0
zpět
 

diskuze k tématu: Operativní leasing – má řadu výhod, ale i úskalí

kategorie zařazení tématu:
Corlis
počet příspěvků135
datum registrace14.03.2007
Pondělí 12.03.2018 09:23, diky
díky za článek, přemýšlel jsem, že bych dal pryč zafiru a skočil do nějaké novoty právě přes OL. Švagr to tak má /talismana, před tím Jeep Cherokee/. Pořád se ve mne perou ty koruny ,které v podstatě dávám do prázdna a nic nemám...
reagovat
azerty
počet příspěvků63
datum registrace23.06.2016
Pondělí 12.03.2018 13:43, penize
S vyjímkou Ferrari a podobných sběratelských kousků, je vlastnictví osobního auta vždy vyhazováním korun do prázdna :) Liší se jenom jestli je vysolíte předem, nebo průběžně.
reagovat
Kojot027
počet příspěvků111
datum registrace02.01.2011
Pondělí 12.03.2018 16:34, Operák
No to hlavní úskalí? To se ofiko nedozvíme?
Třeba, že leasingovky nutí držet proměnný kilometrový průběh výměny oleje striktně na 30.000 km i když si o to auto řekne dřív? A jen se třeba dolije a stav vynuluje/resetne...
Že na auto dodají jen určitý druh pneumatik, kdy letní jsou asi ok, ale zimní jsou po dvou letech tvrdý jak šutr a leasingovka to bez poplatku v řádu ceny nových pneu odmítá vyměnit, protože to mají nalajnováno na 4 roky...
První věc, co jsem zmínil na trh ojetin chrlí auta, která mají většinou když ne zanedbaný servis, tak minimálně problematický, ač se to v servisce nezdá. Protože podle toho, co mohu posoudit mám možnost srovnat stejná auta se stejnými motory. Jedinná odlišnost je, že v jednost se mění olej a filtr co 15.000 km a v druhém po 30.000 a hádejte který motor olej žere v řádu 1L/5.000km při 65 respektive 67 tis km a který má spotřebu oleje od rysky k rysce za výměnu.
A druhá věc výše je už vyloženě nebezpečná, kdy je problém auto za mokra udržet na vozovce.. ale stejně vám budou tvrdit, že je vše ok a jestli chcete za prachy vám vymění cokoli...ale v rámci služby nelze..doplatek, změna splátky, navýšení atd..
reagovat
Lukiss
počet příspěvků11
datum registrace09.03.2015
Pondělí 12.03.2018 18:39, Nejhorší jsou km
Už třetí rok mám ,, půjčené '' auto .Je to myslím výstižnější než operativní leasing . Jediný problém vidím v předepsaném nájezdu . My máme 20000 a je to malo denní ježdění do práce cca 50 km tam i zpět . Nějaký výlet , rodinné návštěvy a jednou za rok dovolená a km nestačí respektive musíme přemýšlet a počítat . každý rok prejedeme o cca 2000 km za každý zaplatime 2Kč s DPH . A modlime se aby se nerosvitil servis který by jsme museli platit . Výhoda je nový auto s pojištěním i havarijním nějaký asistenční služby . Nejdůležitější je že není potřeba hotovost (akontace ) . Myslím ze OL je dobrý produkt pro lidi co chtějí mít nové spolehlivé a reprezentativní auto bez starosti . S možností vybrat si po čase jiný typ , model bez starosti s prodejem atd. Kdyby jsem měl 250 - 300 tisíc v hotovosti koupil bych něco zanovniho třeba i na standardní leasing , ale protože nemám jedu v operaku .
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1002
datum registrace23.04.2014
Úterý 13.03.2018 09:06, RE: Operák
Tak nějak jsou pryč doby, kdy jsem si myslel, že operák je naprostý nesmysl pro všechny. Mám v okolí lidi, kteří střídají auta po 3 letech/150tkm operák neoperák a pro ně je to jasná volba...Já osobně bych do toho u svého soukromého auta asi nešel, hlavním důvodem by byl z mého úhlu pohledu šizený servis.
Na firmě se pořád držíme toho, že auta kupujeme do vlastnictví a necháváme si je aspoň 5 let, máme ovšem menší nájezd a jsme menší firma. Já mám teď 56t km po 2,5 letech provozu. Auta buď dojíždíme do mrtva, nebo je nabízíme k odkupu zaměstnancům.
Docela chápu tu ideu vlastně bezstarostného používání vozu, myslím, že pro naprostou většinu lidí je to pohodlnější a jednodušší než auto vlastnit. Ovšem padlo tu slůvko reprezentativní. Sousedova nová Octavia na černých plecháčích je hodně věcí, jenom ne reprezentativní... A tohle se IMHO týká většiny aut na operák...
reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Středa 14.03.2018 14:16, Cenaa
Když vezmu auto na OP střední třídy, abych si udržel aktuální standart a stačilo by mi 20 000km.
Peugeot 508 SW 2.0HDI 110kw manuál Allure bez zimních pneu a servisu 8356,- měsíc, komplet 10 772,- měsíc. Obojí na 48 měsíců v prvním případě zaplatím 401 088,- ve druhém 517 056,-
a nemám nic...
Konfigurátor s nějakou doplněnou výbavou, která nevím jestli u OP je vychází na 808 500,-. Cena 4 roky starého s 80k km cca 300 tisíc. Na auto bude nějaká sleva, která pokryje servisní prohlídky a pojistku takže v obou případech vás to vyjde na 4 roky na 500 tisíc
Pokud si to auto ovšem necháte 8 let tak i v případě, že ho hodíte do šrotu tak už jste na tom o 200 tisíc lépe proti operáku.
Osobně bych ho i v prvním případě koupil, protože bych se nemusel stresovat jestli náhodou nenajedu cestou na dovolenou o pár km víc a jako bonus mám po 48 měsících možnost volby jestli si auto nechám nebo prodám a koupím nové
reagovat
DanielReinelt
počet příspěvků2
datum registrace30.09.2019
Pondělí 30.09.2019 10:15, operativní leasing VW financial services
Ahoj všem,
chci se podělit o zkušenosti s operativním leasingem od VW financial services (Škofin). Vzal jsem si Golfa 1.0 81 kW Maraton edition, pronájem 09/2017-09/2020, tedy 3 roky, měs.splátka 5550,- CZK, nájezd za 3 roky 45.000 km + 5.000 tzv.volných za doplatek 1,77 Kč/km. Smlouva bez nějakých výjimečných služeb typu zimní gumy (ty jsem si musel koupit sám), servis v ceně, spoluúčast minimálně 5.000 - což se ukázalo jako nevýhodné.
Vše bylo v pořádku do té doby než jsem se musel z důvodu narození druhého potomka přestěhovat a jezdit do práce 150 km denně. Nájezd se rapidně navýšil a mě bylo jasné že tři roky rozhodně nebude trvat dokud nenajedu 45.000. Před pár dny, tedy po uplynutí dvou let běhu smlouvy, jsem se ptal VW na možnosti dřívějšího vrácení vozu. Ty jsou v zásadě dvě:
1. vůz se dá do aukce /do komise na základě znaleckého odhadu. Po prodeji se od ceny nového vozu odečte co jsem zaplatil na pronájmu, za kolik se prodalo auto a zbytek doplatím (tedy značné riziko že budu doplácet raketu vyšší než součet zbývajících splátek)
2. vůz si nechám a budu splácet do konce smlouvy s tím že NENÍ MOŽNÉ abych jim auto alespoň odvezl aby si ho ustájili. Jakmile bych jim auto odvezl tak by spustili proces v bodu 1. I přes mé upozornění že vůz používat nehodlám a že tedy bude někde rok stát na parkovišti, zabírat místo, materiály a díly budou degradovat. Je jim to úplně jedno. Takže klidně nechají shnít téměř nové auto. Zajímavý přístup od automobilky s globálním průserem za podvody při emisích.

Očekával jsem alespoň náznak nějakého kompromisu, ale byl jsem příšerně naivní
Další nepříjemná zkušenost (ale předvídatelná) spočívá ve spoluúčasti. Jakmile Vám nějaký idiot na parkovišti auto odře (2x během dvou let, samozřejmě Středočeský kraj, území s mimořádně debilními řidiči), tak hlásíte škodu a automaticky si chystáte bůra. Takže i prkotina, kterou byste na vlastním autě nijak moc neřešili, protože je třeba sotva vidět, se zde projeví jako drahá legrace.

Leasingovka tak vždy dostane svoje. Vy máte přivézt auto v takovém stavu a s takovými kilometry, aby ho mohli prodat minimálně za takovou cenu, kterou by společně s vašimi splátkami dostali za nový auto. A jakmile bude něco jinak, rozdíl doplácíte vy.

Nečekejte diskuse, kompromisy, změny plánu. Nečekejte pro-zákaznický přístup, aby si třeba zákazníka naklonili a zajistili si tak jeho loajalitu do budoucna. Tady jsme v ČR a očekávejte pouze že budete solit

Už nikdy do žádnýho operáku nejdu, to vim jistě. A od VW se taky budu držet dál.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Úterý 01.10.2019 09:59, RE: operativní leasing VW financial services
citace:
reakce na: DanielReinelt, 30.09.2019 10:15 (Ahoj všem,chci se podělit o zk ...)

Přesně tak operák je past ne služba. A to stačí poškrábat něco v interiéru, povolí šev sedačky - VŠE SE PLATÍ. Je to čistá zlodějna. Mám zkušenosti s půjčovnama aut a můžu říct, že jsou daleko vstřícnější a malý škrábanec vůbec neřeší. Je to ostuda pro celý koncern jak se chovají
reagovat
David V
počet příspěvků2049
datum registrace16.05.2007
Úterý 01.10.2019 10:13, RE: operativní leasing VW financial services
citace:
reakce na: DanielReinelt, 30.09.2019 10:15 (Ahoj všem,chci se podělit o zk ...)


Zajímavé čtení. Já tedy nikdy o operáku neuvažoval, protože z mého úhlu pohledu je to pro 2 typy lidí:
1.) Nemají o autech vůbec ponětí a nemají hotovost na nové (na ojetým by na servisu shořeli)
2.) Neví, co s prachama a nechtějí se s autem otravovat

Nicméně, platit za auto 10 tKč/měsíc, jak bylo v diskusi výše, to už je nad mé chápání. A vůbec nejúsměvnější mi přijde pasáž, kde se řeší 2Kč/km příplatek, za překroční vzdálenosti, ale základní brutální cena se tak nějak bere samozřejmě. Jestli za 2 roky zaplatím 240 tKč nebo 244 tKč (ty 2tkm navíc) je fakt úplně buřt, když už jsem se rozhodl vyházet peníze z oken.
reagovat
anrys
počet příspěvků1
datum registrace27.10.2020
Úterý 27.10.2020 17:05, RE: Nejhorší jsou km
Dobrý den, zajímala by mne Vaše další zkušenost s OL. Především bych byl rád za zkušenosti s vrácením vozu, reakce na běžná opotřebení či poškození. V zahraničí je praxe taková, že pokud si berete další auto na OL, problémy nejsou ovšem netuším, jaká je praxe u nás v ČR. Děkuji Horyl.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.