0
zpět
 

diskuze k tématu: Doporučíme při nájezdu 15 tis.km a rozpočtu 100 tis. Kč BMW E46?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní, německá vozidla, německá vozidla
smazaný uživatel
počet příspěvků32
datum registrace22.05.2024
Úterý 27.11.2012 16:46, RE: Osmnáctistovka v Mondeu
Koloss napsal:
cz9998 napsal:
Petr-Tipcars: Přiznám se bez mučení, že jsem osmnáctistovky spláchl na jeden zátah především kvůli 2 věcem: pán se asi občas bude chtít "svézt" (když si myslel na E46). A když se nebude chtít svézt, tak bude beztak permanentně vozit auto naložené (s malým dítětem jinak ani nelze). Mondeo Mk3 s osmnáctistovkou pak pro něj není řešením z hlediska dynamiky, natož výkonové rezervy. Potenciálním problémem byla myšlena specialitka Sci, jež může přidělat vrásky na čele, jinak "bežné" osmnáctistovky jsou prostě Durateky, jen dle mého názoru je zbytečné si nimi komplikovat život v Mondeu, jež bude evidentně vytížené. Jako vhodnější vidím variantu pohledat dvoulitr, případně došetřit.
Ano 1.8 SCi 96 kW je potenciálně problémové, ale současně téměř nesehnatelné. Co se týče normální 1.8, raději s 92 kW, tak ten na většinu provozu vyhoví. 90% provozu budou osamělé cesty do práce (50 km denně), to se mu stejně nebude chtít divočit. Zbylých 10% bude jezdit s rodinkou a s děckem v sedačce bych stejně divočit nedoporučoval. Za ty peníze může být jediné rozumné a současně i zábavné řešení Mondeo 2.5 V6, předpokladem je pečlivý výběr.


Petr-Tipcars: Jak říkám, pokud bych VŮBEC teď na jeho místě kupoval, tak bych za ty peníze chtěl dostat co nejvíc muziky. A nejvíc jí podle mne reálně nabízí ten dvoulitr. Nějak se mi nechce věřit, že by sehnal za 80-90 ten šestiválec. Ten bude asi ještě přece jenom o něco výš. Ono je právě na zamyšlení, zda na cestu za prací SÁM potřebuje auto. Už z toho důvodu bych počkal, mimochodem předpokládám, že má zkalkulovaný výpadek příjmu manželky/přítelkyně, který může (a nemusí) být citelný. Radši bych možná za této situace každé ráno šlapal na bus, nebo dával kilo denně kamarádovi na naftu/benzín a měl na účtu rezervu, než se vydat z peněz s vyhlídkami na dva tři krušné roky. Ale to si musí každý zvážit sám. Zase chápu pohnutku "odměnit se" za "dobře odvedenou práci".
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Úterý 27.11.2012 17:00, RE: Osmnáctistovka v Mondeu
cz9998 napsal:
Petr-Tipcars: Jak říkám, pokud bych VŮBEC teď na jeho místě kupoval, tak bych za ty peníze chtěl dostat co nejvíc muziky. A nejvíc jí podle mne reálně nabízí ten dvoulitr. Nějak se mi nechce věřit, že by sehnal za 80-90 ten šestiválec. Ten bude asi ještě přece jenom o něco výš. Ono je právě na zamyšlení, zda na cestu za prací SÁM potřebuje auto. Už z toho důvodu bych počkal, mimochodem předpokládám, že má zkalkulovaný výpadek příjmu manželky/přítelkyně, který může (a nemusí) být citelný. Radši bych možná za této situace každé ráno šlapal na bus, nebo dával kilo denně kamarádovi na naftu/benzín a měl na účtu rezervu, než se vydat z peněz s vyhlídkami na dva tři krušné roky. Ale to si musí každý zvážit sám. Zase chápu pohnutku "odměnit se" za "dobře odvedenou práci".


Ano, souhlas, blížící se svišť zamává rozpočtem. Jenže je tu ještě otázka, do jaké míry se dá dojíždění do práce řešit jinak než autem a zda bez auta je možné tu práci udržet. Pokud u Mondea pomineme hranici po FL a půjdeme i do let 2001 a 2002, dostáváme se do cen, kde lze současně řešit i sviště i dopravu. Má to svá úskalí, ale řešitelné to je.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků32
datum registrace22.05.2024
Úterý 27.11.2012 17:07, RE: Osmnáctistovka v Mondeu
Koloss napsal:
cz9998 napsal:
Petr-Tipcars: Jak říkám, pokud bych VŮBEC teď na jeho místě kupoval, tak bych za ty peníze chtěl dostat co nejvíc muziky. A nejvíc jí podle mne reálně nabízí ten dvoulitr. Nějak se mi nechce věřit, že by sehnal za 80-90 ten šestiválec. Ten bude asi ještě přece jenom o něco výš. Ono je právě na zamyšlení, zda na cestu za prací SÁM potřebuje auto. Už z toho důvodu bych počkal, mimochodem předpokládám, že má zkalkulovaný výpadek příjmu manželky/přítelkyně, který může (a nemusí) být citelný. Radši bych možná za této situace každé ráno šlapal na bus, nebo dával kilo denně kamarádovi na naftu/benzín a měl na účtu rezervu, než se vydat z peněz s vyhlídkami na dva tři krušné roky. Ale to si musí každý zvážit sám. Zase chápu pohnutku "odměnit se" za "dobře odvedenou práci".
Ano, souhlas, blížící se svišť zamává rozpočtem. Jenže je tu ještě otázka, do jaké míry se dá dojíždění do práce řešit jinak než autem a zda bez auta je možné tu práci udržet. Pokud u Mondea pomineme hranici po FL a půjdeme i do let 2001 a 2002, dostáváme se do cen, kde lze současně řešit i sviště i dopravu. Má to svá úskalí, ale řešitelné to je.


Petr-Tipcars: Tak určitě je rozdíl dát za vůz se vším všudy 100 nebo 75. To může být cesta. Dopravní obslužnost zná nejlépe autor dotazu, konečné rozhodnutí je stejně na něm, nejsem koneckonců žádná rodinná poradna. Nevidím v dotazu jednu věc: jak se dopravoval dosud...pak by to asi bylo jasnější...Ale jak říkám, jeho věc, jen jsem chtěl, aby tu zaznělo to, že je vhodné tu nutnost koupě zvážit.

reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Úterý 27.11.2012 19:27, RE: Osmnáctistovka v Mondeu
cz9998 napsal:
Petr-Tipcars: Tak určitě je rozdíl dát za vůz se vším všudy 100 nebo 75. To může být cesta. Dopravní obslužnost zná nejlépe autor dotazu, konečné rozhodnutí je stejně na něm, nejsem koneckonců žádná rodinná poradna. Nevidím v dotazu jednu věc: jak se dopravoval dosud...pak by to asi bylo jasnější...Ale jak říkám, jeho věc, jen jsem chtěl, aby tu zaznělo to, že je vhodné tu nutnost koupě zvážit.


Jo.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 27.11.2012 23:33, RE: Osmnáctistovka v Mondeu
Koloss napsal:
David V napsal:
Duratecy HE jsou konstrukčně prakticky shodné, a rovněž si nevybavuji nějaké charakteristické problémy 1800, které by se 2-litru vyhýbaly. Z osmáctistovek se bude lépe vybírat, protože jich je z benzínů nejvíce a pro ježdění do práce bych se jim taky nevyhýbal.
A co ten 2.5 V6 s LPG? Já obecně vím, že dvoulitr se na přestavbu nehodí, protože nemá tvrzená sedla ventilů. Ale u V6 tento problém snad není a tak by se přestavba dala řešit. Kromě toho jsem napsal, že mimo město by se při troše rozumu dalo s V6 jezdit s podobnou spotřebou jako u dvoulitru. To bys možná mohl potvrdit.


LPG moc nehovím (ani nefandím). Tohle bych začal řešit až v případě, že bych najezdil mnoho km a chtěl srazit citelně náklady (o naftě bych asi neuvažoval). Nicméně bych do ojetiny za 100 tisíc LPG montovat nenechal. Buď bych něco s LPG už koupil (pokud by to muselo být staré) nebo bych u nového nebo zánovního nechal LPG namontovat po skončení záruky. Do Durateců VE si to namontovat nechávají, ale po pravně nevím, zda je to vhodný motor nebo ne.
Co se týká spotřeby, tak to není až tak otázka motoru jako obsluhy. Moje cestovní průměry jsou lepší než manželčiny s citelně nižší spotřebou. Ona je schopná jet za 11 to co já jedu pod 9. Ona totiž kouká málo dopředu a neumí včas vyhodnotit, co se asi bude dít. Prostě stojí na plynu a pak najednou musí rovnou na brzdy.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 28.11.2012 11:49, Mondeo - 2-litry
Tohle jsem našel dnes u autorizovaných prodejců:
http://www.tipcars.com/ford-mondeo/1maj-cr-servisni-kniha-10400986.html
http://www.tipcars.com/ford-mondeo/20-ms-design-od-ford67cz-37181557.html

Za dotaz to minimálně stojí.
reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Středa 28.11.2012 14:56, Pro zpestření diskuse
Tazateli bych vzkázal pro "povzbuzení" tohle:
Před sedmi lety jsem koupil ojeté auto za 150k. Protože jsem všechny účty a poznámky k opravám schovával, letos jsem si řekl, že udělám rekapitulaci nákladů. Do té doby jsem to neudělal, aby mě nešlehlo. Takže první oprava ihned po nákupu, která obsahovala výměny všech kapalin, rozvody, výměnu jednoho zámku a něco malého na přední nápravě, baterka, byla za 25k. No a za těch sedm let jsem do auta mimo benzinu a pojištění vrazil celkem.............. 148k. A to jsem si spoustu věcí dělal sám nebo skoro zdarma jeden známý.
Takže já bych do staré plečky jménem BMW nikdy nešel.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků32
datum registrace22.05.2024
Středa 28.11.2012 23:23, RE: Pro zpestření diskuse
rojack napsal:
Tazateli bych vzkázal pro "povzbuzení" tohle: Před sedmi lety jsem koupil ojeté auto za 150k. Protože jsem všechny účty a poznámky k opravám schovával, letos jsem si řekl, že udělám rekapitulaci nákladů. Do té doby jsem to neudělal, aby mě nešlehlo. Takže první oprava ihned po nákupu, která obsahovala výměny všech kapalin, rozvody, výměnu jednoho zámku a něco malého na přední nápravě, baterka, byla za 25k. No a za těch sedm let jsem do auta mimo benzinu a pojištění vrazil celkem.............. 148k. A to jsem si spoustu věcí dělal sám nebo skoro zdarma jeden známý. Takže já bych do staré plečky jménem BMW nikdy nešel.


Petr-Tipcars: Nevím, částka 148t mimo benzín a pojištění mi přijde za 7let u benzínu dost vysoká. Za sebe mohu říct, že u původně 7letého, nyní 10letého auta jsem po 3 letech bez pojištění a samozřejmě benzínu na 30t. A to jsem musel dát nové zadní pružiny, vyměnit trubky k zadním brzdám, dělal jsem si komplet brzdy na zadku (kotouče, desky), koupit komplet jedno nové obutí, teď jsem dokupoval jeté elektrony. Prostě vím přesně, kam šla každá koruna a vím, že byla použitá účelně. Je fakt, že třeba o motoru krom filtrů a oleje a jednoho shánění napínáku řetězu nevím. Ale 21t ročně jen čistě na servis je trochu dost, což říkám bez znalosti nájezdu. Jenže problém u pána může být i těch 10t plus pojistka ročně navíc...
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Čtvrtek 29.11.2012 09:04, RE: Pro zpestření diskuse
rojack napsal:
Tazateli bych vzkázal pro "povzbuzení" tohle: Před sedmi lety jsem koupil ojeté auto za 150k. Protože jsem všechny účty a poznámky k opravám schovával, letos jsem si řekl, že udělám rekapitulaci nákladů. Do té doby jsem to neudělal, aby mě nešlehlo. Takže první oprava ihned po nákupu, která obsahovala výměny všech kapalin, rozvody, výměnu jednoho zámku a něco malého na přední nápravě, baterka, byla za 25k. No a za těch sedm let jsem do auta mimo benzinu a pojištění vrazil celkem.............. 148k. A to jsem si spoustu věcí dělal sám nebo skoro zdarma jeden známý. Takže já bych do staré plečky jménem BMW nikdy nešel.


rozvody u benzínového BMW nejsou řetězem??? od kdy?
reagovat
gablenz
počet příspěvků137
datum registrace12.01.2009
Čtvrtek 29.11.2012 23:13, Dobrá rada nad zlato.
Volej Apollon cars Hoňopichy, tam bude na telefonu Lojza Vošáhlík a ten ví o baworácích všechno.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Úterý 04.12.2012 16:46, RE: Dobrá rada nad zlato.
gablenz napsal:
Volej Apollon cars Hoňopichy, tam bude na telefonu Lojza Vošáhlík a ten ví o baworácích všechno.


Gablenz na hrad!
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.