0
zpět
 

diskuze k tématu: Povinné ručení letos zdraží asi o desetinu

kategorie zařazení tématu:
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Neděle 09.02.2014 21:41, RE: Celý je to na hlavu postavený
tomaskrtek napsal:
Pavlik napsal:
tomaskrtek napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Fanda napsal:
Pepe napsal:
Pojištěnej má bejt řidič, pojišťovat auta je nesmysl, ta sama nebouraj. Žádný přehlašování aut na venkov na seniory... A zavedl bych spoluúčast i u "povinného" pojištění (řidiče). Každej by si pak dával daleko většího majzla...
To je nápad,to by byl pro pojišťovny kšeft,mít možnost chtít pojistku po každém řidiči.
Proč jako ne? Kšeft nekšef, ty si to stejně nastaví tak, aby to vycházelo. Když budu mít 5 aut, tak stejně můžu způsobit nehodu jen jedním. A když neřídím (aktivně), tak řidičák nepotřebuju. Už jsem to tady rozváděl, nechci se opakovat. Podobnej systém funguje spolehlivě v Kanadě nebo tam někde. Logiku to má, ale ty by sis to musel přečíst ve Světě motorů, abys to bral vážně
Auto samo sice nebourá, ale řidič co zrovna neřídí taky bourat autem nemůže. Takže z tohohle pohledu je to jedno. Aby každý kdo si udělá řidičák měl hnedka začít platit povinné ručení v podstatě až do smrti... tzn. celoživotní daň z řidičáku... To je geniální pojistný produkt, asi jako povinný 2. pilíř penzijního připojištění. Po něčem takovém opravdu netoužím...
Tak si ho dáš do depozitu, jako značky, ne? Je lepší napřed myslet, než začnu psát... Tady je rozdělení pojistného podle věku a bydliště VLASTNÍKA, popř. objemu motoru vozidla (ev. výkonu), namísto faktického UŽIVATELE. Úplnej nesmysl. Opálkovat patřičným způsobem řidiče hovado, co je mu jedno, kam to pošle, a ne chudák auto, který má tu smůlu, že v něm sedí ko.ot. Na jeden řidičák s malusama a bonusama může jezdit jen vlastník, na rozdíl od auta. Neznám "spravedlivější" způsob... Btw - "daň" z řidičáku ti vadí, ale DPH, spotřební daň z PHM a silniční daň z auta ti nevadí? Dálniční známka taky ne? Přestože jsi ze mzdy zaplatil daň, koupil jsi si za zbytek auto (odvedl z něj DPH), koupil PHM (a zaplatil spotř.daň + DPH)... Oni by třeba ubyli jezdci, kteří jezdí jen ve středu a na podzim, díky čemuž začínají být nebezpeční všem okolo už když si berou klíčky z věšáku...
Budeme dávat řidičák do depositu. Radši budu dávat do depositu značky než řidičák (časem možná občanku nebo pas). Je to jen o úhlu pohledu. To že se pojištovny rozhodly kasírovat pojistky podle věku řidiče a místa bydliště je možná špatně. Ale jak by tohle ovlivnilo přenesení pojistky z auta na řidiče? Pojišťovny by dál kasírovaly větší města víc než vesnice. Stejně tak mladší kluky než starší důchodkyně. Jedině by se snad nehodnotilo podle objemu motoru.Ad daň DPH, PHM. Obě tyto daně platím jen když danou věc kupuju, spotřebovávám. A ne že ji potenciálně můžu koupit. To by bylo stejně zhovadilé asi jako daň z DVD-RW médií pro organizaci OSA. Teď potenciálně na všechny koupené DVD-RW pálím filmy a muziku, tak platím daň. Dálniční známka a silniční daň je taky jen na auto a ne na řidiče. Ještě aby každý kdo má řidičák musel platit dálniční známku a silniční daň... Pěkný víkend
Ok, tak polopaticky. Co nejvěrněji ohodnotí rizikovost? Stáří auta? Výkon? Objem motoru? Místo, kde je vozidlo registrováno? Věk vlastníka? Bydliště vlastníka? Obě poslední kritéria nemusí být shodna s provozovatelem... Co firemní auta? Nebo je to karta řidiče, jeho minulost, jasně prokazatelná, ať jezdí s jakýmkoliv autem - firemním, napsaným na dědečka na venkově... Jaký má vlastně vztah vozidla mezi výší potenciální škody? Tady došlo k nesmyslnýmu "rozkastování" podle teorie, že 3litrem nadělám víc škody, než litrem. Nezáleží náhodou víc na tom elementu mezi sedačkou a pedálama?
neřeš to, nepochopí to dřív než někomu půjčí auto a on ho nabourá a přijdou o všechny bonusy. systém pojištění řidiče je ve světě hojně rozšířený, mám pocit že je i v Anglii, výjimečně lituji že pod tímto článkem nediskutuje Rover který snad v UK žil či žije takže by o tom asi měl něco vědět. každopádně to lze uzavřít i jako řidič +1 nebo řidič +rodina ale to je podstatně dražší.
V Británii funguje, pokud vím, podobný systém jako u nás, s jedním podstatným rozdílem - pojistku uzavírá povinně vlastník vozidla (je pro pojišťovnu shodný s provozovatelem). Pokud pojišťovna zjistí, že auto například převážně užívá někdo jiný (syn, manželka), může vás potahovat za pojistný podvod včetně odmítnutí pojistného plnění - silně pochybuji, že jejich systém je lepší než náš.Současný systém pojištění v ČR je celkem vyhovující. Škatulkování podle výkonu / objemu vychází z předpokladu, že silnější auto si koupí 1) člověk který jezdí rychleji a je tedy rizikovější, 2) že takové auto je obvykle větší a těžší a může nadělat víc škody, a za 3) podle mne nejpodstatnějšího předpokladu, že si takové auto koupí člověk "který na to má" a je tak (nejen u nás) ideálním terčem k oškubání .PS: pokud auto někomu půjčím a on způsobí nehodu, nebo ji způsobím já, nepřicházím o celý bonus. Odečte se pouze 48 měsíců bezeškodného průběhu. Třeba mě taková nehoda nevadí, když max. započitatelný bonus mají všechny pojišťovny na 120 měsících a já jsem někde na 170. Napřed si o tom něco zjistěte než budete dávat "zasvěcené" rady ostatním .
proč tak podrážděná reakce? mě vadí být solidární s nějakým prasetem které bourá Fábií HTP a ani s malusy neplatí více jak trojku a já mám s tříapůllitrem platit deset? (platím 4k na flotilovku ale mám max bonus) i když nová fábka může najet-a často jezdí-10x tolik co jezdím já? a stojí v lepší výbavě co moje ojetina? trochu nesmysl, ne?


Moje reakce není podrážděná, jen jsem si rýpnul. Máš ve znalostech téhle problematiky celkem velké mezery a přesto radíš ostatním. Pojištění odpovědnosti není o solidaritě, podmínky jsou dané a všeobecně známé - nikdo tě nenutil koupit si 3,5litra. Takový druh pojistky nebude nikdy spravedlivý, respektive nikdy nebudou objektivně definované jeho parametry - je to nemožné ať bude systém nastaven jakkoli. Když to bude pojištění řidiče, budou na systém doplácet dobří i když mladí řidiči a starší byť mizerné bude zvýhodňovat.
PS: hovado za volantem HTP už dnes může platit na malusech pětinásobek pojistného.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Neděle 09.02.2014 22:16, RE: Celý je to na hlavu postavený
Pepe napsal:
tomaskrtek napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Fanda napsal:
Pepe napsal:
Pojištěnej má bejt řidič, pojišťovat auta je nesmysl, ta sama nebouraj. Žádný přehlašování aut na venkov na seniory... A zavedl bych spoluúčast i u "povinného" pojištění (řidiče). Každej by si pak dával daleko většího majzla...
To je nápad,to by byl pro pojišťovny kšeft,mít možnost chtít pojistku po každém řidiči.
Proč jako ne? Kšeft nekšef, ty si to stejně nastaví tak, aby to vycházelo. Když budu mít 5 aut, tak stejně můžu způsobit nehodu jen jedním. A když neřídím (aktivně), tak řidičák nepotřebuju. Už jsem to tady rozváděl, nechci se opakovat. Podobnej systém funguje spolehlivě v Kanadě nebo tam někde. Logiku to má, ale ty by sis to musel přečíst ve Světě motorů, abys to bral vážně
Auto samo sice nebourá, ale řidič co zrovna neřídí taky bourat autem nemůže. Takže z tohohle pohledu je to jedno. Aby každý kdo si udělá řidičák měl hnedka začít platit povinné ručení v podstatě až do smrti... tzn. celoživotní daň z řidičáku... To je geniální pojistný produkt, asi jako povinný 2. pilíř penzijního připojištění. Po něčem takovém opravdu netoužím...
Tak si ho dáš do depozitu, jako značky, ne? Je lepší napřed myslet, než začnu psát... Tady je rozdělení pojistného podle věku a bydliště VLASTNÍKA, popř. objemu motoru vozidla (ev. výkonu), namísto faktického UŽIVATELE. Úplnej nesmysl. Opálkovat patřičným způsobem řidiče hovado, co je mu jedno, kam to pošle, a ne chudák auto, který má tu smůlu, že v něm sedí ko.ot. Na jeden řidičák s malusama a bonusama může jezdit jen vlastník, na rozdíl od auta. Neznám "spravedlivější" způsob... Btw - "daň" z řidičáku ti vadí, ale DPH, spotřební daň z PHM a silniční daň z auta ti nevadí? Dálniční známka taky ne? Přestože jsi ze mzdy zaplatil daň, koupil jsi si za zbytek auto (odvedl z něj DPH), koupil PHM (a zaplatil spotř.daň + DPH)... Oni by třeba ubyli jezdci, kteří jezdí jen ve středu a na podzim, díky čemuž začínají být nebezpeční všem okolo už když si berou klíčky z věšáku...
Budeme dávat řidičák do depositu. Radši budu dávat do depositu značky než řidičák (časem možná občanku nebo pas). Je to jen o úhlu pohledu. To že se pojištovny rozhodly kasírovat pojistky podle věku řidiče a místa bydliště je možná špatně. Ale jak by tohle ovlivnilo přenesení pojistky z auta na řidiče? Pojišťovny by dál kasírovaly větší města víc než vesnice. Stejně tak mladší kluky než starší důchodkyně. Jedině by se snad nehodnotilo podle objemu motoru.Ad daň DPH, PHM. Obě tyto daně platím jen když danou věc kupuju, spotřebovávám. A ne že ji potenciálně můžu koupit. To by bylo stejně zhovadilé asi jako daň z DVD-RW médií pro organizaci OSA. Teď potenciálně na všechny koupené DVD-RW pálím filmy a muziku, tak platím daň. Dálniční známka a silniční daň je taky jen na auto a ne na řidiče. Ještě aby každý kdo má řidičák musel platit dálniční známku a silniční daň... Pěkný víkend
Ok, tak polopaticky. Co nejvěrněji ohodnotí rizikovost? Stáří auta? Výkon? Objem motoru? Místo, kde je vozidlo registrováno? Věk vlastníka? Bydliště vlastníka? Obě poslední kritéria nemusí být shodna s provozovatelem... Co firemní auta? Nebo je to karta řidiče, jeho minulost, jasně prokazatelná, ať jezdí s jakýmkoliv autem - firemním, napsaným na dědečka na venkově... Jaký má vlastně vztah vozidla mezi výší potenciální škody? Tady došlo k nesmyslnýmu "rozkastování" podle teorie, že 3litrem nadělám víc škody, než litrem. Nezáleží náhodou víc na tom elementu mezi sedačkou a pedálama?
neřeš to, nepochopí to dřív než někomu půjčí auto a on ho nabourá a přijdou o všechny bonusy. systém pojištění řidiče je ve světě hojně rozšířený, mám pocit že je i v Anglii, výjimečně lituji že pod tímto článkem nediskutuje Rover který snad v UK žil či žije takže by o tom asi měl něco vědět. každopádně to lze uzavřít i jako řidič +1 nebo řidič +rodina ale to je podstatně dražší.
Jj, už jsem to vzdal... Moji zaměstnanci mají taky uzavřenou pojistku na škodu způsobenou nedbalostí, nemám pojištěné nářadí, kterým to můžou způsobit . Podle logiky věci by pojistka na 7kg bourací kladivo byla 2xdražší, než na 2kg. Sice když mi upadne na vázu z období dynastie Ming tak způsobí stejnou škodu, o to ale vlastně nejde


Pojistka proti vytopení sousedů se taky uzavírá pokud vím na celý byt a ne na jednotlivé nájemníky. Dopravní letadlo se taky nepojišťuje na pilota. Každý systém pojištění má svoje výhody a nevýhody. Mě tento systém nevadí, i když bych asi na žádném systému vyloženě nevydělal. Máme 2 auta a jsme 2 řidiči.

Když někomu půjčím auto tak neriskuju jen ztrátu bonusu. Ale pokud daný řidič udělá přestupek a nepřizná se, tak pokutu platím ve finále jako majitel taky já. Jako majitel mám prostě za auto odpovědnost a podle toho ho i půjčuju.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Neděle 09.02.2014 22:30, RE: Celý je to na hlavu postavený
Pavlik napsal:
tomaskrtek napsal:
Pavlik napsal:
tomaskrtek napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Fanda napsal:
Pepe napsal:
Pojištěnej má bejt řidič, pojišťovat auta je nesmysl, ta sama nebouraj. Žádný přehlašování aut na venkov na seniory... A zavedl bych spoluúčast i u "povinného" pojištění (řidiče). Každej by si pak dával daleko většího majzla...
To je nápad,to by byl pro pojišťovny kšeft,mít možnost chtít pojistku po každém řidiči.
Proč jako ne? Kšeft nekšef, ty si to stejně nastaví tak, aby to vycházelo. Když budu mít 5 aut, tak stejně můžu způsobit nehodu jen jedním. A když neřídím (aktivně), tak řidičák nepotřebuju. Už jsem to tady rozváděl, nechci se opakovat. Podobnej systém funguje spolehlivě v Kanadě nebo tam někde. Logiku to má, ale ty by sis to musel přečíst ve Světě motorů, abys to bral vážně
Auto samo sice nebourá, ale řidič co zrovna neřídí taky bourat autem nemůže. Takže z tohohle pohledu je to jedno. Aby každý kdo si udělá řidičák měl hnedka začít platit povinné ručení v podstatě až do smrti... tzn. celoživotní daň z řidičáku... To je geniální pojistný produkt, asi jako povinný 2. pilíř penzijního připojištění. Po něčem takovém opravdu netoužím...
Tak si ho dáš do depozitu, jako značky, ne? Je lepší napřed myslet, než začnu psát... Tady je rozdělení pojistného podle věku a bydliště VLASTNÍKA, popř. objemu motoru vozidla (ev. výkonu), namísto faktického UŽIVATELE. Úplnej nesmysl. Opálkovat patřičným způsobem řidiče hovado, co je mu jedno, kam to pošle, a ne chudák auto, který má tu smůlu, že v něm sedí ko.ot. Na jeden řidičák s malusama a bonusama může jezdit jen vlastník, na rozdíl od auta. Neznám "spravedlivější" způsob... Btw - "daň" z řidičáku ti vadí, ale DPH, spotřební daň z PHM a silniční daň z auta ti nevadí? Dálniční známka taky ne? Přestože jsi ze mzdy zaplatil daň, koupil jsi si za zbytek auto (odvedl z něj DPH), koupil PHM (a zaplatil spotř.daň + DPH)... Oni by třeba ubyli jezdci, kteří jezdí jen ve středu a na podzim, díky čemuž začínají být nebezpeční všem okolo už když si berou klíčky z věšáku...
Budeme dávat řidičák do depositu. Radši budu dávat do depositu značky než řidičák (časem možná občanku nebo pas). Je to jen o úhlu pohledu. To že se pojištovny rozhodly kasírovat pojistky podle věku řidiče a místa bydliště je možná špatně. Ale jak by tohle ovlivnilo přenesení pojistky z auta na řidiče? Pojišťovny by dál kasírovaly větší města víc než vesnice. Stejně tak mladší kluky než starší důchodkyně. Jedině by se snad nehodnotilo podle objemu motoru.Ad daň DPH, PHM. Obě tyto daně platím jen když danou věc kupuju, spotřebovávám. A ne že ji potenciálně můžu koupit. To by bylo stejně zhovadilé asi jako daň z DVD-RW médií pro organizaci OSA. Teď potenciálně na všechny koupené DVD-RW pálím filmy a muziku, tak platím daň. Dálniční známka a silniční daň je taky jen na auto a ne na řidiče. Ještě aby každý kdo má řidičák musel platit dálniční známku a silniční daň... Pěkný víkend
Ok, tak polopaticky. Co nejvěrněji ohodnotí rizikovost? Stáří auta? Výkon? Objem motoru? Místo, kde je vozidlo registrováno? Věk vlastníka? Bydliště vlastníka? Obě poslední kritéria nemusí být shodna s provozovatelem... Co firemní auta? Nebo je to karta řidiče, jeho minulost, jasně prokazatelná, ať jezdí s jakýmkoliv autem - firemním, napsaným na dědečka na venkově... Jaký má vlastně vztah vozidla mezi výší potenciální škody? Tady došlo k nesmyslnýmu "rozkastování" podle teorie, že 3litrem nadělám víc škody, než litrem. Nezáleží náhodou víc na tom elementu mezi sedačkou a pedálama?
neřeš to, nepochopí to dřív než někomu půjčí auto a on ho nabourá a přijdou o všechny bonusy. systém pojištění řidiče je ve světě hojně rozšířený, mám pocit že je i v Anglii, výjimečně lituji že pod tímto článkem nediskutuje Rover který snad v UK žil či žije takže by o tom asi měl něco vědět. každopádně to lze uzavřít i jako řidič +1 nebo řidič +rodina ale to je podstatně dražší.
V Británii funguje, pokud vím, podobný systém jako u nás, s jedním podstatným rozdílem - pojistku uzavírá povinně vlastník vozidla (je pro pojišťovnu shodný s provozovatelem). Pokud pojišťovna zjistí, že auto například převážně užívá někdo jiný (syn, manželka), může vás potahovat za pojistný podvod včetně odmítnutí pojistného plnění - silně pochybuji, že jejich systém je lepší než náš.Současný systém pojištění v ČR je celkem vyhovující. Škatulkování podle výkonu / objemu vychází z předpokladu, že silnější auto si koupí 1) člověk který jezdí rychleji a je tedy rizikovější, 2) že takové auto je obvykle větší a těžší a může nadělat víc škody, a za 3) podle mne nejpodstatnějšího předpokladu, že si takové auto koupí člověk "který na to má" a je tak (nejen u nás) ideálním terčem k oškubání .PS: pokud auto někomu půjčím a on způsobí nehodu, nebo ji způsobím já, nepřicházím o celý bonus. Odečte se pouze 48 měsíců bezeškodného průběhu. Třeba mě taková nehoda nevadí, když max. započitatelný bonus mají všechny pojišťovny na 120 měsících a já jsem někde na 170. Napřed si o tom něco zjistěte než budete dávat "zasvěcené" rady ostatním .
proč tak podrážděná reakce? mě vadí být solidární s nějakým prasetem které bourá Fábií HTP a ani s malusy neplatí více jak trojku a já mám s tříapůllitrem platit deset? (platím 4k na flotilovku ale mám max bonus) i když nová fábka může najet-a často jezdí-10x tolik co jezdím já? a stojí v lepší výbavě co moje ojetina? trochu nesmysl, ne?
Moje reakce není podrážděná, jen jsem si rýpnul. Máš ve znalostech téhle problematiky celkem velké mezery a přesto radíš ostatním. Pojištění odpovědnosti není o solidaritě, podmínky jsou dané a všeobecně známé - nikdo tě nenutil koupit si 3,5litra. Takový druh pojistky nebude nikdy spravedlivý, respektive nikdy nebudou objektivně definované jeho parametry - je to nemožné ať bude systém nastaven jakkoli. Když to bude pojištění řidiče, budou na systém doplácet dobří i když mladí řidiči a starší byť mizerné bude zvýhodňovat.PS: hovado za volantem HTP už dnes může platit na malusech pětinásobek pojistného.
rýpnul, ale trochu mimo. psal jsem že je to rozšířené a že mám pocit že je to i v Anglii. pocit, ne jistotu. co si vzpomínám na debatu s kamarádem co tam žije tak ten to tak měl, takže asi jsou možné obě varianty. jo a maximální malus je 150%, ne 400, meleš blbosti. a když přejdeš k jiné pojišťovně bez toho abys doložil předchozí průběh tak platíš základní sazbu. osobně s navrhovaným systémem souhlasím, pokud jezdit nebudu tak nebudu ani platit, jako neplatí povko kdo nemá auto. ten návrh není o tom aby to platil povinně každý kdo má řidičák. pokud nebude systém který určí výši platby podle nehodovosti řidiče tak se jedná o solidární systém, a já skutečně nechci být solidární. ty máš vůči mě nějakou averzi že do mě tahle ryješ? to že jsem si koupil 3,5litra už státu vracím na spotřební dani za PHM, proč bych měl ještě platit vyšší povko když nebourám než ten co bourá? ať je stejná výše pro všechny a důsledné dodržování kontroly nehodovosti a je to.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Pondělí 10.02.2014 07:34, RE: Celý je to na hlavu postavený
Pavlik napsal:
Jj, už jsem to vzdal... Moji zaměstnanci mají taky uzavřenou pojistku na škodu způsobenou nedbalostí, nemám pojištěné nářadí, kterým to můžou způsobit . Podle logiky věci by pojistka na 7kg bourací kladivo byla 2xdražší, než na 2kg. Sice když mi upadne na vázu z období dynastie Ming tak způsobí stejnou škodu, o to ale vlastně nejde Tak to bys jim měl ty pojistky důkladně zkontrolovat, aby jsi se následně hodně nedivil. Naprostá většina z těch tzv. pojistek na blbost je reálně na "dvě věci". Mají totiž v pojistných podmínkách, že musíš dodržet všechno co máš, jinak ti nic neproplatí. A pokud skutečně dodržíš všechno co máš, nemůžeš způsobit škodu z nedbalosti......úžasný pojistný produkt.

Nemusíš mít starost. Prověřeno provozem. Drsným provozem... Důležitý je mít všechna lejstra (+podpisy) v pořádku.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Pondělí 10.02.2014 07:37, RE: Celý je to na hlavu postavený
Petr S napsal:
Pepe napsal:
tomaskrtek napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Fanda napsal:
Pepe napsal:
Pojištěnej má bejt řidič, pojišťovat auta je nesmysl, ta sama nebouraj. Žádný přehlašování aut na venkov na seniory... A zavedl bych spoluúčast i u "povinného" pojištění (řidiče). Každej by si pak dával daleko většího majzla...
To je nápad,to by byl pro pojišťovny kšeft,mít možnost chtít pojistku po každém řidiči.
Proč jako ne? Kšeft nekšef, ty si to stejně nastaví tak, aby to vycházelo. Když budu mít 5 aut, tak stejně můžu způsobit nehodu jen jedním. A když neřídím (aktivně), tak řidičák nepotřebuju. Už jsem to tady rozváděl, nechci se opakovat. Podobnej systém funguje spolehlivě v Kanadě nebo tam někde. Logiku to má, ale ty by sis to musel přečíst ve Světě motorů, abys to bral vážně
Auto samo sice nebourá, ale řidič co zrovna neřídí taky bourat autem nemůže. Takže z tohohle pohledu je to jedno. Aby každý kdo si udělá řidičák měl hnedka začít platit povinné ručení v podstatě až do smrti... tzn. celoživotní daň z řidičáku... To je geniální pojistný produkt, asi jako povinný 2. pilíř penzijního připojištění. Po něčem takovém opravdu netoužím...
Tak si ho dáš do depozitu, jako značky, ne? Je lepší napřed myslet, než začnu psát... Tady je rozdělení pojistného podle věku a bydliště VLASTNÍKA, popř. objemu motoru vozidla (ev. výkonu), namísto faktického UŽIVATELE. Úplnej nesmysl. Opálkovat patřičným způsobem řidiče hovado, co je mu jedno, kam to pošle, a ne chudák auto, který má tu smůlu, že v něm sedí ko.ot. Na jeden řidičák s malusama a bonusama může jezdit jen vlastník, na rozdíl od auta. Neznám "spravedlivější" způsob... Btw - "daň" z řidičáku ti vadí, ale DPH, spotřební daň z PHM a silniční daň z auta ti nevadí? Dálniční známka taky ne? Přestože jsi ze mzdy zaplatil daň, koupil jsi si za zbytek auto (odvedl z něj DPH), koupil PHM (a zaplatil spotř.daň + DPH)... Oni by třeba ubyli jezdci, kteří jezdí jen ve středu a na podzim, díky čemuž začínají být nebezpeční všem okolo už když si berou klíčky z věšáku...
Budeme dávat řidičák do depositu. Radši budu dávat do depositu značky než řidičák (časem možná občanku nebo pas). Je to jen o úhlu pohledu. To že se pojištovny rozhodly kasírovat pojistky podle věku řidiče a místa bydliště je možná špatně. Ale jak by tohle ovlivnilo přenesení pojistky z auta na řidiče? Pojišťovny by dál kasírovaly větší města víc než vesnice. Stejně tak mladší kluky než starší důchodkyně. Jedině by se snad nehodnotilo podle objemu motoru.Ad daň DPH, PHM. Obě tyto daně platím jen když danou věc kupuju, spotřebovávám. A ne že ji potenciálně můžu koupit. To by bylo stejně zhovadilé asi jako daň z DVD-RW médií pro organizaci OSA. Teď potenciálně na všechny koupené DVD-RW pálím filmy a muziku, tak platím daň. Dálniční známka a silniční daň je taky jen na auto a ne na řidiče. Ještě aby každý kdo má řidičák musel platit dálniční známku a silniční daň... Pěkný víkend
Ok, tak polopaticky. Co nejvěrněji ohodnotí rizikovost? Stáří auta? Výkon? Objem motoru? Místo, kde je vozidlo registrováno? Věk vlastníka? Bydliště vlastníka? Obě poslední kritéria nemusí být shodna s provozovatelem... Co firemní auta? Nebo je to karta řidiče, jeho minulost, jasně prokazatelná, ať jezdí s jakýmkoliv autem - firemním, napsaným na dědečka na venkově... Jaký má vlastně vztah vozidla mezi výší potenciální škody? Tady došlo k nesmyslnýmu "rozkastování" podle teorie, že 3litrem nadělám víc škody, než litrem. Nezáleží náhodou víc na tom elementu mezi sedačkou a pedálama?
neřeš to, nepochopí to dřív než někomu půjčí auto a on ho nabourá a přijdou o všechny bonusy. systém pojištění řidiče je ve světě hojně rozšířený, mám pocit že je i v Anglii, výjimečně lituji že pod tímto článkem nediskutuje Rover který snad v UK žil či žije takže by o tom asi měl něco vědět. každopádně to lze uzavřít i jako řidič +1 nebo řidič +rodina ale to je podstatně dražší.
Jj, už jsem to vzdal... Moji zaměstnanci mají taky uzavřenou pojistku na škodu způsobenou nedbalostí, nemám pojištěné nářadí, kterým to můžou způsobit . Podle logiky věci by pojistka na 7kg bourací kladivo byla 2xdražší, než na 2kg. Sice když mi upadne na vázu z období dynastie Ming tak způsobí stejnou škodu, o to ale vlastně nejde
Pojistka proti vytopení sousedů se taky uzavírá pokud vím na celý byt a ne na jednotlivé nájemníky. Dopravní letadlo se taky nepojišťuje na pilota. Každý systém pojištění má svoje výhody a nevýhody. Mě tento systém nevadí, i když bych asi na žádném systému vyloženě nevydělal. Máme 2 auta a jsme 2 řidiči. Když někomu půjčím auto tak neriskuju jen ztrátu bonusu. Ale pokud daný řidič udělá přestupek a nepřizná se, tak pokutu platím ve finále jako majitel taky já. Jako majitel mám prostě za auto odpovědnost a podle toho ho i půjčuju.


Mně taky nevadí, jako Tomáš mám flotilovku (převážně pracovní auta). Právě proto si uvědomuju nelogičnost věci. A vidíš, máš pojištěnej byt, ne vodovod
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Pondělí 10.02.2014 07:51, RE: Celý je to na hlavu postavený
tomaskrtek napsal:
Pavlik napsal:
tomaskrtek napsal:
Pavlik napsal:
tomaskrtek napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Fanda napsal:
Pepe napsal:
Pojištěnej má bejt řidič, pojišťovat auta je nesmysl, ta sama nebouraj. Žádný přehlašování aut na venkov na seniory... A zavedl bych spoluúčast i u "povinného" pojištění (řidiče). Každej by si pak dával daleko většího majzla...
To je nápad,to by byl pro pojišťovny kšeft,mít možnost chtít pojistku po každém řidiči.
Proč jako ne? Kšeft nekšef, ty si to stejně nastaví tak, aby to vycházelo. Když budu mít 5 aut, tak stejně můžu způsobit nehodu jen jedním. A když neřídím (aktivně), tak řidičák nepotřebuju. Už jsem to tady rozváděl, nechci se opakovat. Podobnej systém funguje spolehlivě v Kanadě nebo tam někde. Logiku to má, ale ty by sis to musel přečíst ve Světě motorů, abys to bral vážně
Auto samo sice nebourá, ale řidič co zrovna neřídí taky bourat autem nemůže. Takže z tohohle pohledu je to jedno. Aby každý kdo si udělá řidičák měl hnedka začít platit povinné ručení v podstatě až do smrti... tzn. celoživotní daň z řidičáku... To je geniální pojistný produkt, asi jako povinný 2. pilíř penzijního připojištění. Po něčem takovém opravdu netoužím...
Tak si ho dáš do depozitu, jako značky, ne? Je lepší napřed myslet, než začnu psát... Tady je rozdělení pojistného podle věku a bydliště VLASTNÍKA, popř. objemu motoru vozidla (ev. výkonu), namísto faktického UŽIVATELE. Úplnej nesmysl. Opálkovat patřičným způsobem řidiče hovado, co je mu jedno, kam to pošle, a ne chudák auto, který má tu smůlu, že v něm sedí ko.ot. Na jeden řidičák s malusama a bonusama může jezdit jen vlastník, na rozdíl od auta. Neznám "spravedlivější" způsob... Btw - "daň" z řidičáku ti vadí, ale DPH, spotřební daň z PHM a silniční daň z auta ti nevadí? Dálniční známka taky ne? Přestože jsi ze mzdy zaplatil daň, koupil jsi si za zbytek auto (odvedl z něj DPH), koupil PHM (a zaplatil spotř.daň + DPH)... Oni by třeba ubyli jezdci, kteří jezdí jen ve středu a na podzim, díky čemuž začínají být nebezpeční všem okolo už když si berou klíčky z věšáku...
Budeme dávat řidičák do depositu. Radši budu dávat do depositu značky než řidičák (časem možná občanku nebo pas). Je to jen o úhlu pohledu. To že se pojištovny rozhodly kasírovat pojistky podle věku řidiče a místa bydliště je možná špatně. Ale jak by tohle ovlivnilo přenesení pojistky z auta na řidiče? Pojišťovny by dál kasírovaly větší města víc než vesnice. Stejně tak mladší kluky než starší důchodkyně. Jedině by se snad nehodnotilo podle objemu motoru.Ad daň DPH, PHM. Obě tyto daně platím jen když danou věc kupuju, spotřebovávám. A ne že ji potenciálně můžu koupit. To by bylo stejně zhovadilé asi jako daň z DVD-RW médií pro organizaci OSA. Teď potenciálně na všechny koupené DVD-RW pálím filmy a muziku, tak platím daň. Dálniční známka a silniční daň je taky jen na auto a ne na řidiče. Ještě aby každý kdo má řidičák musel platit dálniční známku a silniční daň... Pěkný víkend
Ok, tak polopaticky. Co nejvěrněji ohodnotí rizikovost? Stáří auta? Výkon? Objem motoru? Místo, kde je vozidlo registrováno? Věk vlastníka? Bydliště vlastníka? Obě poslední kritéria nemusí být shodna s provozovatelem... Co firemní auta? Nebo je to karta řidiče, jeho minulost, jasně prokazatelná, ať jezdí s jakýmkoliv autem - firemním, napsaným na dědečka na venkově... Jaký má vlastně vztah vozidla mezi výší potenciální škody? Tady došlo k nesmyslnýmu "rozkastování" podle teorie, že 3litrem nadělám víc škody, než litrem. Nezáleží náhodou víc na tom elementu mezi sedačkou a pedálama?
neřeš to, nepochopí to dřív než někomu půjčí auto a on ho nabourá a přijdou o všechny bonusy. systém pojištění řidiče je ve světě hojně rozšířený, mám pocit že je i v Anglii, výjimečně lituji že pod tímto článkem nediskutuje Rover který snad v UK žil či žije takže by o tom asi měl něco vědět. každopádně to lze uzavřít i jako řidič +1 nebo řidič +rodina ale to je podstatně dražší.
V Británii funguje, pokud vím, podobný systém jako u nás, s jedním podstatným rozdílem - pojistku uzavírá povinně vlastník vozidla (je pro pojišťovnu shodný s provozovatelem). Pokud pojišťovna zjistí, že auto například převážně užívá někdo jiný (syn, manželka), může vás potahovat za pojistný podvod včetně odmítnutí pojistného plnění - silně pochybuji, že jejich systém je lepší než náš.Současný systém pojištění v ČR je celkem vyhovující. Škatulkování podle výkonu / objemu vychází z předpokladu, že silnější auto si koupí 1) člověk který jezdí rychleji a je tedy rizikovější, 2) že takové auto je obvykle větší a těžší a může nadělat víc škody, a za 3) podle mne nejpodstatnějšího předpokladu, že si takové auto koupí člověk "který na to má" a je tak (nejen u nás) ideálním terčem k oškubání .PS: pokud auto někomu půjčím a on způsobí nehodu, nebo ji způsobím já, nepřicházím o celý bonus. Odečte se pouze 48 měsíců bezeškodného průběhu. Třeba mě taková nehoda nevadí, když max. započitatelný bonus mají všechny pojišťovny na 120 měsících a já jsem někde na 170. Napřed si o tom něco zjistěte než budete dávat "zasvěcené" rady ostatním .
proč tak podrážděná reakce? mě vadí být solidární s nějakým prasetem které bourá Fábií HTP a ani s malusy neplatí více jak trojku a já mám s tříapůllitrem platit deset? (platím 4k na flotilovku ale mám max bonus) i když nová fábka může najet-a často jezdí-10x tolik co jezdím já? a stojí v lepší výbavě co moje ojetina? trochu nesmysl, ne?
Moje reakce není podrážděná, jen jsem si rýpnul. Máš ve znalostech téhle problematiky celkem velké mezery a přesto radíš ostatním. Pojištění odpovědnosti není o solidaritě, podmínky jsou dané a všeobecně známé - nikdo tě nenutil koupit si 3,5litra. Takový druh pojistky nebude nikdy spravedlivý, respektive nikdy nebudou objektivně definované jeho parametry - je to nemožné ať bude systém nastaven jakkoli. Když to bude pojištění řidiče, budou na systém doplácet dobří i když mladí řidiči a starší byť mizerné bude zvýhodňovat.PS: hovado za volantem HTP už dnes může platit na malusech pětinásobek pojistného.
rýpnul, ale trochu mimo. psal jsem že je to rozšířené a že mám pocit že je to i v Anglii. pocit, ne jistotu. co si vzpomínám na debatu s kamarádem co tam žije tak ten to tak měl, takže asi jsou možné obě varianty. jo a maximální malus je 150%, ne 400, meleš blbosti. a když přejdeš k jiné pojišťovně bez toho abys doložil předchozí průběh tak platíš základní sazbu. osobně s navrhovaným systémem souhlasím, pokud jezdit nebudu tak nebudu ani platit, jako neplatí povko kdo nemá auto. ten návrh není o tom aby to platil povinně každý kdo má řidičák. pokud nebude systém který určí výši platby podle nehodovosti řidiče tak se jedná o solidární systém, a já skutečně nechci být solidární. ty máš vůči mě nějakou averzi že do mě tahle ryješ? to že jsem si koupil 3,5litra už státu vracím na spotřební dani za PHM, proč bych měl ještě platit vyšší povko když nebourám než ten co bourá? ať je stejná výše pro všechny a důsledné dodržování kontroly nehodovosti a je to.


A to je přesně to, co jsem myslel svým příspěvkem nevěda, jakej flame to rozdmýchá. Nejsem legislativec, ale změnit by se to dalo, bylo by to logičtější, spravedlivější a průhlednější. Samotným vlastním sazbám se směju (jako ty mám individuál. flot.), to mi ale nebrání se nad tím zamyslet. Zajímavý, jak se tady vykřikuje o "zdanění řidičáku", ale jako stádo akceptuje svévoli pojišťoven v nastavování cen - viz příspěvek DavidaV - prostě se to tak domluví, aby se vydělávalo, na občana nehledě. Zajímavý, že se nikdo nechytl té spoluúčasti...
reagovat
Abík
počet příspěvků93
datum registrace20.01.2009
Pondělí 10.02.2014 11:12, Ono se to dá celkem čekat.
Pravděpodobně s rozšiřováním vozového parku o maloobjemové přeplňované motory, skončí sazby podle objemu motoru a převede se to na základní sazbu podle zatřídění vozidla + za výkon motoru v kW. Tak jak je tomu v jiných státech.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pondělí 10.02.2014 16:20, RE: Celý je to na hlavu postavený
Pepe napsal:
tomaskrtek napsal:
Pavlik napsal:
tomaskrtek napsal:
Pavlik napsal:
tomaskrtek napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Fanda napsal:
Pepe napsal:
Pojištěnej má bejt řidič, pojišťovat auta je nesmysl, ta sama nebouraj. Žádný přehlašování aut na venkov na seniory... A zavedl bych spoluúčast i u "povinného" pojištění (řidiče). Každej by si pak dával daleko většího majzla...
To je nápad,to by byl pro pojišťovny kšeft,mít možnost chtít pojistku po každém řidiči.
Proč jako ne? Kšeft nekšef, ty si to stejně nastaví tak, aby to vycházelo. Když budu mít 5 aut, tak stejně můžu způsobit nehodu jen jedním. A když neřídím (aktivně), tak řidičák nepotřebuju. Už jsem to tady rozváděl, nechci se opakovat. Podobnej systém funguje spolehlivě v Kanadě nebo tam někde. Logiku to má, ale ty by sis to musel přečíst ve Světě motorů, abys to bral vážně
Auto samo sice nebourá, ale řidič co zrovna neřídí taky bourat autem nemůže. Takže z tohohle pohledu je to jedno. Aby každý kdo si udělá řidičák měl hnedka začít platit povinné ručení v podstatě až do smrti... tzn. celoživotní daň z řidičáku... To je geniální pojistný produkt, asi jako povinný 2. pilíř penzijního připojištění. Po něčem takovém opravdu netoužím...
Tak si ho dáš do depozitu, jako značky, ne? Je lepší napřed myslet, než začnu psát... Tady je rozdělení pojistného podle věku a bydliště VLASTNÍKA, popř. objemu motoru vozidla (ev. výkonu), namísto faktického UŽIVATELE. Úplnej nesmysl. Opálkovat patřičným způsobem řidiče hovado, co je mu jedno, kam to pošle, a ne chudák auto, který má tu smůlu, že v něm sedí ko.ot. Na jeden řidičák s malusama a bonusama může jezdit jen vlastník, na rozdíl od auta. Neznám "spravedlivější" způsob... Btw - "daň" z řidičáku ti vadí, ale DPH, spotřební daň z PHM a silniční daň z auta ti nevadí? Dálniční známka taky ne? Přestože jsi ze mzdy zaplatil daň, koupil jsi si za zbytek auto (odvedl z něj DPH), koupil PHM (a zaplatil spotř.daň + DPH)... Oni by třeba ubyli jezdci, kteří jezdí jen ve středu a na podzim, díky čemuž začínají být nebezpeční všem okolo už když si berou klíčky z věšáku...
Budeme dávat řidičák do depositu. Radši budu dávat do depositu značky než řidičák (časem možná občanku nebo pas). Je to jen o úhlu pohledu. To že se pojištovny rozhodly kasírovat pojistky podle věku řidiče a místa bydliště je možná špatně. Ale jak by tohle ovlivnilo přenesení pojistky z auta na řidiče? Pojišťovny by dál kasírovaly větší města víc než vesnice. Stejně tak mladší kluky než starší důchodkyně. Jedině by se snad nehodnotilo podle objemu motoru.Ad daň DPH, PHM. Obě tyto daně platím jen když danou věc kupuju, spotřebovávám. A ne že ji potenciálně můžu koupit. To by bylo stejně zhovadilé asi jako daň z DVD-RW médií pro organizaci OSA. Teď potenciálně na všechny koupené DVD-RW pálím filmy a muziku, tak platím daň. Dálniční známka a silniční daň je taky jen na auto a ne na řidiče. Ještě aby každý kdo má řidičák musel platit dálniční známku a silniční daň... Pěkný víkend
Ok, tak polopaticky. Co nejvěrněji ohodnotí rizikovost? Stáří auta? Výkon? Objem motoru? Místo, kde je vozidlo registrováno? Věk vlastníka? Bydliště vlastníka? Obě poslední kritéria nemusí být shodna s provozovatelem... Co firemní auta? Nebo je to karta řidiče, jeho minulost, jasně prokazatelná, ať jezdí s jakýmkoliv autem - firemním, napsaným na dědečka na venkově... Jaký má vlastně vztah vozidla mezi výší potenciální škody? Tady došlo k nesmyslnýmu "rozkastování" podle teorie, že 3litrem nadělám víc škody, než litrem. Nezáleží náhodou víc na tom elementu mezi sedačkou a pedálama?
neřeš to, nepochopí to dřív než někomu půjčí auto a on ho nabourá a přijdou o všechny bonusy. systém pojištění řidiče je ve světě hojně rozšířený, mám pocit že je i v Anglii, výjimečně lituji že pod tímto článkem nediskutuje Rover který snad v UK žil či žije takže by o tom asi měl něco vědět. každopádně to lze uzavřít i jako řidič +1 nebo řidič +rodina ale to je podstatně dražší.
V Británii funguje, pokud vím, podobný systém jako u nás, s jedním podstatným rozdílem - pojistku uzavírá povinně vlastník vozidla (je pro pojišťovnu shodný s provozovatelem). Pokud pojišťovna zjistí, že auto například převážně užívá někdo jiný (syn, manželka), může vás potahovat za pojistný podvod včetně odmítnutí pojistného plnění - silně pochybuji, že jejich systém je lepší než náš.Současný systém pojištění v ČR je celkem vyhovující. Škatulkování podle výkonu / objemu vychází z předpokladu, že silnější auto si koupí 1) člověk který jezdí rychleji a je tedy rizikovější, 2) že takové auto je obvykle větší a těžší a může nadělat víc škody, a za 3) podle mne nejpodstatnějšího předpokladu, že si takové auto koupí člověk "který na to má" a je tak (nejen u nás) ideálním terčem k oškubání .PS: pokud auto někomu půjčím a on způsobí nehodu, nebo ji způsobím já, nepřicházím o celý bonus. Odečte se pouze 48 měsíců bezeškodného průběhu. Třeba mě taková nehoda nevadí, když max. započitatelný bonus mají všechny pojišťovny na 120 měsících a já jsem někde na 170. Napřed si o tom něco zjistěte než budete dávat "zasvěcené" rady ostatním .
proč tak podrážděná reakce? mě vadí být solidární s nějakým prasetem které bourá Fábií HTP a ani s malusy neplatí více jak trojku a já mám s tříapůllitrem platit deset? (platím 4k na flotilovku ale mám max bonus) i když nová fábka může najet-a často jezdí-10x tolik co jezdím já? a stojí v lepší výbavě co moje ojetina? trochu nesmysl, ne?
Moje reakce není podrážděná, jen jsem si rýpnul. Máš ve znalostech téhle problematiky celkem velké mezery a přesto radíš ostatním. Pojištění odpovědnosti není o solidaritě, podmínky jsou dané a všeobecně známé - nikdo tě nenutil koupit si 3,5litra. Takový druh pojistky nebude nikdy spravedlivý, respektive nikdy nebudou objektivně definované jeho parametry - je to nemožné ať bude systém nastaven jakkoli. Když to bude pojištění řidiče, budou na systém doplácet dobří i když mladí řidiči a starší byť mizerné bude zvýhodňovat.PS: hovado za volantem HTP už dnes může platit na malusech pětinásobek pojistného.
rýpnul, ale trochu mimo. psal jsem že je to rozšířené a že mám pocit že je to i v Anglii. pocit, ne jistotu. co si vzpomínám na debatu s kamarádem co tam žije tak ten to tak měl, takže asi jsou možné obě varianty. jo a maximální malus je 150%, ne 400, meleš blbosti. a když přejdeš k jiné pojišťovně bez toho abys doložil předchozí průběh tak platíš základní sazbu. osobně s navrhovaným systémem souhlasím, pokud jezdit nebudu tak nebudu ani platit, jako neplatí povko kdo nemá auto. ten návrh není o tom aby to platil povinně každý kdo má řidičák. pokud nebude systém který určí výši platby podle nehodovosti řidiče tak se jedná o solidární systém, a já skutečně nechci být solidární. ty máš vůči mě nějakou averzi že do mě tahle ryješ? to že jsem si koupil 3,5litra už státu vracím na spotřební dani za PHM, proč bych měl ještě platit vyšší povko když nebourám než ten co bourá? ať je stejná výše pro všechny a důsledné dodržování kontroly nehodovosti a je to.
A to je přesně to, co jsem myslel svým příspěvkem nevěda, jakej flame to rozdmýchá. Nejsem legislativec, ale změnit by se to dalo, bylo by to logičtější, spravedlivější a průhlednější. Samotným vlastním sazbám se směju (jako ty mám individuál. flot.), to mi ale nebrání se nad tím zamyslet. Zajímavý, jak se tady vykřikuje o "zdanění řidičáku", ale jako stádo akceptuje svévoli pojišťoven v nastavování cen - viz příspěvek DavidaV - prostě se to tak domluví, aby se vydělávalo, na občana nehledě. Zajímavý, že se nikdo nechytl té spoluúčasti...


Platit povinné ručení za řidiče je ale de facto daň z řidičáku. Pokud nejezdíš a do auta sedneš 1-2x do roka, stejně to budeš muset platit, nebo si s tou plastovou kartičkou můžeš utřít zadek. O (ne)spravedlivosti tohohle systému jsem psal výše a tak se nebudu opakovat. Cenu pojistky můžeš výrazně ovlivnit výběrem pojišťovny a aktivním přístupem k pojišťovně - přijde zvýšení ceny = vypovím pojistku a sjednám jinde nebo od stejné pojišťovny dostanu lepší nabídku. Obojí funguje. Pokud jen akceptuješ a zaplatíš zvýšenou sazbu, jsi za ovci a pojišťovna tě oškube. Spoluúčast na povinném ručení už tady několik let funguje - podle mě si takovou věc uzavře jen blázen.
PS: žádná komerčně nabízená pojistka není určena primárně pro ochranu klienta - je vypočítána tak, aby vydělala pojišťovna.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Úterý 11.02.2014 22:42, RE: Celý je to na hlavu postavený
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
tomaskrtek napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Fanda napsal:
Pepe napsal:
Pojištěnej má bejt řidič, pojišťovat auta je nesmysl, ta sama nebouraj. Žádný přehlašování aut na venkov na seniory... A zavedl bych spoluúčast i u "povinného" pojištění (řidiče). Každej by si pak dával daleko většího majzla...
To je nápad,to by byl pro pojišťovny kšeft,mít možnost chtít pojistku po každém řidiči.
Proč jako ne? Kšeft nekšef, ty si to stejně nastaví tak, aby to vycházelo. Když budu mít 5 aut, tak stejně můžu způsobit nehodu jen jedním. A když neřídím (aktivně), tak řidičák nepotřebuju. Už jsem to tady rozváděl, nechci se opakovat. Podobnej systém funguje spolehlivě v Kanadě nebo tam někde. Logiku to má, ale ty by sis to musel přečíst ve Světě motorů, abys to bral vážně
Auto samo sice nebourá, ale řidič co zrovna neřídí taky bourat autem nemůže. Takže z tohohle pohledu je to jedno. Aby každý kdo si udělá řidičák měl hnedka začít platit povinné ručení v podstatě až do smrti... tzn. celoživotní daň z řidičáku... To je geniální pojistný produkt, asi jako povinný 2. pilíř penzijního připojištění. Po něčem takovém opravdu netoužím...
Tak si ho dáš do depozitu, jako značky, ne? Je lepší napřed myslet, než začnu psát... Tady je rozdělení pojistného podle věku a bydliště VLASTNÍKA, popř. objemu motoru vozidla (ev. výkonu), namísto faktického UŽIVATELE. Úplnej nesmysl. Opálkovat patřičným způsobem řidiče hovado, co je mu jedno, kam to pošle, a ne chudák auto, který má tu smůlu, že v něm sedí ko.ot. Na jeden řidičák s malusama a bonusama může jezdit jen vlastník, na rozdíl od auta. Neznám "spravedlivější" způsob... Btw - "daň" z řidičáku ti vadí, ale DPH, spotřební daň z PHM a silniční daň z auta ti nevadí? Dálniční známka taky ne? Přestože jsi ze mzdy zaplatil daň, koupil jsi si za zbytek auto (odvedl z něj DPH), koupil PHM (a zaplatil spotř.daň + DPH)... Oni by třeba ubyli jezdci, kteří jezdí jen ve středu a na podzim, díky čemuž začínají být nebezpeční všem okolo už když si berou klíčky z věšáku...
Budeme dávat řidičák do depositu. Radši budu dávat do depositu značky než řidičák (časem možná občanku nebo pas). Je to jen o úhlu pohledu. To že se pojištovny rozhodly kasírovat pojistky podle věku řidiče a místa bydliště je možná špatně. Ale jak by tohle ovlivnilo přenesení pojistky z auta na řidiče? Pojišťovny by dál kasírovaly větší města víc než vesnice. Stejně tak mladší kluky než starší důchodkyně. Jedině by se snad nehodnotilo podle objemu motoru.Ad daň DPH, PHM. Obě tyto daně platím jen když danou věc kupuju, spotřebovávám. A ne že ji potenciálně můžu koupit. To by bylo stejně zhovadilé asi jako daň z DVD-RW médií pro organizaci OSA. Teď potenciálně na všechny koupené DVD-RW pálím filmy a muziku, tak platím daň. Dálniční známka a silniční daň je taky jen na auto a ne na řidiče. Ještě aby každý kdo má řidičák musel platit dálniční známku a silniční daň... Pěkný víkend
Ok, tak polopaticky. Co nejvěrněji ohodnotí rizikovost? Stáří auta? Výkon? Objem motoru? Místo, kde je vozidlo registrováno? Věk vlastníka? Bydliště vlastníka? Obě poslední kritéria nemusí být shodna s provozovatelem... Co firemní auta? Nebo je to karta řidiče, jeho minulost, jasně prokazatelná, ať jezdí s jakýmkoliv autem - firemním, napsaným na dědečka na venkově... Jaký má vlastně vztah vozidla mezi výší potenciální škody? Tady došlo k nesmyslnýmu "rozkastování" podle teorie, že 3litrem nadělám víc škody, než litrem. Nezáleží náhodou víc na tom elementu mezi sedačkou a pedálama?
neřeš to, nepochopí to dřív než někomu půjčí auto a on ho nabourá a přijdou o všechny bonusy. systém pojištění řidiče je ve světě hojně rozšířený, mám pocit že je i v Anglii, výjimečně lituji že pod tímto článkem nediskutuje Rover který snad v UK žil či žije takže by o tom asi měl něco vědět. každopádně to lze uzavřít i jako řidič +1 nebo řidič +rodina ale to je podstatně dražší.
Jj, už jsem to vzdal... Moji zaměstnanci mají taky uzavřenou pojistku na škodu způsobenou nedbalostí, nemám pojištěné nářadí, kterým to můžou způsobit . Podle logiky věci by pojistka na 7kg bourací kladivo byla 2xdražší, než na 2kg. Sice když mi upadne na vázu z období dynastie Ming tak způsobí stejnou škodu, o to ale vlastně nejde
Pojistka proti vytopení sousedů se taky uzavírá pokud vím na celý byt a ne na jednotlivé nájemníky. Dopravní letadlo se taky nepojišťuje na pilota. Každý systém pojištění má svoje výhody a nevýhody. Mě tento systém nevadí, i když bych asi na žádném systému vyloženě nevydělal. Máme 2 auta a jsme 2 řidiči. Když někomu půjčím auto tak neriskuju jen ztrátu bonusu. Ale pokud daný řidič udělá přestupek a nepřizná se, tak pokutu platím ve finále jako majitel taky já. Jako majitel mám prostě za auto odpovědnost a podle toho ho i půjčuju.
Mně taky nevadí, jako Tomáš mám flotilovku (převážně pracovní auta). Právě proto si uvědomuju nelogičnost věci. A vidíš, máš pojištěnej byt, ne vodovod


Byt a ne vodovod? Co je to za logiku? Dál už bych to snad nepitval

Jinak domek proti vykradení, a odpovědnosti pojištěný nemám. Stějně tak nemám havarijko na moje 2 auta. Škodní události, které jsem schopný v pohodě pokrýt z finanční rezervy zásadně nepojišťuju. Považuju to za stejnou taktiku jako chodit zbohatnout do kasina v ruletě.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Úterý 11.02.2014 22:54, RE: Celý je to na hlavu postavený
Pavlik napsal:
Pepe napsal:
tomaskrtek napsal:
Pavlik napsal:
tomaskrtek napsal:
Pavlik napsal:
tomaskrtek napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Fanda napsal:
Pepe napsal:
Pojištěnej má bejt řidič, pojišťovat auta je nesmysl, ta sama nebouraj. Žádný přehlašování aut na venkov na seniory... A zavedl bych spoluúčast i u "povinného" pojištění (řidiče). Každej by si pak dával daleko většího majzla...
To je nápad,to by byl pro pojišťovny kšeft,mít možnost chtít pojistku po každém řidiči.
Proč jako ne? Kšeft nekšef, ty si to stejně nastaví tak, aby to vycházelo. Když budu mít 5 aut, tak stejně můžu způsobit nehodu jen jedním. A když neřídím (aktivně), tak řidičák nepotřebuju. Už jsem to tady rozváděl, nechci se opakovat. Podobnej systém funguje spolehlivě v Kanadě nebo tam někde. Logiku to má, ale ty by sis to musel přečíst ve Světě motorů, abys to bral vážně
Auto samo sice nebourá, ale řidič co zrovna neřídí taky bourat autem nemůže. Takže z tohohle pohledu je to jedno. Aby každý kdo si udělá řidičák měl hnedka začít platit povinné ručení v podstatě až do smrti... tzn. celoživotní daň z řidičáku... To je geniální pojistný produkt, asi jako povinný 2. pilíř penzijního připojištění. Po něčem takovém opravdu netoužím...
Tak si ho dáš do depozitu, jako značky, ne? Je lepší napřed myslet, než začnu psát... Tady je rozdělení pojistného podle věku a bydliště VLASTNÍKA, popř. objemu motoru vozidla (ev. výkonu), namísto faktického UŽIVATELE. Úplnej nesmysl. Opálkovat patřičným způsobem řidiče hovado, co je mu jedno, kam to pošle, a ne chudák auto, který má tu smůlu, že v něm sedí ko.ot. Na jeden řidičák s malusama a bonusama může jezdit jen vlastník, na rozdíl od auta. Neznám "spravedlivější" způsob... Btw - "daň" z řidičáku ti vadí, ale DPH, spotřební daň z PHM a silniční daň z auta ti nevadí? Dálniční známka taky ne? Přestože jsi ze mzdy zaplatil daň, koupil jsi si za zbytek auto (odvedl z něj DPH), koupil PHM (a zaplatil spotř.daň + DPH)... Oni by třeba ubyli jezdci, kteří jezdí jen ve středu a na podzim, díky čemuž začínají být nebezpeční všem okolo už když si berou klíčky z věšáku...
Budeme dávat řidičák do depositu. Radši budu dávat do depositu značky než řidičák (časem možná občanku nebo pas). Je to jen o úhlu pohledu. To že se pojištovny rozhodly kasírovat pojistky podle věku řidiče a místa bydliště je možná špatně. Ale jak by tohle ovlivnilo přenesení pojistky z auta na řidiče? Pojišťovny by dál kasírovaly větší města víc než vesnice. Stejně tak mladší kluky než starší důchodkyně. Jedině by se snad nehodnotilo podle objemu motoru.Ad daň DPH, PHM. Obě tyto daně platím jen když danou věc kupuju, spotřebovávám. A ne že ji potenciálně můžu koupit. To by bylo stejně zhovadilé asi jako daň z DVD-RW médií pro organizaci OSA. Teď potenciálně na všechny koupené DVD-RW pálím filmy a muziku, tak platím daň. Dálniční známka a silniční daň je taky jen na auto a ne na řidiče. Ještě aby každý kdo má řidičák musel platit dálniční známku a silniční daň... Pěkný víkend
Ok, tak polopaticky. Co nejvěrněji ohodnotí rizikovost? Stáří auta? Výkon? Objem motoru? Místo, kde je vozidlo registrováno? Věk vlastníka? Bydliště vlastníka? Obě poslední kritéria nemusí být shodna s provozovatelem... Co firemní auta? Nebo je to karta řidiče, jeho minulost, jasně prokazatelná, ať jezdí s jakýmkoliv autem - firemním, napsaným na dědečka na venkově... Jaký má vlastně vztah vozidla mezi výší potenciální škody? Tady došlo k nesmyslnýmu "rozkastování" podle teorie, že 3litrem nadělám víc škody, než litrem. Nezáleží náhodou víc na tom elementu mezi sedačkou a pedálama?
neřeš to, nepochopí to dřív než někomu půjčí auto a on ho nabourá a přijdou o všechny bonusy. systém pojištění řidiče je ve světě hojně rozšířený, mám pocit že je i v Anglii, výjimečně lituji že pod tímto článkem nediskutuje Rover který snad v UK žil či žije takže by o tom asi měl něco vědět. každopádně to lze uzavřít i jako řidič +1 nebo řidič +rodina ale to je podstatně dražší.
V Británii funguje, pokud vím, podobný systém jako u nás, s jedním podstatným rozdílem - pojistku uzavírá povinně vlastník vozidla (je pro pojišťovnu shodný s provozovatelem). Pokud pojišťovna zjistí, že auto například převážně užívá někdo jiný (syn, manželka), může vás potahovat za pojistný podvod včetně odmítnutí pojistného plnění - silně pochybuji, že jejich systém je lepší než náš.Současný systém pojištění v ČR je celkem vyhovující. Škatulkování podle výkonu / objemu vychází z předpokladu, že silnější auto si koupí 1) člověk který jezdí rychleji a je tedy rizikovější, 2) že takové auto je obvykle větší a těžší a může nadělat víc škody, a za 3) podle mne nejpodstatnějšího předpokladu, že si takové auto koupí člověk "který na to má" a je tak (nejen u nás) ideálním terčem k oškubání .PS: pokud auto někomu půjčím a on způsobí nehodu, nebo ji způsobím já, nepřicházím o celý bonus. Odečte se pouze 48 měsíců bezeškodného průběhu. Třeba mě taková nehoda nevadí, když max. započitatelný bonus mají všechny pojišťovny na 120 měsících a já jsem někde na 170. Napřed si o tom něco zjistěte než budete dávat "zasvěcené" rady ostatním .
proč tak podrážděná reakce? mě vadí být solidární s nějakým prasetem které bourá Fábií HTP a ani s malusy neplatí více jak trojku a já mám s tříapůllitrem platit deset? (platím 4k na flotilovku ale mám max bonus) i když nová fábka může najet-a často jezdí-10x tolik co jezdím já? a stojí v lepší výbavě co moje ojetina? trochu nesmysl, ne?
Moje reakce není podrážděná, jen jsem si rýpnul. Máš ve znalostech téhle problematiky celkem velké mezery a přesto radíš ostatním. Pojištění odpovědnosti není o solidaritě, podmínky jsou dané a všeobecně známé - nikdo tě nenutil koupit si 3,5litra. Takový druh pojistky nebude nikdy spravedlivý, respektive nikdy nebudou objektivně definované jeho parametry - je to nemožné ať bude systém nastaven jakkoli. Když to bude pojištění řidiče, budou na systém doplácet dobří i když mladí řidiči a starší byť mizerné bude zvýhodňovat.PS: hovado za volantem HTP už dnes může platit na malusech pětinásobek pojistného.
rýpnul, ale trochu mimo. psal jsem že je to rozšířené a že mám pocit že je to i v Anglii. pocit, ne jistotu. co si vzpomínám na debatu s kamarádem co tam žije tak ten to tak měl, takže asi jsou možné obě varianty. jo a maximální malus je 150%, ne 400, meleš blbosti. a když přejdeš k jiné pojišťovně bez toho abys doložil předchozí průběh tak platíš základní sazbu. osobně s navrhovaným systémem souhlasím, pokud jezdit nebudu tak nebudu ani platit, jako neplatí povko kdo nemá auto. ten návrh není o tom aby to platil povinně každý kdo má řidičák. pokud nebude systém který určí výši platby podle nehodovosti řidiče tak se jedná o solidární systém, a já skutečně nechci být solidární. ty máš vůči mě nějakou averzi že do mě tahle ryješ? to že jsem si koupil 3,5litra už státu vracím na spotřební dani za PHM, proč bych měl ještě platit vyšší povko když nebourám než ten co bourá? ať je stejná výše pro všechny a důsledné dodržování kontroly nehodovosti a je to.
A to je přesně to, co jsem myslel svým příspěvkem nevěda, jakej flame to rozdmýchá. Nejsem legislativec, ale změnit by se to dalo, bylo by to logičtější, spravedlivější a průhlednější. Samotným vlastním sazbám se směju (jako ty mám individuál. flot.), to mi ale nebrání se nad tím zamyslet. Zajímavý, jak se tady vykřikuje o "zdanění řidičáku", ale jako stádo akceptuje svévoli pojišťoven v nastavování cen - viz příspěvek DavidaV - prostě se to tak domluví, aby se vydělávalo, na občana nehledě. Zajímavý, že se nikdo nechytl té spoluúčasti...
Platit povinné ručení za řidiče je ale de facto daň z řidičáku. Pokud nejezdíš a do auta sedneš 1-2x do roka, stejně to budeš muset platit, nebo si s tou plastovou kartičkou můžeš utřít zadek. O (ne)spravedlivosti tohohle systému jsem psal výše a tak se nebudu opakovat. Cenu pojistky můžeš výrazně ovlivnit výběrem pojišťovny a aktivním přístupem k pojišťovně - přijde zvýšení ceny = vypovím pojistku a sjednám jinde nebo od stejné pojišťovny dostanu lepší nabídku. Obojí funguje. Pokud jen akceptuješ a zaplatíš zvýšenou sazbu, jsi za ovci a pojišťovna tě oškube. Spoluúčast na povinném ručení už tady několik let funguje - podle mě si takovou věc uzavře jen blázen. PS: žádná komerčně nabízená pojistka není určena primárně pro ochranu klienta - je vypočítána tak, aby vydělala pojišťovna.


Tak tak. Už jsem vystřídal asi 5 pojišťoven a postupně srazil ceny povinných pojistek na velmi slušnou úroveň. Posledních asi 4 roky zůstávám u stejné pojišťovny (Generali), protože mi nabízí stále slušnou cenu, kterou nezvyšuje (mám delší dobu max bonus). Je to zřejmě proto, že pojišťovny si dokážou najít historii klienta u předchozích pojišťoven a vědí, že nejsem líný přejít jinam, zabere to cca 1h času.
reagovat
Josef Pach
počet příspěvků2
datum registrace08.10.2014
Středa 08.10.2014 19:22, Asi kvůli novému občanskému zákoníku
No, osobně si myslím, že to je kvuli novému obč. zákoníku, protože pojišťovny prej musí odvádět vyšší pojistné na hasiče, police a co já vim.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.