0
zpět
 

diskuze k tématu: Přestavby vozidel: Hon na koně (4. díl)

kategorie zařazení tématu:
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 07.01.2016 09:21, Oprava
Větu: "....přímo na lopatky turbíny. Ta je spojena hřídelí s turbínovým kolem, které v sacím potrubí stlačuje vzduch. " bych upravil na:"...přímo na lopatky turbíny. Ta je spojena hřídelí s kompresorovým kolem (dmychadlem), které v sacím potrubí stlačuje vzduch." a bude to správně.

Na obrázku je to pěkně vidět. Na jedné straně hřídele (Shaft) je Tubine Blade a na druhé je Compressor Impeller.

Jinak jsem kdysi byl na opelovském fóru, kde si maník instaloval kompresor do atmo motoru. Dalo mu to dost práce a jezdil jedno odpoledne a než se motor rozpadl, tak to prý byla raketa...
Takže pokud chce někdo tunit ojetinu, tak je lepší koupit verzi se zvětšeným výkonem už v továrně.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Čtvrtek 07.01.2016 11:00, hlk jl sdkfj lksfj lk
Znám chlápka, co si do Audi S5 nechal namontovat dva kompresory. Motor vydržel cca týden. Chlapík nelenil, objednal nový motor i celou novou úpravu. Pak jsem o něm chvilku neslyšel, tak nevím, jak to dopadlo:)
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Čtvrtek 07.01.2016 16:30, .
já jsem zvědavej, co nám k tomuto tématu poví spiteful, jak zvedá výkon u atmo - 2.0
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Pátek 08.01.2016 17:12, RE: .
Zvirak napsal:
já jsem zvědavej, co nám k tomuto tématu poví spiteful, jak zvedá výkon u atmo - 2.0


A co jako? Že to jako nejde? Samosebou že jde. Jen to není pro joudy, co "nějak" poflákaj software. Úpravy atmomotrů už jsou pro fachmany, protože tam se musí dělat rukama. Ne jen hnípat o noťasu.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 08.01.2016 22:41, RE: .
Zdeny60 napsal:
Zvirak napsal:
já jsem zvědavej, co nám k tomuto tématu poví spiteful, jak zvedá výkon u atmo - 2.0
A co jako? Že to jako nejde? Samosebou že jde. Jen to není pro joudy, co "nějak" poflákaj software. Úpravy atmomotrů už jsou pro fachmany, protože tam se musí dělat rukama. Ne jen hnípat o noťasu.


No, prodraží se to. Nejjednodušší je vždycky koupit větší objem, když se dá. Dneska jsem viděl nějakýho mladýho frajírka přijet na benzínku v FF. To je atmosféra podle mých představ. Dvanáctiválec, 630 velbloudů. A navíc to v té šedivé barvě vypadalo tak tuctově. Laik ani nepozná, že je to Ferrari. A krom tří nejvyšších kvaltů čtyřkolka. Prostě fajn auto na zimu:) Když jsem v tom viděl jezdit šejky v Dubaji, tak mi to moc nešlo na rozum...
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pátek 08.01.2016 23:59, xxxx xxxx xxxxx
Jj, Ferrari FF je live impozantni auto. Dat do auta pro kazdou napravu svou prevodovku je opravdu ulet...
A je zajimave ze jsem ho jeste nevidel klasicky cervene, pouze tmave vinova metaliza. Teda je fakt ze jsem zatim potkal asi ctyri :D
Tunit smysluplne jakoukoliv atmosferu je drahe jako prase a to presne z duvodu co pise Zdeny. Nejde to od pc, musi se maknout rukama. A to kazdy neumi a malokdo to zaplati...
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Sobota 09.01.2016 08:57, .
spíš jde o to jestli to má smysl. I přes úpravy kliky, pístů, hlavy, ložisek, ventilů se z toho zas tolik nevymáčkne a investice lítaj do statisíců. Ale větší obsah s turbem má daleko větší potenciál, tj. daleko větší nárůst výkonu, za nižší peníze.
např u mýho saaba 2.3 turbo se dostanete ze základních 250 koní na 285PS/440NM jen úpravou softu, otevřenej vzd. filtr a katy ven. Od 315PS/450NM pak vstřiky, intercooler a turbo (až do 370PS), spojka, výfuk. Blok motoru je tuším počítanej někam k 500PS.

Tím jsem chtěl říct, že takovejchhle motorů by to mělo nějakej smysl, ale ne u malýho atmo dvoulitru. Já vím, Zdeny, že by to šlo. Jenže za jakou cenu a s jakým výsledkem. Z těch 110 kW udělal třeba 130kW a to jsem hodně optimistickej. Na tohle jsem narážel
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Sobota 09.01.2016 18:11, RE: .
Zvirak napsal:
spíš jde o to jestli to má smysl. I přes úpravy kliky, pístů, hlavy, ložisek, ventilů se z toho zas tolik nevymáčkne a investice lítaj do statisíců. Ale větší obsah s turbem má daleko větší potenciál, tj. daleko větší nárůst výkonu, za nižší peníze. např u mýho saaba 2.3 turbo se dostanete ze základních 250 koní na 285PS/440NM jen úpravou softu, otevřenej vzd. filtr a katy ven. Od 315PS/450NM pak vstřiky, intercooler a turbo (až do 370PS), spojka, výfuk. Blok motoru je tuším počítanej někam k 500PS.Tím jsem chtěl říct, že takovejchhle motorů by to mělo nějakej smysl, ale ne u malýho atmo dvoulitru. Já vím, Zdeny, že by to šlo. Jenže za jakou cenu a s jakým výsledkem. Z těch 110 kW udělal třeba 130kW a to jsem hodně optimistickej. Na tohle jsem narážel


Podle mého názoru nemá moc význam "tunit" atmosférický motor kvůli vyššímu výkonu, tam má turbomotor jednoznačně větší potenciál za řádově nižší peníze. Když už upravovat atmosféru, tak pro lepší reakci na plyn a rychlejší vytáčení - tedy cestou odlehčených pohyblivých částí motoru. A i tehdy mi to dává smyl jen pokud potřebuji např. splnit homologační předpisy u závodního auta a tedy nemohu použít větší / výkonnější motor rovnou.
reagovat
Zoula88
počet příspěvků27
datum registrace17.09.2014
Neděle 09.07.2017 15:36, .
mam sluzebni 1.4tsi 110kw,najeto 100tis..uz by mela mit rozvodovy remen, ten motor jede jak pila, diky systemu vypinani valcu umi jezdit kolem 5l, spotreba oleje 2500km cca 0,3l oleje. radsi bych si priplatil a neresil nejake skakani retezu. Myslim si ze kdyz se k tomu clovek umi chovat, auto poslouzi dlouho
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.