0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo ST200 - první a poslední dojmy majitele

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.09.2011 09:48, ST
Proč když se mluví o ST200 je titulní obrázek z ST220 a to navíc z mého, fotil jsem to když jsem to koupil, navíc v článku je taky zmínka Jak jsem kupoval ST220. Myslim že by si redakce měla ujasnit o čem se vlastně píše.
Jinak k vozu ST200 je výborné auto, měl jsem tu čest ho řídit i se s ním vézt a jako majitel ST220 bych si nidky nedovolil tvrdit že je moje auto lepší než ST200. Navíc se ST200 stává pomalu raritou, vzhledem k tomu, že jich bylo vyrobeno jen cca 6000 kusů, je u nás stává takřka vzácnost ho někde spatřit. Sám postupem času uvažuji o jeho koupi, aby s mojim ST220 tvořil dokonalý pár :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.09.2011 17:54, RE: ST
michalst napsal:
Proč když se mluví o ST200 je titulní obrázek z ST220 a to navíc z mého, fotil jsem to když jsem to koupil, navíc v článku je taky zmínka Jak jsem kupoval ST220. Myslim že by si redakce měla ujasnit o čem se vlastně píše.
Jinak k vozu ST200 je výborné auto, měl jsem tu čest ho řídit i se s ním vézt a jako majitel ST220 bych si nidky nedovolil tvrdit že je moje auto lepší než ST200. Navíc se ST200 stává pomalu raritou, vzhledem k tomu, že jich bylo vyrobeno jen cca 6000 kusů, je u nás stává takř...
...cukr nebo sůl to je fuk,hlavně že je to bílý, sere pes
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.09.2011 22:55, Součet rychlostí aut 120 km/h
to je zhruba jako 60 km/h do zdi. A taky zásadně záleží co bylo to druhé auto. Jestli třeba 2,2 tuny těžká XC90 nebo nějaký lehký prcek.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.09.2011 08:17, RE: Součet rychlostí aut 120 km/h
Petr S napsal:
to je zhruba jako 60 km/h do zdi. A taky zásadně záleží co bylo to druhé auto. Jestli třeba 2,2 tuny těžká XC90 nebo nějaký lehký prcek.
jenže zeď se nezdeformuje, neuhne, auto do ní prostě narazí. a konec. v šedesátce do zdi moc šancí není. při čelním střetu s protijedoucím autem je to daleko lepší-samozřejmě pokud to není náklaďák či Q7, většinou se nestřetnou 100% přední části ale spíš 50% takže může dojít k maximální deformaci zón a rotaci které pohltí energii nárazu. viděl jsem osobně jak dopadl Opel Kadett (resp. Daewoo Racer) po čelním nárazu polovinou předku do protijedoucí Felicie, je to tak 15 let takže auta byla ještě v dobré kondici. součtová rychlost přes 200km/h, bylo to na staré kolínské a oba předjížděli a nevešli se. a přežili to, pár zlomenin, ale přežili. samozřejmě auta na šrot. pěkně zrasený auta jsou na wrecked exotics, obvykle i s popiskem jak k tomu došlo a jestli to rozchodili, občas nestačím žasnout co lidi přežijou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 29.09.2011 22:05, RE: Součet rychlostí aut 120 km/h
tomaskrtek napsal:
jenže zeď se nezdeformuje, neuhne, auto do ní prostě narazí. a konec. v šedesátce do zdi moc šancí není. při čelním střetu s protijedoucím autem je to daleko lepší-samozřejmě pokud to není náklaďák či Q7, většinou se nestřetnou 100% přední části ale spíš 50% takže může dojít k maximální deformaci zón a rotaci které pohltí energii nárazu. viděl jsem osobně jak dopadl Opel Kadett (resp. Daewoo Racer) po čelním nárazu polovinou předku do protijedoucí Felicie, je to tak 15 let takže auta byla ještě ...
Při přesahu zase energii musí pohltit zase menší plocha a člověk v místě nárazu to má o to horší. Ale rotace po nárazu asi něco pohltí. No přežít náraz 2 aut kdy každé jelo 100 km/h, to byla spíš veliká klika. A asi přesah nárazu byl malý, zvlášt když jedno byl starý Kadett. Ale původně jsem chtěl napsat, že pokud do sebe 2 stejná auta narazí plným přesahem, tak se rychlosti nesčítají a nemá moc smysl psát o součtu rychlostí. Ono to číslo 120 km/h vypadá impozantně a někdo pak může mít pocit, že když nezvládne jízdu ve 120 km/h a trefí stom tak že je v pohodě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.09.2011 00:10, RE: Součet rychlostí aut 120 km/h
Petr S napsal:
Při přesahu zase energii musí pohltit zase menší plocha a člověk v místě nárazu to má o to horší. Ale rotace po nárazu asi něco pohltí. No přežít náraz 2 aut kdy každé jelo 100 km/h, to byla spíš veliká klika. A asi přesah nárazu byl malý, zvlášt když jedno byl starý Kadett. Ale původně jsem chtěl napsat, že pokud do sebe 2 stejná auta narazí plným přesahem, tak se rychlosti nesčítají a nemá moc smysl psát o součtu rychlostí. Ono to číslo 120 km/h vypadá impozantně a někdo pak může mít pocit, že...
A ještě se zapomíná na to, že energie roste s rychlostí kvadraticky, takže při dvojnásobné rychlosti je potřeba zmařit 4x větší energii. A součtovou rychlost nemá smysl udávat, neboť deformují se obě auta, jen težší má výhodu, což platí jen v interakci s autem. U stromu, který se nepodaří přerazit, je to fuk. A poslední věc, zabíjí přetížení - prostor pro přežití může být dostatečný, přesto posádka zemře- některý vnitřní orgán nevydrží to krátkodobé přetížení a utrhne se. Když auto zastaví na 0,5 metru z rychlosti 60 km/h, odpovídá to zpomalení 278 m/s2, což je přetížení 28g po dobu 60ms.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.09.2011 11:02, Objem
Už mě to zarazilo včera a dnes jsem si to dohledal - objem motoru u ST200 by měl být (sympatických) 2495 ccm a nikoli 2544 ccm (v tabulce je chybně uvedeno 2540). ST200 se začalo vyrábět až v roce 1999, tedy v době, kdy se motor 2.5 V6 dělal modifikovaný s mírně zmenšeným objemem.

Pak mě taky napadá kacířská myšlenka, že teoreticky by šikovný mechanik dokázal provést úpravu motoru 2.5 V6 na Mondeu Mk.III (tedy druhá generace pro Davida ) na verzi ST200. Tenhle motor se dá sehnat i s šestikvaltem, mohla by to být po tomto vytunění zajímavá rarita.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.09.2011 11:14, RE: Součet rychlostí aut 120 km/h
Petr S napsal:
to je zhruba jako 60 km/h do zdi. A taky zásadně záleží co bylo to druhé auto. Jestli třeba 2,2 tuny těžká XC90 nebo nějaký lehký prcek.
Přesně můj názor. Problém je, že přirovnání toho nárazu do zdi sedí jen v případě ideální čelní srážky dvou identických vozidel, což je nepravděpodobné. Výhoda a nevýhoda rozdílných hmotností je jasná, ale průser nastává při střetu s nějakým starým střepem, který nemá nosníky vpředu spojené výztuhou. Pokud se ten "volný" nosník dobře trefí, pak je schopen proniknout hodně hluboko do interiéru a nastává průser.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.09.2011 11:30, RE: Objem
Koloss napsal:
Už mě to zarazilo včera a dnes jsem si to dohledal - objem motoru u ST200 by měl být (sympatických) 2495 ccm a nikoli 2544 ccm (v tabulce je chybně uvedeno 2540). ST200 se začalo vyrábět až v roce 1999, tedy v době, kdy se motor 2.5 V6 dělal modifikovaný s mírně zmenšeným objemem.

Pak mě taky napadá kacířská myšlenka, že teoreticky by šikovný mechanik dokázal provést úpravu motoru 2.5 V6 na Mondeu Mk.III (tedy druhá generace pro Davida ) na verzi ST200. Tenhle motor se dá sehnat i s šestik...
no to je zajímavá úvaha, modifikovat 2.5V6 v mondeu mkIII na výkon ST200, ale asi by se mu spíš vyplatilo si rovnou to ST200 pořídit, protože dávat ostřejší vačky, předělávat sání, výfukovej systém a spoustu dalších věcí co dává tomu motoru 151kw, by bylo určitě finančně nákladnější než pořízení zachovalého ST200 ;)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.09.2011 12:38, RE: Objem
michalst napsal:
no to je zajímavá úvaha, modifikovat 2.5V6 v mondeu mkIII na výkon ST200, ale asi by se mu spíš vyplatilo si rovnou to ST200 pořídit, protože dávat ostřejší vačky, předělávat sání, výfukovej systém a spoustu dalších věcí co dává tomu motoru 151kw, by bylo určitě finančně nákladnější než pořízení zachovalého ST200 ;)
No, jestli Koloss spíš nemyslel přehodit celej engine, než mu kuchat střeva, který má ST200 skutečně jiná. Nicméně to legislativně nepůjde provést, protože kód 2,5V6 pro ročníky 2000-2007 je LCBD, zatímco ST200 má kód SGA.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.09.2011 12:52, RE: Objem
David V napsal:
No, jestli Koloss spíš nemyslel přehodit celej engine, než mu kuchat střeva, který má ST200 skutečně jiná. Nicméně to legislativně nepůjde provést, protože kód 2,5V6 pro ročníky 2000-2007 je LCBD, zatímco ST200 má kód SGA.
no píše tak "provést úpravu" tak mi to vyznělo spíš, že by chtěl upravovat stávající engine. Každopádně není nad opravdový ST200, protože ve finále to není jen o motoru, ale o upraveném podvozku, vzhledu, no prostě srdcovka...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.09.2011 15:15, RE: Objem
David V napsal:
No, jestli Koloss spíš nemyslel přehodit celej engine, než mu kuchat střeva, který má ST200 skutečně jiná. Nicméně to legislativně nepůjde provést, protože kód 2,5V6 pro ročníky 2000-2007 je LCBD, zatímco ST200 má kód SGA.
Já rovnou psal, že by to chtělo šikovného mechanika. Přiznám se, že moc netuším, v jakých detailech se liší běžný 2.5 V6 a ST200, ale očekávám minimálně blok motoru a kliku shodnou. Co se týká vaček, sání, řídící jednotky a možná svodů výfuku, tak to se přehodit teoreticky dá. Ale koupit si staré ST200 poté co znám Mk.III bych asi nechtěl (i když jsem Mk.I vlastnil). Podvozek mi na dobré ježdění stačí u Mk.III produkční, ten je dobrý už v základu, brzdová soustava je u ST220 sériová, takže ani tam by nebylo třeba nic měnit. O legislativu mi nešlo vůbec, pokud by zůstal blok, tak by se to nemuselo snad ani řešit, pokud by nebyl technik na STK nějak extra odborník a jako znalec a neznal rozdíly. Ale kdyby byl člověk puntičkář, tak by se to snad dalo i s papírama vyřešit jako přestavba.

Jasně, že to jsou jen takové sny, ale mám rád vlky v rouchu beránčím a s tím šestikvaltem by ani spotřeba nemusela být nějak nepříjemná.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.09.2011 21:42, RE: Objem
Koloss napsal:
Já rovnou psal, že by to chtělo šikovného mechanika. Přiznám se, že moc netuším, v jakých detailech se liší běžný 2.5 V6 a ST200, ale očekávám minimálně blok motoru a kliku shodnou. Co se týká vaček, sání, řídící jednotky a možná svodů výfuku, tak to se přehodit teoreticky dá. Ale koupit si staré ST200 poté co znám Mk.III bych asi nechtěl (i když jsem Mk.I vlastnil). Podvozek mi na dobré ježdění stačí u Mk.III produkční, ten je dobrý už v základu, brzdová soustava je u ST220 sériová, takže ani t...
na tohle míval jeden známej sirku cosworth od wolfa, 300 kobyl ve čtyřkolce, a na zadku ceduli 1.8D. neskutečný dělo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.10.2011 15:50, Olda: RE: ST
olda napsal:
...cukr nebo sůl to je fuk,hlavně že je to bílý, sere pes
Oldo: Tvá poznámka a reakce je opravdu věcná, poučná a chystrá, škoda jen, že kdyby se o rozdílu nezmínil michalst. nemáš ani o čem psát. Bohužel Tobě podobných je tady víc.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.