0
zpět
 

diskuze k tématu: Jak je to s Opelem Vectrou B na trhu ojetin?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, japonská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 07:04, 1,8?
Dle vlastní zkušenosti mohu doporučit 1,8 16v 85kw na konci produkce zvýšeno na 92kw. Měl jsem tu čest i s onou 2,2i a zas tak velký rozdíl jsem nezaznamenal. Chce to svezt se a udělat si svůj názor dle toho co od toho očekáváte.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 08:24, x
Vectra se mi líbí,ale trošku mám strach z té spolehlivosti.Strejda ji používá jako taxi,je to kud od kusu,jedna byla super,druhá se víc opravuje než jezdí.
U Primer mi zase vadí vzhled palubovky,působí na mě jak 20let stará.Přesto bych věřil,že bude Primera lepší volbou co do spolehlivosti i motorů,pokud hledá sportovnější svezení.Na GT bych zapoměl,teda v ČR určitě.
Osobně bych doporučil Hondu Accord 1,8 100kw.Spolehlivá,hezký vzhled,a radost z jízdy v základní výbavě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 08:41, K Vectře
Shodou okolností řeším úplně stejný problém. Budu svou Vectru A měnit za novější model. Bohužel v roce 2000 byla paleta motorů nahrazena agregáty jiných zdvihových objemů. 2-litr označovaný jako X20XEV patří mezi nejpovedenější 16V motory od Opelu a rozhodně bych se ho nebál a nenechal se odradit plácáním o hlučnosti, pak jsou ještě spolehlivé X18XE a Z18XE. A právě bohužel přišel motor 2.2, o kterém i já jsem prvně uvažoval. Motor 2.2 Z22SE (X22XE se podle mě do Vectry nedával) měl myslím výhradně řetěz, o řemenu jsem nakonec nikde neslyšel, jenže chybou špatné dimenze průřezu mazacích trysek se může přerušit dodávka oleje a bezúdržbový řetěz praskne a poškodí motor. Bohužel toto se právě týká posledních Vecter B. Dalším neduhem motoru je zvýšená spotřeba oleje, a to ne až po 200 tisíc, ale již dříve. Je to škoda, protože nabízí velmi pěkné parametry se slušnou spotřebou. Tyto skutečnosti odsunuly motor na poslední místo za Z18XE a Y26SE, mezi kterými já se budu primárně orientovat na ten šestiválcový (sazba povinného ručení U Wuestenrotu je pro mě velmi příznivá i pro tento reletivně velký motor). Takže pokud Vectru, tak motory do roku výroby 2000 (X18XE, X20XEV a alternativně X25XE, kdo chce šestiválec) a od roku výroby 2000 (Z18XE a Y26SE). O naftě toho moc nenapíšu, jednak ji nepreferuji, a proto ji neznám. Co se týká ostatních věcí tak klasika - koroze - pořádně prohlídnout lemy, parhy, spodní hrany dveří a případně uložení tlumičů v kufru. V roce 2000 prodělala Vectra antikorozní úpravy v rámci faceliftu, a tak po těchto letech bych jí korozi už neodpustil. Dokonalé prohřátí motoru a dostatečnou zkušební jízdu včetně rozjetí auta na 2-ku do vysokých otáček a pak náhlé odstavení plynu považuji za samozřejmost. Pokud se najde někdo, kdo mě ještě upřesní budu jen rád s ohledem na mnou plánovaný krok. Dá se opravdu koupit pěkně vybavené auto a slušné kusy začínají na 100.000 Kč.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 09:53, RE: K Vectře
David V napsal:
Shodou okolností řeším úplně stejný problém. Budu svou Vectru A měnit za novější model. Bohužel v roce 2000 byla paleta motorů nahrazena agregáty jiných zdvihových objemů. 2-litr označovaný jako X20XEV patří mezi nejpovedenější 16V motory od Opelu a rozhodně bych se ho nebál a nenechal se odradit plácáním o hlučnosti, pak jsou ještě spolehlivé X18XE a Z18XE. A právě bohužel přišel motor 2.2, o kterém i já jsem prvně uvažoval. Motor 2.2 Z22SE (X22XE se podle mě do Vectry nedával) měl myslím výhra...
Cau Milosh,tiez uvazujem o kupe vectry 1.8 alebo 2.0...preco mam pri skusani auta vytocit dvojku a potom pustit?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 10:44, RE: K Vectře
David V napsal:
Shodou okolností řeším úplně stejný problém. Budu svou Vectru A měnit za novější model. Bohužel v roce 2000 byla paleta motorů nahrazena agregáty jiných zdvihových objemů. 2-litr označovaný jako X20XEV patří mezi nejpovedenější 16V motory od Opelu a rozhodně bych se ho nebál a nenechal se odradit plácáním o hlučnosti, pak jsou ještě spolehlivé X18XE a Z18XE. A právě bohužel přišel motor 2.2, o kterém i já jsem prvně uvažoval. Motor 2.2 Z22SE (X22XE se podle mě do Vectry nedával) měl myslím výhra...
Máš shruba ve všem pravdu, ještě bych přidal šílenou zadní nápravu, která potřebuje čas od času komplet výměnu silentbloků. Jinak bych auto stejně nedoporučoval, dělám v servisu opel, takže vím o čem je řeč. Na kterou koliv věc na autě ukážu - určitě jsem jí vyděl poškozenou
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 11:05, RE: K Vectře
zed napsal:
Máš shruba ve všem pravdu, ještě bych přidal šílenou zadní nápravu, která potřebuje čas od času komplet výměnu silentbloků. Jinak bych auto stejně nedoporučoval, dělám v servisu opel, takže vím o čem je řeč. Na kterou koliv věc na autě ukážu - určitě jsem jí vyděl poškozenou
No, když do servisu se převážně jezdí s požkozenými věcmi. Myslím, že jde o to odhalit typické závady, jako jsou třeba praské svody. To je bohužel také častý jev, ale dají se údajně svařit a pak dlouho služí. Nevím jak moc se liší zadní náprava V A a V B (V B jsem neviděl rozkreslenou), ale na V A jsou 2 hlavní silentbloky přímo na jednotlivých kyvnách a stabilizátor je přichycen 2 silentbloky k V profilu spojujícím obě kyvny a 2 silentbloky jsou pro uchycení do kyvny. Jestli to má V B podobně, tak mi to zas tak bolavý místo nepřijde. To si myslím, že může být horší rychle se opotřebovávající se tlumiče, ale to taky není žádná finanční darda. Další bolestí je třeba nečitelný display, ale to se dá taky zvládnout - jsou různé návody a odkazy, jak na to buď svépomocí za hubičku nebo za pár korun u někoho šikovného.
Mimochodem, všechny ty poškozené věci byly na jednom exempláři? Velmi často je na vině sám uživatel, protože šidí péči o auto - někdy mám pocit, že jsou to právě Ti lidé, co říkají - liju do toho jen benzín a vodu do ostřikovače. Já třeba čas od času pod kapotu kouknu, na stav oleje chladiva, brzdovky, tlaky v gumách. Někdy banální závada může při zanedbání může napáchat škodu.
Nicméně si klidně nechám poradit, do kterého 6-8-mi letého auta nebudu tutově muste po zakoupení investovat prakticky žádné peníze.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 11:09, RE: K Vectře
milosh1980 napsal:
Cau Milosh,tiez uvazujem o kupe vectry 1.8 alebo 2.0...preco mam pri skusani auta vytocit dvojku a potom pustit?
ze by tlaky? kdyz motor bude brzdit, tak je to v cajku? ale stejne mi to pripada jak picovina.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 11:10, RE: K Vectře
milosh1980 napsal:
Cau Milosh,tiez uvazujem o kupe vectry 1.8 alebo 2.0...preco mam pri skusani auta vytocit dvojku a potom pustit?
Znám 2 různé příklady závad:
a) špatný EGR ventil (případ v rodině) (recirkulace výfukových plynů - cílem je snížení teploty hoření a snížení tvorby NOx)
b) dráhový snímač frekvence (případ kamaráda) (dává ECU informace o rychlosti vozu)
Oboje se projeví buď rozsvícením kontrolky motoru nebo rovnou přerušením dodávky paliva - (myslím teď, že se dodávka paliva neobnoví po podkročení hranice cca 1600 rpm a motor zhasne)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 11:45, RE: K Vectře
David V napsal:
No, když do servisu se převážně jezdí s požkozenými věcmi. Myslím, že jde o to odhalit typické závady, jako jsou třeba praské svody. To je bohužel také častý jev, ale dají se údajně svařit a pak dlouho služí. Nevím jak moc se liší zadní náprava V A a V B (V B jsem neviděl rozkreslenou), ale na V A jsou 2 hlavní silentbloky přímo na jednotlivých kyvnách a stabilizátor je přichycen 2 silentbloky k V profilu spojujícím obě kyvny a 2 silentbloky jsou pro uchycení do kyvny. Jestli to má V B podobně, ...
Tak takové auto jsem zatím poznal jen jedno-Nissan Maxima QX mod. A32 a A33, 3.0 V6 manuál. V podstatě nezničitelný vůz, z toho důvodu se z ČR vyprodávají směr Lýbie a pod.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 11:57, tady je vyber zcela jasny
benzinova p11 je jednoznacne to nejlepsi co se da koupit ve zminene kategorii a cene.dal bych ji prednost i pred 626 accordem a avensisem.vectra je naopak to nejhorsi co se da koupit[komplikovany podvozek s kupou silentbloku,kratke intervaly rozvodu,rezavi,vadne centraly,pc atd.mel jsem vicenasobnou dlouhodobejsi skusenost se vsemi zminovanymi vozy i jinymi majiteli a opel je relativne hezky a levny ale tot vse.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 13:47, RE: tady je vyber zcela jasny
autofanda napsal:
benzinova p11 je jednoznacne to nejlepsi co se da koupit ve zminene kategorii a cene.dal bych ji prednost i pred 626 accordem a avensisem.vectra je naopak to nejhorsi co se da koupit[komplikovany podvozek s kupou silentbloku,kratke intervaly rozvodu,rezavi,vadne centraly,pc atd.mel jsem vicenasobnou dlouhodobejsi skusenost se vsemi zminovanymi vozy i jinymi majiteli a opel je relativne hezky a levny ale tot vse.
Jestli chce pisatel jenom nalívat benzín a jezdit doporučím jednoznačně nissan primera a maxima.spolehlivost je téměř mimozemská.ted kupuji maximu 3.0 V6 (sametový tichý a 3x po sobě v USA motor roku kateg.3.0L)a primera P11 2.0 zůstává po 5letech dále v rodině.Proč se zbavovat auta na kterém během 3let nebyla jediná závada??
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 13:56, RE: K Vectře
David V napsal:
No, když do servisu se převážně jezdí s požkozenými věcmi. Myslím, že jde o to odhalit typické závady, jako jsou třeba praské svody. To je bohužel také častý jev, ale dají se údajně svařit a pak dlouho služí. Nevím jak moc se liší zadní náprava V A a V B (V B jsem neviděl rozkreslenou), ale na V A jsou 2 hlavní silentbloky přímo na jednotlivých kyvnách a stabilizátor je přichycen 2 silentbloky k V profilu spojujícím obě kyvny a 2 silentbloky jsou pro uchycení do kyvny. Jestli to má V B podobně, ...
Máš pravdu že v servisu to je hodně zkreslené, ale vím že to je také hlavně o tom jak si automobilka zadá kvalitu použitých materiálů - potom to také tak dopadá. Jinak ta náprava je víceprvková - poddimenzovaná, nebo asi takhle - silentbloky v ní použité nevdrží např. 100 000km. Já osobně mám Hondu s 200 000 km z toho jsem já najel 100 000km a neměnil jsem ani jeden čep a silentblok - nic nemá vůli a tomu autu je 10 let a má také víceprvkovou nápravu, jak ve předu, tak vzadu. Kup si jí a uvydíš - dojde na má slova.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 14:06, RE: tady je vyber zcela jasny
bruno napsal:
Jestli chce pisatel jenom nalívat benzín a jezdit doporučím jednoznačně nissan primera a maxima.spolehlivost je téměř mimozemská.ted kupuji maximu 3.0 V6 (sametový tichý a 3x po sobě v USA motor roku kateg.3.0L)a primera P11 2.0 zůstává po 5letech dále v rodině.Proč se zbavovat auta na kterém během 3let nebyla jediná závada??
Bohužel ani Nissanu se nevyhýbá koroze, dále přední náprava Primery si taky žádá svoje a o praskání poloosy už jsem psal nesčetněkrát. Bacha na konzumaci oleje u motoru 1.8 16V. Všechno má svoje pro a proti. Jinak tímto neodrazuji od koupě Primery, která je bezesporu trvanlivým vozem, jen upozorňuji, že ta spolehlivost zas tak mimozemská není a pokud někdo Primeru opravdu prodává, pak je dobré se ptát, čím ji nahradil. Taková věc může napovědět u všech vozů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 14:13, RE: tady je vyber zcela jasny
David V napsal:
Bohužel ani Nissanu se nevyhýbá koroze, dále přední náprava Primery si taky žádá svoje a o praskání poloosy už jsem psal nesčetněkrát. Bacha na konzumaci oleje u motoru 1.8 16V. Všechno má svoje pro a proti. Jinak tímto neodrazuji od koupě Primery, která je bezesporu trvanlivým vozem, jen upozorňuji, že ta spolehlivost zas tak mimozemská není a pokud někdo Primeru opravdu prodává, pak je dobré se ptát, čím ji nahradil. Taková věc může napovědět u všech vozů.
netuším jak je to u Primery ale když jsem loni prodával desetiletou Maximu s 200tkm na krku tak koroze byla pouze a jedině na opravovaných místech
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 14:18, RE: tady je vyber zcela jasny
tomaskrtek napsal:
netuším jak je to u Primery ale když jsem loni prodával desetiletou Maximu s 200tkm na krku tak koroze byla pouze a jedině na opravovaných místech
V době, kdy bylo mojí A Vectře 10 let, tak bys tam taky nenašel žádné výrazné ohnisko koroze. Bohužel letos, když má 13 už to nemůžu říct o lemech. A to je prosím Vectra A, kde je na ocelovým plechu barva bez pozinku. Je to auto od auta a majitel od majitele.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 14:22, RE: tady je vyber zcela jasny
autofanda napsal:
benzinova p11 je jednoznacne to nejlepsi co se da koupit ve zminene kategorii a cene.dal bych ji prednost i pred 626 accordem a avensisem.vectra je naopak to nejhorsi co se da koupit[komplikovany podvozek s kupou silentbloku,kratke intervaly rozvodu,rezavi,vadne centraly,pc atd.mel jsem vicenasobnou dlouhodobejsi skusenost se vsemi zminovanymi vozy i jinymi majiteli a opel je relativne hezky a levny ale tot vse.
SVATÁ PRAVDA, JO JAPONEC JE JAPONEC
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 14:39, RE: K Vectře
zed napsal:
Máš pravdu že v servisu to je hodně zkreslené, ale vím že to je také hlavně o tom jak si automobilka zadá kvalitu použitých materiálů - potom to také tak dopadá. Jinak ta náprava je víceprvková - poddimenzovaná, nebo asi takhle - silentbloky v ní použité nevdrží např. 100 000km. Já osobně mám Hondu s 200 000 km z toho jsem já najel 100 000km a neměnil jsem ani jeden čep a silentblok - nic nemá vůli a tomu autu je 10 let a má také víceprvkovou nápravu, jak ve předu, tak vzadu. Kup si jí a uvydíš - dojde na má slova.
Tak jsem zkoušel na Sauto Accord od roku 2000 do 150 000 Kč v benzínu a vyjelo jich asi 7 (Vecter je 10x tolik), takže výběr tristní, pak jsem zkoušel ty stejné parametry pro Primeru a tam je tady situace o něco lepší (něco přes 20). Ovšem pokud kterýkoliv takto vybraný Accord nebo Primera bude vždycky lepší než ta nejlepší Vectra, tak už neříkám ani slovo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 14:51, RE: tady je vyber zcela jasny
David V napsal:
V době, kdy bylo mojí A Vectře 10 let, tak bys tam taky nenašel žádné výrazné ohnisko koroze. Bohužel letos, když má 13 už to nemůžu říct o lemech. A to je prosím Vectra A, kde je na ocelovým plechu barva bez pozinku. Je to auto od auta a majitel od majitele.
A vectra je jeden z posledních oplů který stojí za něco
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.11.2008 17:07,
Mám zkušenost s naftou 2.0 blišší označení nevim.Trošku línější v nižších otáčkách(já mám benzín takže s tim neumím jezdit).Měl ji kolega v práci měnil silentbloky na zadku.To je vše.Pak ji naboural neměl na opravu koupil ji jiný kolega a jezdí bez problémů.Jízdíní dojmy dobrý nikde nic nevrzalo pohodlný posez.Mně se líbila. Já mám astru r.v.97 a koroze je na dvou místech asi 2cm podle mě to neni až tak zlé...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 28.11.2008 09:23, Vectra C 2,2dti?
má někdo zkušenost s tímhle motorem?
Zajímá mě ročník 2003-2005,byly tam v průběhu výroby nějaké úpravy nebo změny?
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.