0
zpět
 

diskuze k tématu: Opel Ampera: „elektromobil“ pro všední dny

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.08.2011 14:28, Pohon
Tak já nevím - informace o pohonu jsou první verzí, kterou koncern GM uváděl při představení Ampery/Voltu světu. Tedy že se jedná o elektromobil, který má na palubě generátor. Tedy jinými slovy - mezi spalovacím motorem není mechanická vazba na kola. Při zveřejnění finálních informací při zahájení výroby ale vyšlo najevo, že se jedná o hybrid, který má možnost jet jen na elektřinu, ale mechanická vazba mezi spalovacím motorem a koly tam je.

Tak jak je to tedy? Čteme jen opsaný materiál starý skoro dva roky, nebo došlo k dalšímu vývoji v pohonu vozidla?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.08.2011 15:10, Mám 2 dotazy
1.) Jak se do baterek ta energie na dojezd 80 km BEZ EMISÍ dostane?
2.) Při dojezdu 500 km na plnou nádrž a jedno nabití při spotřebě dle jakési metodiky 1,6 l/100 km mi výchází nádrž asi na 7 litrů benzínu. Kde jsem udělal chybu?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.08.2011 15:12, RE: Mám 2 dotazy
David V napsal:
1.) Jak se do baterek ta energie na dojezd 80 km BEZ EMISÍ dostane?
2.) Při dojezdu 500 km na plnou nádrž a jedno nabití při spotřebě dle jakési metodiky 1,6 l/100 km mi výchází nádrž asi na 7 litrů benzínu. Kde jsem udělal chybu?
Jo, už vím, je to kmbinovaná spotřeba, omlouvám se, nádrž je velká 8 litrů
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.08.2011 16:01, RE: Mám 2 dotazy
David V napsal:
1.) Jak se do baterek ta energie na dojezd 80 km BEZ EMISÍ dostane?
2.) Při dojezdu 500 km na plnou nádrž a jedno nabití při spotřebě dle jakési metodiky 1,6 l/100 km mi výchází nádrž asi na 7 litrů benzínu. Kde jsem udělal chybu?
Zde je reportáž testu nové OPEL Ampera:
http://www.novinky.cz/auto/240405-sto-kilometru-jsme-s-elektrickym-opelem-ampera-ujeli-za-1-9-litru-benzinu.html
V textu se píše: "....Pokud by ale Ampera jela čistě na benzín, spotřeba dle našich měření stoupne na 6,0 – 6,4 litru na sto kilometrů; to je nejvyšší možná spotřeba při dlouhých cestách (až 500 kilometrů na jednu nádrž) bez dobíjení z elektrické sítě."
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.08.2011 21:35, RE: Mám 2 dotazy
free78 napsal:
Zde je reportáž testu nové OPEL Ampera:
http://www.novinky.cz/auto/240405-sto-kilometru-jsme-s-elektrickym-opelem-ampera-ujeli-za-1-9-litru-benzinu.html
V textu se píše: "....Pokud by ale Ampera jela čistě na benzín, spotřeba dle našich měření stoupne na 6,0 – 6,4 litru na sto kilometrů; to je nejvyšší možná spotřeba při dlouhých cestách (až 500 kilometrů na jednu nádrž) bez dobíjení z elektrické sítě."
To je od základu špatně! To je jako mít auto na LPG a tvářit se, že netvoří emise z benzínu a počítat spotřebu benzínu při provozu na LPG. Ohromí mě 1,9 l benzínu na 100 km trvale, a ne po dobu dokud se mi nevymlátí baterka. Pokud slibují dojezd na baterku 80 km a zbývajících 20 ujeli se spotřebou 1,9 l benzínu, tak je to pěkně žravý krám, protože mojí V6-ce stačí na 20 km 1,8 l benzínu, a to trvale, aniž bych tahal elektriku z akumulátoru.
Takže se ptám, jak to je? Jaká je skutečná spotřeba tohoto werku, což znamená stejný stav nabití akumulátoru před jízdou a po jízdě a dočerpá se pouze palivo. Pak se můžeme posunout dál.
500 km na jednu nádrž je 80 km na elektriku (řeklo se bez dobíjení) a 420 km na benzín. Jak je velká benzínová nádrž?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.08.2011 22:00, RE: Mám 2 dotazy
David V napsal:
To je od základu špatně! To je jako mít auto na LPG a tvářit se, že netvoří emise z benzínu a počítat spotřebu benzínu při provozu na LPG. Ohromí mě 1,9 l benzínu na 100 km trvale, a ne po dobu dokud se mi nevymlátí baterka. Pokud slibují dojezd na baterku 80 km a zbývajících 20 ujeli se spotřebou 1,9 l benzínu, tak je to pěkně žravý krám, protože mojí V6-ce stačí na 20 km 1,8 l benzínu, a to trvale, aniž bych tahal elektriku z akumulátoru.
Takže se ptám, jak to je? Jaká je skutečná spotřeba to...
řekl bych, že pokud platí zákony fyziky, tak se spotřeby 1,9l jen tak nedočkáme. Auto je stejně neaerodynamické jako jiné a navíc ssebou vleče 200kg těžké baterie. Navíc po pár letech ty baterie bude majitel měnit za nové, což bude už k takhle drahému autu další pálka. Mě tyhle auta moc nedávaji smysl, jedinná zajímavá věc je průběh Mk u elektromotoru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 03.08.2011 09:36, RE: Mám 2 dotazy
David V napsal:
To je od základu špatně! To je jako mít auto na LPG a tvářit se, že netvoří emise z benzínu a počítat spotřebu benzínu při provozu na LPG. Ohromí mě 1,9 l benzínu na 100 km trvale, a ne po dobu dokud se mi nevymlátí baterka. Pokud slibují dojezd na baterku 80 km a zbývajících 20 ujeli se spotřebou 1,9 l benzínu, tak je to pěkně žravý krám, protože mojí V6-ce stačí na 20 km 1,8 l benzínu, a to trvale, aniž bych tahal elektriku z akumulátoru.
Takže se ptám, jak to je? Jaká je skutečná spotřeba to...
Nádrž to má 35 litrů.
V podstatě kompletní technická specifikace je zde:
http://www.tomhyan.cz/za-volantem-opel-ampera
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 03.08.2011 09:50, RE: Mám 2 dotazy
David V napsal:
To je od základu špatně! To je jako mít auto na LPG a tvářit se, že netvoří emise z benzínu a počítat spotřebu benzínu při provozu na LPG. Ohromí mě 1,9 l benzínu na 100 km trvale, a ne po dobu dokud se mi nevymlátí baterka. Pokud slibují dojezd na baterku 80 km a zbývajících 20 ujeli se spotřebou 1,9 l benzínu, tak je to pěkně žravý krám, protože mojí V6-ce stačí na 20 km 1,8 l benzínu, a to trvale, aniž bych tahal elektriku z akumulátoru.
Takže se ptám, jak to je? Jaká je skutečná spotřeba to...
Spotřeba - výpočet
nádrž má tedy 35,2 litru. Dojezd na baterie činí 40 - 80 km. Celkový dojezd je 500km.
Vypočtená spotřeba při jízdě po té co se vybijí baterie mi tedy vychází:
7,65 až 8,38 litru na 100 km
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 03.08.2011 10:08, RE: Mám 2 dotazy
free78 napsal:
Spotřeba - výpočet
nádrž má tedy 35,2 litru. Dojezd na baterie činí 40 - 80 km. Celkový dojezd je 500km.
Vypočtená spotřeba při jízdě po té co se vybijí baterie mi tedy vychází:
7,65 až 8,38 litru na 100 km
Takže si za tu úsporu připlácím hned 2x.
1.) Koupím si auto za mega místo adekvátní Astry za 400 tisíc.
2.) Protože tahám 200 kilo baterek, tak si hold musím připlatit za benzín. Ta spotřeba je pro ten motor a velikost auta dost příšerná.

Kde jsou ty úspory? Kde je ta ekologie? Pro koho je určený tohle auto? Jaká je jeho životnost? Půjde vůbec jako ojetina prodat? Komplexně, je to ekonomicky výhodné? Jsem skeptik. Existuje nějaký dlouhodobější test těchto strojů nebo je to stylem, půjčili jsme se hybrid, zkusili jsme extrémně nízkou spotřebu, s vybitými akumulátory ho vrátili a pak hurá za tepla na článek.
Nicméně lidé jsou hloupí, podlehnou módním trendům, naletí nadlepšování spotřeby dobíjením z elektrické sítě (což se rozhodně neděje bez emisí). Budou chtít být in za každou cenu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 03.08.2011 11:12, RE: Mám 2 dotazy
David V napsal:
Takže si za tu úsporu připlácím hned 2x.
1.) Koupím si auto za mega místo adekvátní Astry za 400 tisíc.
2.) Protože tahám 200 kilo baterek, tak si hold musím připlatit za benzín. Ta spotřeba je pro ten motor a velikost auta dost příšerná.

Kde jsou ty úspory? Kde je ta ekologie? Pro koho je určený tohle auto? Jaká je jeho životnost? Půjde vůbec jako ojetina prodat? Komplexně, je to ekonomicky výhodné? Jsem skeptik. Existuje nějaký dlouhodobější test těchto strojů nebo je to stylem, půjčili ...
ovšem ti, kteří budou chtít in si určitě nekoupí pseudoekologické vozidlo od Opela...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 03.08.2011 11:13, RE: Mám 2 dotazy
Michal napsal:
ovšem ti, kteří budou chtít in si určitě nekoupí pseudoekologické vozidlo od Opela...
pro ně jsou tady značky jako je Lexus...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 03.08.2011 13:01, RE: Mám 2 dotazy
Michal napsal:
pro ně jsou tady značky jako je Lexus...
Prius se prodává už od roku 1997, takže stejný hybridní systém v Lexusu je docela už prověřený. Ať co se týče výdrže baterií, spotřeby i bezporuchovosti. Tady u toho je zákazník spíš v roli pokusného králíka a nejspíš bude zklamaný že za 1,9L/100 mu to asi dlouhodobě nepojede.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 03.08.2011 14:56, Tak nevim.
Nejsem skeptik a mám rád novoty. Ale jak už tu bylo výše napsáno, tak podle mě uvádět, že auto jezdí s průměrnou spotřebou 1.9 litru na 100km je zavádějící. Nebo je systém přenosu energie směrem palivová nádrž - motor(benzin generátor) - baterie - elektromotor natolik efektivní a jednotlivé komponenty pracují v tak efektivních otáčkách, že výsledná spotřeba je pouhých 1,9 litru na 100km? Pokud tomu tak je, tak klobouk dolů, počkám si až cena tohoto systému zlidoví a pak si ho klidně pořídím. Mám ale ještě pár dotazů. Pro koho je tento systém určen? Do měst? Pro lidi co jezdí denně autem třeba 20 km tam a zpět? A kde mám nabíjet když bydlím v paneláku tak jako podstatná většina lidí žijících ve městech? Nebo pro tu menší část šťastnějších, co majá ve městech domy a nebo ještě šťastnějších - těch, co u něj mohou parkovat trvale? Vždyť nemám ani šanci na přeplněných parkovištích u sídlišť parkovat každý den na stejném místě, abych si tam vybudoval elektrickou přípojku, o využití nižsího tarifu elektrické energie v jednosazbových hodinách v panelákových bytech není ani řeč. Dobíjet v práci, kde vozidlo většinu dne stojí? No myslím, že to by mě brzo hnali....
Až to bude možné, prosil bych třeba pana Šikla za objektivní test spotřeby tohoto nebo podobného vozu, ale i včetně toho, že vozidlo nejen doplní palivem ale i dobije baterie na maximum. A vyjímečně bych se navíc přiklonil i ke kilometricky delšímu testu, než jen standardní dva okruhy (ekonomicky, sportovně). Většině lidí jde o ekonomičnost provozu, tak ať se projeví naplno.

Noa poznámka nakonec. Tak jak psal David V, mě taky velmi irituje, když je někde v článku napsáno, že při jízdě pouze s využitím elektromotoru má vozidlo nulové CO2. To ta elektrárna, kde se energie vyrobí, emise CO2 nevypouští? Myslím, že pořád ještě neplatí, že bychom energii vyráběli pouze z jádra, vody, větru a slunce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 03.08.2011 15:04, RE: Tak nevim.
Alkantpan napsal:
Nejsem skeptik a mám rád novoty. Ale jak už tu bylo výše napsáno, tak podle mě uvádět, že auto jezdí s průměrnou spotřebou 1.9 litru na 100km je zavádějící. Nebo je systém přenosu energie směrem palivová nádrž - motor(benzin generátor) - baterie - elektromotor natolik efektivní a jednotlivé komponenty pracují v tak efektivních otáčkách, že výsledná spotřeba je pouhých 1,9 litru na 100km? Pokud tomu tak je, tak klobouk dolů, počkám si až cena tohoto systému zlidoví a pak si ho klidně pořídím. Mám...
ale já jsem to o něco výše psal - pokud jedeme se zcela vybitými bateriemi, tak má li mít auto dojezd 500km a je li nádrž na 35 litrů, tak spotřeba vychází na ca 8 litrů na 100km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 03.08.2011 15:42, Energie v benzínu
A uvědomte si ještě jednu věc. To že elektrifikujeme automobilovou dopravu bude mít za následek, že to co rozmělněně pálíme v autech, budem muset centralizovaně pálit/štěpit jinde a já se domnívám, že ve větším objemu. Na solár zapomeňte, bude se dobíjet převážně v noci, takže pojedou základní zdroje. Bude to značný nárůst potřeby energie s nevyzpytatelnou dynamikou zátěže, takže se budou muset stavět nové elektrárny a hádejte jaké.
Suma sumárum to není ani ekonomické ani ekologické. Je to jen trendy. Nemám o té problematice hluboké znalosti všech systémů a možností, ale mám znalosti o energetice a využití energie jako takové, což je dostatečné na to, abych dokázal posoudit, jestli mechanická kW vyrobená přímo v autě a poslaná na kola je lepší než elektrická kW vyrobená z mechanické, dálkově přenášená, transformovaná do chemické, zpětně z chemické na elektickou a teprve na tu mechanickou, aby se auto hýbalo.
Jediným hybným impulsem pro všechny tyto systémy je rekuperace energie v případě decelerace. Je to těžký oříšek a elektrika je v tomto ohledu nejkvalitnější. Moje úvahy na to téma by byly použít rekuperovanou energii na pohon elektrických zařízení v autě. Instaloval bych druhý alternátor na převodovku a alternátor na motoru by byl odpojitelný. Při pohybu by se odpojoval altík na motoru a všechno by táhnul ten na převodovce (ano tady nula od nuly pojde) spolu se zvětšenými baterkami, ale ne určenými k pohybu vozu, takže by stačila menší kapacita a tím hmotnost. A při brždění by se přebytky tlačily zpátky do baterek. Řídicí systém by pak jen vyhodnocoval, kdy už je kapacita vyčerpaná a připojoval by altro na motoru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 03.08.2011 16:48, RE: Energie v benzínu
David V napsal:
A uvědomte si ještě jednu věc. To že elektrifikujeme automobilovou dopravu bude mít za následek, že to co rozmělněně pálíme v autech, budem muset centralizovaně pálit/štěpit jinde a já se domnívám, že ve větším objemu. Na solár zapomeňte, bude se dobíjet převážně v noci, takže pojedou základní zdroje. Bude to značný nárůst potřeby energie s nevyzpytatelnou dynamikou zátěže, takže se budou muset stavět nové elektrárny a hádejte jaké.
Suma sumárum to není ani ekonomické ani ekologické. Je to jen...
Hahaha a každej kdo zapne přímotop vyosí rovnováhu tak že v Ugandě vznikne silné magnetické pole kde bude čas ubíhat ještě o něco pomaleji.
Jo to je elixír mládí šamani.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 03.08.2011 17:07, RE: Energie v benzínu
Dolly napsal:
Hahaha a každej kdo zapne přímotop vyosí rovnováhu tak že v Ugandě vznikne silné magnetické pole kde bude čas ubíhat ještě o něco pomaleji.
Jo to je elixír mládí šamani.
Vzpomínáš si na rozpad sítě kdysi v Kalifornii, a to si všichni jen zapli klimatizaci - velký průšvih. Jen naznačuji, že to nebude, jako když se po příchodu z práce rozsvítí, když píchnou na 4 hodiny do nabíječky auto s odběrem 4 kW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 03.08.2011 18:29, RE: Energie v benzínu
David V napsal:
Vzpomínáš si na rozpad sítě kdysi v Kalifornii, a to si všichni jen zapli klimatizaci - velký průšvih. Jen naznačuji, že to nebude, jako když se po příchodu z práce rozsvítí, když píchnou na 4 hodiny do nabíječky auto s odběrem 4 kW.
To by mohlo být zajímavé, EON by asi zrušil noční proud
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 03.08.2011 19:32, RE: Energie v benzínu
David V napsal:
A uvědomte si ještě jednu věc. To že elektrifikujeme automobilovou dopravu bude mít za následek, že to co rozmělněně pálíme v autech, budem muset centralizovaně pálit/štěpit jinde a já se domnívám, že ve větším objemu. Na solár zapomeňte, bude se dobíjet převážně v noci, takže pojedou základní zdroje. Bude to značný nárůst potřeby energie s nevyzpytatelnou dynamikou zátěže, takže se budou muset stavět nové elektrárny a hádejte jaké.
Suma sumárum to není ani ekonomické ani ekologické. Je to jen...
Svého času nás na škole, už nevím zda střední či vysoké učili, že účinnost veškerého přenosu energie z elektrárny až do výsledné využité energie ve spotřebiči se pohybuje kolem 20-25%. Zbytek jsou ztráty. Takže při porovnání s klasickými spalovacími motory to bude dle mého +- nastejno.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 03.08.2011 23:42, RE: Tak nevim.
Alkantpan napsal:
Nejsem skeptik a mám rád novoty. Ale jak už tu bylo výše napsáno, tak podle mě uvádět, že auto jezdí s průměrnou spotřebou 1.9 litru na 100km je zavádějící. Nebo je systém přenosu energie směrem palivová nádrž - motor(benzin generátor) - baterie - elektromotor natolik efektivní a jednotlivé komponenty pracují v tak efektivních otáčkách, že výsledná spotřeba je pouhých 1,9 litru na 100km? Pokud tomu tak je, tak klobouk dolů, počkám si až cena tohoto systému zlidoví a pak si ho klidně pořídím. Mám...
Též by mě zajímalo jak to třeba topí v zimě když je -20 a auto stojí venku,o kolik to zkrátí el.dojezd?
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.