0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2.2 TDCI a zkušenost uživatele po 275 tis. km.

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Čtvrtek 30.01.2014 08:33, zajímavá recenze
Další objektivně napsaná recenze na Mondeo. Chválím, že pokud člověk konkrétní auto zná od novoty, není třeba se zaleknout nájezdu ani značky. Taky chválím zmínění značky el. částí Motorcraft. Když ve světě motorů testovali startovací kabely, jediné opravdu kvalitní koupené byly od této značky.
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 30.01.2014 10:30, Špatná fotka
Máte fotku o generaci mladšího auta.
Je v článku několik indicií, z nichž nejdůležitějsší je rok výroby 2004. Pak už jen drobnosti jako EURO 3 a popis, ze kterého roku vybrat auto.
Jinak recenzi opět chválím. Myslím, že na Mondeo už je tady snad úplně všechno. Ještě to chce i jiná auta.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 30.01.2014 13:38, Servis
Škoda, že nebylo více rozvedeno, co se s motorem stalo, že ho bylo potřeba podruhé měnit. První případ je jasný, nevyměněný vstřik, následně propálený píst. Taky by bylo dobré popsat, co ten servis při té druhé výměně podělal, negativní zkušenost taky dobrá, člověk se rád poučí.
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Čtvrtek 30.01.2014 15:02, Zvrácené úvahy
Po dlouhé době slušná recenze, jinak nějak nechápu to utěšování se že nemám ESP tak se nemá co pokazit a koupím si na 18tkm za rok olítanýho diesela kde se musel 2x dělal motor. Obdivuji majitelův optimismus a lásku k autu. Možná jsem sám jen přehnaný pesimista, ale jako majitel benzinového japonce si nedokážu představit že bych byl vnitřně spokojen z nákupu auta kde jsem musel měnit motor. Pravda teď v zimě jezdím i za 8....
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 30.01.2014 17:12, RE: Zvrácené úvahy
*autofans* napsal:
Možná jsem sám jen přehnaný pesimista, ale jako majitel benzinového japonce si nedokážu představit že bych byl vnitřně spokojen z nákupu auta kde jsem musel měnit motor.


Kdyby se měnil motor, protože je špatně udělanej, tak tyhle představy pochopím, ale takhle je to, jako bych nadával na blatník, protože jsem ho po dvou bouračkách musel dvakrát měnit. První výměna byla díky šlendriánu servisu, druhá kvůli nehodě. Ani za jeden případ nemohl motor a tak pokud jinak funguje vše jak má, tak nevidím důvod být nespokojen.
reagovat
pikao85
počet příspěvků11
datum registrace30.01.2014
Čtvrtek 30.01.2014 19:47, RE: Špatná fotka
David V napsal:
Máte fotku o generaci mladšího auta. Je v článku několik indicií, z nichž nejdůležitějsší je rok výroby 2004. Pak už jen drobnosti jako EURO 3 a popis, ze kterého roku vybrat auto. Jinak recenzi opět chválím. Myslím, že na Mondeo už je tady snad úplně všechno. Ještě to chce i jiná auta.


Máte pravdu, ale nebyl to záměr. Bohužel jsem použil foto z netu a to je správné.. Toto nejspíš bude práce redakce..??
reagovat
pikao85
počet příspěvků11
datum registrace30.01.2014
Čtvrtek 30.01.2014 19:50, RE: Zvrácené úvahy
Koloss napsal:
*autofans* napsal:
Možná jsem sám jen přehnaný pesimista, ale jako majitel benzinového japonce si nedokážu představit že bych byl vnitřně spokojen z nákupu auta kde jsem musel měnit motor.
Kdyby se měnil motor, protože je špatně udělanej, tak tyhle představy pochopím, ale takhle je to, jako bych nadával na blatník, protože jsem ho po dvou bouračkách musel dvakrát měnit. První výměna byla díky šlendriánu servisu, druhá kvůli nehodě. Ani za jeden případ nemohl motor a tak pokud jinak funguje vše jak má, tak nevidím důvod být nespokojen.


Přesně tak, bohužel motor po nájezdu na obrubník dostal ránu zespoda tak nešikovně, že praskl na několika místech a nešel opravit. Dílna byla jaká byla, a řešila to výměnou.

reagovat
pikao85
počet příspěvků11
datum registrace30.01.2014
Čtvrtek 30.01.2014 19:56, RE: Servis
Koloss napsal:
Škoda, že nebylo více rozvedeno, co se s motorem stalo, že ho bylo potřeba podruhé měnit. První případ je jasný, nevyměněný vstřik, následně propálený píst. Taky by bylo dobré popsat, co ten servis při té druhé výměně podělal, negativní zkušenost taky dobrá, člověk se rád poučí.


Jak jsem psal, praskl na několika místech a prostě se nedal opravit..tvrzení servisu.. Nejjednodušší pro ně bylo ho vyměnit. Po nastartování nového motoru jim nachcala nafta do válců tak šikovně, že "ulítla hlava" další naštěstí použitá ze starého motoru. Údajně vstřik špatný.. dále potíže se špatně ukostřenou elektrikou..atd, atd... Takže já si vážně užil..Je to moje kára a moje prachy..:) prostě mi to za to stojí:)
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 31.01.2014 19:06, RE: Servis
pikao85 napsal:
Jak jsem psal, praskl na několika místech a prostě se nedal opravit..tvrzení servisu.. Nejjednodušší pro ně bylo ho vyměnit. Po nastartování nového motoru jim nachcala nafta do válců tak šikovně, že "ulítla hlava" další naštěstí použitá ze starého motoru. Údajně vstřik špatný.. dále potíže se špatně ukostřenou elektrikou..atd, atd... Takže já si vážně užil..Je to moje kára a moje prachy..:) prostě mi to za to stojí:)


Teda možné je všechno, ale tenhle servis bych už příště vynechal a jeho "slávu" šířil motoristickým světem. Můj mechanik na to má slogan "A jak řekli, tak to doje*ali".
reagovat
Petr S
počet příspěvků1241
datum registrace28.11.2008
Sobota 01.02.2014 00:43, RE: Zvrácené úvahy
*autofans* napsal:
Po dlouhé době slušná recenze, jinak nějak nechápu to utěšování se že nemám ESP tak se nemá co pokazit a koupím si na 18tkm za rok olítanýho diesela kde se musel 2x dělal motor. Obdivuji majitelův optimismus a lásku k autu. Možná jsem sám jen přehnaný pesimista, ale jako majitel benzinového japonce si nedokážu představit že bych byl vnitřně spokojen z nákupu auta kde jsem musel měnit motor. Pravda teď v zimě jezdím i za 8....


jj, ABS a ESP bych rozhodně nezatracoval, jsou to život zachraňující systémy pro běžné řidiče. Nemám reakce v řádu milisekund. A taky nemám 4 brzdové pedály pro každé kolo jeden.

Tyhle systémy jsou téměř bezporuchové narozdíl od motoru nebo váhy vzduchu apod. (za předpokladu, že jsou v pořádku brzdy). Neslyšel jsem o případu, že by někomu přestalo fungovat ESP.
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Sobota 01.02.2014 23:39, RE: Zvrácené úvahy
Petr S napsal:
*autofans* napsal:
Po dlouhé době slušná recenze, jinak nějak nechápu to utěšování se že nemám ESP tak se nemá co pokazit a koupím si na 18tkm za rok olítanýho diesela kde se musel 2x dělal motor. Obdivuji majitelův optimismus a lásku k autu. Možná jsem sám jen přehnaný pesimista, ale jako majitel benzinového japonce si nedokážu představit že bych byl vnitřně spokojen z nákupu auta kde jsem musel měnit motor. Pravda teď v zimě jezdím i za 8....
jj, ABS a ESP bych rozhodně nezatracoval, jsou to život zachraňující systémy pro běžné řidiče. Nemám reakce v řádu milisekund. A taky nemám 4 brzdové pedály pro každé kolo jeden. Tyhle systémy jsou téměř bezporuchové narozdíl od motoru nebo váhy vzduchu apod. (za předpokladu, že jsou v pořádku brzdy). Neslyšel jsem o případu, že by někomu přestalo fungovat ESP.


Tyhle systémy většinou selžou na nějakém čidle přímo na kole a většinou kvůli mechanickému poškození.
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Pondělí 03.02.2014 09:32, ABS + ESP
Ještě k těm asistentům. Včera jsem jel po tom zamrzlém pekle a jsem šťasten, že ty asistenty v autě mám. U Opatova byla havárka, takže se nemohlo jet přes obchvat (kdo to tam zná), ale muselo se po staré - dědinou. Tam to bylo tak namrzlý, že to klouzalo v zatáčkách i na 2-ku s 1500 rpm, a to jsem vždy jen cítil, jak to začíná plavat a pak jen se ozvalo (bžžž, bžž) a už jsem zase jel, km jsem chtěl. Ne že by to člověk nezvládl bez nich, ale přináší to více stresu.
Ale lidi na tom kluzkým jedou někdy až moc pomalu. Nebyl provoz a i na dlouhých rovinách se našli někteří, kteří jeli 40 maximálně 50. Na rovince se dá jet rychleji a do zatáčky si přibrzdím a pak se zase na rovince rozjedu.
reagovat
donald
počet příspěvků30
datum registrace09.05.2007
Pondělí 03.02.2014 13:39, RE: Zvrácené úvahy
Tyhle systémy jsou téměř bezporuchové narozdíl od motoru nebo váhy vzduchu apod. (za předpokladu, že jsou v pořádku brzdy). Neslyšel jsem o případu, že by někomu přestalo fungovat ESP.
Tak jsem právě ten ojedinělý případ. U Mondea svítí žlutá kontrolka ESP. Diagnostika, výměna hlavního čidla u volantu, svítí dál. Servisu jsem zaplatil 6000 Kč, teď jim doporučil systém zkonfigurovat. Jestli to nepomůže, fakt nevím.

reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pondělí 03.02.2014 14:06, RE: Zvrácené úvahy
donald napsal:
Tyhle systémy jsou téměř bezporuchové narozdíl od motoru nebo váhy vzduchu apod. (za předpokladu, že jsou v pořádku brzdy). Neslyšel jsem o případu, že by někomu přestalo fungovat ESP.
Tak jsem právě ten ojedinělý případ. U Mondea svítí žlutá kontrolka ESP. Diagnostika, výměna hlavního čidla u volantu, svítí dál. Servisu jsem zaplatil 6000 Kč, teď jim doporučil systém zkonfigurovat. Jestli to nepomůže, fakt nevím.

Ale to je to, co píše David V - systém vyřadilo nějaké opotřebované nebo jinak poškozené čidlo. Že je servis neschopný je zcela jiná otázka, já bych jim opravu která nic neopravila nezaplatil.
reagovat
donald
počet příspěvků30
datum registrace09.05.2007
Úterý 04.02.2014 09:34, servis
Asi by fakt bylo nejjednodušší prostě tu kontrolku na panelu zhasnout. Ale jezdit bez ABS a ESP se mi nechce, fakt to jsou dost důležité prvky aktivní bezpečnosti. A protože tohle je ojedinělá závada, autoservis si s tím moc neví rady. Takže platím za to, že se učí. Ono se snadno řekne, nezaplatit. Jenže když jsem auto v pátek odpoledne potřeboval, abych odjel na chalupu, zaplatit jsem musel. Auto v servisu mi je totiž taky na nic.
Teď to tam mají zase, aby závadu definitivně odstranili. Znají dvě chybové hlášky C1279 a C1278, na základě toho už vyměnili čidlo ESP. Sám jsem konzultoval s odborníkem (v rodině, v Rakousku), proč to dál nefunguje. Řekl mi, že čidla je nutné nakonfigurovat. V servisu jsem to oznámil jako možný tip, co dál s tíjm. Teď už druhý den čekám, co se jim povede nebo nepovede.
Fakt, servis tápe, učí se, neví si rady, ale zákazník platí, protože se platí odvedená práce. A to oni vždy mohou vykázat...
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Úterý 04.02.2014 09:51, RE: servis
donald napsal:
Asi by fakt bylo nejjednodušší prostě tu kontrolku na panelu zhasnout. Ale jezdit bez ABS a ESP se mi nechce, fakt to jsou dost důležité prvky aktivní bezpečnosti. A protože tohle je ojedinělá závada, autoservis si s tím moc neví rady. Takže platím za to, že se učí. Ono se snadno řekne, nezaplatit. Jenže když jsem auto v pátek odpoledne potřeboval, abych odjel na chalupu, zaplatit jsem musel. Auto v servisu mi je totiž taky na nic.Teď to tam mají zase, aby závadu definitivně odstranili. Znají dvě chybové hlášky C1279 a C1278, na základě toho už vyměnili čidlo ESP. Sám jsem konzultoval s odborníkem (v rodině, v Rakousku), proč to dál nefunguje. Řekl mi, že čidla je nutné nakonfigurovat. V servisu jsem to oznámil jako možný tip, co dál s tíjm. Teď už druhý den čekám, co se jim povede nebo nepovede. Fakt, servis tápe, učí se, neví si rady, ale zákazník platí, protože se platí odvedená práce. A to oni vždy mohou vykázat...


Chybové hlášky sice odpovídají problému se snímačem natočení volantu, ale ta závada nemusí být v samotném snímači, ale třeba jen v kabeláži. Může být špatný kontakt v konektoru nebo někde zlomený (přerušený) nebo prodřený drát. Nevím, zda se u ESP dá udělat nějaká online diagnostika, že to ukazuje provozní hodnoty, jako jsou otáčky kol, natočení volantu apod. Z toho by se možná dalo vypozorovat, který parametr se:
a) nemění
b) mění nelogicky
reagovat
donald
počet příspěvků30
datum registrace09.05.2007
Úterý 04.02.2014 18:13, diagnostika
David V
Taky jsem si myslel, že složité elektronické systémy v automobilu vyžadují perfektní diagnostiku. Jak ukazuje praxe, asi to zdaleka není dokonalé a nefuguje to. Nevím, co právě s autem dělají, ale kabeláž je jednou z hledaných chyb.
A nesvěřil jsem vůz Ferdovi mravencovi, práce všeho druhu, ale pražskému specialistovi na fordy.
reagovat
x.IceMan.x
počet příspěvků14
datum registrace24.09.2013
Úterý 11.02.2014 15:05, Kvalita zpracování
Pěkná objektivní recenze. Jen si dovolim nesouhlasit s tou horší kvalitou zpracování. Sám píšete že na interiéru není poznat jeho věk a co už má za sebou. Já mám toto mondeo, dokonce před faceliftem (2001 )a kamoš má r.v.2005 a nemůžu teda kvalitě zpracovaní nic vytknout oproti třeba koncernu VW. Absolutně nic nám v mondeu nevrže, nedrnčí, neskřípe, všechno drží pevně, materiály c pohodě,měkčené..absolutně dostačující, vše funkční a opravdu interiér vypada na zánovní auto a ne na auto 12 let stary a skoro 300tis km najetý. Což nemůžu říct i o VW které máme v rodině (samozřejmě porovnávám ročníkově-generačne stejné vozy) Mám najeto dost v obou značkách a nemůžu říct že by VW byl kvalitněji zpracován! Podle mě jsou na tom uplně stejně a záleží jak se k tomu majitelé chovali od počátku. Velice mě třeba zklamala i Audi A3 s kvalitou interieru a použitými materiály! Ve VW a Audi v kterych jezdím je znatelné optřebení plastů, vrzání, odpadávaní .... A co se týče rezavění...já ani kámoš nemáme žádný problém, a i co se dívám na Mondea na parkovištích třeba tak teda nevidím že by s tím byl problém. Naopak se nestačím divit jak vidívám zrezivělé passaty a na jakych mistech. To samy vidím jak nám rezaví Golfy atd. To samy vidite na oktavkach a dokonce casto si vsimam pekne orezlých BMW (taky r.v. po 2001). To ja si teda na rez na mondeu nemuzu vubec stezovat.
reagovat
patriot.007
počet příspěvků4
datum registrace17.05.2013
Pondělí 17.02.2014 07:59, RE: Kvalita zpracování
x.IceMan.x napsal:
A co se týče rezavění...já ani kámoš nemáme žádný problém, a i co se dívám na Mondea na parkovištích třeba tak teda nevidím že by s tím byl problém. Naopak se nestačím divit jak vidívám zrezivělé passaty a na jakych mistech. To samy vidím jak nám rezaví Golfy atd. To samy vidite na oktavkach a dokonce casto si vsimam pekne orezlých BMW (taky r.v. po 2001). To ja si teda na rez na mondeu nemuzu vubec stezovat.

Myslím si, že ani Mondeo, ani BMW, Passaty, Golfy a Octavie nemají se rzí problém, který by stál za řeč. Pokud uvidíte na těchto autech rez, zejména jak píšete "a na jakých místech", tak je to prakticky stoprocentně práce autoservisů, které se živí dovozem ojetin.
Jezdím k jednomu šikovnému servisákovi a vždycky tam má nějaké dvojauta (dvě totálky, jedno auto modré, bouchlé zepředu, druhé auto červené, bouchlé zazadu). Když to člověk vidí, jak to pajtí, řeže, kroutí,svařuje a nakonec je z toho krasavec až oči přecházejí, v žádané stříbrné metalíze. Jenže ten pozink už po tom všem vyvařování, vybrušování, není.
Mondeo je skvělé auto, vzhledem ke své prodejní ceně, a ještě více vzhledem k ceně ojetiny. Ve firmě jsem s nima najedil hodně. Musím ale také říct, že jednou mne nechalo stát na JIžní spojce - porucha alternátoru. Takže jsem si připomněl staré známé, ověřené "Tam Fordem, zpátky vlakem". A nebyl jsem sám, koho Ford někde nechal na cestách ... Pro upřesnění na obranu Mondea ještě doplním, že to co nás někde nechalo, byla auta s najetýma 200-250 tkm. I když s takovým nájezdem by auto manažerské třídy mělo být schopno se vypořádat bez problémů.



reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.