit aby vůbec jelo, ale vzhledem k tomu že bych chtěl nějakého mazla ke kterému bych měl vztah a vždy se těšil až do něj znovu sednu, tak bych se přikláněl k výše zmíněným sportovnějším vozům.

reagovat
nahlásit
Fluffie
počet příspěvků6
datum registrace26.08.2014
Čtvrtek 28.08.2014 09:36, RE: Zúžit výběr...
cubec napsal:
Jestli tazatel nikdy neřídil automat a má z něj respekt, tak je jasné, že si auto vybírá předčasně. Nejde si na internetu dle diskuze vybrat auto a pak ho jít teprve zkoušet. Svoje vybrané favority má, tak není problém jet do bazarů v okolí a jednotlivá auta si projet a pak teprve se shánět po tom, jaký motor, či na co si dát pozor. Jelikož do teď řídil převážně Fabii, tak je jasné, že o autě ani sportovnosti toho moc neví (bez urážky). Zatím vybírá samá auta z vyšší ligy.Chce si do toho aspoň sednout a pak teprve si to zúžit na pár kandidátů, kterým se blíže věnovat.Můj tip je BMW, Mondeo a A4..


Favority mám a z výše zmíněné diskuze asi jde vycítit, že mne srdce nejvíce táhne k BMW. Jen by mne zajímalo, zda by se v dané cenové relaci dal sehnat nějaký slušnější kousek, který by stál za koupi a nějakou dobu vydržel. Určitě mám v plánu objet nějaké bazary a sednout do každého z vozů, bohužel momentálně mám před dovolenou a v práci toho mám více a bohužel nemám tolik času vyrazit po bazarech. Proto jsem se chtěl nejdříve obrátit na diskuzi jestli má cenu se dívat po vozech jako je AUDI/BMW, abych nekoupil auto které by se záhy začalo kazit a nakonec bych z toho byl nešťastný (samozřejmě může to být kus od kusu a záleží i na předchozím zacházení). S tím respektem k automatu jsem to myslel spíše tak, že zvyk je zvyk a než aby se člověk vrhnul po něčem novém neodzkoušeném tak se raději drží v zajetých kolejích. Poznámku ohledně sportovnosti beru v porovnání s Fabií 1,4 MPI bude sportovní cokoliv :D

reagovat
nahlásit
cubec
počet příspěvků92
datum registrace28.04.2010
Čtvrtek 28.08.2014 10:29, Automat
Když píšeš, že je to tvá první koupě auta, tak zvyk na manuál zas tak silný být nemůže mluvím z vlastní zkušenosti, že i přes to, že jsem byl odpůrce automatu, tak kombinace automat a nafta pasuje k sobě neskutečně dobře...stojí za vyzkoušení. Mám zkušenost se Seat Leon 2,0TDi s DSG a fungovalo to příjemně, jen si to člověk musí osahat. Nyní se do rodiny pořídil Jaguar XF 2,7D a ten už má standardní automat, to mi vyhovuje méně než dvouspojka, ale za to je to plynulejší. Nejel jsem nikdy s BMW v automatu, takže nevím jaké jsou jejich převodovky, ale pokud najdeš pěknou A4 s DSG, aspoň si ji zkus, řadí přesně a neskutečně rychle. POkud někdo doplní info a automatu v BMW, bylo by to super.
reagovat
nahlásit
Ne321
počet příspěvků196
datum registrace02.07.2013
Čtvrtek 28.08.2014 11:13, RE: Automat
cubec napsal:
Nejel jsem nikdy s BMW v automatu, takže nevím jaké jsou jejich převodovky, ale pokud najdeš pěknou A4 s DSG, aspoň si ji zkus, řadí přesně a neskutečně rychle. POkud někdo doplní info a automatu v BMW, bylo by to super.


A4 DSG nikdy nema, nemela a mit nebude. Verze quattro maji Tiptronic, coz je normalni ZFkovy HDM automat a verze bez 4x4 maji multitronic, coz je celkem pr..er. Novejsi Quattro Audiny pak maji S-tronic, coz je taky dvojspojkovy automat, ale neni to DSG. DSG lze namontovat pouze napric, zatimco Audiny maji prevodovky podelne, proto se pro pouziti v Audinach muselo DSG docela vyrazne modifikovat plus tam jsou dalsi zmeny. V kazdem pripade je to irelevantni debata, protoze zadnou Audinu vybavenou S-tronicem v udanem cenovem rozmezi proste nesezene. V jeho pripade bude automat v audine bud klasicky Tiptronic nebo Multitronic.
Automaty v BMW jsou dnes uz vyhradne ZFkove HDM menice, v minulosti se pouzivaly i HDM menice od GM, ale to uz je davna historie a pak Steptronic, coz byly robotizovane prevodovky, ale z nabidky zmizely s faceliftem E60 pred sesti lety a na trhu ojetin jich je minimum. Mam dojem, ze prezily dele v nekterych Mkovych modelech, ale nejsem si tim jisty, nejsem expert na M verze.

reagovat
nahlásit
cubec
počet příspěvků92
datum registrace28.04.2010
Čtvrtek 28.08.2014 12:50, RE: Automat
Ne321 napsal:
A4 DSG nikdy nema, nemela a mit nebude.


Aha, sorry za mystifikaci. Předpokládal jsem použití stejné dvouspojky u stejných motorů. Multitronic to je pr..er, to vím... to nebrat, snad tu je o tom i článek. na Tipcars

reagovat
nahlásit
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 28.08.2014 23:23, RE: Manual zjednodusuje
Fluffie napsal:
Ne321 napsal:
Shanet manual je snazsi, protoze auta s nim jsou levnejsi, protoze je nikdo moc nechce. Treba u trojkoveho baworaku vam manual v ojetine osetri v teto cenove kategorii klidne i padesat tisic. . Manual rovnez umozni shanet Hondu Accord 2.4 aktualni generace...
Díky za tip pokusím se podívat i na zmíněnou Hondu Accord, osobně se mi vize manuálu zamlouvá více než automatu už kvůli tomu pocitu že skutečně řídím. To jste mi udělal radost že výběr manuálu by byl spojen ještě s nižší cenou a šlo by vejít do cenové relace i za cenu nižší výbavy. Honda Accord ve vyšší výbavě oproti BMW v nižší výbavě, budu si muset pořádně projít hlavou k čemu bych se spíše přiklonil.
Fanda napsal:
Co třeba fabie ve výbavě sport.Má to hodně dobré sedačky co v zatáčkách podrží.dostačující by i mohl být motor htp 51 kw.
Škodu Fabii používám teď spíše jako přesouvadlo, které v dané motorizaci ještě musím pomalu roztlačit aby vůbec jelo, ale vzhledem k tomu že bych chtěl nějakého mazla ke kterému bych měl vztah a vždy se těšil až do něj znovu sednu, tak bych se přikláněl k výše zmíněným sportovnějším vozům.


Měl jsem půjčenou Fabii 1,2 HTP byť jen 44 kW a občas jsem si říkal, že na konstruktéra toho auta by mělo být podané trestní oznámení za obecné ohrožení Přejdet auto na okresce kdo jede 80 km/h je téměř nemožné (na trojku) pokud tedy nemám před sebou volný úsek aspoň 1km. Teď už mám pochopení pro to, že některé Fábie jezdí na dálnici zásadně v levém pruhu ustáĺenou rychlostí 120-130 km v hodině (z kopce pak i 150). Když už to rozjedu...
reagovat
nahlásit
Fluffie
počet příspěvků6
datum registrace26.08.2014
Pátek 29.08.2014 07:04, RE: Manual zjednodusuje
to Petr S: Přesně můj případ z kopce se předjíždět dá....jak mile je to rovinka nedej bože do kopce pokud to není traktor jedoucí 20km/h, tak je to nadlidský úkol vždycky se rozmýšlím jestli je tam dost místa, nekonec než se to nějak rozpohybuje, musím čekat na příznivý vítr, tak akce předjetí je předběžně ukončeno kvůli autu co se objevilo v protisměru na konci ranveje :D

to Cubec, Ne321: Díky moc za předešlé rady, určitě po něčem poohlídnu v bazerech, momentálně jedu na dovolenou tak budu mít čas a klid na rozmýšlení a pak se snad najde čas na prohlídky. Určitě vyzkouším i automat, ale stále se mi víc zamlouvá vidina manuálu. Vůz bych bral nejslíš někdy na jaře přes známého dovoz z německa proto odzkoušení u nás by bylo nezbytné. Zatím budu doufat, že se mi podaří natrefit na nějaké autíčko které se stane mazlem a ne pouze přesouvadlem.

Prozatím jsem stále nejvíce nakloněn na BMW 330 jen nevím nafta / benzín vzhledem k ne tak dlouhým trasám a převážnýma cestama kdy by nejspíše nezahřátý diesel trpěl při častém rozjíždění do kopců a zatáček. Jak jsem zmiňoval nejsem odborník proto se možná mílím a nebyl by to takový problém. Naopak nafta zase vede v nižší spotřebě ale drahší náhradní díly a víc co může odejít.
reagovat
nahlásit
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všechna práva vyhrazena.