0
zpět
 

diskuze k tématu: Mazda3 - spolehlivý kompakt

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.03.2011 08:40, RE: Fotogalerie
klobrch napsal:
Ještě musím autora článku pochválit za velmi obsáhlou fotodokumentaci. Na fotkách podvozku je vidět další neduh M 3 a to jsou reznoucí díly přední a zadní nápravy. Já osobně jsem si nechal udělat po 4 letech nástřik spodku a zatím je vše v pořádku. Mám M 3 r.v. 2004, v servisu jsem si nechal zdarma udělat novou antikorozní úpravu lemu zadních blatníků a spodku všech dveří. Karosérie mi zatím nikde nerezaví. Výfuk mám rovněž původní a měl by ještě nějaký rok vydržet. Baterii jsem měnil předloni. ...
Díky za pochvalu, fotografií jsem díky slunečnému počasí udělal obrovské množství .-)

S baterií je to také zajímavé, do trojek byly dávány baterie, které vydrží 6-7 let, kdežto například předchůdce Mazda 323 (BJ) ať ve verzi sedan nebo hatchback se chlubila baterií Panasonic, která s přehledem drží i u 9-11 letých exemplářů, což je fantastický výkon. Automobilky stále více šetří ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.03.2011 08:43, RE: rozvor
klobrch napsal:
Všechny modely Mazdy 3 mají rozvor 2640 mm. Motory MZR mají rozvody poháněné řetězem, kdy výměna je doporučena po 260 tisících km. Výhodou M 3 je líbívý vnější design a hlavně spolehlivost. Co se týče komfortu a interiéru je na tom hůř v nižší střední třídě snad jenom VW Golf. Přesto jsem s tímto autem spokojený, liju jen benzín (občas ve směsi s E 85) a měním vždy po roce motorový olej (pouze plnou syntetiku). Spotřeba je dost vysoká. Auto se nesmí vlastní vinou nabourat, karosářské díly jsou hodně drahé.
Plná syntetika je pro Mazdy základ, stejně tak kvalita oleje. Naštěstí atmosférické motory jsou spolehlivé a například 2.0 MZR je doslova fantastický.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 18.04.2011 18:43, RE: Fotogalerie
Petr - TipCars.com napsal:
Díky za pochvalu, fotografií jsem díky slunečnému počasí udělal obrovské množství .-)

S baterií je to také zajímavé, do trojek byly dávány baterie, které vydrží 6-7 let, kdežto například předchůdce Mazda 323 (BJ) ať ve verzi sedan nebo hatchback se chlubila baterií Panasonic, která s přehledem drží i u 9-11 letých exemplářů, což je fantastický výkon. Automobilky stále více šetří ...
Zdravím, ještě mám jednu poznámku k článku, který mi nakonec pomohl s výběrem automobilu díky. Nakonec jsem poslechl slušné hodnocení a koupil Mazdu 3 2.0 Sport. V článku jsem se dočetl a možná opět špatně pochopil , že motor točí na 5tý převodový stupeň 3000ot/min ve 130km/h "(130 km/h = 3.000 ot./min)." Já při těchto otáčkách uháním o rovných 30km/h méně. Ale to není důležité.
Prosím ještě o zodpovězení dotazu vzniklého z užívání M3. Můj automobl má xenonové světlomety, které nemají ostřik a ve velkém TP se o tom nic nepíše. Možná ani nepoznám xenony, ale je možné aby bylo auto způsobilé k provozu na českých silnicích i bez ostřiku?
Vycházím z vyhlášky, kterou jsem četl někde na internetu.
Díky za info.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 26.08.2011 15:59, Mazda3 - Rezavá past
Je mi líto, ale doporučit pět a více let starou Trojku bych nemohl. Je to skvělé, krásné, příjemné auto, jenže po pátem roce (často ale už dřív) se rychle mění v rezavou past na kupujícího!

Chce se mi brečet, když vidím jak Mazda navrhla vynikající auto a zničila prakticky nulovou korozní ochranou. Není výjimkou, že šestiletý vůz je co do koroze na úrovni dvanáct let staré Felicie. Nejhorší je, že proti korozi prakticky není obrany. Je smutné vidět zoufalství majitelů, kteří se chtějí o svou Trojku starat co nejlépe, jenže co dělat, když na své opečovávané Mazdičce začnete nacházet boule pod lakem? Něčemu pomůže ošetření podvozku a dutin, lemy blatníků to ale nezachrání a začíná se kvést...

Řeknete si, kdyby největší problém mého auta byla koroze, tak jsem šťastný člověk, jenže Mazda není kdejaké auto, řada náhradních dílů z druhovýroby u nás prostě neexistuje, je u nás navíc relativně vzácná, takže ani vrakoviště nepomohu. Zkrátka, co na jiném autě stojí pár kaček, stojí i z druhovýroby třeba dvakrát ,ale klidně i vícekrát co třeba na VW. Nemluvím už vůbec o originálu a cenách značkového servisu. Navíc, co s plechy? Měnit celou karoserii (když pominu, že z druhovýroby není k sehnání)? Auto pak bude ale působit jako po totálce. Zbývá asi jen neustále jezdit k autolakýrníkovi a lakovat, brousit, kitovat... Tisíce ročně. Výhoda spolehlivého vozu, do kterého stačí lít olej a benzin je ovšem rázem ta tam.

Současné ceny jsou podle mne bohužel značně nadhodnocené, je to dáno jednak tím, že M3 u nás tolik nejezdí, ale dle mého názoru především tím, že jde relativně nový model a nikdo ho ještě neviděl stárnout. Obávám se, že člověka, který teď s nadějí koupí šest let starou Trojku, bude čekat dost nemilé překvapení :(.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 11.02.2012 19:57, RE: Mazda3 - Rezavá past
mipu napsal:
Je mi líto, ale doporučit pět a více let starou Trojku bych nemohl. Je to skvělé, krásné, příjemné auto, jenže po pátem roce (často ale už dřív) se rychle mění v rezavou past na kupujícího!

Chce se mi brečet, když vidím jak Mazda navrhla vynikající auto a zničila prakticky nulovou korozní ochranou. Není výjimkou, že šestiletý vůz je co do koroze na úrovni dvanáct let staré Felicie. Nejhorší je, že proti korozi prakticky není obrany. Je smutné vidět zoufalství majitelů, kteří se chtějí o svou...
Nesouhlasím. Mám M3 z roku 2004 a zatím na karosérii nic nerezne a na podvozku je rez přijatelná na stáří vozu. Auto parkuji trvale venku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 21.07.2012 10:44, MOJE HESLO-ZA VŠÍM HLEDEJ OLEJ
OndřejH napsal:
Ahoj všem, tento článek je pro mne přínosný a děkuji za jeho uveřejnění, protože se v nejbližší době chystám M3 koupit. Zaujala mne pasáž o rozvodovém řemenu, který se mění po 60tis. km. Na jiném serveru zabývající se automobily jsem totiž četl, že konkrétně M3 1.6 má rozvody poháněné řetězem nikoli řemenem stejně jako moje Almera a drtivá většina japonských automobilů. Je to i jeden z důvodů proč chci tento automobil koupit.
Jestli se pletu tak díky za opravu.
Jelikož vlastním Mazdu 3- 1.6/77 Kw benzín r.v. 2004-dle servisní knihy se rozvody dělají až ve 220.000 Km !!! po 60.000Km se mění jen pomocné řemeny k alternátoru a klimatizaci!ale ty jsem taky neměnil a mám již cca 100.000 km.Ložiska kol neodchází-pokud se jezdí normálně.
Hučení náprav způsobujou nekvalitní levné pneumatiky-většinou čínské výroby!
Po koupi je nutno ihned nastříkat podvozek-myslím tím hlavně ramena a dutiny karoserie.
pak se vyhnete problémům z korozí! Po 6 letech je zespodu jako nová.
Zadní kufr lehce chytá u světel korozi -ale to neřeším-nástřik kufru cca 3000,-Kč
korozi výfuku nezabránite-ale nestojí moc-v náhražce do 3000,-Kč max.
Velmi obtížně se mění pylový filtr-musíte odpojit dráty-a pak většinou přestanou fungovat el okna.
Jediná porucha zatím byl kontakt na startéru-stačilo očistit a zamáčknout.
mazda 3 má skvělé jízdní vlastnosti a fantastické zrychlení!!!Podělá i auta s dvoulitrovým motorem.Maximální rychlost 180 -celkem snadno vytáhne a pak do 200 Km se trápí a jde to jen s větrem v zádech-ale tyto rychlosti se u nás nedají používat a do 150 km je fantastická a sedí pevně v zatáčkách.neznám lepší auto v kterém se dá tak dobře povozit v zatáčkách a s tak přesným a jemným řízením.
Motor nepotřebuje žádnou udržbu jen kvalitní olej!!který doporučuje výrobce!
kdo si chce koupit tuto ojetinu -můžu jen doporučit!nedá se to srovnávat s žádným Fordem,Fábii,Fiatem
.Mazda je skutečný požitek s jízdy s nádherným dunivým zvukem výfuku .
Moje heslo zní-za každým problémem motoru hledej olej !!!!!!!!!!!
Všem doporučuji co jezdí ve městě měnit olej co 10.000 Km !!!!!!!!!mimo město stačí co 15.000Km
Vyhnete se opravdu zbytečným závadám-vydřené ojniční šálky-vadné turba-vadné ložiska vaček-ucpané kanálky mazání karbonem.
U všech aut doporučuji co 100.000 Km vyčistit sítko olejového čerpadla-které je umístěno ve vaně motoru!!)Zabráníte tím zadření motoru-jelikož když je sítko přicpané-špatně se pak maže motor!!Hlavně se to týká Francouzských a italských aut!! U německých -stačí co 150.000 Km (!vyjma Fordů Focusů -nafta-tam doporučuji dělat proplach motouy-proplachovacím olejem co 80.000,-Km!
Prodloužíte tím životnost motoru! až na 400.000,-Km !!
SVĚŘUJTE VÝMĚNU OLEJE JEN TĚM SERVISŮM KTERÝM OPRAVDU VĚŘÍTE!!
Setkávám se s tím že ve velkých servisech vám spíš olej vypustí do poloviny a otřou filtr oleje do čista-hlavně v 1. dvou garančkách!!-a motor už trpí!(mechanik pak ušetřený olej ukrade a prodává!!nechci tím nikomu z mechaniků ublížit-ale zatím se to tak děje!
Po výměně oleje musí být olej na měrce absolutně čistý!!!
Pokud má auto vypouštěcí šroub-je lépe olej nechat pořádně vykapat!!
DNES SE OLEJ ODSÁVÁ-ODSÁVAČKOU-avždy zbyde dole ve vaně až 1/2 litrů starého oleje a nečistoty a to je špatně!!
Budte vždy u výměny oleje přítomni !!!! a zkontrolujte si kvalitu a značku oleje!!
Nejlépe si měnit a koupit olej sám!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ušetříte spoustu peněz.V některých servisech Vám nabídnou olej až za 1500,-Kč za 1 litr(který stojí max 600 Kč!!)
Petr N


reagovat
daviduss
počet příspěvků5
datum registrace24.10.2013
Pátek 01.11.2013 18:51, 2 otazky
Prosim vas ak niekto viete odpovede na 3 otazky (please)

1. ta 1.6 benzin je motor od mazdy a davaju ho aj do focusu?
2. ten 2 liter diesel 143 koni ma, alebo nema filter [evnych castic? ak nema tak je spolahlivy ci?
3. nazor na civic 8g 1.8 vs mazda 3 2.0 (sedan - hatch sa mi nepaci vobec)
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.