0
zpět
 

diskuze k tématu: Nová auta a spolehlivost? Převodovky jsou problém

kategorie zařazení tématu:
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Úterý 10.11.2015 12:24, RE: 120000
Ma007 napsal:
Petr S napsal:
Pavlik napsal:
Petr S napsal:
Pavlik napsal:
brin napsal:
Měnit olej po 120000 km mi přijde jako pozdě. Osobně bych měnil po 60000 km. A Zdeny, napsal si sice elaborát, ale jsou to kecy. Koho zajímá, že je v převodovce jedno vadný ložisko a jinak je kvalitní? Když odejde ložisko, je v řiti celá převodovka. Zajímavé je, že jedny z nejspolehlivějších pohonných ústrojí má Toyota a i když se v článku uvádí, že jde hlavně o postarší ústrojí, tak tam patří i velmi moderní automaty v hybridech, které jsou přímo ukázkou spolehlivosti.
Mě přijde výměna po 120 000 v pohodě. U mě ten nájezd představuje necelé 4 roky. Bavím se samozřejmě o manuální převodovce, u automatu je to něco jiného.Souhlasím i s hodnocením příspěvku od Zdenyho. Je jedno, jestli odejde ložisko za pár stovek, když oprava (tedy demontáž převodovky, její rozborka, oprava, opětovné sestavení, vyzkoušení na stolici a následná montáž) vyjde na desítky tisíc. A ano Zdeny, je mi jedno, zda se zadře ložisko u Infi nebo se (třebas) rozlámou zuby u Fiatu - v takovém případě mají obě značky problém a pro mne jsou obě stejně nespolehlivé.
Není lepší prostě měnit olej podle servisního plánu doporučeného výrobcem? U mých aut mám předepsáno měnit olej po 60 tkm a max. 4 letech. Kdo jezdí na garančky, se o to starat nemusí, protože to autorizák řeší za něho.
To máš samozřejmě pravdu a já se servisním plánem výrobce ve většině ohledů řídím. Nicméně třeba u té převodovky (opakuji manuální skříň) je podle výrobce "doživotní" náplň = buď se řídit zkušeností a olej v nějakém intervalu vyměnit (120 tisíc km je dle mých zkušeností pro manuál v pořádku - olej je zde mnohem méně zatěžován než v automatu), nebo čekat až převodovka "dožije". Psal jsem o tom v prvním příspěvku, jak na mne technik v servisu koukal, že chci v rámci servisní prohlídky měnit olej v převodovce.
Nebylo z toho jisté, jestli to byl autorizovaný servis a jestli přijímací technik to nepopletl. Která značka má oficiálně neomezenou životnost oleje v převodovce?
Neobmedzenú životnosť nemá žiadna, ale doživotnú náplň majú takmer všetky pri manuálnych prevodovkách. + Absencia výpustného otvoru to potvrdzuje. Ako príklad ma napadá PSA. Tam sa na mňa tiež technik díval jak na vraha keď som po 100tkm chcel vymeniť prevodový olej. (P207 a P407)


Doživotní náplň nemají zdaleka všechna auta. Např. Toyota a Mazda předepisuje výměny oleje v převodovce, v servisách to je uvedené. Jinak pokud chybí výpustný šroub, tak by mohlo jít olej odsát ne?
reagovat
Ma007
počet příspěvků195
datum registrace26.11.2013
Úterý 10.11.2015 12:44, RE: 120000
Petr S napsal:
[]Doživotní náplň nemají zdaleka všechna auta. Např. Toyota a Mazda předepisuje výměny oleje v převodovce, v servisách to je uvedené. Jinak pokud chybí výpustný šroub, tak by mohlo jít olej odsát ne?


Odsať to samozrejme ide, len už tu vidno snahu automobiliek čo najviac sťažiť i tak banálnu vec ako je výmena oleja. A áno tí serioznejší výrobcovia (japonci) ešte stále výmenu predpisujú. Pri EU produkcii asi od čias OI sa väčšina tvári, že olej v MT sa nemení.
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků535
datum registrace16.11.2012
Úterý 10.11.2015 13:59, RE: Je to o úhlu pohledu.
KoobaS napsal:
M.See napsal:
PetrT napsal:
Zdeny60 napsal:
Kdo neche vidět realitu, jeho boj. Hodnocení a statistika je krásná věda, s tím se dá oblbovat do nekonečna. Tisku se to daří vesele, jak vidno.
Zdeny, ty to pořád bereš tak že majitel auta musí znát jak to funguje. To je blbost. Drtivá většina lidí jen jezdí, jak to funguje je nezajímá. Mnohem víc je zajímá jakou má auto barvu a že Nissan Micra umí popřát k narozeninám majitelce. Nic víc. A když sedne do auta a nezařadí je uplně jedno jestli rachotí zuby, odejde spojka nebo jen ložisko. To naprostou většinu řidičů vůbec nezajímá, je to normální a nikdo jim to nemůže vyčítat. Takže pokud Infinity koupí do jinak perfěktního auta ložisko v Kongu a to se vysype stejně jako sousedovic Panda tak v očích běžného uživatele bude stejný křáp. Tak to prostě je. Tvůj náhled na věc je sice logický, ale rozhodně si v menšině. Auto je spotřební věc, nic víc. Neni třeba znát jak funguje, prostě musí fungovat.
Já to beru jako Zdeny60, svojí převodovku si ve svým autě rozhodně osobně rozeberu, zjistím problém za pár stovek, opravím a mám na x desítek až stovek tisíc km bezporuchovou. A pak to opět beru jako Zdeny60, nadávám na výrobce jednoho pitomýho ložiska, který poslalo do kopru jinak výbornou převodovku. Zdůrazňuju JINAK výbornou. Je to smutné ale je to tak. Je ale potřeba oddělit diagnosticky smýšlející majitele, popř mechaniky a zbytek společnosti.Jak to vidí dnešní konzumní společnost je bohužel smutná realita, kvůli 1 nedořešený blbině odsoudí celou převodovku, spíše však celý auto, nebo ještě lépe celou značku! Ano, všichni ostatní, máte pravdu, je to tak, je to úděl výrobce kterej zapomněl odladit vše na 100%, společnost ho odsoudí. Mě osobně to ale přijde naprosto absurdní a tristní...
A koho jiného než značku/výrobce auta bych měl soudit?Jezdím zafirou B 1,9CDTi. Hučí mi ložiska na 5. a 6. stupni, najeto 160tkm. Celkově je převodovka už v nic moc stavu.Ano, částečně viním kolegu, který auto vybydlel a pak mi ho předal... Ale jinak padá vina na výrobce, tedy OPEL. Protože to inženýři v Oplu převodovku navrhli. Navrhli i ty odcházející ložiska. Potom tu výrobu zadali výrobci, kterého si sami vybrali a nepohlídali si patřičně kvalitu. Takže jestli to ložisko vyrábí někde Hanz na soustruhu v bavorsku je mi fakt jedno. A právě proto, že třeba ložisko je na ceně auta zanedbatelná položka, je to šetření na zbytečně rizikovém místě...


Dobrý den, napíšete prosím o své Zafiře recenzi? http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Úterý 10.11.2015 14:37, RE: 120000
Petr S napsal:
Pavlik napsal:
Petr S napsal:
Pavlik napsal:
brin napsal:
Měnit olej po 120000 km mi přijde jako pozdě. Osobně bych měnil po 60000 km. A Zdeny, napsal si sice elaborát, ale jsou to kecy. Koho zajímá, že je v převodovce jedno vadný ložisko a jinak je kvalitní? Když odejde ložisko, je v řiti celá převodovka. Zajímavé je, že jedny z nejspolehlivějších pohonných ústrojí má Toyota a i když se v článku uvádí, že jde hlavně o postarší ústrojí, tak tam patří i velmi moderní automaty v hybridech, které jsou přímo ukázkou spolehlivosti.
Mě přijde výměna po 120 000 v pohodě. U mě ten nájezd představuje necelé 4 roky. Bavím se samozřejmě o manuální převodovce, u automatu je to něco jiného.Souhlasím i s hodnocením příspěvku od Zdenyho. Je jedno, jestli odejde ložisko za pár stovek, když oprava (tedy demontáž převodovky, její rozborka, oprava, opětovné sestavení, vyzkoušení na stolici a následná montáž) vyjde na desítky tisíc. A ano Zdeny, je mi jedno, zda se zadře ložisko u Infi nebo se (třebas) rozlámou zuby u Fiatu - v takovém případě mají obě značky problém a pro mne jsou obě stejně nespolehlivé.
Není lepší prostě měnit olej podle servisního plánu doporučeného výrobcem? U mých aut mám předepsáno měnit olej po 60 tkm a max. 4 letech. Kdo jezdí na garančky, se o to starat nemusí, protože to autorizák řeší za něho.
To máš samozřejmě pravdu a já se servisním plánem výrobce ve většině ohledů řídím. Nicméně třeba u té převodovky (opakuji manuální skříň) je podle výrobce "doživotní" náplň = buď se řídit zkušeností a olej v nějakém intervalu vyměnit (120 tisíc km je dle mých zkušeností pro manuál v pořádku - olej je zde mnohem méně zatěžován než v automatu), nebo čekat až převodovka "dožije". Psal jsem o tom v prvním příspěvku, jak na mne technik v servisu koukal, že chci v rámci servisní prohlídky měnit olej v převodovce.
Nebylo z toho jisté, jestli to byl autorizovaný servis a jestli přijímací technik to nepopletl. Která značka má oficiálně neomezenou životnost oleje v převodovce?


Doživotní náplň manuálních převodovek má například Renault, koncern PSA (od obou mám auta a výpustné šrouby na převodovkách mají - DCi a VTi), Nissan (měl by mít také vypouštěcí šroub - pohon mého x-trailu je DCi) i celý koncern VW. A myslím si, že to tak dnes má většina automobilek.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Úterý 10.11.2015 19:48, převodovky
Tak konkrétně u koncernu vw již příliš převodovek s výpustním šroubem není.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Úterý 10.11.2015 19:51, RE: převodovky
Fanda napsal:
Tak konkrétně u koncernu vw již příliš převodovek s výpustním šroubem není.


Pardon,výpustným
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.