0
zpět
 

diskuze k tématu: Je ekologičtější diesel nebo benzínový motor?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké palivo vybrat, ostatní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.02.2010 15:48, RE: Všechno pěkné ale
tesna napsal:
Když to srovnáváš s 1.6 v benzínu, tak by mě zajímalo, jak si k těm číslům došel.

1.6 má proti výkonově srovnatelné naftě vyšší spotřebu při normálním režimu zhruba o 2 litry (5,0-5,5 vs. 7,0-7,5). Při prakticky srovnatelných nákladech na bezín i naftu v posledních letech to dělá rozdíl nějakých 0,56 Kč/km pro naftu. Při 140tkm - 78.400 Kč. Ztráta při prodeji díky vyšší pořizovací ceně bude také vyšší, odhadem o 30.000 Kč.

Když na servis za 4 roky přidám 10 litrů vůči benálu a na pojistku (př...
Srovnávám renault megane 1,5 dci a 1,6 benzin - škodu nevlastním.

- Pořizovací cena nafty je + 50 tisíc proti 1,6 benzínu
- Servisní prohlídka stojí u nafty o 2 tisíce více a je po 20 tis.km, u benzínu je po 30 tis.km - to je nafta 63 tisíc/benzín 28 tisíc
- Prodejní cena je u nafty o cca 30 tisíc vyšší - to je ztráta hodnoty o 20 tisíc.
- Pojistku neřeším (havarijní), neboť rozdíl byl u leasingu mezi benzínem a naftou do 1000 Kč za rok.

Cena nafty je průměrně o 1 Kč na litr nižší (při kolísavých cenách to tak zhruba vychází), zvolil jsem cenu 27 nafta a 28 benzín - vím, že teď to nesedí a rozdíl je 2-2,5 na litr.
Spotřeba je u mé nafty dlouhodobá 5,3 (výrobce udává 4,7), u benzínu jsem měl 8,5 (měl jsem možnost jej 14 dní využívat jako náhradní vůz). Z toho vyplývají náklady na 140 000 km ve výši 200 340,-Kč pro naftu a 333 220,-Kč pro benzín (fuj to jsou cifry).
Takže rozdíl činí 132 tisíc.
Odečtu 35 za servis a 20 za ztrátu hodnoty.
Pravda, není to 100 tisíc - je to "pouze" 77 tisíc.

PS: o "konzervativním" zhodnocování peněz nemá cenu se bavit, jelikož běžně nabízené úroky nepokrývají ani inflaci - nehledě na skutečnost, že koupě auta JE, vzhledem k propadu jeho hodnoty, naprostým VYHOZENÍM PENĚZ. Bohužel, většina z nás auto potřebuje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.02.2010 16:17, RE: Všechno pěkné ale
Pavlik napsal:
Srovnávám renault megane 1,5 dci a 1,6 benzin - škodu nevlastním.

- Pořizovací cena nafty je + 50 tisíc proti 1,6 benzínu
- Servisní prohlídka stojí u nafty o 2 tisíce více a je po 20 tis.km, u benzínu je po 30 tis.km - to je nafta 63 tisíc/benzín 28 tisíc
- Prodejní cena je u nafty o cca 30 tisíc vyšší - to je ztráta hodnoty o 20 tisíc.
- Pojistku neřeším (havarijní), neboť rozdíl byl u leasingu mezi benzínem a naftou do 1000 Kč za rok.

Cena nafty je průměrně o 1 Kč na litr nižší (při kolísav...
No jo, ale to je posuzováno optikou rozchlastaného benzínu. 8,5 litru na 1,6-ku atmo benzín je docela dost. Ono za 14 dní se člověk těžko s cizím autem naučí jezdit tak, aby dokázal motor využít a měl rozumnou spotřebu. Takže tohle číslo je silně ovlivněné. Více by se mi líbilo spíše srovnání s někým, kdo ten benzín skutečně provozuje. Předpokládám rozumný rozdíl tak 2 lity mezi naftou a benzínem stejného výkonu, což na 140 tkm při uvedených cenách vytvoří nějakých cca 85 tisíc -oněch 55 tisíc za servis a ztrátu hodnoty nám to poníží na rozdíl 30 tisíc Kč, a to už je diskutabilní, zda se nafta vyplatí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.02.2010 10:16, RE: Všechno pěkné ale
David V napsal:
No jo, ale to je posuzováno optikou rozchlastaného benzínu. 8,5 litru na 1,6-ku atmo benzín je docela dost. Ono za 14 dní se člověk těžko s cizím autem naučí jezdit tak, aby dokázal motor využít a měl rozumnou spotřebu. Takže tohle číslo je silně ovlivněné. Více by se mi líbilo spíše srovnání s někým, kdo ten benzín skutečně provozuje. Předpokládám rozumný rozdíl tak 2 lity mezi naftou a benzínem stejného výkonu, což na 140 tkm při uvedených cenách vytvoří nějakých cca 85 tisíc -oněch 55 tisíc z...
Neřekl bych, že se nedokážu sžít s jakýmkoli vozem za 14 dnů - trvá mi to max. den. Mám v držení i benzínové malé auto (pro manželku) a využívám také služební vůz, takže mi nedělá problémy přesedat. Ale k té spotřebě - bohužel většina současných motorů 1,6 je osazena zoufale krátkou převodovkou, takže při 100 km/h točí 3000 rpm. Já se pohybuji častěji po dálnici a zde jsou otáčky ve 130 km/h okolo 4000 rpm a spotřeba 9+. Jediný vůz současné produkce o kterém vím (a jel jsem s ním), že je na tom trochu lépe, je megane III 1,6 ve verzi 81kw - má totiž 6° převodovku. Chápu, že pokud jezdíte "pomalu a s rozvahou", dostanete se na +- 7,5 litru, ale pro mé použití je 1,6 prostě docela nevhodný motor a vesměs následující je až objem 2,0 - většinou za tučný příplatek, jede za 9 litrů a jeho servisní náklady jsou srovnatelné s dieselem. Vše co jsem popsal se vztahuje na NOVÉ vozy a tudíž vycházím ze, značně drahého, značkového servisu. Obecně jsou to informace o vozech s uvedením do prodeje cca 2003 a mladších.
PS: u servisních nákladů ještě malý komentář - diesel má prohlídku po 20 tisících, benzín po 30 tisících.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.02.2010 11:14, RE: Všechno pěkné ale
Pavlik napsal:
Neřekl bych, že se nedokážu sžít s jakýmkoli vozem za 14 dnů - trvá mi to max. den. Mám v držení i benzínové malé auto (pro manželku) a využívám také služební vůz, takže mi nedělá problémy přesedat. Ale k té spotřebě - bohužel většina současných motorů 1,6 je osazena zoufale krátkou převodovkou, takže při 100 km/h točí 3000 rpm. Já se pohybuji častěji po dálnici a zde jsou otáčky ve 130 km/h okolo 4000 rpm a spotřeba 9+. Jediný vůz současné produkce o kterém vím (a jel jsem s ním), že je na to...
Kolega má 1,5 ltr Mazdu F (r.v.1998), na 5-ku při 130-ti taky točí 4000 a jezdí za 7,5. Já mám 2,5 ltr Mondeo (r.v. 2001), na 5-ku při 130- točí 3000+ a mám spotřebu cca 8,2, takže ta výše uvedená čísla stále považuju za přitažená za vlasy.
PS: Prohlídka po 30-ti tisících je zvěrstvo, i když se to do kalkulací zrovna hodí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 19.02.2010 18:27, RE: Všechno pěkné ale
David V napsal:
Kolega má 1,5 ltr Mazdu F (r.v.1998), na 5-ku při 130-ti taky točí 4000 a jezdí za 7,5. Já mám 2,5 ltr Mondeo (r.v. 2001), na 5-ku při 130- točí 3000+ a mám spotřebu cca 8,2, takže ta výše uvedená čísla stále považuju za přitažená za vlasy.
PS: Prohlídka po 30-ti tisících je zvěrstvo, i když se to do kalkulací zrovna hodí.
Ono se spotřebou je to - co typ motoru to jiná čísla. Obzvlášť japonci jsou na tom opravdu dobře, měl jsem dva roky mitsubishi carisma 1,8 GDi (přímovstřik benzín) a ta s výkonem 92 kw jezdila za 6,5 při mém stylu jízdy - bohužel, zrušil mi ji kamion - ne mou vinou. Ale s 1,6 motory mám zkušenosti jen s evropskou produkcí a pokud nechci jezdit stylem "důchodce jede na nákup", tak prostě žerou. Ono je to hodně i o prostředí, jestli jezdíte hlavně mimo město a do 100 km/h, vejdete se do 7 litrů v pohodě. Jakmile vjedete do města, je to +-8 litrů a na dálnici 9+ při 140 dle tachometru (to je u většiny aut 130 reálných).
PS: o prohlídce po 30 tisících si také myslím, že je to zvěrstvo - jen nechápu, jak se "to hodí do kalkulace", když diesel jde na servis častěji a je i servisně dražší - možná jste špatně četl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 22.02.2010 09:06, RE: Všechno pěkné ale
Pavlik napsal:
Ono se spotřebou je to - co typ motoru to jiná čísla. Obzvlášť japonci jsou na tom opravdu dobře, měl jsem dva roky mitsubishi carisma 1,8 GDi (přímovstřik benzín) a ta s výkonem 92 kw jezdila za 6,5 při mém stylu jízdy - bohužel, zrušil mi ji kamion - ne mou vinou. Ale s 1,6 motory mám zkušenosti jen s evropskou produkcí a pokud nechci jezdit stylem "důchodce jede na nákup", tak prostě žerou. Ono je to hodně i o prostředí, jestli jezdíte hlavně mimo město a do 100 km/h, vejdete se do 7 litrů v...
Já myslel, že nám zastáncům benzínu se servisní prohlídka po 30-ti tkm a levnější hodí do kalkulací, ale já bych ji určitě nedodržoval, zejména pokud bych si chtěl auto nechat déle než 100 tkm.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.