0
zpět
 

diskuze k tématu: Opel Meriva - koupit ojetinu s turbobenzínem?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Středa 16.05.2018 09:26, To jsme se toho zase dozvěděli
Pane Mašku, škoda že jste se nedal alespoň na 10 minutové studium nějakého Opel fóra. Meriva je výborně vymyšlené auto s dobrým podvozkem, ale motorová nabídka je ukázka toho jak Opelu ujel vlak. 1.4 turbo trpí kvůli kombinaci nepřímého vstřikování a natěžko zpřevodované bruselské převodovky detonačním spalováním, což vám klidně po 60000km odrovná tři písty ze čtyř odštípnutím materiálu mezi pístními kroužky. Motor 1.4T o výkonu 88kW jede jako konkurenční šestnáctistovky bez turba. Motor 1.4T o 103kW má problémovou 6°stupňovou převodovkku, která stěží zvládne více než 150tkm. Relativně bez problému je nejslabší motor, který ale 1,5t uděluje dynamiku tak do Kauflandu a zpátky. Dieselové Isuzu 1.7 pamatují také pravěk, nejsou nijak extra úsporné a hlučností taky podprůměr. Budu trošku za oponenta většiny diskutujících, kteří vidí převzetí Opelu koncernem PSA jako úpadek značky, ale já vidím to, že Opel bude mít konečně alespoň ty motory na úrovni doby. S ukončením výroby Ecotecu 1.8 a snad s vyjímkou vyjímečně spolehlivých fiaťáckých JTD pod značku CDTI se opravdu nebylo čím chlubit.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Pátek 18.05.2018 09:35, RE: To jsme se toho zase dozvěděli
citace:
reakce na: *autofans*, 16.05.2018 09:26 (Pane Mašku, škoda že jste se n ...)


Nebyla ta problémová 1,4T přímovstřiková? Nebo to je nějaká pozdější a opět problémová?

Jinak naprostý souhlas s tím, že OPEL dlouhodobě upadá a PSA za může jenom pomoct...
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Pondělí 21.05.2018 09:13, RE: RE: To jsme se toho zase dozvěděli
citace:
reakce na: KoobaS, 18.05.2018 09:35 (Nebyla ta problémová 1,4T přím ...)


Všechny benzinové motory v Merivě používají nepřímé vstřikování. Škoda, že se při vývoji zapalování neinspirovali kdyby sesterským Saabem. Tam velice dobře věděli, co je to detonační spalování a na motorech požívali zapalování Trionic, které dokázalo předcházet detonačnímu spalování v kombinaci s krátkodobým obohacením směsi. Přímovstřikové motory mají vyšší kompresní poměr, takže tam to nehrozí v takové míře.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.