0
zpět
 

diskuze k tématu: Nové auto do 400 000 kc suv nebo hatchback

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
TomasB
počet příspěvků61
datum registrace11.02.2019
Čtvrtek 14.03.2019 15:07, RE: RE: RE: RE: RE: Nové auto do 400000kc bsuv nebo hatchback
citace:
reakce na: Misan, 14.03.2019 14:20 ([url]Moc diky za vyčerpá ...)


Je to tady(nejen toto vlákno) pro mě dobrej vhled do hlav lidí, jak uvažují a jak je vůbec možné, že si někdo kupuje takové krámy. Nicméně to stejně pořád úplně nedokážu pochopit. Prostě to nepochopím, že je někdo schopen uvažovat nad šroty jako je Dacia, Hyundai a podobné. Na druhou stranu jsem vlastně rád, že se najde někdo takový, protože to obecně tlačí ceny dolů. Ale asi tyhle lidi nepochopím nikdy. Někdo takový nemůže mít absolutně k autu jakejkoliv vztah a musí to brát asi jako rohlík v krámě. Bez emocí, bez radosti a ještě mu musí být fuk, jestli se to bude nebo nebude srát.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků693
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 14.03.2019 16:04, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nové auto do 400000kc bsuv nebo hatchback
citace:
reakce na: TomasB, 14.03.2019 15:07 (Je to tady(nejen toto vlákno) ...)


Je dost odvážné prohlásit, že dacia je šrot. Pokud se podíváme na dlouhodobé testy (Dauertest) Autobildu na 100 000 km, pak Dacia Lodgy má 12 trestných bodů, zatímco tvoje kuga jich má 25. Mondeo ve dvou různých provedeních 27 a 29. Fabia III s 1.2 TSI (tedy už s tím takzvaně spolehlivým) 24. Naproti tomu takový lemplácký, na jihu Itálie žvýkačkou slepený Fiat 500X jen 10. Žabožroutský Peugeot 2008 dostal 11 trestných bodů. Kia Soul 10. Hyundai i30 předchozí generace pouze 5. Asi bych ty šroty hledal jinde.
reagovat
TomasB
počet příspěvků61
datum registrace11.02.2019
Čtvrtek 14.03.2019 18:11, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nové auto do 400000kc bsuv nebo hatchback
citace:
reakce na: Giorgio, 14.03.2019 16:04 (Je dost odvážné prohlásit, že ...)


Ještě tu o ovčí babičce, prosím.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků693
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 14.03.2019 19:41, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nové auto do 400000kc bsuv nebo hatchback
citace:
reakce na: TomasB, 14.03.2019 18:11 (Ještě tu o ovčí babičce, prosí ...)


Babičko, zrovna někdo, kdo raději udělá rozbor brzdové kapaliny (a ještě se tím živí), než by ji vyměnil podle výrobcem předepsaného času, by měl ocenit komplexní nezávislý test auta v delším čase a v jasně daném kilometrovém proběhu, který je zakončen rozborkou auta a laboratorním zkoumáním opotřebení jednotlivých dílů. Navíc Autobild vybírá ta auta náhodně z trhu, nejsou to "novinářská" auta. Testy a hodnocení jsou samozřejmě na webu. https://www.autobild.de/tests/dauertests/ - konkrétně lodgy: https://www.autobild.de/artikel/dacia-lodgy-100.000-kilometer-dauertest-8697379.html vs. kuga: https://www.autobild.de/artikel/ford-kuga-100.000-kilometer-dauertest-10677761.html
reagovat
TomasB
počet příspěvků61
datum registrace11.02.2019
Čtvrtek 14.03.2019 20:28, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nové auto do 400000kc bsuv nebo hatchback
citace:
reakce na: Giorgio, 14.03.2019 19:41 (Babičko, zrovna někdo, kdo rad ...)


Tak ono to bude trošku jinak, ne nadarmo v tom okruhu nejspolehlivější jsou prakticky auta, která zmiňuji http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nejvetsi-drzaky-mezi-modernimi-ojetinami-jezdit-vydrzi-dele-nez-jakakoli-jina-auta/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

A to nemluvím o zpracování, pohodlí, ergonomice,...
Naštěstí mi do výběru nikdo nekafrá, takže já si rozhodně přes práh takové šmejdy nepustím. Kupujte si co chcete, já se těším na pořádné auto E400d 4matic a rozhodně jsem neprohloupil, protože tohle auto má řadu prvenství v dobrém slova smyslu. Tedy hned několik nej.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků693
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 14.03.2019 20:37, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nové auto do 400000kc bsuv nebo hatchback
citace:
reakce na: TomasB, 14.03.2019 20:28 (Tak ono to bude trošku jinak, ...)


Tak teď ses opravdu projevil jako pohádkář. TÜV alias statistiku spálených žárovek málokdo bere vážně. Neprojeví se v ní opotřebení klíčových komponent apod. Ještě přihoď ADAC, ať to je zábava komplet. Metodika testování Autobildu je naproti tomu de facto exaktní - a to bys měl jako fanoušek racionální argumentace, po které jsi tak volal u brzdovky, ocenit. Ovšem, pravda je opravdu jiná. Šmahem jsi odsoudil jako řadu aut(omobilek), tak jejich zákazníky bez jakékoliv racionální opory, ba dokonce navzdory výsledkům testů prokazujících opak.
reagovat
TomasB
počet příspěvků61
datum registrace11.02.2019
Čtvrtek 14.03.2019 21:15, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nové auto do 400000kc bsuv nebo hatchback
citace:
reakce na: Giorgio, 14.03.2019 20:37 (Tak teď ses opravdu projevil j ...)


Měl jsem řadu aut, od Škodovek, přes Audi, Fordy,... A vlastní zkušenost je vlastní zkušenost. Co jsem kdy měl, bylo velmi spolehlivé a hlavně kvalitně zpracované. Byl jsem se i opakovaně podívat na krumply jako Hyundai, Kia a podobné, ale to je prostě katastrofa. I ty nové na salonu jsou evidentně zfušované. Kde co nelícuje, nekvalitní materiály. Jak jsem už někde psal, kolega vzal na firmu Hyundai a ten krám stál na servisu pomalu tolik, kolik stál jako novej. A to neměl najeto ani 200tkm, když jsem se toho s gustem zbavoval. Fordy, koncernová auta, Jaguár, vše OK. Jaguár aktuýlně najeto 240tkm a kromě spotřebáku nic. Až Mondeo 2015 jsme měli smůlu na kus a tím taky éra Mondea definitivně skončila. Mondeo pro mě končí rokem 2014, nový model už ne. A to jsem na Mondeích s klidem najel na kusu 300tkm/6 let jen se spotřebákem, tedy bez závad. Toto se těm krámům nepovede. Nehledě k tomu, jak přistupují k záruce, že má prostě zákazník smůlu. Mimochodem mám v Nošovicích kamaráda, kterej tam pracuje a rozhodně by to nedoporučil ke koupi. Rozepisovat se k postupům v reklamacích ani nebudu. A že třeba na jednom jejich prémiovém modelu standarně odchází komplet zadní brzdy na nájezdech jako 30tkm. A o záruce si zákazník může nechat zdát.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků693
datum registrace09.05.2007
Pátek 15.03.2019 04:40, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nové auto do 400000kc bsuv nebo hatchback
citace:
reakce na: TomasB, 14.03.2019 21:15 (Měl jsem řadu aut, od Škodovek ...)


Například do fabie teklo přes šíbr a zkratovala se elekřina přes rádio. Fusiona (koupeného a vyrobeného před masivním zlevněním) mi dodali s vadnou převodovkou (musel řešit i soudní znalec), rozpadlo se na něm kde co (sedadlo spolujezdce, výdechy klimatizace, maska na kapotě, boční lišty, vyhřívaní čelního skla) a zlobilo navíc kde co (zatékání do světel, podsvícení palubky, špatný lak) apod. Nic z toho by TÜV nezaznamenal. Všechno z toho bylo peklo pro užívání auta. Přístup ze strany dealerů, autorizáků a u Fordu dokonce importéra byl tristní až děsivý. Další takovou zkušenost určitě nepotřebuji, notabene když se evidentně nic ani za více než 10 let nezlepšilo (i kdyby to bylo o smůle na kus v testech Autobildu i kdysi u mě). Navíc si se škodovky "užívám" v práci. Octavia III možná taky najede milion km, ale opotřebení je na ní už dost vidět po 50 000 km (horší materiály než předchozí generace). Nevyhýbají se jí ani elektro problémy (nesvítící přední světla, startér, měření tlaku v pneu). Nevidím na tom autě nic, v čem by bylo lepší než kolegova i30 (sice se mi za mák nelíbí, ale určitě to není proti octavii šrot) nebo kamarádovo tipo (a to je to lowcostové auto, na rozdíl od faceliftované octavie nebo čtyřkového focusu i designově pěkné). S tvrzením, že korejská, italská, francouzská auta jsou šroty a německá včetně škodovek zárukou kvality prostě nikdy souhlasit nebudu.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků957
datum registrace08.09.2009
Pátek 15.03.2019 08:52, 400.000Kč? To není málo...
Když vyjdu ze zadání: malý nájezd - 1000km (věřím, že to je překlep a jedna nula tam chybí)-->benzín a to bez turba a bez dalších ekoteroristických kravin. Jízda po špatných cestách -->nic z novodobé líhně - to jsou auta dělaná pro efekt a jízdu po asfaltu, ale ne po horších cestách. Auto i posádka bude trpět a za pár desítek tisíc km bude zralé na GO podovzku. Moje úvaha by byla trochu jiná. Vycházím z toho, že pán píše, že většinu času bude auto stát venku u baráku=nevyužívané každý den. Nové auto bude tak ztrácet hodnotu raketovým tempem a propad ceny společně s jeho nevyužíváním bude astronmický. Šel bych tedy cestou slušné ojetiny, která splní ale zadání. Kdo mě zná, ví, kam mířím. Mrknul bych na Subaru. Konkretně model Outback DO ROKU 2008. ANo, hovořím o 10 let starém autě. ALE! Vybrat se dá s cenovou do 150t. Za 60t udělám celkovou GO auta - tedy komplet podvozek potažmo věci jako rozvody, výfuk, gumy. Brzdy a desky, čepy, tyčky atd...K tomu připoičítám pro jistotu obě lmabda sondy. A jsem na 210tCZK. Co tím získám: jeden z nejspolehlivějších a hlavně nejodolnějších automobilů, který se nějaké lesní cesty nezalekne. Tato modelová řada byla nadstandardně odolná (viz kupa videí na YT) a nadstandardně spolehlivá - musí jít o verzi 2,5i 121kW a manuál převodovku (jako bonus získáváme redukční převodovku, takže terén, vozík,m sníh atd nás nepřekvapí nikde). Kastle je robustní a tato řada nehnije, zejména, pořídí-li s evůz nehavarovaný, ideálně dovoezený ze Švýcarska (jsou a dakší se sehnta a stačí s ejne podívta na příslušně Subaru kluby a skupiny). Čekám, že se strhně lavina komentářů na nedosupný servis a drahý servis. Tak to hend napravím: jen v Praze jsou 3 nezávisdlé specializované a vyhlášené servisy (a tím nemyslím Freye, samo sebou), kde autům rozumí a umí doslova zázraky. Takovía jim podobní jsou i na Sev. Moravě, i jinde, takže servis je vyřešen. Dostáváme nadstandardní kvalitu práce za silně podstandardní ceny a u opravy/servisu můžem býtr a vše vidět on-line (kde jinde ve Škoda, Hyundai, Forde se tohle děje?? Nikde). Díly: dnes v rámci globálních trhů neexistuje problém s ND. Dá se sehnat originál ND od Subaru, nebo řada druhovýrob, kdy každý mechanik "dá zákazníkovi vybrat", co chce a doporučí mu, co třeba. U drahých dílů (jako třeba výfuk či katalyzátry) lze jít řadou cest a vždy za slušné peníze. takže servis, ND máme vyřešen. Nyní slyším ohlasy na spotřebu. Ano - "Lze" jezdit za trvalých 10a více na 100km. jen se bojím, ža pán bude mít rodinu že bude jezdit jako Ken Block. A pak bude jezdit za krásných 7,5/100 a když se bude jen trošku snažit, i za míň (mám ověřeno, že když chci, tak aniž bych se moc loudal, dosáhnu s novým Outbackem spotřebu pod 7/100). Takže spotřeba také není problém. Jako bonus získám auto, které se nekrade (bude stát venku), nehnije (stačí se podívta po silnicicíh kolem sebe - zde si dovolím odbočení - všem doporučuji mrknout se na odstrojený NOVÝ vůz jakékoliv třídy za dejme tomu těch 400tCZK - tragedie, coi s etýká antikorozní ochrany a nbízet z tohoto pohledu ASX mi přide jako povedený aprílový žert - ASX dokáže na 5. dveřích hnít až druhým rokem!!! A navíc existuje řada statistik a srovnání odolnosti mezi značkami vůči korozi a ASX je v každé). A to nejrkásnější? po všech servisech a td po koupi auta jsem stále v hrubém plusu min. 190.000Kč. půl roční zívačka doma někde na horách? To je moje volba! Těm, kteří se mnou nesouhlasí, vzkazuji, že na to amjí svaté právo. Jo a ještě poslední na závěr: proti Focsu, H/K a pod. získám auto z o třídu vyšší kategorie, kde mi po 10 letech nic nehrká, nevrže, nepadá, nerezonuje a mám místa na rozádávní...
reagovat
KoobaS
počet příspěvků605
datum registrace23.04.2014
Pátek 15.03.2019 10:08, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nové auto do 400000kc bsuv nebo hatchback
citace:
reakce na: TomasB, 14.03.2019 21:15 (Měl jsem řadu aut, od Škodovek ...)


Tak já ti děkuju za nahlédnutí dohlavy a uspořádání těch mých bordelů. Jdu zrušit firemní objednávku na Dokkera a koupit nový E400d. Aha, počkat, za tu cenu to budou možná jenom kola na E400d, ale to nevadí, budou kvalitní, německý a nikdy se jim nic nestane.

Mimochodem, ještě jednou ti připomenu, že to tebou milované, opěvované Monedou, které je již hvězdou youtube, má motor původem z PSA, čili Francie.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků1189
datum registrace19.08.2015
Pátek 15.03.2019 10:40, Dacia je kvalitní, statistiky poruchovosti jsou zavádějící
Ty statistiky poruchovosti řeší i prasklou žárovku, nemá to vypovídající hodnotu.
Můj zedník má přes tři roky Dacii Logan 1.5 Dci, jezdí denně a vozu nic není. Parádní spotřeba.
Pošťačka má Dokkera 1.5 Dci a to samé.
Ale to můžeme jít až do historie, kdy můj kamarád má Lagunu II 2006 1.9Dci s 400tis.km s původními vstřiky i turbem a stále jezdí. Tesař, co nám dělal dřevník má tu samou Lagunu, najeto 200tis.km a to samé. A pak že Laguna je propadák podle statisik, prdlajz
Aby toho nebylo málo, můj kolega má Alfa Romeo 159 2.0 JDT, najeto 200tis.km a měnil jen čidlo ABS a dvouhmotu Alfa nerezne, elektrika nezlobí.
reagovat
TomasB
počet příspěvků61
datum registrace11.02.2019
Pátek 15.03.2019 13:03, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nové auto do 400000kc bsuv nebo hatchback
citace:
reakce na: KoobaS, 15.03.2019 10:08 (Tak já ti děkuju za nahlédnutí ...)


To né, tak drahý to není, do kila se to vejde na celý auto A za to ten pelech nekoupíš.
reagovat
nadojan
počet příspěvků4
datum registrace03.07.2011
Sobota 16.03.2019 11:41, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nové auto do 400000kc bsuv nebo hatchback
citace:
reakce na: TomasB, 15.03.2019 13:03 (To né, tak drahý to není, do k ...)


u me vyhrava ford focus dobre jizdni vlasnosti odolny podvozek auto kupujes na delsi dobu a zakladas rodinu tak ber combi na kocarek nebo koukni na ford cmax maji vetci spolehlivost nez francouzi
reagovat
TomasB
počet příspěvků61
datum registrace11.02.2019
Sobota 16.03.2019 12:03, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nové auto do 400000kc bsuv nebo hatchback
citace:
reakce na: nadojan, 16.03.2019 11:41 (u me vyhrava ford focus dobre ...)


Jsem toho Fíkuse psal hned.
reagovat
Misan
počet příspěvků10
datum registrace07.03.2019
Sobota 16.03.2019 21:05, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nové auto do 400000kc bsuv nebo hatchback
citace:
reakce na: TomasB, 16.03.2019 12:03 (Jsem toho Fíkuse psal hned. ...)

Diky určitě si ho pujdem projet.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všechna práva vyhrazena.