0
zpět
 

diskuze k tématu: Ojetý Ford Ka – vyplatí se koupit kus pro prarodičích?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Úterý 16.12.2014 07:55, koroze
Jediné co bych důkladněji prověřil je koroze, aby auto bylo aspoň schopné udělat technickou a chvíli pojezdilo. Jinak se není čeho bát, auto po prarodičích obvykle bývá dobrá volba, lepší než nějaké bazarové, samotný základ je spolehlivý a díly levné. 1,3 od Fordu pokud vím má i řetěz, takže jestli nechrastí, ušetří se za výměnu rozvodů. Vodní pumpu, chladící kapalinu a řemen příslušenství bych ale vyměnil, ten praská často a rád a pak se auto může přehřát, jak je zmíněno v článku. Samotný řemen vyměnit nestačí, pumpa pak obvykle rychle odejde nebo začne téct, kvůli změně v napnutí. Samozřejmě je vhodné vyměnit i olej, filtry, svíčky, brzdovku, pokud si děda nepamatuje, kdy naposledy se měnily.
reagovat
Coch
počet příspěvků20
datum registrace20.11.2014
Úterý 16.12.2014 11:38, 195/45 R 16 na Fordu Ka??????????
Článek celkem povedený. Jen mne zaráží ty kola co tam píšou. Fordů Ka jsem viděl už hodně ale žádný z nich nebyl na kolech 195/45 R 16....................................????????????????
reagovat
Svoro1
počet příspěvků1
datum registrace03.07.2009
Úterý 16.12.2014 13:56, Korózia
Že sa zo začiatku objavovala korózia prahou? Veď KA-čka nekorodujú, oni nehnili, oni už museli hnilé vychádzať z výrobnej linky. Čudujem sa, že na tých autách nehnijú aj tie plastové blatníky . Na máloktorom, povedzme že aute z dnešnej doby dokážu zhniť stĺpiky a odpadne Vám aj veko nádrže.
reagovat
Sup107kW
počet příspěvků12
datum registrace08.12.2014
Středa 17.12.2014 10:49, Velikost pneu, koroze
R16 byli pouze na SportKA, to je trochu jiná liga než obyčejné KA.
Koroze je stejná jako u každého jiného auta v téhle kategorii a věku. Navíc u nás lidi byli zvyklý dělat protikorozní nástřiky doma vyvqařovat atd. Myslíte, že v téhle kategorii vozidel na západě někdo nad tím přemýšlel? Koupili to jako druhé nebo třetí auto do rodiny a věděli, že než začne hlodat kroze do kastle už budou v autosalonu zase pro nové.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 18.12.2014 07:16, RE: Velikost pneu, koroze
Sup107kW napsal:
Koroze je stejná jako u každého jiného auta v téhle kategorii a věku. Navíc u nás lidi byli zvyklý dělat protikorozní nástřiky doma vyvqařovat atd. Myslíte, že v téhle kategorii vozidel na západě někdo nad tím přemýšlel?


To není tak úplně pravda, (evropský) Ford zůstal s antikorozní ochranou oproti jiným výrobcům dost pozadu. Zatímco například Fiat poctivě pozinkoval už na začátku 90. let punto a všechny další modely, tak najít o 10 let mladší durch prorezlý Ford Focus není problém, o Ka nemluvě. A to se Ka začalo dělat později než zmíněné Punto. Vždyť dokonce oproti Ka i starší Cinquecenta jsou na tom lépe. Rada důsledně prověřit stav tedy rozhodně je na místě.

Jinak doporučuji se zeptat hlavně oněch prarodičů, zda má vůz nějaké problémy. Staré ojetiny trápí spíše věci odvíjející se od únavy materiálu a opotřebení než chronické závady. Takže pokud prarodiče spokojeně jezdili a jen chtějí modernizovat, klidně to káčko kupte. Pokud to prodávají, aby už do něj nemuseli investovat, hledejte něco jiného - a v tomto případě asi i jiný model. Ze stejné kategorie například Renault Twingo.
reagovat
Sup107kW
počet příspěvků12
datum registrace08.12.2014
Čtvrtek 18.12.2014 10:48, Koroze
Mám v rodině 3x Focuse mMkI já mám Mondeo Mk3 a pak i Punto první generace po FL psoeldní modely 99 a 98. U punt zrezlé lemy, u jednoho vyrezlá podlaha za řidičem, že bylo vidět na zem.
Asi máme štěstí na Fordy a smůlu na Fiaty, protže mám napreosto opačné zkušenosti, než popisuješ.
U nejstaršího focuse rv 02 najeto 285tis. km začly kvést lemy a prahy zespodu, byl to otloukánek do 150tis. km fungoval jako služebák pak byl v rodině. Nidky nebyl garážovaný a když se jelo někam horší cestou jelo se s ním. Na otlučených místech začal reznout.

Samozřejmě potkávám zrezlé Fordy, ale i VW. Třeba včera Passat 2004 oba opřední blatníky prorezlé a to nebyl první. Jedničková oktávka takový český vzor všeho (chybí blicí smajlík) pravidělně zrezlý zadní blatník okolo víčka nádrže páté dveře hlavně kombi (dvojková oktávka taky), přední blatníky v místě se styku s prahy vyrezlé. Golfy IV vyrezlá minimálně přední kapota. Z francouzů jsou asi nejméně zrezlé Peugeoty od 406 a 307 výš. Jinak Renault megane, scenic cokoliv z dob prvního KA zrezlé lemy prahy všechno.

Takže bych nehodnotil Fordy, že reznou víc než ostatní auta. Dělám s auty a měsíčně mi pod ruky projde víc jak 200 aut.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Čtvrtek 18.12.2014 14:49, RE: Koroze
Sup107kW napsal:
Mám v rodině 3x Focuse mMkI já mám Mondeo Mk3 a pak i Punto první generace po FL psoeldní modely 99 a 98. U punt zrezlé lemy, u jednoho vyrezlá podlaha za řidičem, že bylo vidět na zem. Asi máme štěstí na Fordy a smůlu na Fiaty, protže mám napreosto opačné zkušenosti, než popisuješ. U nejstaršího focuse rv 02 najeto 285tis. km začly kvést lemy a prahy zespodu, byl to otloukánek do 150tis. km fungoval jako služebák pak byl v rodině. Nidky nebyl garážovaný a když se jelo někam horší cestou jelo se s ním. Na otlučených místech začal reznout. Samozřejmě potkávám zrezlé Fordy, ale i VW. Třeba včera Passat 2004 oba opřední blatníky prorezlé a to nebyl první. Jedničková oktávka takový český vzor všeho (chybí blicí smajlík) pravidělně zrezlý zadní blatník okolo víčka nádrže páté dveře hlavně kombi (dvojková oktávka taky), přední blatníky v místě se styku s prahy vyrezlé. Golfy IV vyrezlá minimálně přední kapota. Z francouzů jsou asi nejméně zrezlé Peugeoty od 406 a 307 výš. Jinak Renault megane, scenic cokoliv z dob prvního KA zrezlé lemy prahy všechno. Takže bych nehodnotil Fordy, že reznou víc než ostatní auta. Dělám s auty a měsíčně mi pod ruky projde víc jak 200 aut.

to je možné ale na vlastní oči jsem viděl Káčko které majitelka musela nechat zvrakovat protože se jí doslova rozpadalo. po FL by to mělo být lepší ale těch je jako šafránu.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 18.12.2014 16:43, RE: Koroze
tomaskrtek napsal:
to je možné ale na vlastní oči jsem viděl Káčko které majitelka musela nechat zvrakovat protože se jí doslova rozpadalo. po FL by to mělo být lepší ale těch je jako šafránu.


Ono to Káčko byl ohledně koroze asi extrém, je to laciné a lacině udělané auto. Ale popisovat Ford jako opožděný v antikorozní ochraně a dávat mu za vzor Fiat, to může fakt jen člověk, který toho o autech ví nejvíc z hospody od piva. Měl jsem Mondeo 93, jezdilo denně po městě, léto zima, negarážované, doteď ho vídám a hodně mladších aut by mu mohlo závidět.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 18.12.2014 18:23, RE: Koroze
Koloss napsal:
Ono to Káčko byl ohledně koroze asi extrém, je to laciné a lacině udělané auto. Ale popisovat Ford jako opožděný v antikorozní ochraně a dávat mu za vzor Fiat, to může fakt jen člověk, který toho o autech ví nejvíc z hospody od piva. Měl jsem Mondeo 93, jezdilo denně po městě, léto zima, negarážované, doteď ho vídám a hodně mladších aut by mu mohlo závidět.


Asi poptám od kamaráda fotky focusu sedan, co šel před třemi roky právě kvůli korozi do šrotu, protože už to neměl odvahu ani někomu zkusit prodat, natož v tom vozit ženu a nemluvně. Přitom namotáno to mělo ani ne 150 tkm.

Mondea jsou jiná liga - na ulici je MK I a MK I FL a je na nich jen liška. Jiný kamarád měl MK II z prvního roku výroby, sice mu na tom umřel motor, ale prodával to před rokem jen s puchýři na blatnících při nájezdu půl mega.

Pokud máš ale problém ve srovnání Ford vs. Fiat u malých aut, tak ti mohu kdykoliv ukázat 3 různá punta MK I z let 96-97 s různým nájezdem a různým stavem a netrápí jen ani koroze kastle, ani podvozku, natož aby tam bylo něco prorezlé durch. Je to tím, že nebyla bouraná a pofidérně opravená z laciných polských náhražek. To je pak koroze problém u každé značky.

Svého fusiona r. 2007 jsem preventivně nechal zakonzervovat už po dvou letech. A bylo to dobré rozhodnutí, protože když jsem ho jako 5letého s necelými 60 tkm prodával, už měl uvnitř orezelé konzoly předních sedadel. To není ani u těch skoro 20letých punt.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 18.12.2014 20:31, RE: Koroze
Giorgio napsal:
Koloss napsal:
Ono to Káčko byl ohledně koroze asi extrém, je to laciné a lacině udělané auto. Ale popisovat Ford jako opožděný v antikorozní ochraně a dávat mu za vzor Fiat, to může fakt jen člověk, který toho o autech ví nejvíc z hospody od piva. Měl jsem Mondeo 93, jezdilo denně po městě, léto zima, negarážované, doteď ho vídám a hodně mladších aut by mu mohlo závidět.
Asi poptám od kamaráda fotky focusu sedan, co šel před třemi roky právě kvůli korozi do šrotu, protože už to neměl odvahu ani někomu zkusit prodat, natož v tom vozit ženu a nemluvně. Přitom namotáno to mělo ani ne 150 tkm. Mondea jsou jiná liga - na ulici je MK I a MK I FL a je na nich jen liška. Jiný kamarád měl MK II z prvního roku výroby, sice mu na tom umřel motor, ale prodával to před rokem jen s puchýři na blatnících při nájezdu půl mega. Pokud máš ale problém ve srovnání Ford vs. Fiat u malých aut, tak ti mohu kdykoliv ukázat 3 různá punta MK I z let 96-97 s různým nájezdem a různým stavem a netrápí jen ani koroze kastle, ani podvozku, natož aby tam bylo něco prorezlé durch. Je to tím, že nebyla bouraná a pofidérně opravená z laciných polských náhražek. To je pak koroze problém u každé značky. Svého fusiona r. 2007 jsem preventivně nechal zakonzervovat už po dvou letech. A bylo to dobré rozhodnutí, protože když jsem ho jako 5letého s necelými 60 tkm prodával, už měl uvnitř orezelé konzoly předních sedadel. To není ani u těch skoro 20letých punt.


Fiat měl kdysi s korozí strašné problémy a nejen u malých aut, ale i u těch velkých. Až už to začalo být trapné, tak to vyřešil a asi to vzal i u těch malých, která ten Ford asi zase tak neřeší. Ale shnilý Focus - to musel být nějaký hodně zničený a stočený kousek, stačí se podívat na silnice a většina nijak zvlášť rezavá není.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Čtvrtek 18.12.2014 21:57, RE: Koroze
Koloss napsal:
Giorgio napsal:
Koloss napsal:
Ono to Káčko byl ohledně koroze asi extrém, je to laciné a lacině udělané auto. Ale popisovat Ford jako opožděný v antikorozní ochraně a dávat mu za vzor Fiat, to může fakt jen člověk, který toho o autech ví nejvíc z hospody od piva. Měl jsem Mondeo 93, jezdilo denně po městě, léto zima, negarážované, doteď ho vídám a hodně mladších aut by mu mohlo závidět.
Asi poptám od kamaráda fotky focusu sedan, co šel před třemi roky právě kvůli korozi do šrotu, protože už to neměl odvahu ani někomu zkusit prodat, natož v tom vozit ženu a nemluvně. Přitom namotáno to mělo ani ne 150 tkm. Mondea jsou jiná liga - na ulici je MK I a MK I FL a je na nich jen liška. Jiný kamarád měl MK II z prvního roku výroby, sice mu na tom umřel motor, ale prodával to před rokem jen s puchýři na blatnících při nájezdu půl mega. Pokud máš ale problém ve srovnání Ford vs. Fiat u malých aut, tak ti mohu kdykoliv ukázat 3 různá punta MK I z let 96-97 s různým nájezdem a různým stavem a netrápí jen ani koroze kastle, ani podvozku, natož aby tam bylo něco prorezlé durch. Je to tím, že nebyla bouraná a pofidérně opravená z laciných polských náhražek. To je pak koroze problém u každé značky. Svého fusiona r. 2007 jsem preventivně nechal zakonzervovat už po dvou letech. A bylo to dobré rozhodnutí, protože když jsem ho jako 5letého s necelými 60 tkm prodával, už měl uvnitř orezelé konzoly předních sedadel. To není ani u těch skoro 20letých punt.
Fiat měl kdysi s korozí strašné problémy a nejen u malých aut, ale i u těch velkých. Až už to začalo být trapné, tak to vyřešil a asi to vzal i u těch malých, která ten Ford asi zase tak neřeší. Ale shnilý Focus - to musel být nějaký hodně zničený a stočený kousek, stačí se podívat na silnice a většina nijak zvlášť rezavá není.

Focusy hnijou velmi ochotne. Mam ´99, 10 let to jezdilo v Italii, takze bez soli a uz to chyta pekne. Rohy 5. dveri, spodek zadnich dveri na leve strane a radsi se vubec nedivam pod ten plastovy kryt prahu. Kolega v praci mel kombala taky zhruba 99, dovezeno z NSR a shnile to bylo uz pred 5 lety. Mu na tom ale umrel motor (diesel).
Jako neni to takova silenost jak Escort, ale tomu Puntu bych opravdu veril vic.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Pátek 19.12.2014 08:26, RE: Koroze
Koloss napsal:
Fiat měl kdysi s korozí strašné problémy a nejen u malých aut, ale i u těch velkých. Až už to začalo být trapné, tak to vyřešil a asi to vzal i u těch malých, která ten Ford asi zase tak neřeší. Ale shnilý Focus - to musel být nějaký hodně zničený a stočený kousek, stačí se podívat na silnice a většina nijak zvlášť rezavá není.


A to je přesně ten problém, který tady říkám: Fiat měl problémy a vyřešil je na začátku 90. let, Ford měl ty samé problémy ještě o 10 let později (mimochodem nevím, jak u vás, ale v normální rodině si auta nestáčejí). Jestliže se tady někdo ptá na auto ze segmentu A, tak má smysl uvažovat ještě tak B (Fiesta byla na tom paradoxně lépe než Escorty a Focusy). Že Mondeo o 2-3 třídy výše bylo OK, to už tazatelku nevytrhne, když chce miniauto. A káčko je prostě ve srovnání se seicenty, 106, saxy a spol. + osádkou B segmentu designově nadčasové, protikorozní ochranou ale až za nimi. Právě ta je ale u tak starého auta důležitější. Proto bych raději z volného trhu ojetin bral twingo, které je praktičtější, designově taky nadčasové a korozi lépe odolávající.

A jestliže jsi tady v předchozím příspěvku psal něco o hospodských povídačkách, tak se jich už prosím zdrž ("asi; to musel být...; stačí se podívat na silnice"). Protože i mí prarodiče, dokud žili, měli ještě před 6 lety právě káčko, tak s ním mám osobní zkušenost a nemusím se dívat na silnice po anonymních autech. Jestliže se k něčemu vyjadřuji, tak pouze k tomu, s čím mám dlouhodobou zkušenost ze svého užívání nebo blízkého okolí.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Pátek 19.12.2014 12:11, RE: Koroze
Giorgio napsal:
Koloss napsal:
Fiat měl kdysi s korozí strašné problémy a nejen u malých aut, ale i u těch velkých. Až už to začalo být trapné, tak to vyřešil a asi to vzal i u těch malých, která ten Ford asi zase tak neřeší. Ale shnilý Focus - to musel být nějaký hodně zničený a stočený kousek, stačí se podívat na silnice a většina nijak zvlášť rezavá není.
A to je přesně ten problém, který tady říkám: Fiat měl problémy a vyřešil je na začátku 90. let, Ford měl ty samé problémy ještě o 10 let později (mimochodem nevím, jak u vás, ale v normální rodině si auta nestáčejí). Jestliže se tady někdo ptá na auto ze segmentu A, tak má smysl uvažovat ještě tak B (Fiesta byla na tom paradoxně lépe než Escorty a Focusy). Že Mondeo o 2-3 třídy výše bylo OK, to už tazatelku nevytrhne, když chce miniauto. A káčko je prostě ve srovnání se seicenty, 106, saxy a spol. + osádkou B segmentu designově nadčasové, protikorozní ochranou ale až za nimi. Právě ta je ale u tak starého auta důležitější. Proto bych raději z volného trhu ojetin bral twingo, které je praktičtější, designově taky nadčasové a korozi lépe odolávající. A jestliže jsi tady v předchozím příspěvku psal něco o hospodských povídačkách, tak se jich už prosím zdrž ("asi; to musel být...; stačí se podívat na silnice"). Protože i mí prarodiče, dokud žili, měli ještě před 6 lety právě káčko, tak s ním mám osobní zkušenost a nemusím se dívat na silnice po anonymních autech. Jestliže se k něčemu vyjadřuji, tak pouze k tomu, s čím mám dlouhodobou zkušenost ze svého užívání nebo blízkého okolí.

Twingo a odolává lépe korozi???? udělej si okružku po bazarech a podívej se v jakém stavu Twinga jsou...
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Pátek 19.12.2014 13:15, RE: Koroze
tomaskrtek napsal:
Twingo a odolává lépe korozi???? udělej si okružku po bazarech a podívej se v jakém stavu Twinga jsou...


Kolegyně ho má, a když ho v mikrospánku poslala do příkopy, nic se jí nestalo, autu díky stavu v podstatě taky ne. V té době, cca 2 roky zpět, to byl skoro 12letý kus, nikdy negarážovaný. Co mě samotného udivuje, že přes tu plátěnou střechu pořád vůbec neteče, kastle je taky úplně čistá (žádná liška), dokonce i ten poloautomat pořád funguje. Káčko prarodičů na tom bylo bídně za polovinu věku, a to bylo garážované. Myslím, že pro vzájemné srovnání obou modelů stačí proklikát inzeráty tady na TipCarsu - aut je od obou modelů v nabídce stejně ve stejných relacích, twingo jsem neviděl ani to nejlevnější (za 14 tisíc) pohnilé okolo nádrže, zatímco u káčka to je problém i u aut za 30+ tisíc (takže co teprve obligátní blatníky nebo podvozek).
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 19.12.2014 19:36, RE: Koroze
Giorgio napsal:
Koloss napsal:
Fiat měl kdysi s korozí strašné problémy a nejen u malých aut, ale i u těch velkých. Až už to začalo být trapné, tak to vyřešil a asi to vzal i u těch malých, která ten Ford asi zase tak neřeší. Ale shnilý Focus - to musel být nějaký hodně zničený a stočený kousek, stačí se podívat na silnice a většina nijak zvlášť rezavá není.
A to je přesně ten problém, který tady říkám: Fiat měl problémy a vyřešil je na začátku 90. let, Ford měl ty samé problémy ještě o 10 let později (mimochodem nevím, jak u vás, ale v normální rodině si auta nestáčejí). Jestliže se tady někdo ptá na auto ze segmentu A, tak má smysl uvažovat ještě tak B (Fiesta byla na tom paradoxně lépe než Escorty a Focusy). Že Mondeo o 2-3 třídy výše bylo OK, to už tazatelku nevytrhne, když chce miniauto. A káčko je prostě ve srovnání se seicenty, 106, saxy a spol. + osádkou B segmentu designově nadčasové, protikorozní ochranou ale až za nimi. Právě ta je ale u tak starého auta důležitější. Proto bych raději z volného trhu ojetin bral twingo, které je praktičtější, designově taky nadčasové a korozi lépe odolávající. A jestliže jsi tady v předchozím příspěvku psal něco o hospodských povídačkách, tak se jich už prosím zdrž ("asi; to musel být...; stačí se podívat na silnice"). Protože i mí prarodiče, dokud žili, měli ještě před 6 lety právě káčko, tak s ním mám osobní zkušenost a nemusím se dívat na silnice po anonymních autech. Jestliže se k něčemu vyjadřuji, tak pouze k tomu, s čím mám dlouhodobou zkušenost ze svého užívání nebo blízkého okolí.


Blbost. Fiatu hnilo všechno, Fordu jen malá auta. A přesně to jsem napsal. Taky jsem napsal, že Káčko je extrém, tam byla antikorozní ochrana mizerná. A Focus? Realita je všude kolem nás a tak není nic špatného na tom, když se rozhlédnu, jak vypadají Focusy na silnicích. Jak někdo píše o jednom Focusu, dovezeném z Itálie, kde jezdil bez soli, copak ví, v jakém stavu tu Itálii opouštěl? Jak byl bouraný a jak opravený? To samé dovozy z Německa. Stačí se mrknout na nabídky tamních bazarů, je hodně divné, že se dovezená auta u nás prodávají levněji než v Německu. Pokud si člověk nedoveze něco sám, tak ví o historii velmi málo. Servisní knížka končí před prodejem auta a ta poslední kapka, která způsobila prodej, není v servisní knížce nic.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 19.12.2014 19:38, RE: Koroze
Giorgio napsal:
tomaskrtek napsal:
Twingo a odolává lépe korozi???? udělej si okružku po bazarech a podívej se v jakém stavu Twinga jsou...
Kolegyně ho má, a když ho v mikrospánku poslala do příkopy, nic se jí nestalo, autu díky stavu v podstatě taky ne. V té době, cca 2 roky zpět, to byl skoro 12letý kus, nikdy negarážovaný. Co mě samotného udivuje, že přes tu plátěnou střechu pořád vůbec neteče, kastle je taky úplně čistá (žádná liška), dokonce i ten poloautomat pořád funguje. Káčko prarodičů na tom bylo bídně za polovinu věku, a to bylo garážované. Myslím, že pro vzájemné srovnání obou modelů stačí proklikát inzeráty tady na TipCarsu - aut je od obou modelů v nabídce stejně ve stejných relacích, twingo jsem neviděl ani to nejlevnější (za 14 tisíc) pohnilé okolo nádrže, zatímco u káčka to je problém i u aut za 30+ tisíc (takže co teprve obligátní blatníky nebo podvozek).


Jo, to já znám Felicii, kterou si kolegyně koupila novou a dnes má 18 let a najeto 60 tisíc. Nerezaví, slouží. A znamená to co? Že jsou všechny Feldy vzor antikorozní ochrany? Houbeles.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Pátek 19.12.2014 22:02, RE: Koroze
Kolossi, nech si svou milovanou značku, nikdo ti ji nebere, ale o italech víš s prominutím ten svůj houbeles. Sám jsem měl uno '87 i '91 a jediná místa, kde ta auta rezla, byla vnitřní spodní hrany dveří. A to se o unech říkalo, že shnila už v katalogu. Buď jak buď, na začátku 90. let to u Fiatu skončilo, protože začal masivně používat pozink mezi prvními (v době této recenze http://www.tipcars.com/magazin-fiat-punto-punto-je-levne-a-stale-se-libi-1107.html z roku 2005 bylo puntům už 12 let, proto cituji: "Například koroze, kdysi tak známý problém italských vozů, téměř nemá proti karosérie punta šanci."). Ford to jakž takž dokázal vyřešit u menších modelů až s nástupem výroby Fiesty a Fusionu v roce 2002 a faceliftu Focusu.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Sobota 20.12.2014 03:43, RE: Koroze
Giorgio napsal:
Kolossi, nech si svou milovanou značku, nikdo ti ji nebere, ale o italech víš s prominutím ten svůj houbeles. Sám jsem měl uno '87 i '91 a jediná místa, kde ta auta rezla, byla vnitřní spodní hrany dveří. A to se o unech říkalo, že shnila už v katalogu. Buď jak buď, na začátku 90. let to u Fiatu skončilo, protože začal masivně používat pozink mezi prvními (v době této recenze http://www.tipcars.com/magazin-fiat-punto-punto-je-levne-a-stale-se-libi-1107.html z roku 2005 bylo puntům už 12 let, proto cituji: "Například koroze, kdysi tak známý problém italských vozů, téměř nemá proti karosérie punta šanci."). Ford to jakž takž dokázal vyřešit u menších modelů až s nástupem výroby Fiesty a Fusionu v roce 2002 a faceliftu Focusu.


Fiat pozink mezi prvními. Aha, tak ty jsi vlastně komik.

Milovaná značka? Hodně blbě čteš, co píšu. Celou dobu upozorňuju na to, že zevšeobecňuješ zkušenosti s jediným autem na celou značku. Ať už dobré nebo špatné. Stačí se rozhlédnout kolem sebe, předtím sundat růžové brýle a zjistíš, jaká je realita.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Sobota 20.12.2014 08:55, RE: Koroze
Koloss napsal:
Fiat pozink mezi prvními. Aha, tak ty jsi vlastně komik.Milovaná značka? Hodně blbě čteš, co píšu. Celou dobu upozorňuju na to, že zevšeobecňuješ zkušenosti s jediným autem na celou značku. Ať už dobré nebo špatné. Stačí se rozhlédnout kolem sebe, předtím sundat růžové brýle a zjistíš, jaká je realita.
¨

MASIVNĚ, rozumíš tomu slovu? Oboustranně pozinkovanou kastli měla už tipa. Takže ano, sundej si ty růžové brýle a běž se rozhlížet. Třeba tady na káčku z roku 2005 , údajně nehavarovaném, vidíš výbornou fordí antikorozní ochranu (nápověda: okolí víčka nádrže): http://www.tipcars.com/ford-ka/13i-klima-18695551.html No a tady na focusu už tu nápovědu snad ani nepotřebuješ: http://www.tipcars.com/ford-focus/16-16v-ghia-12251981.html A tedy ještě prý perfektní fiesta z roku 2000: http://www.tipcars.com/ford-fiesta/13i-36600593.html Na fordclubs.org je pak zajímavé čtení majitelů mondeí o protikorozní ochraně tohoto modelu.

Když si shodně nastavíš filtr na fiaty od r. 1999, tak ani na tom nejlevnějším - zubožené bravě za 3 900 korun, nic podobného neuvidíš: http://www.tipcars.com/fiat-brava/1216vpojizdna-32153125.html No a tady seicento má sice rezavý blatník, jenže zjevně vyměněný a zbytek auta je čistý: http://www.tipcars.com/fiat-seicento/young-37811410.html

Podle mě je lepší zobecňovat na reálných příkladech a zkušenostech než plácat všeobecně o něčem domnělém. Kromě toho, že se navážíš do mě, jsi nedal jediný argument nebo důkaz, že bych neměl pravdu. Fiaty na tom prostě od 90. let byly s antikorozní ochranou lépe než fordy. A když se vrátíme k jádru tohoto tématu: káčko po příbuzných vzít, pokud je v dobrém stavu, jinak je lepší se podívat jinde, protože tento model a jeho věkoví souputníci s modrým oválem prostě trpí korozí více než jejich evropská konkurence.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Sobota 20.12.2014 11:47, rez
Tedy ani jedna z těch značek neni zrovna má oblíbená, ale posledních 20 let minimálně může Ford Fiatu odolnost proti korozi pouze a jen závidět. A to napříč celou modelovou řadou.
Poslední Fiat co měl nějaký zásadní problém s korozí je snad Uno. Jeden čas Fiat hnil hlavně proto že odebíral nekvalitní ruské plechy. S tím nešlo prakticky nic dělat. Ale to už je velmi dávno, auta z té doby už prakticky neexistují, zároven to Fiat donutilo se hodně snažit na tom zapracovat.
Dobře je to vidět u dodávek, tranzit rezne i dnes po pár letech a ducato jen tam kde se poškodí lak a to nijak dramaticky. To samé doblo atd.
To jak mnohdy vypadají mondea r.v. 2001 - cca. 2007 je naopak už celkem slušná ostuda. V této třídě rozhodně a je to škoda u jinak povedených aut. O levnějších modelech nemluvě.
Jediný Ford co v minulé dekádě nerezl je Galaxi, protože ho vyráběl VW. Asi tak.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.