0
zpět
 

diskuze k tématu: Opel Zafira 1,9 CDTI - test spotřeby

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 07:46, a co benzin
Mě by ještě zajímalo srovnání se stejně výkonným benzinem. Podle mých zkušeností je rozdíl mezi současným dieselem a benzinem cca 1.5-2 l/100km mimo město a 2-3.5 l/100km ve městě, samozřejmě záleží na konkrétním vozu. To mi nepřijde moc, zvlášť u vozu, který bude sloužit jako rodinný (tedy cesty více mimo město) a projezd bude do nějakých 25t km/rok. To se pak vzhledem k vyšší pořizovácí ceně diesel ani nevyplatí.
Prostě nechápu, proč je u nás mezi "nefiremními" zákazníky tak oblíben diesel, když většina lidí tolik ročně ani nenajede, nemluvě o huntování turba při studeném motoru či naopak nevychladnutí turba po dojezdu. Servisní náklady dieselu (váhy vzduchu, turba, olej) pak několikanásobně převyšují náklady na údržbu benzinu.
No, nějak jsem se rozepsal. Jinak dobrý test, akorát by to chtělo kontrolovat spotřebu také doplněním nádrže, on palubní počíatč nemusí mít zrovna reálné hodnoty.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 14:57, RE: a co benzin
zdenek napsal:
Mě by ještě zajímalo srovnání se stejně výkonným benzinem. Podle mých zkušeností je rozdíl mezi současným dieselem a benzinem cca 1.5-2 l/100km mimo město a 2-3.5 l/100km ve městě, samozřejmě záleží na konkrétním vozu. To mi nepřijde moc, zvlášť u vozu, který bude sloužit jako rodinný (tedy cesty více mimo město) a projezd bude do nějakých 25t km/rok. To se pak vzhledem k vyšší pořizovácí ceně diesel ani nevyplatí.
Prostě nechápu, proč je u nás mezi "nefiremními" zákazníky tak oblíben diesel, k...
Zafiru s benzínovým motorem jsme neměli k dispozici, tudíž těžko srovnávat. Benzínový dvoulitr v podobném autě - Mazdě 5 jsme ale testovali dříve, vyšel i test spotřeby (Mazda 5 2,0i). Co se týče nákladů, záleží spíš na spolehlivosti jednotlivých motorů, i když obecně samozřejmě platí, že turbodiesel je ve srovnání s atmo benzínem složitější, tím pádem náchylnější na poruchy. Jinak se musím přiznat, že motor 1,9 CDTI byl pro mě na celém autě to nejlepší - více v testu.
Ještě k palubnímu počítači - ten může ukazovat o trochu nižší spotřebu, pokud totiž "brzdíte motorem" nebo jedete (stojíte) na neutrál, okamžitá spotřeba se neměří (resp. je 0,0), zatímco km stále nabíhají. Na druhou stranu si ale myslím, že průměrná spotřeba je počítaná z počtu ujetých km a množství spotřebovaného paliva podle stavu v nádrži (kdyžtak mě někdo opravte), takže odchylka od skutečnosti by neměla být zásadní.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 15:53, RE: a co benzin
Vojta - TipCars.com napsal:
Zafiru s benzínovým motorem jsme neměli k dispozici, tudíž těžko srovnávat. Benzínový dvoulitr v podobném autě - Mazdě 5 jsme ale testovali dříve, vyšel i test spotřeby (Mazda 5 2,0i). Co se týče nákladů, záleží spíš na spolehlivosti jednotlivých motorů, i když obecně samozřejmě platí, že turbodiesel je ve srovnání s atmo benzínem složitější, tím pádem náchylnější na poruchy. Jinak se musím přiznat, že motor 1,9 CDTI byl pro mě na celém autě to nejlepší - více v testu.
Ještě k palubnímu počítači...
Díky, ten test o Mazdě jsem tuším četl. Jen že švagr chce kupovat nějaký ojetý MPV (5 let) a většina lidí ho lanaří do diesela, přitom nenajedou ani 10t km ročně, tak se mu snažím sehnat nějaké argumenty, které mluví v tomto případě ve prospěch benzinu.
Jinak s tím palubním je to fakt, co jsem si zkoušel u sebe, nikdy nebyl rozdíl větší než 0.2 l/100km. S tím neměřením spotřeby jsem to ani nevěděl, měl jsem Omegu B kde je fakt že u "brzdění" motorem byla spotřeba 0.0, ale při neutrálu to ukazovalo normálně zhruba 1.2-1.8 l/hodinu podle toho jestli byla zapnutá klima.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.