0
zpět
 

diskuze k tématu: Je Ford Fusion dobrou volbou?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.11.2008 10:09, rada
Dobry den, rovnou rozsirim nabidku splnujici Vase pozadavky o podobny vuz - Suzuki Ignis, ktery je mozno poridit ve dvou motorizacich, pripadne jeste s volitelnym pohonem 4x4. (Pokud si chcete priplatit za znacku, tak to same v "blede modrem" prodava Subaru jako Justy G3X). Suzuki ma velmi spolehlive motory a prostorove se vyrovna Fusionu. Dalsim kandidatem by mohl byt Fiat Panda, pripadne "cesky" Roomster - ale to uz budme motorove i cenove uplne nekde jinde. Ignis ma trochu tvrdsi podvozek, a pokud toto nevadi, radil bych ho na prvni pricku - pokud jezdi clovek casto nalozeny, tak 1.5 VVT, (pokud jen obcas, tak i 1.3 udela svou praci). A je "ne a az tak pekny". Fusion ma asi trochu lepsi podvozek - je mekci a pohodlnejsi. O Pande toho, popravde, az tolik nevim, snad nekdo z diskutujich povi vice, to same plati i pro Roomster. V danem rocniku by mohla snad jeste zaujmout Toyota Corolla Kombi/Verso - uchazejici jizda, vysoka spolehlivost. Ale to uz jen tak na okraj :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.11.2008 11:33, rada
Vaše požadavky na auto se naprosto shodují s mými. Já jsem je však vyřešil koupí kombíku nižší střední třídy, což Vy bohužel nechcete. U fusiona bych viděl z našeho společného pohledu 2 závažné nedostatky. Vzhledem k vyšší karoserii bude problematická doprava jízdních kol na střeše (je nižší nosnost střechy a pro menší postavu bude problém kola na střechu vůbec naložit) a za druhé - rozhodně bude vzhledem k větší čelní ploše a vyšší karoserii větší spotřeba paliva než třeba u fiesty se stejným motorem. To je přeci vzhledem k fyzikálním zákonům zcela jasné.
Ze srovnatelných aut na trhu, tedy aut která jsou víc než malá auta ale zároveň ještě nejsou nižší střední třída, bych jmenoval třeba například předchozí generaci mazdy 2, Hondu Jazz a Suzuki Ignis. Nakonec i třeba Peugeot 206 SW nebo fabia combi. Fusion přitom bude určitě dobrá volba.
Nemám teď v době pádu cen aut podrobný přehled o tom kolik co stojí. Ale vzhledem k tomu že uvažujete u stejného auta i do delší budoucnosti, což je u pětileté ojetiny s otazníkem, nebylo by na nové? Třeba nová astra classic 1.4 překoná pětiletého fusiona naprosto ve všem, bude jezdit hezkých pár let bez investic a dražší bude odhaduji - o 100 tisíc?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.11.2008 15:36, rada
fusion ma jednu vlastnost, ktoru treba brat do uvahy. je to koncipovane ako mestske auto a to je podstatne. nehodi sa na dlhsie jazdy mimo mesto, ci uz motoricky alebo co je podstatne jazdnymi vlastnostami. jeho vyska a vysoke tazisko ho diskvalifikuju. z toho prameni aj nizsia zataz strechy. pre pouzitie ako mimomestske vozidlo by sa mal predavat vylucne s esp, co u nas nie je standatr ale inde sa predava len s touto vybavou.
ale inac zaujimave auticko.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.11.2008 17:15, rada
tedy rozhodně nesouhlasím s semperitem. Můj táta má Fusion a v pohodě s ním jezdí do Švýcarska. Jezdí sice jenom 110-120 ale to spíše kvůli nižší spotřebě, kterou má s motorem 1,25 jenom okolo 5,5l/100Km. Navíc má Ford velice jistej podvozek takže nějaké naklánění nehrozí. Oproti fiestě se dozadu vejde sedačka a dva dospělí. Mimochodem pokud se nepletu tak je panda pouze čtyřmístná.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.11.2008 18:17, rada
Jedním slovem není!
Máme tyto vozy ve firemní flotile a je to doslova zoufalství. Do toho auta vtěsnali konstruktéři snad všechny špatné vlastnosti, které si u osobního vozu. Vysoké těžiště z něj dělá záludnou kozu a kombinace mokra a dlažebních kostek či tramvajových kolejí je pro něj přímo vražedná. A to nemusíte jet zrovna jako Fitipaldi, vůz Vám může nečekaně ustřelit již při 50 kilometrové rychlosti! Absolvoval jsem s Fusionem několik delších cest (Studgart, Varšava...) a po vystoupení z auta mne bolely svaly, o kterých jsem ve svém těle do té doby neměl ani tušení. Boční vedení sedaček je naprosto mizerné, neřkuli žádné. Pomineme-li dost žalostně vypadající interier(to je ostatně otázka vkusu), dá se říci, že ve předu je relativně dosti místa, naopak na zadním sedadle jsou dva dospělí lidé utemovaní jak ve svěrací kazajce. Pokud jde o mechanické závady, rády a často odcházejí ložiska, na denním pořádku jsou prasklé hadice chladícího systému. Přičemž tyto problémy se objevují relativně brzo, můžete se s nimi potkat již po najetí nějakých 50.000 km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.11.2008 18:21, rada
Fusion je dobrou volbou, po velmi dobre Fieste 1,4 80 PS je doma Fusion 1,4 80 PS.
Spotreba je srovnatelna, po 8000 km cca 7,0-7,3 litru prumer, normalni jizda zadne velke setreni, a porad to jeste klesa, prevazne primestsky a mestsky provoz plus nejaky ten vylet 100 - km, plus bohuzel caste kolony u nas.
Fusion ma vynikajici zprevodovani od mesta kde na 3 a 4 rychlost zere mene nez na 5 a 1 a 2 stupen, proti jinym vozum.
Vecina z nas jezdi na 50-80 km/h v zacpe na to Fusion je uplne idealni auto. Fiesta zrala skoro stejne, protoze Fusion nikoho svoji robusnosti nenabada k nejakemu velkemu zavodeni a proto i kdyz je asi tezsi nez Fiesta jezdi se nim se stejnymi naklady, ma vyhodu v dobrem vyhledu, je to takove male SUV do mesta, navic podvozkove je dostatecne jisty a pritom i komforni na polni ceste nebo v lese.
Vrele doporucuji kdo chce kvalitni auto na normalni prakticke bezne jezdeni. V cenove akci kteru Ford ted ma je to super kup, velka vybava v cene a zaruka 5 let. Kdyz jsem znamenu rikal ze vzadu jsem odvezl pracku tak nechtel verit, ale fakt ze jo, pristup do kufru je velmi povedeny, lepsi nez v nekterych kombi rozhodne lepsi nez u aut typu Jazzu nebo Fabie .
Jo alternativa je asi nejake kombi ale to je na kratsi trasu vice neohrabane. Navic s cenou se na Fusion nechyta, plne vybaveny Fusion jako mam ja pride pod 300 000, to ma palubni pocitac, klimu, vyhrivani celniho skla i zrcatek, audio na volantu atd. to vam da za ty prachy dnes da malo kdo, o nikom dalsim ja nevim, a zaruka na 5 let. Podle meho neni co resit. Ja nelituji.
Spechal jsem tak ze omluvte obcas nakou tu chybu. Doufam ze to nekumu pomuze v rozhodovani.
Nebo nejake neco mensi auto typu Fiesty, ale to sice bude zivejsi ale prakticky na Fusion mit nebude. Pro rodinu je Fusion lepsi.
Uspesny vyber !!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.11.2008 18:36, rada
Jo hodne info clovek najde o Fusionu zde http://fusion.fordclubs.org/forum/
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.11.2008 19:03, rada
LADOS: Panda jako auto, které časem bude sloužit rodině, to snad ne. Jezdil jsem s ní v autoškole a dovedu si ji představit jako městské přibližovadlo, nebo na venkov pro seniorský pár na takové to domácí ježdění k doktorovi a do Lidlu, na což je konec konců stavěná a v čem je ve své kategorii pravděpodobně nejlepší I když nejsem největší, tak v Pandě mé pravé koleno stále bojovalo o místo se středovým panelem.
Co se týče Fusionu, tak jsme o něm uvažovali jako o rodinném autě (2 dospělí+ 2 děti), mělo to být nové auto s motorem 1,25, nakonec ale u nás zvítězila ojetina střední třídy. Fusion není špatné auto, vzdušné, prostorné, dobře se s ním jezdí a hlavně parkuje, vsadím se že si jej bude pochvalovat i manželka. Ford má navíc zajímavé slevové akce, takže i když neznám Váš rozpočet, přiklonil bych se asi k novému autu. Dále bych hledal motor 1,4, který je podle mě pro vaše účely vhodnější než 1,25. A nějaké alternativy ? Co třeba minulá generace Mazdy 2, Honda Jazz, Mitsubishi Colt nebo Škoda Fabia Combi ?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.11.2008 19:18, rada
to : alkon
samozrejme pouzitelne to je aj na dlhe trasy ale auto je stvorene na nieco ine a vyrobca to predava ako voz do mesta. tie jazdne vlastnosti sa pri beznej premavke anio nemusia prejavit ale pri nejakom necakanom manevri daju o sebe zretelne vediet. Vid Jamamoto
u nas sa kupuje ako hlavne rodinne auto (priestorovo na to ma) a to svojou podstatou fusion neni .
ale cena dobra, nevyzera spatne, 4 hviezdy aj ked uz zastarava a predpokladam ze verzia je pri konci svojho zivota.............
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.11.2008 20:21, rada
Jizdni vlastnosti Fusionu jsou na vrcholu dane tridy vlastni praxe, to co rika Jamamoto spise vypovida o ridicske neschopnosti, Fusion ma samodrejmne teziste vis ale podvozkove je na tom hodne podobne jako vynikajici Fiesta, akorad ma lepsi pruchodnost terenem. Prodejce mi zdelil ze podvozek je uplne stejny akorad u Fusionu je vysi. Ale pocitove vyrazne mekci neni, nejake velke naklony v zatacce jsem nezaznamenal, ba naopak. Jediny hendikep je vysi teziste ale to maji vsechny auta kategorie SUV nebo MPV.
Po presednuti treba ze stare Felicie do Fusiona mate pocit podvozkove jako z jineho sveta, rizeni krasne komunikativni, podvozek krasne citelny.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.11.2008 20:28, rada
Každý může mít odlišný názor na toto auto, záleží s jakými jinými značkami to srovnává, takže objektivní názor je velice těžké vytvořit. Realita je taková, že je to nejprodávanější auto na našem trhu ve své kategorii, samozřejmě když pomineme škodovky, které bodují díky tomu, že to je námi vyráběné auto. Z dovezených "malých aut" je to nejprodávanější zahraniční auto. To o něčem asi svědčí, anebo jsme tlupa tupých lidí, kteří skákají někomu na lep (a to po celý tento rok) a kupují šmejdy auta. Kdo nevěří ať tam běží - www.autoperiskop.cz tam to máte černé na bílém.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.11.2008 21:32, rada
Jízdní vlastnosti jsou s ostatními auty nesrovnatelné. Ford obecně podvozky umí a to že je vyší zase kompenzuje oproti fiestě větším rozchodem kol. Takže nula od nuly pojde a to že má střechu o něco výš neznamená že má o stejnou hodnotu i těžiště výš. A co se týče dlažebních kostek tak rozhodně záleží nejvíc na kvalitních pneumatikách a jejich správnému nahuštění. Vnitřní prostor stejně jako sedačky je subjektivní věcí každého a ne všem vyhovuje stejná tvrdost. Já jsem se třeba ani po cestě do CH necítil unavenej a rozlámanej.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.11.2008 23:17, rada
Já sice o Fusion slyšela a četla také spíše klady, ale nedávno jsem měla možnost mluvit s "několikaměsíčním" majitelem/uživatelem (služební vůz) a není to až "tak" ...
Já bych v této kategorii doporučila nenápadnou, ale o to lepší Honda Jazz ..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.11.2008 23:23, rada
A někdo tu zmínil Suzuki - pro někoho možná až "šok", ale tohle je "jejich" kategorie a tyhle vozy suzuku opravdu "umí" ... po Hondě bych se šla podívat na Suzuki a pak ... a ten Fusion by na "stupních vítězů" asi (určitě) nebyl ..
PS: Myslím, že to v zahr. je opravdu trošičku jinak, ten onen "známý" s fusionem překvapeně na novém voze našel pneu Hankook (to je prý ale "dílo" jakéhosi pana Charouze ...)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 18.11.2008 01:55, rada
Muj nazor, nemusite souhlasit Kylie (služební vůz) pouziva kupu lidi a ne kady se k nemu chova vzdy slusne, proto podle sluzebniho vozu neco soudit dost dobre nejde.
Co je spatneho ne pneu Hankook? Suzuki ani Hondu bych nechtel, servis a dily maji proti Fordu drahe a spolehlivejsi jako sluzebni vuz vice jako Ford Fusion nebudou. Ba naopak v TUV na 3 lelech jsou za nim. Jazz je velky jako Fiesta, Fusion je vetsi auto. To bych si raci koupil ted novou krasnou Fiestu. Je fakt nadherna, nez tu Hondu. Ale kazdemu po chuti ;)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 18.11.2008 08:36, rada
Mám několik poznámek k tomu, co tu bylo napsáno.
1) Přítelkyně má Suzuki Ignis, se kterým také jezdím, čili: ignis je kratší než fusion, délkou o 30 cm, kufr pojme o 100 litrů méně (a je to fakt poznat, je to i znatelně méně, než mělo například punto první generace). Na druhé straně má lepší motor (byť 1.3, má více výkonu, lepší tah a je spojen s lepší převodovkou a má nižší spotřebu cca o 0,3 l, fusion se drží na hodnotě cca 7,5 l, čistě mimo město jde k 6,2-6,7 l). Někdo uvítá odkládací kapsy i na zadních dveřích, které pojmou i PET láhev. Fusion vzadu nemá žádné, do předních se nevleze ani litrová PETka od coly.
2) Zkontrolujte si u fusionu převodovku a (hlavně) také budoucí servis - jestliže nemáte dobré reference na servis, kam budete fusiona vozit, nekupujte jej. Mám problémy se řazením a Ford záruku moc neuznává (aspoň ne tady v Ostravě) - teď se to už trochu hýbe, ale i tak to asi rozsekne až soud, protože s jedním dealerem (kde jsem auto koupil) se nedá domluvit a druhý tvrdí, že dle naší legislativy může převodovku jen prohlédnout, případně seřídit, ale vyměnit ji může jen prodejce (se kterým se nejde domluvit a tvrdí, že je v pořádku).
3) Od začátku výroby dodnes se nepodařilo "vychytat" uchycení bočních lišt - odlepují se, ale servis je obvykle silikonem "přiťápne". Osobně se mi stalo, že levá přední byla po dvou dnech, co začala odstávat, odlepená více než z 25 cm. Přestože jsou ve dveřích díry, lišty nejsou nacvaknuté, ale pouze nasazené a přilepené. Pokud se začnou odlepovat, mohou se do dveří dostat nečistoty, voda...
4) Kupte auto s metalízou, pokud to už bude fusion. Nemetalické laky jsou dost bídné kvality, mají tenkou vrstvu a na tmavších odstínech (mám modrou Dark Tranzanite) je dost vidět tristní kvalita lakování - horní vrstva nepřekrývá světlý základ, zástřiky apod. Jednoduše se odírá, ani chemicky se mi nepodařilo odstranit zbytky hmyzu, štěrku (jízdy v zimě) se vyvarujte.
5) Poslouchejte vrzání uvnitř - od výroby se mi line uvnitř vozu podivné "polysterenové" vrzání od zadní nápravy. Podle servisu jsou to (asi) silentbloky a nelze to odstranit, protože to "každý slyší jinak a odjinud". Promazání nepomáhá, nic víc s tím servis nesvedl. Také mi vrzalo sedalo spolujezdce a přetěžováním to nebylo - přítelkyně má sotva 45 kilo, opraveno v záruce.
6) Otcův kolega má fusiona 1.25 v základní výbavě a je naprosto spokojen, proto je možné, že je prostě můj Ford Fusion 1.4 16V Ebony zmetek z pondělní ranní směny, nevím. Trpce lituji koupě, na druhé straně je ale výbava za ty peníze bezkonkureční (automatická klima, el. vyhřívané čelní sklo, "normální motor") a prodejci nabízejí zajímavé slevy. Ceníková cena mého auta byla cca 430 tisíc, výsledná cena byla o nějakých 110 tisíc nižší a dnes by byla možná ještě lepší. A to je asi ten argument, který pořád táhne prodeje nových fusionů.
7) Za sebe nemohu fusion doporučit, ale možná mám jednoduše smůlu. Jak bylo poukázáno, i v TÜV má fusion dobré výsledky, ale v absolutních číslech lze říci, že jestliže 2,8 % vykazuje po dvou letech vážnou vadu, pak je takových aut 13 z 500, které se v ČR každý měsíc prodají. Některé s touto vadou už mohly sjet z linky. Dejte si tedy pozor a řádně prověřte jak samotné auto, tak i servis.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 18.11.2008 10:02, rada
Srovnavat Felicii s Fusionem je snad trochu mimo misu, ne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 18.11.2008 13:28, rada
Zdravím Majitele Fusion 08! Já (bubka) myslela, že fusion je JEN "přifouknutá" fiesta se ZCELA shodnou mechanikou na stejném podvozku? Toliko k tématu "větší auto" - jazz, splash, fiesta, fusion jsou (víceméně) jedna "konfekční velikost" - drobné odlišnosti ve "střihu" shledávám (víceméně) NEpodstatnými ..
Měla jsem možnost "osahat" si fusion po pár měsících provozu řízený jedním řidičem (kterého znám, a který naopak měl možnost "babiččinu" C3 1.4 HDi řídit - takže byl ke "svému" 1.4 benzín trošičku "kritický" ,-)
Ta "domněnka", že Fusion je "větší" funguje ale docela dobře (prodeje "kvetou") - nerada "paušalizuji" dle "národnosti" automobilu, ale japonci "umí" tenhle typ vozů lépe - to je prostě fakt (oni doma jezdí málem "hlavně" těmito vozy) ..
Nová fiesta se mi také docela líbí (no palubky moc ne ..), ale měla jsem "pocit", že pan Kordík si představuje něco "variabilnějšího" - něco typu Subaru Justy aspol...
PS: Nemám nic (konkrétního) PROTi Hankook, jen mám pocit, že pár km západně či jižně či severně ford na vůz fusion dává pneu Bridgestone. Pokud vám tato "šetřící" akce pana Charouze "vyhovuje" - je to vaše věc, onen mladý muž (a já též) by preferoval pneu Bridgestone
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 18.11.2008 13:31, rada
Zdravím Giorgia - majitele fusion 10/07! VAŠE zkušenosti víceméně odpovídají těm o kterých jsem slyšela já (což asi NEbude náhoda .-)
Pěkný den
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 18.11.2008 16:07, rada
To Kylie
Děkujeme Kylie že nám sem napsala všechno co SLYŠELA o Fusionech ona a teď už prosím ostatní ať nám do poradny zasílají svoje praktické rady a zkušenosti.
Toto auto mě celkem zajímá a rád bych se o něm dozveděl i něco víc než jen to co slyšela kylie.
PS. Pan Kordik deoslova napsal "Při výběru mě oslovil koncept "ani velkého, ani malého auta" se slušným vnitřním a zavazadlovým prostorem schopným nárazově převést i objemnější náklad...." Takže pokud je C3 stejná konfekční velikost...tak bych chtěl vidět jak do něj naložíte 2 horská kola, případně v klidu odbočíte na polní cestu....což asi tazatel očekává když napsal že ho oslovil koncept "ani velkého, ani malého auta"
reagovat
  1 2 3 ... 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.