0
zpět
 

diskuze k tématu: Tohle Mitsubishi Carisma zvládlo milion kilometrů

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla
kralici79
počet příspěvků43
datum registrace16.01.2013
Pondělí 17.06.2013 14:06, Troch ořezané.
Rád bych se dozvěděl aspoň motorizaci té Carismy. Celkově mi to přijde dost odfláknuté.
reagovat
A4
počet příspěvků134
datum registrace09.05.2007
Pondělí 17.06.2013 14:26, RE: Troch ořezané.
kralici79 napsal:
Rád bych se dozvěděl aspoň motorizaci té Carismy. Celkově mi to přijde dost odfláknuté.


No, podle fotky otáčkoměru to vypadá na nafťáka...
reagovat
kamil321
počet příspěvků70
datum registrace19.01.2012
Pondělí 17.06.2013 15:06, RE: Troch ořezané.
A4 napsal:
kralici79 napsal:
Rád bych se dozvěděl aspoň motorizaci té Carismy. Celkově mi to přijde dost odfláknuté.
No, podle fotky otáčkoměru to vypadá na nafťáka...


HM..bude to čistě spekulace, protože ta fotka se nedá zvětšit, ale troufnu si tipnout alespoň podle přibližných rozmázlých nápisů. Motor 1,9TD. Je to archaický starý motor, jako snad jedinný z motorizací do Carismy ten milion kilometrů najet. Byl dodáván i do Volva S40 a Carisma je prakticky jeho bráška. Má 66kw. Já měl v Renaultu stejný motor ale bez turba ve variantě 40kw a najel jsem s ním cca 400tkm. I tak byl hodně živý a spotřeba kolem 4l nafty (3,6-4,4 v zimě). U těchto variant s turbem, pokud se jedná o F9Q, se prý občas zamotávaly řemeny nebo přeskakovaly rozvody. Jinak naprosto spolehlivý motor, jen rozvody jsem později dělal již po 70 tisících místo doporučovaných 90 tisíc km. 2x mi při 85 tisících praskly. Po druhých rozvodech se nandala hlava na můj F8Q právě z tohoto motoru s turbem a to auto s tím jelo i 200km/h, nemělo to omezovač, akorát já měl tachometr do 180 takže se rafička trochu na konci třepala:o) Je to vynikající motor, montovaný tehdy snad i do Kangoo, který bohužel nahradili problémovými 1,9-1,5dci. Přesto tomu Polákovi nevěřím, že chytnul na autě jen na ložiska, protože já ty statisíce najel taky díky dvojité generálce motoru. Možná by to ten motor najel i bez toho, těžko říct. Za celou dobu se měnil pouze jeden vstřik a prosakovalo gufero, toť vše. Parádně pružný motor.

reagovat
kamil321
počet příspěvků70
datum registrace19.01.2012
Pondělí 17.06.2013 15:31, doplněk
Byly to skvělé motory s náhradními díly za babku, přesto musel na milon km měnit minimálně alternátor (repase vlastními silami při 300 tisících), startér, chladič, nějaká hadice chlazení atd. Jedinná věc, pokud to měla Carisma stejné jako Renault, Volvo, co to auto mohlo skutečně zastavit, bylo obyčejné banální lanko od spojky. Mně 2x prasklo, protože se rádo třepilo o karoserii.
reagovat
gablenz
počet příspěvků137
datum registrace12.01.2009
Pondělí 17.06.2013 18:02, Antek jede
Antkům jede všechno. Antek by zprovoznil i mrtvé oko uloveného slona. V roce 1990 jsem jel s Antkama do Bulharska. Oni to celé až k moři dali v Maluchu. I s obrovskou bagáží, která by se nevešla ani do Patrolu. Vpředu seděl chlap dva metry aj s babou. A vzadu dvě stě kilo suvenýrů pro polské šmelinářské burzy - kožené bundy z turecka, keramika z Nesebru, kousavé vlněné deky.... Jo to sou Antci. Naše Škoda 105 S se během cesty asi desetkrát zastavila... Maluch plný Antků a bund ne.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Úterý 18.06.2013 08:10, RE: Antek jede
gablenz napsal:
Antkům jede všechno. Antek by zprovoznil i mrtvé oko uloveného slona. V roce 1990 jsem jel s Antkama do Bulharska. Oni to celé až k moři dali v Maluchu. I s obrovskou bagáží, která by se nevešla ani do Patrolu. Vpředu seděl chlap dva metry aj s babou. A vzadu dvě stě kilo suvenýrů pro polské šmelinářské burzy - kožené bundy z turecka, keramika z Nesebru, kousavé vlněné deky.... Jo to sou Antci. Naše Škoda 105 S se během cesty asi desetkrát zastavila... Maluch plný Antků a bund ne.


To je fakt. Vždy mně fascinuje jak a kolik toho nacestují. Typický příklad: plně naložené naftové kombi od Škody, VW, Audi nebo MB (ojediněle Opel, Peugeot, BMW) s 3ma anténama (asi podle hesla, čím víc proužků, tím víc adidas), které ani nepruží a přes bagáž je vidět jen 5 hlaviček, jak si to šněruje po D1, nebo hradecké. Samotné Polsko je rozlehlé, takže se pak nelze divit ani vysokým nájezdům u soukromníků.
reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Úterý 18.06.2013 09:14, RE: Antek jede
Paul napsal:
gablenz napsal:
Antkům jede všechno. Antek by zprovoznil i mrtvé oko uloveného slona. V roce 1990 jsem jel s Antkama do Bulharska. Oni to celé až k moři dali v Maluchu. I s obrovskou bagáží, která by se nevešla ani do Patrolu. Vpředu seděl chlap dva metry aj s babou. A vzadu dvě stě kilo suvenýrů pro polské šmelinářské burzy - kožené bundy z turecka, keramika z Nesebru, kousavé vlněné deky.... Jo to sou Antci. Naše Škoda 105 S se během cesty asi desetkrát zastavila... Maluch plný Antků a bund ne.
To je fakt. Vždy mně fascinuje jak a kolik toho nacestují. Typický příklad: plně naložené naftové kombi od Škody, VW, Audi nebo MB (ojediněle Opel, Peugeot, BMW) s 3ma anténama (asi podle hesla, čím víc proužků, tím víc adidas), které ani nepruží a přes bagáž je vidět jen 5 hlaviček, jak si to šněruje po D1, nebo hradecké. Samotné Polsko je rozlehlé, takže se pak nelze divit ani vysokým nájezdům u soukromníků.


Jo, s tím celkem souhlasím, jenom doplním, že často jsou taky vidět s přívěsem a na něm nějaká bouračka. Tahají vraky do Polska.
Mimochodem, proč mají tolik těch antén? Taky jsem si toho všiml. To používají nějaké vysílačky?
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Úterý 18.06.2013 10:50, RE: Antek jede
rojack napsal:
Paul napsal:
gablenz napsal:
Antkům jede všechno. Antek by zprovoznil i mrtvé oko uloveného slona. V roce 1990 jsem jel s Antkama do Bulharska. Oni to celé až k moři dali v Maluchu. I s obrovskou bagáží, která by se nevešla ani do Patrolu. Vpředu seděl chlap dva metry aj s babou. A vzadu dvě stě kilo suvenýrů pro polské šmelinářské burzy - kožené bundy z turecka, keramika z Nesebru, kousavé vlněné deky.... Jo to sou Antci. Naše Škoda 105 S se během cesty asi desetkrát zastavila... Maluch plný Antků a bund ne.
To je fakt. Vždy mně fascinuje jak a kolik toho nacestují. Typický příklad: plně naložené naftové kombi od Škody, VW, Audi nebo MB (ojediněle Opel, Peugeot, BMW) s 3ma anténama (asi podle hesla, čím víc proužků, tím víc adidas), které ani nepruží a přes bagáž je vidět jen 5 hlaviček, jak si to šněruje po D1, nebo hradecké. Samotné Polsko je rozlehlé, takže se pak nelze divit ani vysokým nájezdům u soukromníků.
Jo, s tím celkem souhlasím, jenom doplním, že často jsou taky vidět s přívěsem a na něm nějaká bouračka. Tahají vraky do Polska.Mimochodem, proč mají tolik těch antén? Taky jsem si toho všiml. To používají nějaké vysílačky?


Přesně tak, komunikují mezi sebou, s kamioňáky... Říkají si kde jsou hlídky, zácpy, nehody. Jsou takoví soudržní
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1323
datum registrace09.10.2008
Úterý 18.06.2013 13:46, RE: Antek jede
rojack napsal:
Paul napsal:
gablenz napsal:
Antkům jede všechno. Antek by zprovoznil i mrtvé oko uloveného slona. V roce 1990 jsem jel s Antkama do Bulharska. Oni to celé až k moři dali v Maluchu. I s obrovskou bagáží, která by se nevešla ani do Patrolu. Vpředu seděl chlap dva metry aj s babou. A vzadu dvě stě kilo suvenýrů pro polské šmelinářské burzy - kožené bundy z turecka, keramika z Nesebru, kousavé vlněné deky.... Jo to sou Antci. Naše Škoda 105 S se během cesty asi desetkrát zastavila... Maluch plný Antků a bund ne.
To je fakt. Vždy mně fascinuje jak a kolik toho nacestují. Typický příklad: plně naložené naftové kombi od Škody, VW, Audi nebo MB (ojediněle Opel, Peugeot, BMW) s 3ma anténama (asi podle hesla, čím víc proužků, tím víc adidas), které ani nepruží a přes bagáž je vidět jen 5 hlaviček, jak si to šněruje po D1, nebo hradecké. Samotné Polsko je rozlehlé, takže se pak nelze divit ani vysokým nájezdům u soukromníků.
Jo, s tím celkem souhlasím, jenom doplním, že často jsou taky vidět s přívěsem a na něm nějaká bouračka. Tahají vraky do Polska.Mimochodem, proč mají tolik těch antén? Taky jsem si toho všiml. To používají nějaké vysílačky?


Nejenom že mají vysílačky, ale v polsku je (asi kvůli zmiňované rozloze) docela problém s pokrytím GSM signálem. Proto mají sady pro mobilní telefony s u nás nevídanými velkými anténami se zesilovačem.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.