Pavlik napsal:
finding napsal:
hele zajdi za advokátem, ve smlouvě může bejt napsaný co chce, ale pokud je cena nepřiměřená stavu můžeš odstoupit. stejně tak pokud má věc takový vady, že kdyby o nich kupující věděl, tak by smlouvu neuzavřel...rozpoznáš vady zjevný na to se odpovědnost za vady neukecá, ale pokud tam jsou vady i skrytý je tu šance na slevu nebo odstoupení....možnosti jsou velmi široký
Docela mě překvapuje, kolik lidí je schopno a ochotno poskytovat afektované rady i když o právu nemají ani zdání. Doporučuji napřed nastudovat občanský zákoník a potom teprve radit.Skrytá vada je definována jako vada, kterou nelze zjistit při vynaložení přiměřeného úsilí. Zvednout ojeté auto na zvedák, nebo si jen kleknout a podívat se pod něj minimálním úsilím je. Paní neudělala ani to a podepsala, že je se stavem seznámena, čili skrytou vadu na kompletně zkorodované auto neuplatní ani náhodou.Ve smlouvě tohoto typu opravdu může být napsáno (téměř) co chce a pokud ji svéprávný dospělý člověk mimo tísňovou situaci (která je opět definována zákonem) podepíše, stává se tato smlouva platnou. Pokud je smlouva výrazně nevýhodná pro jednu smluvní stranu (při rovném postavení stran, v tomto případě dvě soukromé osoby), je to její problém a platnost smlouvy to nijak neovlivňuje.
Je to přesně tak, i když je smlouva pro paní nevýhodná, tak to nic nemění na její platnosti. I kdyby cena neodpovídala stavu, tak se nic bohužel nemění. Auto zakoupila dobrovolně a jestli má hodnotu vraku a kupec zaplatí třeba milion, tak to nikoho zajímat nebude. Je to otázky nabídky a poptávky. Pokud dá někdo výrazně přeplatí za vrak, bylo to jeho svobodné rozhodnutí a práva kupujícího tím nebyli nijak dotčeny a nelze rozporovat, ani právně, že jsem za věc dal více, než je její skutečná hodnota či stav. STK ať už byla před 6 nebo devíti měsíci je taky asi jedno, STK řekne, že auto bylo parkováno někde ve vysoké trávě a tím se rapidně zhoršil stav od doby, kdy bylo auto na poslední technické. Obávám se, jak již zmínili ostatní, že jakýkoliv právník je jen vyhození dalších penez. Zkusit spíše jiného mechanika či levného klempíře kolik by stála nějaká provizorní oprava, která by tak 2 - 4 roky vydržela a pak auto už takzvaně dojezdit a poté nechat zlikvidovat. Nehledě na to, že pokud se auto prodávalo tuším za 20% své původní hodnoty nového vozu, tak se to považuje za soubor náhradních dílů a není tudíž možné reklamovat téměř nic.