0
zpět
 

diskuze k tématu: Opel Corsa C 1.7 DTI - první dojmy majitele

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.02.2009 09:21, RE: Příspěvky
Muroň napsal:
Jak s Tebou jinak docela souhlasím, tak zde v obém nesouhlasím.
Jak píše níže David - chci se něco proaktického o recenzovaném autě dozvědět. Z této recenze se dozvídam pouze, že když Corsu, pak s 1,7 DTi. A že se o oplech říká, že reznou a že se o auto máme starat a že jestli znovu Corsu C, pak opět s 1,7 DTi.
Ani vysokovýkonnostní longlife oleje nezabrání tomu, aby se netvořily usazeniny a u dieselů saze. Zákazníci na marketingový tah letí, výrobci a prodejci (včetně koncových) drahých olejů...
Tady Rucnik, tady Rucnik, volam Mydlo. Dokonale prirovnani i pro netechnicky zamerene ctenare/prispevatele. Gratuluji !!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.02.2009 10:15, RE: Oleje
David V napsal:
Ano to je pravda, v podstatě sis odpověděl sám na smysl oleje longlife. On to totiž nebývá extrém, ale praxe. Kdo jezdí po městě, tak je vhodnější měnit olej ještě dříve než v 15 000, stejně jako při neustálemé vysokém zatížení motoru. Naopak, kdo jezdí dálky a na pohodu, ten si může dovolit i malinko přetáhnout.
Takovým přímým důkazem závislosti kvality oleje a frekvence jeho výměny na životnost a kondici motoru jsou benzínové motory od Alfy Romeo.
Opravdu jsem ještě neslyšel, že by nkdo spíš...
Ten styl jizdy u longlife oleje/intervalu vyhodnocuje elektronika, ne ridic stylem jezdim dalky, muzu pretahnout, nejezdim dalky, nesmim pretahnout, coz mi prijde ponekud sofistikovanejsi. A jak uz jsem rekl, je to jiny olej, s ponekud jinymi vlastnostmi, takze nelze srovnavat co vydrzi olej 1:1 co se tyka ujete vzdalenosti i kdyz jsou stejne.kdyz jsou oleje ruzne.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.02.2009 10:46, RE: Oleje
mikes napsal:
Ten styl jizdy u longlife oleje/intervalu vyhodnocuje elektronika, ne ridic stylem jezdim dalky, muzu pretahnout, nejezdim dalky, nesmim pretahnout, coz mi prijde ponekud sofistikovanejsi. A jak uz jsem rekl, je to jiny olej, s ponekud jinymi vlastnostmi, takze nelze srovnavat co vydrzi olej 1:1 co se tyka ujete vzdalenosti i kdyz jsou stejne.kdyz jsou oleje ruzne.
A filtry dělají také longlife? Nebo dávají filtry s větší propustností (mesh) nebo ten olej má lepší schopnost rozpouštět úsady na menší částice? Oleje jsou různé a jsou různé i ty olejové filtry nebo se po 15-ti tisících začne filtr by-passovat vlivem velké tlakové ztráty a stává se z něj brusná pasta. Elektronika nevyhodnocuje přímo kvalitu oleje, ale způsob provozování vozidla a nepozná, jestli jsi tam zadal běžný olej nebo nějaký speciál. To by se té elektronice muselo dát vědět. No člověk není neomylný a možná dnešní hi-endové vozy si s sebou vozí laboratoř na stanovení rozpuštěného karbonu a velikosti zrnitosti částic, které už nezachytil filtr.
Podle mě nemusí elektronika nic zásadního vyhodnocovat. Jeden indikátor bude snímač tlaku před a za olejovým filtrem, který zahlásí počátek by-passování a druhý ukazatel bych dal počet motohodin, který je dle mého přesnější ukazatel než najeté km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.02.2009 12:53, RE: Oleje
David V napsal:
A filtry dělají také longlife? Nebo dávají filtry s větší propustností (mesh) nebo ten olej má lepší schopnost rozpouštět úsady na menší částice? Oleje jsou různé a jsou různé i ty olejové filtry nebo se po 15-ti tisících začne filtr by-passovat vlivem velké tlakové ztráty a stává se z něj brusná pasta. Elektronika nevyhodnocuje přímo kvalitu oleje, ale způsob provozování vozidla a nepozná, jestli jsi tam zadal běžný olej nebo nějaký speciál. To by se té elektronice muselo dát vědět. No člověk ...
"To by se te elektronice muselo dat vedet" - no samozrejme ze se ji da vedet, od toho se v servisu nastavuje zda jezdi auto fixni rezim nebo longlife (aspon u VW koncernu, jak to maji u jinych nevim). Cidlo ktere pozna co to je za olej samozrejme neexistuje a pokud nejaky trouba nalije obycejny olej do auta s prodlouzenymi intervaly tzadelava si na problem. To ale neni chyba auta ale uzivatele. Stejne tak, kdyz to prezenu, kdyz mas fixni interval a do motoru nalijes olej na fritovani tak to taky motoru nepomuze a fixni interval te nezachrani. Elektronika vyhodnocuje pocet startu, teplotu oleje (tim se mj. lisi od nelonglife motoru), otacky a nevim co jeste. Kdyby stacilo resit tlak pred a po filtru tak uz to davno tak delaji a asi v tom maji vice zkusenosti nez ty.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.02.2009 14:09, RE: Oleje
mikes napsal:
"To by se te elektronice muselo dat vedet" - no samozrejme ze se ji da vedet, od toho se v servisu nastavuje zda jezdi auto fixni rezim nebo longlife (aspon u VW koncernu, jak to maji u jinych nevim). Cidlo ktere pozna co to je za olej samozrejme neexistuje a pokud nejaky trouba nalije obycejny olej do auta s prodlouzenymi intervaly tzadelava si na problem. To ale neni chyba auta ale uzivatele. Stejne tak, kdyz to prezenu, kdyz mas fixni interval a do motoru nalijes olej na fritovani tak to taky...
Čili alfa omega je to, co se naleje a co se nastaví - stačí jedna chyba a motor jde do kytek, a to považuji za ne příliš vhodné. Protože v servise takový trouba může pracovat. Zaplatíš longlife, nastavený máš longlife, ale jezdíš na obyč, a to se vyplatí.
Druhá věc - hlásíš v servise jakým způsobem vozidlo provozuješ, aby Ti mohli dát ten nejvhodnější olej? Já si olej měním sám, takže nevím, zda se technici ptají, jestli se s autem jezdí ve městě nebo venku a pořád pod plynem nebo piánko.
Mimoto jsi v reakci nějak přešel ty longlife filtry...
Lidé věří tomu, čemu chtějí, já to nedělám jinak, mylsím, že se v tomto ohledu na stejnou notu nedostaneme. Jen se domívám, že než ujetý počet km, je lepší počítat motohodiny, které se liší pro najetých 30 000 pro město nebo dálnici klidně v poměru 3:1. Proto asi to doporučení stáhnout interval výměny pro provoz ve městě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 21.02.2009 13:17, RE: Oleje
David V napsal:
Čili alfa omega je to, co se naleje a co se nastaví - stačí jedna chyba a motor jde do kytek, a to považuji za ne příliš vhodné. Protože v servise takový trouba může pracovat. Zaplatíš longlife, nastavený máš longlife, ale jezdíš na obyč, a to se vyplatí.
Druhá věc - hlásíš v servise jakým způsobem vozidlo provozuješ, aby Ti mohli dát ten nejvhodnější olej? Já si olej měním sám, takže nevím, zda se technici ptají, jestli se s autem jezdí ve městě nebo venku a pořád pod plynem nebo piánko.
Mimoto...
Presne tak, alfa omega je to co se nalije, kdyz se nalije nespravny olej do JAKEHOKOLIV auta je to obvykle problem. To ovsem neresi diskusi pevny interval/promenny longlife, ale to zda je servis kompetentni nebo v nem pracuji cvicene opice. Muzes nakrasne mit pevny interval na 15tis. a taky tam mit nality spatny olej, kdyz to reknu naplno, takze argumentace je licha.
Druha vec, proc bych proboha v servisu hlasil jak jezdim kdyz to vyhodnocuje samotna ŘJ auta?! To jsem fakt nepobral...
3. filtry, netusim, zjisti si, mam tam filtr predepsany vyrobcem, coz predpokladam ma asi onen vyrobce odzkousene, nemyslis?
4. Na stejnou notu se nedostaneme, proste to vidime kazdy jinak, no problem. S temi "motohodinami" souhlasim, tak to prave funguje u variabilnich intervalu (samozrejme ne pouze primitivne dle poctu motohodin, ale podle pouziti motoru v case, otacky, teplota, startovani...), pak ale nechapu proc uprednostnujes pevne intervaly proti variabilnim, ktere prave fungovani motoru vyhodnocuji. Ciste motohodiny pouzit nelze, vem si dve auta, obe jezdi po praze, obe jsou v pouziti 4 hodiny denne, jedno jezdi hodinu, hodinu nejezdi - vychladne, pak zase hodinu jezdi, hodinu nejezdi atd. Druhe rano nastartuje, odjezdi s teplym motorem 4 hodiny a pak je dostavene. Obe auta fungovala 4 hodiny ale zatizeni bylo diametralne odlisne z hlediska narocnosti na motor.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 21.02.2009 14:06, RE: benzin
mikes napsal:
S 1.7 jsem nejel ale podle na bezne jezdeni je v pohode i 1.2, jede celkem slusne.
svého času jsem Corsu "C" vlastnil, a během 1 a 1/4 roku s ní najezdil 75.000 km bez sebemenšího problému, motor 1,3 CDTi a věřte mi že je ve všech směrech tento motor lepší než vychvalované 1,7 DTi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 22.02.2009 16:29, RE: Oleje
mikes napsal:
Presne tak, alfa omega je to co se nalije, kdyz se nalije nespravny olej do JAKEHOKOLIV auta je to obvykle problem. To ovsem neresi diskusi pevny interval/promenny longlife, ale to zda je servis kompetentni nebo v nem pracuji cvicene opice. Muzes nakrasne mit pevny interval na 15tis. a taky tam mit nality spatny olej, kdyz to reknu naplno, takze argumentace je licha.
Druha vec, proc bych proboha v servisu hlasil jak jezdim kdyz to vyhodnocuje samotna ŘJ auta?! To jsem fakt nepobral...
3. filtry...
S tímto příspěvkem rámcově souhlasím a pevný inteval používám, neboť najezdím 10-12 tisíc ročně a 2 roky olej v autě zásadně nenechávám.
A s těmi filtry, jestli nejsou, tak budou, ono se vyplatí dát 500 vočí navíc za longlife filtr. Divím se, že to ještě nezavedli a longlife zátku se silnějším magnetem )nejlépe elektromagnetem s napětím v závislosti na době provozu, též za nějaký luxusnější peníz.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.