0
zpět
 

diskuze k tématu: Motory, motory, motory a zase jen motory: o ně jde v první řadě (1. díl)

kategorie zařazení tématu:
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 09.04.2015 08:04, Krajní poloha?
Spojení horní/dolní úvrať se nepoužívá někdy, ale vždy. Krajní polohu jsem naopak viděl napsanou jen v tomto článku. Neznat princip činnosti, tak tento popis by mi rozhodně jasno neudělal.
reagovat
Bronn
počet příspěvků128
datum registrace23.11.2014
Čtvrtek 09.04.2015 09:34, to jako vážně?
nejsem zrovna odborník, takže se možná pletu, ale tohle mi fakt nesedí: "mění tepelnou energii vznikající při spalování paliva na energii mechanickou"
já myslel, že motor pohání tlak, který vzniká spalováním paliva a tlačí na píst. A né přeměna tepelné energie... vzniklé teplo je podle mě jen jako nežádoucí vedlejší produkt.
U nás doma máme na krbu ventilátor, který je poháněný pouze z tepla, které vydává ten krb. A právě tady se jedná o přeměnu tepelné energie na energii mechanickou. Vážně je tomu tak i u spalovacích motorů?
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 09.04.2015 09:48, RE: to jako vážně?
Bronn napsal:
nejsem zrovna odborník, takže se možná pletu, ale tohle mi fakt nesedí: "mění tepelnou energii vznikající při spalování paliva na energii mechanickou"já myslel, že motor pohání tlak, který vzniká spalováním paliva a tlačí na píst. A né přeměna tepelné energie... vzniklé teplo je podle mě jen jako nežádoucí vedlejší produkt.U nás doma máme na krbu ventilátor, který je poháněný pouze z tepla, které vydává ten krb. A právě tady se jedná o přeměnu tepelné energie na energii mechanickou. Vážně je tomu tak i u spalovacích motorů?


Ano, to je správně. Správnější definice, je přeměna chemické energie paliva v energii tepelnou a tepelné v mechanickou. To, že směs ve válci zahoří, uvolní teplo, které právě způsobí vysoký tlak ve válci. Děje se to podle stavové rovnice, která v termomechanice popisuje chování plynů.