0
zpět
 

diskuze k tématu: Peugeot 206 - řešíme vibrace při jízdě

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.10.2012 11:45, Drnčení
Drnčení obecně je rezonance, kdy je vlastní frekvence drnčící součásti shodná s frekvencí buzení. Drnčet bohužel může cokoliv, a tak je potřeba postupovat po krocích. Pokud s vyřazením drnčení ustane, vůbec to nemusí ukazovat na skupinu spojka převodovka, jen se prostě změní budicí frekvence tím, že otáčky motoru spadnou na volnoběžné. Doporučuji vyzkoušet to se všemi zařazenými stupni, což by také mohlo vyloučit převodovku, pokud by se to ozývalo na všechny stupně nebo alespoň na více nežli jeden nebo 2. Dále rozhodně vyzkoušet vyřadit a plynem se pokusit nastavit otáčky motoru zhruba na hodnotu právě v oblasti rezonance / drnčení nebo přes to pásmo nechat otáčky klesat, což bude simulovat přerušení dodávky paliva, jako je tomu u brzdění motorem. Pokud se zvuk opět ozve, tak bych vyloučil spojku s převodovkou a hledal prozaičtější důvody. Silentbloky celého motorového prostoru, ale hlavně opravdu velmi dobrou kontrolu zavěšení a spojení výfukového systému. Mnohdy se stane, že se silentblok prodře až na kov a dva na sebe dosedající kovy dokážou vyluzovat opravdu závadně znějící zvuky, avšak na venek se spojení jeví bez problému. Sám jsem podobnou záležitost na svém prvním voze řešil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.10.2012 11:56, RE: Drnčení
David V napsal:
Drnčení obecně je rezonance, kdy je vlastní frekvence drnčící součásti shodná s frekvencí buzení. Drnčet bohužel může cokoliv, a tak je potřeba postupovat po krocích. Pokud s vyřazením drnčení ustane, vůbec to nemusí ukazovat na skupinu spojka převodovka, jen se prostě změní budicí frekvence tím, že otáčky motoru spadnou na volnoběžné. Doporučuji vyzkoušet to se všemi zařazenými stupni, což by také mohlo vyloučit převodovku, pokud by se to ozývalo na všechny stupně nebo alespoň na více nežli jed...
A při té kontrole ještě doporučuju všechny silentbloky postříkat alespoň WD-čkem. Než se odpří a vypálí, tak bude chvilku mazat povrch dvou kovů, která by ve spojení mohly být původci drnčení. To se zase potom časem vrátí, ale bude jistota, že je to opravdu někde v uchycení ke karoserii.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.10.2012 12:07, klasický francouz
To opravdu vypadá jako uvolněný silentblok,hledal bych i dotyk výfuku při pohybu motoru,může se opírat o podlahu,o cokoliv,co je pevnou součástí karoserie a je to zvuk hrozný,drnčivý i dunivý.To jsou prostě typické závady ojetých francouzských automobilů Renault,Peugeot-Citroen.Příslušenství,čidla,elektroinstalace.Budou jezdit sto let v pohodlí,za málo,tiše a komfortně,ale pokud se 2krát do roka nepodíváš na uložení pojistek,zavěšení motoru či výfuku,nevyměníš hadičky od váhy vzduchu a neočistíš důkladně veškeré ukostření,stojíš,nebo nenastartuješ,nebo drnčíš.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.10.2012 14:07, RE: klasický francouz
Artemio1 napsal:
To opravdu vypadá jako uvolněný silentblok,hledal bych i dotyk výfuku při pohybu motoru,může se opírat o podlahu,o cokoliv,co je pevnou součástí karoserie a je to zvuk hrozný,drnčivý i dunivý.To jsou prostě typické závady ojetých francouzských automobilů Renault,Peugeot-Citroen.Příslušenství,čidla,elektroinstalace.Budou jezdit sto let v pohodlí,za málo,tiše a komfortně,ale pokud se 2krát do roka nepodíváš na uložení pojistek,zavěšení motoru či výfuku,nevyměníš hadičky od váhy vzduchu a neočistíš...
Já to taky vidím na silentblok. Při brždění motorem se motor nakloní opačným směrem než v okamžiku kdy táhne a některý ze silentbloků, na kterém motor normálně leží, je najednou namáhán v tahu. Pokud se po nějaké době utrhne, tak se naklonění motoru zvýší a výsledkem může být kontakt některé části s karosérií nebo jinými součástmi v motorovém prostoru. Klidně to může být výfuk nebo třeba tepelný štít u výfukových svodů.

Jako test bych zkusil u stojícího auta s vypnutým motorem zařadit rychlost, otevřít kapotu a někoho nechat strčit do auta zezadu a sledovat co udělá motor, kde se nejvíc pohne. Čím vyšší zařazená rychlost, tím menší síla bude potřeba k vychýlení motoru, ale auto popojede dál pro stejné vychýlení.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.10.2012 14:58, RE: klasický francouz
Koloss napsal:
Já to taky vidím na silentblok. Při brždění motorem se motor nakloní opačným směrem než v okamžiku kdy táhne a některý ze silentbloků, na kterém motor normálně leží, je najednou namáhán v tahu. Pokud se po nějaké době utrhne, tak se naklonění motoru zvýší a výsledkem může být kontakt některé části s karosérií nebo jinými součástmi v motorovém prostoru. Klidně to může být výfuk nebo třeba tepelný štít u výfukových svodů.

Jako test bych zkusil u stojícího auta s vypnutým motorem zařadit rychlos...
Přál bych vám,aby se jednalo o silentblok.Osobně si myslím že půjde o některé ložisko v převodovce,sám jsem již toto řešil a závada se projevovala stejně.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Středa 17.10.2012 08:39, RE: klasický francouz
Artemio1 napsal:
To opravdu vypadá jako uvolněný silentblok,hledal bych i dotyk výfuku při pohybu motoru,může se opírat o podlahu,o cokoliv,co je pevnou součástí karoserie a je to zvuk hrozný,drnčivý i dunivý.To jsou prostě typické závady ojetých francouzských automobilů Renault,Peugeot-Citroen.Příslušenství,čidla,elektroinstalace.Budou jezdit sto let v pohodlí,za málo,tiše a komfortně,ale pokud se 2krát do roka n...


Jezdím v pohodlí,za málo, tiše a komfortně, ale nikdy jsem nic z popisovaného neudělal a přesto pořád v klidu jezdím.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.