0
zpět
 

diskuze k tématu: LPG, ano či ne?

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.11.2007 03:20, Dodatky
Dovolil bych si dpolnit článek několika detaily. Jako mechanik - amatér na plynu nejvíc oceňuji, že při jeho spalování se prakticky nevyvíjí karbon, takže se neznečišťuje olej a motor zůstává uvnitř krásně čistý. Z tohoto důvodu mají také vozy s turbem větší životnost pánví turba. Dále LPG má vysoké oktanové číslo, asi 105-110, takže pokud si u motoru zvýšíte kompresi (12 - 13:1 úplně v pohodě), dostanete nižší spotřebu, vyšší výkon a moment. Životnost motoru se tím nesníží, neboť výkonově bude na stejné hodnotě jako před úpravou s původním benzínem. Potom musíte samozřejmě používat i vysokooktanový benzín (98-100), ale i jeho spotřeba se sníží. Motory, které se rády přehřívaly, se na LPG přestanou přehřívat (opakovaná zkušenost). Při běhu studeného motoru je u LPG řádově nižší opotřebení oproti benzínu a spotřeba LPG je u studeného motoru stejná jako u teplého (není třeba sytit). Výfukové plyny jsou méně agresivní, výfuk tak nerezne zevnitř a teoreticky se prodlužuje životnost katalyzátoru (pozor, pokud je plynový systém nastaven na chudou směs, tato se spaluje za vyských teplot a příliš horké plyny kat naopak ničí). Motor na plyn jde krásně plynule, žádné přechodové cukání, zcela bez klepání, zabírá od mnohem nižších otáček. Zápory: lze montovat poze k motorům chlazeným kapalinou, u vzduchem chlazených motorů je nutno zajistit ohřev expandéru zvlášť (problém). Některé motory počítají s tím, že nasáté palivo se dotkne pístu, odpaří se a tím ho chladí (Tatra, Alfa Romeo, Ferrari). LPG samozřejmě nechladí nic, neboť je plynné už před vstupem do válce a je nutné jej seřídit na větší bohatost směsi, jinak se po určité době propálí píst. Dále na LPG je obtážné přestavět dvoutaktní motory, musí se instalovat oilmaster a je s tím dost problémů, trabanti a warťasy na LPG často skončily zadřené. Dovoluji si také upozornit, že spalovací teplota LPG je vyšší než benzínové směsi, je nutné používat svíčky, co to snesou (Brisk silver). Dále je nutno mít motor a především zapalování v opravdu perfektním stavu, benzín leccos schová (vytahaný řetěz, opálené kontakty, prastaré kabely, trochu netěsnící ventil), ale LPG vám nic neodpustí (na druhou stranu máte při jakékoliv i sebemenší poruše okamžitou zpětnou vazbu, což je dobře). U starších automobilů s hlavou motoru na olovnatý benzín počítejte s tím, že budete ventily seřizovat každých 500 km a do 20 000 km hlava bezpečně odejde. Vestavba trvzených sedel ventilů se dnes již nevyplatí. U starých vozidel je také problém nízká komprese; motor by měl mít minimálně 9:1, jinak plynová směs nestačí ani na maximální možný předstih zcela prohořet a plameny jdou do výfuku a ničí výf. ventil. U vozů, jejichž řídící jednotka umí seřizovat předstih pouze dolů (felicie), doporučuji, pokud jste nastartovali na benzín a pak teprve přepli na plyn, po ohřátí motoru tento vypnout, počkat 10 sekund a nastartovat na plyn - řídící jednotka totiž po startu nastaví vyšší předstih a ten je samozřejmě pro plyn nutný. Zapomněl jsem na něco?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.12.2007 20:20, RE: sledovani stavu plynu v nadrzi
Gregovsky napsal:
Zravim, mel bych dotaz jak je to se sledovanim stavu plynu v nadrzi, hlavne tedy v te misto rezervy ktera vlastne neni primo viditelna. K tomu me napada co pak s rezervou, jestli se nepletu tak ta ve vozidle byt musi, takze pokud plynovou nadr nedam do kufru ale misto rezervy, tka mi pak v kufru stejne prekazi rezerva?

Dekuji za odpovedi
ano potom ti rezerva zabera miesto v kufri pretoze nikdy nevies kedy ju budes potrebovat... ale ked si sikovny tak si nieco vymysli napr. moja rezerva je uchytena na lavej strane a drzi nezabera vela miesta. s lpg mam len dobre skusenosti urcite sa to oplati, ked jazdis vela
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.01.2008 22:13, urcite lpg
Jazdil som skoro 2 roky vo felicii 1.3i ,teraz mam do prace stareho formana .Obidve na LPG a som velmi spokojny,Nepoznat ze by to malo mensi vykon iba omnoho mensiu spotrebu oproti benz.cca:35%.V zime som startoval na plyn pri -10 stupnov.LPG ostanem verny aj nadalej!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.08.2012 16:48, RE: LPG
Jan Bílek napsal:
Mám už druhé auto na plyn a sem maximálně spokojen, mám formana s toroidní nádrží a jednobod. vstřikem. kufr mam stejne velky jako bez plynu a jezdim dalku za 7.5 plynu a 8.2 po meste. Plyn stoji 12,6, výdaje si každý spočítá sám. Moje další auto bude zcela jistě také na plyn.
Přesně tak. Já mám auto na plyn skoro tři roky a jsem maximálně spokojen. Dělali mi to v Brně - 1lpg.cz - rychlý, perfektní servis a dobrá cena. Doporučuji.
reagovat
Mirka1986
počet příspěvků1
datum registrace24.09.2014
Středa 24.09.2014 16:25, Přestvba LPG Vysočina
Zdravím.

Máte někdo zkušenosti s přestavbou na LPG na Vysočině? Víte, prosím, o nějaké firmě, která se tímto zabývá a která by byla solidní?

Děkuju předem za odpovědi či Vaše zkušenosti
reagovat
Vacamar
počet příspěvků3
datum registrace27.08.2015
Středa 21.10.2015 20:36, LPG
Ja urcite jsem pro prestavbu na LPG. Sam mam jiz treti auto upraveno na LPG a jsem maximalne spokojen. auto jsem nechal udelat u autogascoubal v Praze a naprosta spokojenost s profesionalitou, kterou jsem se setkal. Servis resim u nich a naprosta spokojenost, takze za me urcite doporucuju prestavbu na LPG
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Středa 21.10.2015 21:11, RE: LPG
Vacamar napsal:
Ja urcite jsem pro prestavbu na LPG. Sam mam jiz treti auto upraveno na LPG a jsem maximalne spokojen. auto jsem nechal udelat u autogascoubal v Praze a naprosta spokojenost s profesionalitou, kterou jsem se setkal. Servis resim u nich a naprosta spokojenost, takze za me urcite doporucuju prestavbu na LPG



Firma která nemá ani na pořádnou reklamu a musí tím zasírat diskuzní fora asi moc kvalitní nebude.
reagovat
Alesek22
počet příspěvků33
datum registrace18.02.2015
Pátek 27.11.2015 22:54, re
LPG urcite ano ja jsem s nim velice spokojeny a nestezuji si na nic. :)
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Sobota 28.11.2015 08:17, LPG jedině s přímazem
Dobrý den, v práci má LPG hodně kamarádů, nejlépe ze všech to snáší ze zkušností Ford Focus II 1.6 benzím 74kw (ten bez prom. časování ventilů)
Jinak kupodivu ani Opel Astra 1.8 v benzínu ani Renautl Megane 1.6 v benzínu také žádné problémy.
Naopak máme tam jednu Octávii I 1.6 a VW Jetta 1.6 a tam občas svítí emise kontrolka. Zatím žádnému autoservisu se problém nepodařilo odstranit, pravdou je, že jinak auta celkem jezdí ok
Pak ještě máme něco jako zázrak - Fabi I HTP 47kw 12V LPG s najetými 250000km BEZ přímazu a jezdí dobře, bez poruch
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Sobota 28.11.2015 16:44, RE: LPG jedině s přímazem
BobanHTP napsal:
Dobrý den, v práci má LPG hodně kamarádů, nejlépe ze všech to snáší ze zkušností Ford Focus II 1.6 benzím 74kw (ten bez prom. časování ventilů)Jinak kupodivu ani Opel Astra 1.8 v benzínu ani Renautl Megane 1.6 v benzínu také žádné problémy.Naopak máme tam jednu Octávii I 1.6 a VW Jetta 1.6 a tam občas svítí emise kontrolka. Zatím žádnému autoservisu se problém nepodařilo odstranit, pravdou je, že jinak auta celkem jezdí ok Pak ještě máme něco jako zázrak - Fabi I HTP 47kw 12V LPG s najetými 250000km BEZ přímazu a jezdí dobře, bez poruch

motor 1.6 74kw po čase trpí zvýšenou spotřebou oleje díky špatným stíracím kroužkům, následně odchází lambda. překroužkovat, ideálně rovnou udělat komplet rozvody, zabrousit hlavu, vyměnit ventily a těsnění (dají se sehnat překvapivě levně) a je to v pohodě. v normálním servisu do 10k komplet
reagovat
Alesek22
počet příspěvků33
datum registrace18.02.2015
Neděle 29.11.2015 00:01, re
Me se to lpg proste libi. je to pokrok a pecka kterou jen tak nikdo nema.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Neděle 29.11.2015 09:20, RE: re
Alesek22 napsal:
Me se to lpg proste libi. je to pokrok a pecka kterou jen tak nikdo nema.


Alešku, to ti musím dát za pravdu. A ještě víc se musím obdivovat majitelům aut s litrovým motorem, které svoje divoké koně přestaví na LPG.
Na mobile.de jsem jednou viděl i Porsche Cayman na LPG. To je teprve frajeřina. A taliáni, ti strůjci pokroku, ti přestaví na LPG cokoliv, snad i Rollse.

reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Neděle 29.11.2015 09:20, lpg
LPG, ano či ne?

Ano, ale...

zdaleka ne všechny motory LPG poberou. Ale když už motor LPG zvládá bez problémů, pak je tu spoustu výhod oproti konvenčním PHM.

1. ekologie - oproti benzinu a hlavně naftě prakticky čisté palivo
2. ekonomie - vychází znatelně levněji než stejně výkonná nafta a benzin
3. hladší a tišší chod motoru (hlavně za studena)
4. během prvních cca 40 tisíc km se motor od karbonu pěkně vyčístí (pokud motor jezdil dříve na benzin)

našlo by se jich i více. Někomu vadí, že přijde o místo v kufru. Dříve byla nevýhoda parkování, to by už nemělo platit. Nově postavená parkoviště by neměla mít zákaz LPG a u již postavených by se měl zákaz zrušit.
reagovat
Alesek22
počet příspěvků33
datum registrace18.02.2015
Neděle 29.11.2015 20:19, re
No vsak to muselo byt delo :D ja jsem s mojim milacek spokojen a fakt je to trida
reagovat
Alesek22
počet příspěvků33
datum registrace18.02.2015
Sobota 26.12.2015 20:12, RE: re
Reno napsal:
Alesek22 napsal:
Me se to lpg proste libi. je to pokrok a pecka kterou jen tak nikdo nema.
Alešku, to ti musím dát za pravdu. A ještě víc se musím obdivovat majitelům aut s litrovým motorem, které svoje divoké koně přestaví na LPG.Na mobile.de jsem jednou viděl i Porsche Cayman na LPG. To je teprve frajeřina. A taliáni, ti strůjci pokroku, ti přestaví na LPG cokoliv, snad i Rollse.


Ja jsem spokojeny fakt velice, nikdy bych uz auto bez lpg nechtel.
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.