0
zpět
 

diskuze k tématu: Ojetá Kia Cee´d – co od ní lze očekávat?

kategorie zařazení tématu: korejská vozidla
duch
počet příspěvků57
datum registrace16.12.2008
Pátek 25.04.2014 08:49, Lenoch s 90kW
Kia Ceed 1.6 v benzínu u nás slouží jako jedno ze služebních aut ve verzi kombi a pár tisíc km jsem s ní najel. Deklarovaných 90kW v motoru je důkladně "schováno". Motor začíná svižně reagovat až od nějakých cca 3500 otáček, ale potom si také říká o příslušný příděl paliva. Hlavním důvodem bude to, že máme model 2010 (snad se nepletu) který má jen 5-ti stupňovou převodovku. Od následujícího roku už dostal Ceed v této motorizaci 6-ti stupňovou převodovku a to může motoru hodně pomoct. Papírová spotřeba je nereálná - snad je kdyby se řadilo podle doporučení svítícího na palubovce, ale to by byl motor trvale na hranici nejnižších "využitelných" otáček a jízda by byl spíš trest něž radost. Tím že auto tazatel bere od známého, tak interiér a levné plasty nemá cenu popisovat. Popis provozních nákladů nechám na někom, kdo má auto jako soukromé.
reagovat
stanikk
počet příspěvků61
datum registrace06.05.2013
Pátek 25.04.2014 13:58, názor
Záleží co se od auta očekává a taky jak se ten člověk o dané auto staral. Pokud to auto mělo pravidelný, řádný servis a ten kdo s ním jezdil nebyl dobytek, tak si myslím, že to auto může ještě dlouho a bez problémů sloužit.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Sobota 26.04.2014 17:13, RE: názor
stanikk napsal:
Záleží co se od auta očekává a taky jak se ten člověk o dané auto staral. Pokud to auto mělo pravidelný, řádný servis a ten kdo s ním jezdil nebyl dobytek, tak si myslím, že to auto může ještě dlouho a bez problémů sloužit.


Přesně tak, nejlepší je kupovat auto od někoho, koho dobře znám. Jestli to je i tento případ a auto mělo pravidelný servis, víc bych neřešil a šel do toho. Lepší než špekulovat a nechat se napálit od bazaristy. Ceed sice není automobilový mokrý sen, ale jako celek funguje a pokud chci od auta každodenní provoz a nic víc od něj nečekám, tak budete spokojeni. Souhlasím i s prvním názorem - motor má papírově velký výkon, ale v praxi těžko využitelný, to je u korejců normální napříč značkami. Co mi u Ceedu nejvíc vadilo byla převodovka, kdy jsem pořádně nevěděl, co za kvalt tam dávám. Asi je to o zvyku, navíc když přesednu do čehokoliv z audiny, tak nadávám na řazení i u baworáku.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pondělí 28.04.2014 06:10, RE: názor
Paul napsal:
stanikk napsal:
Záleží co se od auta očekává a taky jak se ten člověk o dané auto staral. Pokud to auto mělo pravidelný, řádný servis a ten kdo s ním jezdil nebyl dobytek, tak si myslím, že to auto může ještě dlouho a bez problémů sloužit.
Přesně tak, nejlepší je kupovat auto od někoho, koho dobře znám. Jestli to je i tento případ a auto mělo pravidelný servis, víc bych neřešil a šel do toho. Lepší než špekulovat a nechat se napálit od bazaristy. Ceed sice není automobilový mokrý sen, ale jako celek funguje a pokud chci od auta každodenní provoz a nic víc od něj nečekám, tak budete spokojeni. Souhlasím i s prvním názorem - motor má papírově velký výkon, ale v praxi těžko využitelný, to je u korejců normální napříč značkami. Co mi u Ceedu nejvíc vadilo byla převodovka, kdy jsem pořádně nevěděl, co za kvalt tam dávám. Asi je to o zvyku, navíc když přesednu do čehokoliv z audiny, tak nadávám na řazení i u baworáku.


Nějak nechápu, na co si u motoru 1,6 stěžujete - chováním je to přímo typický motor vybavený čtyřventilovou technikou (na válec). Z toho plyne jednoznačná charakteristika - točivý motor s poměrně velkým výkonem, který ale ožívá až po překročení cca 3000 RPM. Do té doby jede, ale je "nemastný, neslaný". Pokud chcete u motoru s běžným evropským objemem velký výkon ve špičce a současně točivý moment v nízkých otáčkách, musíte se poohlédnout po motoru s proměnným časováním ventilů - to je ale cenově trochu jiná liga.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pondělí 28.04.2014 09:32, RE: názor
Pavlik napsal:
Paul napsal:
stanikk napsal:
Záleží co se od auta očekává a taky jak se ten člověk o dané auto staral. Pokud to auto mělo pravidelný, řádný servis a ten kdo s ním jezdil nebyl dobytek, tak si myslím, že to auto může ještě dlouho a bez problémů sloužit.
Přesně tak, nejlepší je kupovat auto od někoho, koho dobře znám. Jestli to je i tento případ a auto mělo pravidelný servis, víc bych neřešil a šel do toho. Lepší než špekulovat a nechat se napálit od bazaristy. Ceed sice není automobilový mokrý sen, ale jako celek funguje a pokud chci od auta každodenní provoz a nic víc od něj nečekám, tak budete spokojeni. Souhlasím i s prvním názorem - motor má papírově velký výkon, ale v praxi těžko využitelný, to je u korejců normální napříč značkami. Co mi u Ceedu nejvíc vadilo byla převodovka, kdy jsem pořádně nevěděl, co za kvalt tam dávám. Asi je to o zvyku, navíc když přesednu do čehokoliv z audiny, tak nadávám na řazení i u baworáku.
Nějak nechápu, na co si u motoru 1,6 stěžujete - chováním je to přímo typický motor vybavený čtyřventilovou technikou (na válec). Z toho plyne jednoznačná charakteristika - točivý motor s poměrně velkým výkonem, který ale ožívá až po překročení cca 3000 RPM. Do té doby jede, ale je "nemastný, neslaný". Pokud chcete u motoru s běžným evropským objemem velký výkon ve špičce a současně točivý moment v nízkých otáčkách, musíte se poohlédnout po motoru s proměnným časováním ventilů - to je ale cenově trochu jiná liga.


Ono nejde ani o stěžování si, jako spíš o konstatování, že taková auta (a jejich výrobci) hrají na řidiče habaďůru. motor sice papírového výkonu dosáhne, ale většinou jen těsně pod omezovačem, a tam se často běžný řidič nedostane ani při předjíždění, nebo z vystrašenosti při předjíždění přeřadí na vyšší kvalt a výkon jde do pr*ele úplně, což ho rozhodí ještě víc. Sám jsem s mnoha takovými auty jel, takže vím, jak to může být nepříjemné. O co hůř, Cee-apostrof-D proměnné časování ventilů má, jen asi nefunguje tak jak by mělo. Možná za to můžou emisní normy, kdy je motor uměle seškrcen v nízkých a bohužel i středních otáčkách a motor reaguje tak jak má jen na plný plyn. Třeba by pomohlo načipování, u 1,6 8V od Audi, zvlášť u novější verze 75 kW to dokázalo udělat zázraky, výkon sice povýšil jen o pár koníků, ale změnila se mapa el. plynu a auto jelo pocitově daleko lépe a nemuselo se na něj tolik šlapat = menší spotřeba. Je totiž smutné, když moderní 1,6 jede jako 1,4 se spotřebou 2,0. Jsou ještě výrobci, kteří dokáží udělat 1,6 tak, aby se nekazila a jela, např. Mitsubishi. Úplně nejhorší variantou, která se dá koupit jsou nahoněné 1,4 s papírovým výkonem kolem 100 koní. To je tragédie. A´t už to byl Renault, Chevrolet aj... Auto pak nejede ani nahoře, ani dole a co je nejhorší, ani ve středních otáčkách. Těch 100 koní je k dispozici snad v rozmezí 50 otáček, kdesi před omezovačem, kam se nikdo nedostane a i kdyby, jsou k dispozici snad pikosekundu. Kde jsou ty časy, kdy 1,4 v Civicu dokázala potrápit limuzínu s V6 , na okresce ji nedala šanci a přitom jezdila za 6 litrů... To jsem se pak smál, jako když se dneska svezu něčím co má 300k a víc.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pondělí 28.04.2014 12:28, RE: názor
Paul napsal:
Pavlik napsal:
Paul napsal:
stanikk napsal:
Záleží co se od auta očekává a taky jak se ten člověk o dané auto staral. Pokud to auto mělo pravidelný, řádný servis a ten kdo s ním jezdil nebyl dobytek, tak si myslím, že to auto může ještě dlouho a bez problémů sloužit.
Přesně tak, nejlepší je kupovat auto od někoho, koho dobře znám. Jestli to je i tento případ a auto mělo pravidelný servis, víc bych neřešil a šel do toho. Lepší než špekulovat a nechat se napálit od bazaristy. Ceed sice není automobilový mokrý sen, ale jako celek funguje a pokud chci od auta každodenní provoz a nic víc od něj nečekám, tak budete spokojeni. Souhlasím i s prvním názorem - motor má papírově velký výkon, ale v praxi těžko využitelný, to je u korejců normální napříč značkami. Co mi u Ceedu nejvíc vadilo byla převodovka, kdy jsem pořádně nevěděl, co za kvalt tam dávám. Asi je to o zvyku, navíc když přesednu do čehokoliv z audiny, tak nadávám na řazení i u baworáku.
Nějak nechápu, na co si u motoru 1,6 stěžujete - chováním je to přímo typický motor vybavený čtyřventilovou technikou (na válec). Z toho plyne jednoznačná charakteristika - točivý motor s poměrně velkým výkonem, který ale ožívá až po překročení cca 3000 RPM. Do té doby jede, ale je "nemastný, neslaný". Pokud chcete u motoru s běžným evropským objemem velký výkon ve špičce a současně točivý moment v nízkých otáčkách, musíte se poohlédnout po motoru s proměnným časováním ventilů - to je ale cenově trochu jiná liga.
Ono nejde ani o stěžování si, jako spíš o konstatování, že taková auta (a jejich výrobci) hrají na řidiče habaďůru. motor sice papírového výkonu dosáhne, ale většinou jen těsně pod omezovačem, a tam se často běžný řidič nedostane ani při předjíždění, nebo z vystrašenosti při předjíždění přeřadí na vyšší kvalt a výkon jde do pr*ele úplně, což ho rozhodí ještě víc. Sám jsem s mnoha takovými auty jel, takže vím, jak to může být nepříjemné. O co hůř, Cee-apostrof-D proměnné časování ventilů má, jen asi nefunguje tak jak by mělo. Možná za to můžou emisní normy, kdy je motor uměle seškrcen v nízkých a bohužel i středních otáčkách a motor reaguje tak jak má jen na plný plyn. Třeba by pomohlo načipování, u 1,6 8V od Audi, zvlášť u novější verze 75 kW to dokázalo udělat zázraky, výkon sice povýšil jen o pár koníků, ale změnila se mapa el. plynu a auto jelo pocitově daleko lépe a nemuselo se na něj tolik šlapat = menší spotřeba. Je totiž smutné, když moderní 1,6 jede jako 1,4 se spotřebou 2,0. Jsou ještě výrobci, kteří dokáží udělat 1,6 tak, aby se nekazila a jela, např. Mitsubishi. Úplně nejhorší variantou, která se dá koupit jsou nahoněné 1,4 s papírovým výkonem kolem 100 koní. To je tragédie. A´t už to byl Renault, Chevrolet aj... Auto pak nejede ani nahoře, ani dole a co je nejhorší, ani ve středních otáčkách. Těch 100 koní je k dispozici snad v rozmezí 50 otáček, kdesi před omezovačem, kam se nikdo nedostane a i kdyby, jsou k dispozici snad pikosekundu. Kde jsou ty časy, kdy 1,4 v Civicu dokázala potrápit limuzínu s V6 , na okresce ji nedala šanci a přitom jezdila za 6 litrů... To jsem se pak smál, jako když se dneska svezu něčím co má 300k a víc.


Jestliže řidič nedokáže využít výkon motoru a co hůř, nezná jeho průběh, měl by vrátit řidičák a chodit pěšky .
reagovat
Roman AX
počet příspěvků134
datum registrace09.12.2011
Pondělí 28.04.2014 17:34, RE: názor
Paul napsal:
Jestliže řidič nedokáže využít výkon motoru a co hůř, nezná jeho průběh, měl by vrátit řidičák a chodit pěšky .


Tohle může napsat jedině jelito. Ty snad znáš grafy výkonu a točivého momentu zpaměti? Nebo to máš vylepený na palubce?
K dotazu, tu Kiu bych si koupil jedině za nějakou velmi zajímavou cenu.
reagovat
radek.slivaFB
počet příspěvků181
datum registrace16.03.2013
Pondělí 28.04.2014 18:25, motor
Nevidím nic divného na tom, že 16 ventilový nepřeplňovaný motor má vykonovou špičku až na konci pásma otáček...Přece nikdo nemuže čekat, že bude mít kroutak ve 2,5 tisících.
reagovat
duch
počet příspěvků57
datum registrace16.12.2008
Pondělí 28.04.2014 19:57, to Pavlik, RadekSlivaFB
Většinou to nedělám ale nedá mi to - opravdu jste pánové jeli konkrétně s tímto motorem, nebo mluvíte jen obecně o 16v motorech? Pokud obecně, pak vaše příspěvky chápu. Jinak tento motor je línější než například 1.6 16V ve Fabii která má jen 74kW proti 92kW u Kie. To že se 16v motor musí víc točit ví většina lidí, ale tenhle motor je opravdu extrém. Navíc při ustálené rychlosti 160km/h na totožné úseku bere Kia o 1,8 litru víc než třeba ta Fabia. Se svým dvoulitrem jsem tam o 0,3l "úspornější" než Kia. Je pravda že u svého motoru znám jak graf točivého momentu tak výkonu, ale při ustálené rychlosti to nemá vliv. Se "šestikvaltem" jsem u tohohle motoru nejel i když se od 2011 dodává, ale myslím že to může být v dynamice i spotřebě výrazná změna k lepšímu.
reagovat
radek.slivaFB
počet příspěvků181
datum registrace16.03.2013
Pondělí 28.04.2014 20:32, spotřeba
spritmonitor.de ukazuje 7,6 litrů což není nijak oslnivé, ale na 1.6 je to ještě v normě.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 29.04.2014 07:38, RE: názor
Roman AX napsal:
Jestliže řidič nedokáže využít výkon motoru a co hůř, nezná jeho průběh, měl by vrátit řidičák a chodit pěšky .Tohle může napsat jedině jelito. Ty snad znáš grafy výkonu a točivého momentu zpaměti? Nebo to máš vylepený na palubce?K dotazu, tu Kiu bych si koupil jedině za nějakou velmi zajímavou cenu.


Já jo a divný mi to nepřijde. Když chceš poslouchat konkrétní stanici v rádiu, tak musíš znát frekvenci nebo dlouze hledáš, kde je. Navíc průměrně inteligentní řidič se po pár km s motorem seznámí a ví, kde nic nedělá a kde se koně rozběhnou.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Úterý 29.04.2014 09:23, RE: názor
Roman AX napsal:
Jestliže řidič nedokáže využít výkon motoru a co hůř, nezná jeho průběh, měl by vrátit řidičák a chodit pěšky .Tohle může napsat jedině jelito. Ty snad znáš grafy výkonu a točivého momentu zpaměti? Nebo to máš vylepený na palubce?K dotazu, tu Kiu bych si koupil jedině za nějakou velmi zajímavou cenu.


Jestliže jsi takové jelito, že nepoznáš průběh výkonu a točivého momentu z chování motoru při jízdě, tak běž skutečně vrátit řidičák a jezdi raději vlakem . Pokud si potřebuješ někam nalepit výkonový graf po ujetí max 20 kilometrů, tak jsi opravdu tele s nulovým citem pro techniku.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Úterý 29.04.2014 09:40, RE: to Pavlik, RadekSlivaFB
duch napsal:
Většinou to nedělám ale nedá mi to - opravdu jste pánové jeli konkrétně s tímto motorem, nebo mluvíte jen obecně o 16v motorech? Pokud obecně, pak vaše příspěvky chápu. Jinak tento motor je línější než například 1.6 16V ve Fabii která má jen 74kW proti 92kW u Kie. To že se 16v motor musí víc točit ví většina lidí, ale tenhle motor je opravdu extrém. Navíc při ustálené rychlosti 160km/h na totožné úseku bere Kia o 1,8 litru víc než třeba ta Fabia. Se svým dvoulitrem jsem tam o 0,3l "úspornější" než Kia. Je pravda že u svého motoru znám jak graf točivého momentu tak výkonu, ale při ustálené rychlosti to nemá vliv. Se "šestikvaltem" jsem u tohohle motoru nejel i když se od 2011 dodává, ale myslím že to může být v dynamice i spotřebě výrazná změna k lepšímu.


Když pominu, že motor 1,6 16V se do Fabie nikdy nedával (74 kw je 1,4 16V a ten jede opravdu mizerně - do 3500 RPM je to doslova mrtvý motor a převálcuje ho hravě verze 1,4 16V 55kw), tak srovnávat výrazně větší a těžší Kiu s Fabií není úplně košer. Totéž platí o srovnání s dvoulitrovým "čímsi" při 160 km/h na dálnici - pro takový druh provozu je benzínová 1,6 naprosto nevhodná motorizace právě z důvodu spotřeby. Obecně řečeno benzínové 1,6 v nižší střední jsou určeny pro příměstský provoz. Svezl jsem se v Ceedu 1,6 16V se 6° převodovkou a neřekl bych, že jede hůř než konkurence - prostě průměrná 1,6 nižší střední třídy. Mnohem víc mi vadila krátká převodovka, kde ani 6° neplnil "ekonomickou" funkci redukce otáček při rychlejší jízdě.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Úterý 29.04.2014 11:38, RE: to Pavlik, RadekSlivaFB
Pavlik napsal:
duch napsal:
Většinou to nedělám ale nedá mi to - opravdu jste pánové jeli konkrétně s tímto motorem, nebo mluvíte jen obecně o 16v motorech? Pokud obecně, pak vaše příspěvky chápu. Jinak tento motor je línější než například 1.6 16V ve Fabii která má jen 74kW proti 92kW u Kie. To že se 16v motor musí víc točit ví většina lidí, ale tenhle motor je opravdu extrém. Navíc při ustálené rychlosti 160km/h na totožné úseku bere Kia o 1,8 litru víc než třeba ta Fabia. Se svým dvoulitrem jsem tam o 0,3l "úspornější" než Kia. Je pravda že u svého motoru znám jak graf točivého momentu tak výkonu, ale při ustálené rychlosti to nemá vliv. Se "šestikvaltem" jsem u tohohle motoru nejel i když se od 2011 dodává, ale myslím že to může být v dynamice i spotřebě výrazná změna k lepšímu.
Když pominu, že motor 1,6 16V se do Fabie nikdy nedával (74 kw je 1,4 16V a ten jede opravdu mizerně - do 3500 RPM je to doslova mrtvý motor a převálcuje ho hravě verze 1,4 16V 55kw), tak srovnávat výrazně větší a těžší Kiu s Fabií není úplně košer. Totéž platí o srovnání s dvoulitrovým "čímsi" při 160 km/h na dálnici - pro takový druh provozu je benzínová 1,6 naprosto nevhodná motorizace právě z důvodu spotřeby. Obecně řečeno benzínové 1,6 v nižší střední jsou určeny pro příměstský provoz. Svezl jsem se v Ceedu 1,6 16V se 6° převodovkou a neřekl bych, že jede hůř než konkurence - prostě průměrná 1,6 nižší střední třídy. Mnohem víc mi vadila krátká převodovka, kde ani 6° neplnil "ekonomickou" funkci redukce otáček při rychlejší jízdě.


Předpokládám,že u té fabie byl myšlen motor 1.6 77 kw,nicméně tazatelka píše,že předpokládají nájezd do 15 000 km,tak bych zase tu spotřebu a výkon tak nehrotil,důležité je aby auto bylo v pořádku a byly dodrženy lhůty na servis.Pokud Vám udělá prodávající dobrou cenu,tak proč ne.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Úterý 29.04.2014 12:51, RE: to Pavlik, RadekSlivaFB
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
duch napsal:
Většinou to nedělám ale nedá mi to - opravdu jste pánové jeli konkrétně s tímto motorem, nebo mluvíte jen obecně o 16v motorech? Pokud obecně, pak vaše příspěvky chápu. Jinak tento motor je línější než například 1.6 16V ve Fabii která má jen 74kW proti 92kW u Kie. To že se 16v motor musí víc točit ví většina lidí, ale tenhle motor je opravdu extrém. Navíc při ustálené rychlosti 160km/h na totožné úseku bere Kia o 1,8 litru víc než třeba ta Fabia. Se svým dvoulitrem jsem tam o 0,3l "úspornější" než Kia. Je pravda že u svého motoru znám jak graf točivého momentu tak výkonu, ale při ustálené rychlosti to nemá vliv. Se "šestikvaltem" jsem u tohohle motoru nejel i když se od 2011 dodává, ale myslím že to může být v dynamice i spotřebě výrazná změna k lepšímu.
Když pominu, že motor 1,6 16V se do Fabie nikdy nedával (74 kw je 1,4 16V a ten jede opravdu mizerně - do 3500 RPM je to doslova mrtvý motor a převálcuje ho hravě verze 1,4 16V 55kw), tak srovnávat výrazně větší a těžší Kiu s Fabií není úplně košer. Totéž platí o srovnání s dvoulitrovým "čímsi" při 160 km/h na dálnici - pro takový druh provozu je benzínová 1,6 naprosto nevhodná motorizace právě z důvodu spotřeby. Obecně řečeno benzínové 1,6 v nižší střední jsou určeny pro příměstský provoz. Svezl jsem se v Ceedu 1,6 16V se 6° převodovkou a neřekl bych, že jede hůř než konkurence - prostě průměrná 1,6 nižší střední třídy. Mnohem víc mi vadila krátká převodovka, kde ani 6° neplnil "ekonomickou" funkci redukce otáček při rychlejší jízdě.
Předpokládám,že u té fabie byl myšlen motor 1.6 77 kw,nicméně tazatelka píše,že předpokládají nájezd do 15 000 km,tak bych zase tu spotřebu a výkon tak nehrotil,důležité je aby auto bylo v pořádku a byly dodrženy lhůty na servis.Pokud Vám udělá prodávající dobrou cenu,tak proč ne.


Já Ceedu spotřebu motoru ani výkon benzínové 1,6 nevyčítám - myslím si, že patří v obou ohledech patří k průměru nižší střední třídy. A rozhodně bych ji pro nájezd 15 tisíc/rok doporučil. Reagoval jsem na porovnání Fandy.
reagovat
PettrT
počet příspěvků12
datum registrace14.07.2012
Úterý 29.04.2014 16:45, kia
V tomhle autě jsem jel jednou, naštěstí jen jako spolujezdec a to s tím základním motorem, nevím jestli to byt tenhle nebo tam dávali ještě menší. Auto bylo tenkrát něco přes 3 roky staré a to jak se klepal interier a vrzala sedadla jsem ještě nikde jinde nezažil. Byla to taková te verze "cena od". Možná smůla, třeba se zlepšili, ale byla to vážně hrůza. A motor byl také slyšet poměrně hodně aníž by jsme nějak letěli. Alspon teda na můj vkus.
Bylo to auto manželky jednoho zákazníka, měla ho od nova a on na něj byl poměrně pyšný :)
Od stejného výrobce má kamarád ojeté sorento a je velmi spokojený. A v tom se nic neklepe.
reagovat
duch
počet příspěvků57
datum registrace16.12.2008
Úterý 29.04.2014 20:45, to Pavlík
Díky za upřesnění, je to opravdu 77kW. Kouknul jsem v práci do techničáku a o 3kW jsem se spletl.
reagovat
Alkantpan
počet příspěvků19
datum registrace08.12.2008
Úterý 29.04.2014 22:45, zkušenosti

Mám možnost sledovat život dvou cee'du ve svém okolí. První je jeden z prvních kousků cee'd kombi z roku 2008 naftový 1.6 85kW v nejvyšším stupni výbavy za dnes již skoro těžko akceptovatelných 530tisic kupní ceny. Druhý je cee'd hatchback s motorem 1.4 80kW benzin z roku 2010 před faceliftem, koupen nový jako předváděcí vozidlo. Co k autům napsat. Jsou to průměrná auta, která ničím pozitivně nepřekvapí ale ani ničím neurazí, svou práci ale odvedou kvalitně. Naftové ma za sebou již 170tisíc km a teprve nyní se objevila první závada mimo záruku. Nefunkční servomotrek automatické klimatizace. Jinak v záruce asi na popáté(!!!) servisem řešena závada s nefunkčními stěrači bohužel vždy když pršelo. Jednou v rámci záruky seřízení geometrie zadní nápravy. Auto je to na svou velikost překvapivě prostorné, s dětskou sedačkou pro třílete dítě se ještě pořád dá cestovat ve vozidle i se čtyřma dospělýma, což v konkurenčních vozidlech ne vždy jde. Podvozek má trochu trdší, ale pořád ve snesitelné míře. Interiér prozatím zubu času nijak nepodléha a opotřebení odolává, vše kolem funguje jak má, nějaké podstatné závady, kvůli kterým by majitel nedojel do cíle, nenastaly. Lacině na mě působí některé plasty v interiéru, ale to je věc vkusu. Krom vypsaných závad auto dostává jen pravidelný servis. Spotřeba se drží na úrovní cca 5,8 litrů nafty. Druhý cee'd je prakticky základní verze vybavená o klimatizaci, centrální zamýkání a pár drobností. Auto má za sebou 4 roky života a cca 80 tisíc km a jeho provoz je bezproblémový. Pokud se s ním pohybuji po Brně, prakticky nepoznám rozdíl, zda mám pod kapotou motor o obsahu 1.4 nebo adekvátní auto s motorem obsahu 1.6 litru, pokud se vyjede mimo město směr dálnice, tam objem motoru trochu schází + hodil by se šestý převodový stupeň. Jinak taky auto jezdí od prohlídky k prohlídce, nemělo žádnou závažnou poruchu a vše v něm funguje jak má. Spotřeba se drží v rozmezí 7 až 7,5 litrů benzínu. Pokud hledáte auto na 10-15 tisíc kilometrů ročně, klidně bych cee'da pořídil a určitě benzínového. Dvě pozitivní reference z mého okolí by pro mě byly dostatečným důvodem, proč se o vozidlo jako ojetinu zajímat. Pokud vám známý nabízí ojetinu s bezínovým motorem a víte, že se k němu chová normálně, o auto bych se zajímal. Máte známou historii vozu, víte, jak s ním bylo zacházeno, že nebylo havarováno a nebylo manipulováno s kilometry. To jsou věci, které bych já ocenil a dálší vozidlo nehledal.
reagovat
vlk1
počet příspěvků19
datum registrace11.11.2010
Pátek 02.05.2014 10:58, ceed
Mám 1,6CVVT z 2010 po FL 6st převodovka a jsem s ní spokojen. Ohledně výkonu. ten výkon tam je, ale musíte si uvědomit, že je to vysokootáčkový motor s proměnlným časování ventilů.Však koukněte na grafy výkonu, jsou na netu.Takže se pro ten výkon musí točit. Což prostě chce jen jiný přístup k řízení-dříve to bylo běžné.Když chci předjíždět, podřadím na 3 a dupnete na to.Motor má omezovač v 6500 otáček-není problém ho občas vytočit na max, je na to dělaný. Krásně předjedete skoro cokoliv a většinou ani nemusíte přeřadit max 1x.Občas se nějaký TDi čkový maník snaží se mnou an cestě domů závodit-bezproblému se mu dá ujet. Zkoušeli jsme to proti alfe romeo 159 2,5 diesel a neujel mi ať dělal co dělal. Prostě výhoda, že se nemusí proti Dieselům tak často řadit je více než hodně znát. Jinak mám spotřebu do 8l kombinovanou, což jsem měl s každým autem do 2 l co jsem jezdil.
Jinak v práci používám octavii II po FL 1,4TSI a raději jezdím doma se svým. S octavií se občas bojím předjíždět.na KW mají mít ty auta stejně, ale když se točí, tak mi přijde že je ceed výkonější. Nicméně, ta octavka, mi přijde, když je naložena, že zase do kopců jede v nižších otáčkám lépe-což je jasný-stačí kouknout na graf výkonu, ale když se na ni dupne tak ve vyšších otáčkách už výkon moc nenarůstá. Každý si musí zvážit, co mu víc vyhovuje a dle toho si koupit. Ti co tu psali, že je slabý a co jsem pochopil nad 3 nikdy netočí, pro ty jsou lepší TSI motory.Výhoda ceeda proti octavii je, že nemá setrvačník a turbo, a má rozvod řetězem(popravdě nevím zda i ta 1,4TSi nemá řetěz)-takže se nemá prakticky co tak drahého pokazit.Podvozkově mi přijde lepší ceed teda ve verzi kombi. Sedadla mají v ceedu slabší boční vedení, ale jspou lepší pro vyšší postavu. V octavii mně na delších trasách bolí záda. Jo a u octavie je třeba více vyhýbat dírám a hlavně příčným nerovnostem-Jen to tak 4x víc znát. Zase u octavie se dá sedět níže než u Ceeda. Není to špatné auto, ale ani ta Octavka.
Ojetou si nakonec asi stejně vezmete Octavku. Ani ne tak, že je levnější, ale dá se ojetá aspoň sehnat. Ceed 1,6 po FL je strašně málo, teda aspoň kamoš, co ji původně sháněl říkal, skoro se nedají ojeté sehnat a 1,4 je už moc slabá na auto střední třídy- pod 90Kw bych nešel.
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Pátek 02.05.2014 14:36, Re:
Vlk1: Nechci nějak snižovat kvality vozu Kia Ceed, ale chtěl bych vidět, jak tě maník s Alfou 159 s mototrem 2,4 JTD (píšeš 2,5 ten není) nemohl setřást. Auto s 94 kW (260Nm) vs 154 kW (400). To je mi záhadou a jsou 2 varianty, buď si totální šílenec a jdeš na limit vozu v zatáčkách, kde dotyčný s Alfou zachoval rozum, nebo naopak to byl šofér alfy, který se rozhodně nechtěl honit a jen tě škádlil, protože to je naprosto nereálné, aby se tě nezbavil. svez se někdy s tou Alfou...
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.