0
zpět
 

diskuze k tématu: Peugeot 306 - životnost motoru?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2005 20:40, Peugeot není Honda, ale ...
Měl jsem Hondu Accord r.v. 88 , 3.majitel, 2,0i 85kW, když jsem jí koupil měla 192 000km, najel jsem s ní něco přes 20 000km, a motor šlapal jako novej,... proháněl jsem s ní i nový auta (Octavia 1,9T(červený DI mi neujela ...) .... ale to byla HONDA...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.10.2005 21:37, RE: Peugeot není Honda, ale ...
Karlos napsal:
Měl jsem Hondu Accord r.v. 88 , 3.majitel, 2,0i 85kW, když jsem jí koupil měla 192 000km, najel jsem s ní něco přes 20 000km, a motor šlapal jako novej,... proháněl jsem s ní i nový auta (Octavia 1,9T(červený DI mi neujela ...) .... ale to byla HONDA...
Hondu jsem okusil na 1.6CRX a potom Prelude 2.0 a je to laska na celý život,ten zvuk a výkon...a dnes V-tec v Type R je bez konkurence,něco na těch autech je,co nejde přečíst v testech časopisů.Petr
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 20.10.2005 10:47, opel
Zdravím všechny.Mám dotaz ohledně Opel Astra 1.6 Ecotec.Rok tak 1998-2001.Máte někdo poznatky.Dik moc
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 30.01.2006 16:18, Peugeot 1,6
U dnešních zážehových motorů je jejich životnost opravdu běžně i přes 250000km, ovšem to v jakém stavu motor je, záleží na údržbě.Důležitý je nejen měnit olej v pravidelných intervalech, zde po 15000km, nebo po roce, podle toho co nastane dříve, ale hlavně dopřát motoru kvalitní olej, který obsahuje látky schpné dobře rozpouštět karbon.Konkrétně do tohoto motoru je dobré použít aspon polosyntetiku 10W-40 a nejlépe značky TOTAL Quartz 7000, litr sice stojí přes 300,-kč, ale je doporučený přímo výrobcem.Jinak motory řady TU, kam patří i dotazovaný(jeho označení je TU5JP) jsou celkem odolné a spolehlivé pohonné jednotky, které ani moc netrpí spotřebou oleje.Opravdu je u nich však nutné hlídat dostatek chladicí kapaliny, jelikož jsou celohliníkové a při případném přehřátí se velmi snadno zkroutí, začnou tlakovat do vody, případně začne olej pronikat do chladicího systému a motor je nepoužitelný.Dále je zde nutné kontrolovat ventilovou vůli a to každých cca 40000km, s tím, že nejpozději je to nutné udělat právě při těch 150000km, naštěstí se to zde provádí šrobky a ne jako např na italských notorech, přesnými vymezovacími podložkami.Jinak 1,6 na 306 docela pěkně jed, táhne odspodu a přitom se nechá docela lehce vytáčet, ikdyž nemá 16 ventilový rozvod.Průměrná spotřeba vychází mezi 7-8 l na 100km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.03.2006 09:59, RE: Peugeot 1,6
Tomáš. napsal:
U dnešních zážehových motorů je jejich životnost opravdu běžně i přes 250000km, ovšem to v jakém stavu motor je, záleží na údržbě.Důležitý je nejen měnit olej v pravidelných intervalech, zde po 15000km, nebo po roce, podle toho co nastane dříve, ale hlavně dopřát motoru kvalitní olej, který obsahuje látky schpné dobře rozpouštět karbon.Konkrétně do tohoto motoru je dobré použít aspon polosyntetiku 10W-40 a nejlépe značky TOTAL Quartz 7000, litr sice stojí přes 300,-kč, ale je doporučený přímo vý...
No ten TOTAl Quartz 7000 je na www.olejservis.cz za 149,-kc/lt. takze zas tak drahy to neni..nemam sice pazouta ale citroena se stejnym motorem a servisni interval (nezkraceny) je 20kk...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 23.08.2006 23:46, RE: Peugeot 1,6
BARLOW napsal:
No ten TOTAl Quartz 7000 je na www.olejservis.cz za 149,-kc/lt. takze zas tak drahy to neni..nemam sice pazouta ale citroena se stejnym motorem a servisni interval (nezkraceny) je 20kk...
Tak to asi nebude Total. My ho v Citroenu za tuhle cenu nakupujem, takže by ho někdo musel prodávat za nákup, což se mi nezdá, ale třeba jde o nějakou čorku. Jinak těch 20000 km je pravda, ale od určitého roku (tušim, že v případě 306 je to od modernizace v 97) a další věc, není 1,6 jako 1,6 PSA měl totiž v začátkem 90 tých let (u některých modelů i později) 1,6 dvě. TU5JP a XU5JP a to jsou dva úplně rozdílné motory.např se u každého jinak provádí vymezování ventilové vůle (mnohem snažší na TU), ale oba mají 65 kW, 8 ventilů a rozvod OHC a oba jsou celohliníkové.XU občas trpí zvýšenou spotřebou oleje, což je zde zapříčiněno ztvrdlými simerinky ventilů. U TU tahle závada není a řekl bych, že je TU i odolnější.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 09.01.2007 20:51, motor
Jak bylo řečeno výš nesmí se přehřat.muj motor1,9 XTDT byl asi rok ježděn ma vyšší teplote a přehřívání vyřešilo jen přebroušení hlavy motoru.po té opět funkční na 100 procent.občas nejaká ta kladka jíinak úplně super motor doporučuji1,9TD Petr
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.08.2007 11:44, peugeot 306
prosím poradte jak postupovat při výměně zadní žárovky děkuji
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 19.03.2008 16:41, RE: Peugeot 1,6
Tomáš. napsal:
U dnešních zážehových motorů je jejich životnost opravdu běžně i přes 250000km, ovšem to v jakém stavu motor je, záleží na údržbě.Důležitý je nejen měnit olej v pravidelných intervalech, zde po 15000km, nebo po roce, podle toho co nastane dříve, ale hlavně dopřát motoru kvalitní olej, který obsahuje látky schpné dobře rozpouštět karbon.Konkrétně do tohoto motoru je dobré použít aspon polosyntetiku 10W-40 a nejlépe značky TOTAL Quartz 7000, litr sice stojí přes 300,-kč, ale je doporučený přímo vý...
Zdravim vsichne... mam presne tento motor ve stejnem aute... 306 break. Pri koupi mel cca 114.000, ted mam cca 206.000 km natoceno a motorove bezproblemu. Problemy ale delaji (a to velke) spatne svicky. Auto spatne startuje za vlhka (jaro, podzim) a nebo kdyz hodne prsi a sanim to taha mimo vzduchu i vodni aerosol tak to obcas temer nejede a ztraci vykon, pritom otacky jdou samovolne nahoru. Bohuzel to dela i s origos svickama, ktere dodava peugeot. Tak sem je po servisni prohlidce vyhodil (maji se menit co 60.000km) a dal tam jine a mam klid. Jenze nez se na to prislo, tak sem najezdil temer tech 60.000, vymenil elektronickej rozdelovac, kabely na svicky a problem porad a porad. Az v neorigos servisu kdesi v prdelakove mi rekli, ze to je zavada vsech techto motoru a ze reseni je jina svicka. PROBOHA, to nevedei v autorizovanem?? Me to stalo majlant a pak toto!! S neorigos to i lepe jede a je lepsi spotreba. Tendle motor zere olej od vyroby !!! Primo v dokumentaci je napsano, ze to basti cca 3/4 litru na 1000!!! Coz neni malo, ale mam vyzkousene za tu dobu, ze to +- sedi. Pouzivam 10W-40. No a co se ventilove vule tyce... motor ma automaticky stavitelne pisty, takze se to vymezuje samo. neni treba nic nikde stelovat. Ale je pravda, ze v kazdem servisu, vam rikaj neco jineho (i u ruznych Pezotich autorizovanejch). No a jinac dalsi problemy, jsou uz spise zcela bezneho charakteru...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 19.03.2008 16:49, RE: Peugeot 1,6
Tomáš. napsal:
U dnešních zážehových motorů je jejich životnost opravdu běžně i přes 250000km, ovšem to v jakém stavu motor je, záleží na údržbě.Důležitý je nejen měnit olej v pravidelných intervalech, zde po 15000km, nebo po roce, podle toho co nastane dříve, ale hlavně dopřát motoru kvalitní olej, který obsahuje látky schpné dobře rozpouštět karbon.Konkrétně do tohoto motoru je dobré použít aspon polosyntetiku 10W-40 a nejlépe značky TOTAL Quartz 7000, litr sice stojí přes 300,-kč, ale je doporučený přímo vý...
pokracovani... po 4-5 letech vyfuk a ve 200.000 mi urezly srouby drzici hlinikovej dekl nad potrubim, co vede z bloku motoru. A pak take ty zavesy kol, stabilizatory atd.. jak pise kolega v jeho prispevku. No a jinac auto spolehlive a v pohode. Vesmes se da zavadam snadno predchazet patricnou udrzbou a servisem - co 15.000 olej, filtry, rozvody co 120.000 a pri cca 240.000 brzdy a kotouce (nebo i drive podle stypu jizdy). Auto jinak jezdi dobre, dlouhe i kratke vzdalenosti, uvezze 4 lidi a vybavu na 3tydny dovolene a jeste to zvladne pri 150 km/h ... nejvetsi vykon v cca 3500 otackach... bezne jezdim za 7,2 litru, v zime kolem 8 az 8,4 kdyz je vic mesta. Klidna dovolena s plny autem do 100 km na okreskach se vejde i v Chorvatsku v kopcich do 6ti l/100km. Akorat bych tam ocenil klimatizaci... ta v mojim neni a obcas by se hodila. Mam na nim taky kouli a je to francouz, co ma mekci podvozek... takze obcas jde koule az na zem pri najezdech na trajekty kdyz je plne nalozene na te dovolene. Chce to grif a sikovne najet. Ale koule si uz zvykla a dokonale ochrani zadni plasty na narazniku. To je zase plus.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 19.06.2011 15:37, životnost motoru
poradí mi někdo ke koupi 306 kombi rok výroby 1999 motor 19 disl má najeto 180 000 km za 40 tisíc . Je to slušná koupě nebo mám počítat s nějákéma problémi ? Dík Standa .
reagovat
Verca93
počet příspěvků1
datum registrace10.06.2014
Úterý 10.06.2014 18:43, peugeot 306
Ahoj, Dobrý den,
jsem čerstvým vlastníkem vozidla peugeot 306. Ze začátku jsem s ním byla spokojena, ale po delší době, mě začal zlobit, tím, že škube a nedrží otáčky. Máte zde s tímto někdo zkušenost? Nevíme si s tím už rady předem děkuji za jakoukoliv radu. Veronika
reagovat
Albi1
počet příspěvků91
datum registrace26.01.2009
Úterý 10.06.2014 21:35, RE: životnost motoru
sta149655 napsal:
poradí mi někdo ke koupi 306 kombi rok výroby 1999 motor 19 disl má najeto 180 000 km za 40 tisíc . Je to slušná koupě nebo mám počítat s nějákéma problémi ? Dík Standa .


není zde zmínka zda se jedná o motor s turbem či ne a hlavně takto od stolu se dá těžko radit. Každý motor může být v jiné kondici. Dobrý mechanik to pozná při prohlídce. Obecně si myslím, že tyto motory byly ještě "poctivé". Před 10ti lety jsem ho měl v Citroenu ZX, najeto 250.000 (pokud už nebyl stočený) a
vše bylo OK. I starty v -27st. pohoda. Hlavně je to kus od kusu
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.