0
zpět
 

diskuze k tématu: S jakým dieselem koupit starší Jeep Cherokee V?

kategorie zařazení tématu: americká vozidla
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Čtvrtek 02.01.2020 21:51, doživotní
může mi prosím autor odpovědi vysvětlit jaká je životnost automatické převodovky? nedokáži si představit,že ten olej v převodovce má stejnou konzistenci když vyjede z fabriky a když má odkrouceno 400 000km...opravdu tam není nikdy potřeba měnit?
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků535
datum registrace16.11.2012
Pondělí 06.01.2020 12:10, RE: doživotní
citace:
reakce na: stréc od piva, 02.01.2020 21:51 (může mi prosím autor odpovědi ...)


Dobrý den, přikládám odpověď autora článku: Dobrý den, v některých případech výrobce výměnu oleje v převodovce předepisuje. Děje se tak, pokud je olejová náplň příliš malá, nebo je převodovka vystavena zvýšenému namáhání. Jindy je výrobcem náplň v převodovce specifikována jako doživotní, ale po problémech z minulosti je doporučeno olej měnit preventivně. Ve třetím případě je převodovka vzhledem k provoznímu zatížení dimenzována dostatečně, má velký objem olejové lázně a ani po velkém kilometrovém proběhu v minulosti nedocházelo k jakémukoli poškození převodovky vinou degradovaného oleje. Pak není opravdu nutné olej měnit.
reagovat
vavrisimo
počet příspěvků178
datum registrace03.07.2013
Pondělí 06.01.2020 13:11, RE: RE: doživotní
Doživotní olejová náplň v čemkoliv je kravina, tečka.
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Pondělí 06.01.2020 15:00, RE: RE: RE: doživotní
citace:
reakce na: vavrisimo, 06.01.2020 13:11 (Doživotní olejová náplň v čemk ...)


K tomuto tvrzení bych se s dovolením připojil. Vzhledem k tomu, že už půl druhého roku provozuji auto s AT a zpočátku ve mě k tomuto zařízení byla jistá nedůvěra, aproto jsem načetl spoustu různých článků a bez ohledu na jejich odbornost a erudovanost pisatelů se všechny článka shodovaly v tom, že za 90% problémů AT jsou zanedbané výměny právě těch "doživotních" kapalin. Tedy pokud mluvíme o klasice s hydroměničem. U dvojspojek těch % bude méně, aby zbylo i na jiné "lahůdky".
A teď trocha matematiky: aniž bych znal nějaká přesná data, troufnu si odhadnout, že motor a převodovka spíše než na km proběh je navrhovaná na "motohodiny". Takže dejme tomu, že se pohybujeme někde na hodnotách 3-5 tisíc motohodin (ano tak málo) a na tuto hodnotu je dimenzovaná i "doživotní" náplň. Potom je podstatný rozdíl v kilometrovém proběhu, kde se auto pohybuje. Pokud poskakuje po městě s průměrnou rychlostí do 30 km/h, tak za životnost najede 100-150 tkm, ale pokud jezdí dálnice s průměrnou rychlostí 100 km/h, tak jsme rázem na hodnotách 300-500 tkm. To si myslím málo lidí uvědomuje. Zjednodušeně se dá říci, že 1 km ve městě odpovídá 3-4km mimo město (ustálený provoz). Bohužel auta neukazují čítač motohodin, ale najeté km, kde není vidět, kolik má auto skutečně odslouženo, a proto při nákupu ojetiny považuji za to naprosté minimum, vyměnit pokud možno všechny náplně, čímž se zcela jistě prodlouží životnost agregátů.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.