0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Focus ST - oranžová střela v testu spotřeby

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 03.11.2008 23:04, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
Kylie napsal:
Nemám s tímto motorem TAKOVÉ zkušenosti jako vy (měla jsem ho "jen" na týden půjčený), ale přiznávám že ani při "economy run" jsem se na 6,5 litru NEdostala
Mimochodem, dálniční rychlosti mi věru problém nedělají, ale pokud na voze nemáte nějakou dosti výraznou úpravu, trvalou dálniční rychlostí 260 km/h schopen jezdit není (zkuste porovnat "bajkaření" tachometru s poměrně "přesnými" údaji navigace ... a nebuďte zklamán)
Aby jste to špatně nepochopil, motor se mi "líbí" a "vyhovuje", jen údaje ...
ano, napsal jsem tacho údaj. Ale i podle GPS je to lehce přes 250km/h - jsem si jist, v autě mám GPS sledování. Tento systém vyhazuje nasnímané body, mezi kterými je rychlost vyšší než 250km/h - bere je jako ústřel. Při konkrétně této jízdě jsem měl spoustu "výpadků" a top speed 249km/h. Jindy je ten systém téměř bez výpadků. Mimochodem tachometrových 260 to auto udrží kopec nekopec.
Ke té 40 litrové spotřebě. V Praze na začátku D8 jsem natankoval do skoroprázdné nádrže(akorát se rozsvítila rezerva) 16litrů za 500Kč.Kousek před EXIT45 na D8 mi opět svítila rezerva, dotankoval jsem 64litrů do 68litrové nádrže (tj. cca 16-18litrů na 45 km pryč). Jo to je tak, když se závodí s Corvette (rok cca 1992-94).
K té 6,5litrové spotřebě - klidná jízda po dálnici a okreskách s minimem měst. Přiznávám, trochu jsem se táhl, jel jsem na galusce. Takže max. rychlost 110km/h, bez výrazné akcelerace.
Kdo s tím motorem co dělal - netuším. Je to 9 let staré ojeté "sportovní" kupé.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 03.11.2008 23:46, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
eLzyx napsal:
ano, napsal jsem tacho údaj. Ale i podle GPS je to lehce přes 250km/h - jsem si jist, v autě mám GPS sledování. Tento systém vyhazuje nasnímané body, mezi kterými je rychlost vyšší než 250km/h - bere je jako ústřel. Při konkrétně této jízdě jsem měl spoustu "výpadků" a top speed 249km/h. Jindy je ten systém téměř bez výpadků. Mimochodem tachometrových 260 to auto udrží kopec nekopec.
Ke té 40 litrové spotřebě. V Praze na začátku D8 jsem natankoval do skoroprázdné nádrže(akorát se rozsvítila rez...
Já to vaše auto "znám" a znám i ten motor. Pochopila bych mírné navýšení výkonu a tím pádem onu schopnost "ťukat" na omezovač ve 250 km/h (mimochodem, cupka to bývala docela "chic", ale i ve své době byla jemně "kritizována" za podvozek jenž až tak úplně "nestíhá" motor), jen mne "mate" ona kombinace "nižší" spotřeby než udává výrobce a "vyšší" rychlosti než udává výrobce. Kombinovanou udává 11 litrů na 100 km (a znáte to, když je "jiná" NEbývá to směrem dolů).
Tu "horní" spotřebu mi "dokazovat" nemusíte, tomu věřím, já když "do podlahy zadupnu", počítač "30 l" ukáže - on totiž více "neumí" ,-)
Ani ty "kopce" nepřekvapí, tam se nejvíce staré dobré "Objem ničím nenahradíš" projeví ...
Mimochodem na ty "lety" tak vysokými rychlostmi používáte jaké pneu?
A ještě jedna otázečka tu "konstantní" 260 km/h se vám kde daří dosahovat? Já s tím docela mívám problém, najít "vhodnou" dálnici. Ta poslední fotečka na www. je z předminulého týdne na nové dálnici na Nürnberg, která místy není špatná, ale "rozhýbat" vůz (jakýkoliv, snad krom ferrari a spol) do těch nejvyšších maximálních rychlostí je přeci jen maličko problém a i 10 km dlouhá rovinka je při 70 m/s velmi velmi krátká!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.11.2008 08:44, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
Kylie napsal:
Vyzkoušejte 1.6 HDi od citroën (ve focus, v mazdě 3 ve volvo 30 40 50, nebo třeba v cupce C4 - tam jsem ho zkoušela já. TO je chválený motor - docela zaslouženě. V porovnání s tím benzínem bych ho tak o třetinu (ne-li více) "lepší" variantou pro focus viděla.
Vysvětli mi jednu věc, často píšeš, že je Ti benzínový motor bližší, ale každému doproučuješ HDI. Proč?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.11.2008 11:31, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
David V napsal:
Vysvětli mi jednu věc, často píšeš, že je Ti benzínový motor bližší, ale každému doproučuješ HDI. Proč?
To má celkem "jednoduché" vysvětlení. Čistě "teoreticky" - benzín raději! Popravdě diesly jsem "na milost" vzala až velmi nedávno - v tomto tisíciletí.
Trochu jinak to může být v konkrétních případech (jako je tento), porovnávám dva stejnoobjemové motory - a "lepší" je v tomto případě nafta - "tečka". Stejné to bylo doteď u C4 benzín versus nafta - vítězilo HDi; nyní s faceliftem dorazil velmi povedený nový 1.6 (ze spolupráce s bmw - to ho dává do "mini" a asi bude i v tom novém "pidi" bmw co plánují "pod" jedničku) ve verzích 120 a 150 PS a tím pádem nyní do C4 bych jednašestku doporučila benzín.
Fazit: Když jsou motory (víceméně) stejné = preferuji benzín (stále), pokud je (jako v tomto případě u Focus) lepší nafta - proč jí nedoporučit...
PS: Na "tohle" jsem "naučená" od nás (nejsme "nacionalistka", ale rozdíl mezi německým a českým automagazínem stále JE a občas docela "velký"), "u nás" se doporučuje třeba i "nej- vhodnější/výhodnější" výbava atd. (prostě německé automag. považuji stále za "informativnější" - a i když také vše není úplně "košer" apod., tak octavia novou lagunu která lepší motor, lepší podvozek atd má ... díky většímu zavazadelníku NEporazí - tady /stále/ ano ... Svět motorů)
Proto také "čekám" na nové zprávy z tábora citroën, neb 2.7 V6 HDi se mi moc moc líbí, ale kdyby do mého "letitého" V6 3.0 "dorazilo" turbo, což se prý testuje - preferovala bych ....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.11.2008 15:13, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
Kylie napsal:
Já to vaše auto "znám" a znám i ten motor. Pochopila bych mírné navýšení výkonu a tím pádem onu schopnost "ťukat" na omezovač ve 250 km/h (mimochodem, cupka to bývala docela "chic", ale i ve své době byla jemně "kritizována" za podvozek jenž až tak úplně "nestíhá" motor), jen mne "mate" ona kombinace "nižší" spotřeby než udává výrobce a "vyšší" rychlosti než udává výrobce. Kombinovanou udává 11 litrů na 100 km (a znáte to, když je "jiná" NEbývá to směrem dolů).
Tu "horní" spotřebu mi "dokazovat...
omezovač nemám, je odstraněn (uštípnutý jeden drát). K té rychlosti - výrobce udává 250km/h, tu dosáhnu za cca 45-50 vteřin.
A kde jezdívám? Je to jednoduché - na D8. Provoz tam nebývá moc silný. Policie nikde a když ano, tak ve slabém autě.
Jinak s podvozkem máte pravdu - nestíhá. Ale je to volvo - snaží se řidiče přinutit ke klidné jízdě, takže mu to nemám za zlé.
K pneumatikám - momentálně obouvám na léto Continental SportContact 2 s rychlostním indexem Y. Na zimu mám Pirelli SnowSport W210.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.11.2008 20:56, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
eLzyx napsal:
omezovač nemám, je odstraněn (uštípnutý jeden drát). K té rychlosti - výrobce udává 250km/h, tu dosáhnu za cca 45-50 vteřin.
A kde jezdívám? Je to jednoduché - na D8. Provoz tam nebývá moc silný. Policie nikde a když ano, tak ve slabém autě.
Jinak s podvozkem máte pravdu - nestíhá. Ale je to volvo - snaží se řidiče přinutit ke klidné jízdě, takže mu to nemám za zlé.
K pneumatikám - momentálně obouvám na léto Continental SportContact 2 s rychlostním indexem Y. Na zimu mám Pirelli SnowSport W210.
Domnívala jsem se, že s omezovačem je to maličko "složitější" než uštípnutí drátku.
Já s "vaším" motorem jezdila až v dalším evolučním stupni, kdy sice lepší emise a menší spotřebu měl, v důsledku toho také o maličko nižší výkon. Ostatně v současných vozech je jeho maximálka 235 - 240 km/h (XC je trochu něco jiného).
D8 trošičku znám, o "rekordech" právě na této dálnici jsem slyšela (opakovaně) nicméně na 260 km/h myslím stavěná není (občas tam v noci jezdíme s "testovacími" vozy), máte na tak vysokou rychlost nějaký konkrétní úsek?
Můj "Brumla" má orig. pneu Michelin s indexem W, zimní mám "pouze" s V - což ale "stačí", neb můj "cvalda s automatem" žádný závodník není (s manuálem má maximálku trochu vyšší, s automatem "jen" 232 km/h).
Proč vy na tak "výbušný" vůz volíte zimní s indexem "jen" do 210 km/h?
Nu já "rychlostní rekordy" raději na německých dálnicích pokouším (z více důvodů - jednak se to tam "smí" a mnohé mi pro tyto rychlosti VÝRAZNĚ vhodnější než české příjdou - tři pruhy, rovnější delší úseky s méně "zatáčkami-klikyháky", které jsou zde málem "normou")
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.11.2008 22:12, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
Kylie napsal:
Domnívala jsem se, že s omezovačem je to maličko "složitější" než uštípnutí drátku.
Já s "vaším" motorem jezdila až v dalším evolučním stupni, kdy sice lepší emise a menší spotřebu měl, v důsledku toho také o maličko nižší výkon. Ostatně v současných vozech je jeho maximálka 235 - 240 km/h (XC je trochu něco jiného).
D8 trošičku znám, o "rekordech" právě na této dálnici jsem slyšela (opakovaně) nicméně na 260 km/h myslím stavěná není (občas tam v noci jezdíme s "testovacími" vozy), máte na ta...
nejraději mám úsek okolo Roudnice. Ideální je kopeček Ledčice - EXIT na Roudnici a následná rovinka. Německé dálnice moc nemusím, bývají relativně přeplněné a i v místech kde je freie Geschwindigkeit jsem byl několikrát zastaven policií a upozorněn na to, že bych neměl jezdit tak rychle - pravda, tenkrát to ještě nebylo s volvem, ale s Opelem.
K těm zimním gumám - byla to sakra výhodná akce od kamaráda (sada za 3500Kč) a říkal jsem si, že bych se měl aspoň přes zimu trochu klidnit a třeba i něco uspořit na spotřebě - na 200km denně je každý ušetřený litr dobrý.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.11.2008 23:28, pěkný
Auto není primárně "moje kategorie" ale náhodou se mi to líbí, vč barveného vyhotovení a přídavných budíků uprostřed. Na cestě ho občas potkávám. Pěkná alternativa k BMW nebo Alfě. Chválím tu i přiloženou 3D prezentaci. ...ale zadřít motor díky velkému bočnímu přetížení???
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.11.2008 00:34, RE: pěkný
Ráďa napsal:
Auto není primárně "moje kategorie" ale náhodou se mi to líbí, vč barveného vyhotovení a přídavných budíků uprostřed. Na cestě ho občas potkávám. Pěkná alternativa k BMW nebo Alfě. Chválím tu i přiloženou 3D prezentaci. ...ale zadřít motor díky velkému bočnímu přetížení???
Auto docela "je" moje kategorie a focus st JE prima, a "zadření motoru díky bočnímu přetížení" věru NENí běžné!
Pokud motor nemá snad až "BIG" konstrukční chybu (a kontrolujeme-li olej a neděláme nějaké naprosté šílenosti "za studena" ...) je to docela velmi velmi nezvyklé (ale náhodou znám člověka, co na olej "zapomněl" a po 60.000 ujetých km se VELMi divil, když motor "k.o." najednou byl)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.11.2008 02:55, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
eLzyx napsal:
nejraději mám úsek okolo Roudnice. Ideální je kopeček Ledčice - EXIT na Roudnici a následná rovinka. Německé dálnice moc nemusím, bývají relativně přeplněné a i v místech kde je freie Geschwindigkeit jsem byl několikrát zastaven policií a upozorněn na to, že bych neměl jezdit tak rychle - pravda, tenkrát to ještě nebylo s volvem, ale s Opelem.
K těm zimním gumám - byla to sakra výhodná akce od kamaráda (sada za 3500Kč) a říkal jsem si, že bych se měl aspoň přes zimu trochu klidnit a třeba i něco...
Znám to tam (většinou tam "obracíme"), ve směru od prahy oblouček nahoru, přes dálnici a doleva dolů (a to KUDY doleva tam je ... nic-moc značeno).
Ale 260 km/h, navíc "trvale" jsem tam věru nejela! A s podvozkem starého(šího) volva bych to asi ani nezkoušela. Tam zas tak dlouhé rovinky nejsou! Tedy na TAK vysokou rychlost. Poměrně svižným subaru jsem tam byla "vezena" rychlostí 220 km/h (dle navigace), v noci a přišlo mi to až až (až moc). Ono při té rychlosti ujedete za 7 vteřin půl kilometru - na to ta dálnici opravdu spíše "není" - ani v "lepším" voze - to je alespoň můj názor (a to mám vysoké rychlosti "ráda"!).
Z těch "dostupných" míst je asi nejideálnější dálnice z München "nahoru" na (okolo) Ingolstadt, kde máte desítky kilometrů dlouhou tříproudou rovinku - TAM je radost se "rozletět", tam je na to prostor (když kilometr před sebou něco "nekalého" vidím, je čas a místo s tím "něco" dělat). Jen to chce najít "vhodnou" dobu - tak čtvrtá pátá ranní - aby bylo všude prázdno. Za provozu se na (už také trochu "přecpaných") německých dálnicích už tak rychle nejezdí (nedá jezdit) těch brumlových ještě "poklidných" 220 km/h je pro "normální" cestování asi maximum - už to není o "voze", ale o silnici a provozu.
Čekám na výsledky voleb, jsem opravdu zvědava, jestli jsem si letos zjara "tipla" správně (část, že Hillary "odpadne" mi "vyšla")!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.11.2008 17:23, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
Kylie napsal:
Znám to tam (většinou tam "obracíme"), ve směru od prahy oblouček nahoru, přes dálnici a doleva dolů (a to KUDY doleva tam je ... nic-moc značeno).
Ale 260 km/h, navíc "trvale" jsem tam věru nejela! A s podvozkem starého(šího) volva bych to asi ani nezkoušela. Tam zas tak dlouhé rovinky nejsou! Tedy na TAK vysokou rychlost. Poměrně svižným subaru jsem tam byla "vezena" rychlostí 220 km/h (dle navigace), v noci a přišlo mi to až až (až moc). Ono při té rychlosti ujedete za 7 vteřin půl kilometru...
Podvozek konkrétně tohoto typu Volva navrhoval mimo techniky Volva i Tom Walkinshaw Racing (což v těch letech byli vlastníci stáje F1 - Arrows a úspěšní okruhový závodníci).
Brzdy jsem si nedávno otestoval, když jsem z 250km/h brzdil do 0. Bylo to kousek před EXIT35(D8) z takového kopečka, kde v levém pruhu díky zatáčce a zeleni ve středovém pásu není moc vidět před sebe. Zastavil jsem za velmi intenzivního brždění cca 20m od auta předemnou, mercedes, co brzdil z nižší rychlosti (odhadem 200km/h) zastavil na úrovni mých dveří(a že jich moc moje C70 nemá) a byl rád, že jsem předtím zajel víc do travnatého pásu. Nehodu, která zablokovala oba pruhy tenkrát způsobili příslušníci PČR se svojí Octávií - umělci.
Takže podvozku a brzdám svého Volva veřím, resp. vím co od něj můžu čekat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.11.2008 19:49, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
eLzyx napsal:
Podvozek konkrétně tohoto typu Volva navrhoval mimo techniky Volva i Tom Walkinshaw Racing (což v těch letech byli vlastníci stáje F1 - Arrows a úspěšní okruhový závodníci).
Brzdy jsem si nedávno otestoval, když jsem z 250km/h brzdil do 0. Bylo to kousek před EXIT35(D8) z takového kopečka, kde v levém pruhu díky zatáčce a zeleni ve středovém pásu není moc vidět před sebe. Zastavil jsem za velmi intenzivního brždění cca 20m od auta předemnou, mercedes, co brzdil z nižší rychlosti (odhadem 200km/...
Tom Walkinshaw je věru známé jméno, já vím ,-) ale stejně jako vy "vím" jaké je to brzdit "nadoraz" (k čemuž se kvalitní brzdy ve 100% stavu VELMi hodí, ale popravdě blesková reakce řidiče a "orientace" někdy i větší vliv mají). Nechci vás v žádném případě "trápit" či "kárat" nebo něco takového (sama jezdím velmi ráda "rychle"), jen jsem "upozornila" (britské testy 0-160-0 mi to připomnělo a vy je asi skoro určitě znáte, všem ostatním k "prostudování" jednoznačně doporučuji .-)
"Tipuji" že možná i více km po dálnicích již naježděno mám a občas ne vlastní chybou so do "šílených" situací dostane. Vybavil se mi po dálnici z levého zpět na odbočku couvající off-road, či "génius" s nákladním vozem na dálnici na K.V. který z pravého pruhu do odstavného zabočovat začal, v tu ránu (bez blinkru bez ničeho) ostře vlevo zatočil a do protisměru ve chvíli kdy já do levého pruhu (raději) přejela abych se mu "více" vyhnula, směřoval. "Nic" se nestalo, já "ošoupala" brzdové destičky a "do varu" uvedla kotouče (i sebe) a on "v klidu, bez zaváhání" do protisměru přejel a na mé troubení "opravdu ubohým" vulgárním gestem odpověděl.
Takové a podobné situace jistě znáte sám a já (jsem už maličko "starší") už na ně "jen" trošičku více myslím (myslím že v té poslední situaci by mi při 260 km/h asi ani Porsche nepomohlo (a ty brzdit věru umí). Ostatně na "cizí" hrubky doplatilo již mnoho motorkářů a třeba i pan Hlinka.
PS: Ti kdo "neznají" neví, že rozdíl mezi 240 a 250 km/h není rozdíl o "stejných" 10 km jako mezi 130 a 140 km/h, decelerace třeba z 250 km/h je totiž mnohem mnohem delší, než si i poměrně zkušený řidič dovede představit
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.11.2008 20:11, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
eLzyx napsal:
Podvozek konkrétně tohoto typu Volva navrhoval mimo techniky Volva i Tom Walkinshaw Racing (což v těch letech byli vlastníci stáje F1 - Arrows a úspěšní okruhový závodníci).
Brzdy jsem si nedávno otestoval, když jsem z 250km/h brzdil do 0. Bylo to kousek před EXIT35(D8) z takového kopečka, kde v levém pruhu díky zatáčce a zeleni ve středovém pásu není moc vidět před sebe. Zastavil jsem za velmi intenzivního brždění cca 20m od auta předemnou, mercedes, co brzdil z nižší rychlosti (odhadem 200km/...
Opravdu NEchci být "nepříjemná", jen upozorním, že ta nej- nej- auta na světě Porsche GT, Ferrari Enzo apod. na zastavení z 250 km/h (a v této rychlosti je VELMi velmi důležitá i reakční doba řidiče) potřebují cca čtvrt kilometru (což je na byť jen mírně "zatáčkovité" dálnici, resp. při ne zcela "dokonalém" přehledu kilometr či raději kilometRY dopředu) docela problém.
Ani pozorný řidič se ne v každém okamžiku soustředí na 110% a i když "kdesi vpředu" "cosi" zaznamená, než to mozeček "zpracuje" a než do chodidla signál "prudce vpřed - zadupnou" chvilku to trvá a ono to i tomu chodidlu chvilku trvá, než z plynu nahoru a přesun a dolů doputuje (také o tom je ono 0-160-0) a ono také člověk záruku, že na celé té brzdné dráze "absolutní čistota a sucho ni zrníčko písku či čehosi třeba mastného" není - nemá. A ony brzdy, i když naproto ok jsou, někdy v sobě kapičku vlhkosti či špíny mají a i když si to v průběhu decelarece "přeberou" a naplno zaberou - prostě těch "proměnných" je tam spousta a spousta.
Snad jsem se vás "nedotkla" - tak jsem to rozhodně nemyslela, to bych nerada - jen ... jsem tohle říci chtěla
PS: Mnoho dalších šťastných "letů" s vaší cupkou ,-)
PPS: O tom kterak "řídí" příslušníci vím své - tady se shodneme na 100% - včetně parkování na nákupy, průjezdy po tramvajových pásech apod - to je ale víceméně JEN česká specialita, v německu by je při odhalení TVRDÝ trest čekal (tady jsem v tv viděla opravdu "trapné" "okecávání" jejich nadřízeného ... no nic, to je jiné téma)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.11.2008 22:22, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
Kylie napsal:
Opravdu NEchci být "nepříjemná", jen upozorním, že ta nej- nej- auta na světě Porsche GT, Ferrari Enzo apod. na zastavení z 250 km/h (a v této rychlosti je VELMi velmi důležitá i reakční doba řidiče) potřebují cca čtvrt kilometru (což je na byť jen mírně "zatáčkovité" dálnici, resp. při ne zcela "dokonalém" přehledu kilometr či raději kilometRY dopředu) docela problém.
Ani pozorný řidič se ne v každém okamžiku soustředí na 110% a i když "kdesi vpředu" "cosi" zaznamená, než to mozeček ...
Porsche Carrera GT má o 0,5m (34vs.33,5) lepší brzdnou dráhu z 100km/h do zastavení. Z 250ti to sice bude o něčem jiném, ale na dálnicích se vyskytují hlavně auta typu Fabia-Golf (100-0km/h za 42m), Octavia-Mondeo (38m), takže obavy nemám. Své auto mám už skoro přečtené. Zatím jsem "přečetl" kapitoly chování za sucha a mokra a bonus kapitolu chování za letu (testováno na okresce Chomutov-Most, všechna 4 kola ve vzduchu). Momentálně se teď těším na kapitolu led a sníh.
Ale nejdůležitější při takových extrémních rychlostech je používat hlavu, jakmile se mi cokoliv předemnou nelíbí, neváhat okamžitě zpomalit či rovnou brzdit. Není umění jet rychle, ale vědět kdy a jak brzdit. A taky nenechat se strhnout opojením z rychlosti i přes to, že je to úžasnej pocit.
Nedávno mi to zachránilo káru - jel jsem do práce, takže tempomat 140, předemnou se bez příčiny "zavlněl" kamion, okamžitě jsem šel na brzdy + výstražný. Když začal bez blinkru přejíždět z pruhu do pruhu zatroubil jsem na něj, to ho asi vzbudilo a vrátil se zpátky. A takových situací zažívám za měsíc(3800km) tolik, že už to beru skoro jako samozřejmost.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 06.11.2008 23:24, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
eLzyx napsal:
Porsche Carrera GT má o 0,5m (34vs.33,5) lepší brzdnou dráhu z 100km/h do zastavení. Z 250ti to sice bude o něčem jiném, ale na dálnicích se vyskytují hlavně auta typu Fabia-Golf (100-0km/h za 42m), Octavia-Mondeo (38m), takže obavy nemám. Své auto mám už skoro přečtené. Zatím jsem "přečetl" kapitoly chování za sucha a mokra a bonus kapitolu chování za letu (testováno na okresce Chomutov-Most, všechna 4 kola ve vzduchu). Momentálně se teď těším na kapitolu led a sníh.
Ale nejdůležitější při tak...
Jsem ráda, že jen trošičku jinými slovy píšete to samé co já. Ano kamiony "vyrazivší" srdnatě do levého pruhu opravdu "miluji" (nejlépe před dlouhou pravotočivou zatáčkou, bez blinkru - pochopitelně).
To mi připomnělo příhodu z před lety na tehdy ještě nedodělané D5, kdy za mnou (byla už dost tma) cosi "velkého" až "obrovského" jelo (většinu aut - značek celkem "snadno" i v zrcátku "rozpoznám"), ploužilo se to za mnou na omezené rychlosti s trochu větším odstupem a po nájezdu na dálnici já zadupla plyn (tehdy 2.5 boxer) a "ono" to do levého pruhu "vplulo" a jak letadlo kolem mne prolétlo. Povzbudila jsem subřenku k ještě většímu "úsilí" s cílem podívat se na ten Maybach trochu zblízka, a zrovna když ručička od 160ti k 170ti km/h putovala, jakýsi génius v kamionu se rozhodl, že kolega v náklaďáku před ním jede o 2 km pomaleji a "vyrazil" to do levého pruhu řešit. Takže ten "přechod" z "plný plny" do "naplno nadoraz brzdit" (80-160-80) jsem si na vlastní kůži vyzkoušela a "nic-moc" test! V první vteřině (když mi došlo že ten vůl tam opravdu vjíždí) jsem myslela že to neubrzdím a bokem mne ke svodidlům přimáčkne ("stál/jel" napříč oběma pruhy nebylo co/kam "uhnout", byl jen pár metrů přede mnou), někdy během další vteřiny to začalo působit "nadějněji" (bude to jen "řacha" do zadní části), nakonec to "v poho" dopadlo, subřenka stála "na nose", kamion ze svých 85ti na 88 km/h zrychlil a sice netuším kolik cm nakonec mezi mým "čumákem" a jeho "traverzou vzadu" bylo - ale bez přehánění - centimetry.
PS: Ono brzdy se neustále zlepšují, ona i taková nová C5 (kdo by to byl řekl) má brzdnou dráhu 35,2/34,9 m (studené/zahřáté - 10té brždění v řadě).
PPS: Také (moc ráda) jezdím na tempomat, já si ale po česku tak 136 km/h "dávám". Mimochodem zkoušel jste někdy do kolika vám funguje tempomat? Já kdesi četla, že různé značky na různé rychlosti "omezovač-vypínač" tempomatu dávají, tak jsem se (zatím) "jen" k 224 km/h "propracovala"
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.11.2008 18:50, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
Kylie napsal:
Jsem ráda, že jen trošičku jinými slovy píšete to samé co já. Ano kamiony "vyrazivší" srdnatě do levého pruhu opravdu "miluji" (nejlépe před dlouhou pravotočivou zatáčkou, bez blinkru - pochopitelně).
To mi připomnělo příhodu z před lety na tehdy ještě nedodělané D5, kdy za mnou (byla už dost tma) cosi "velkého" až "obrovského" jelo (většinu aut - značek celkem "snadno" i v zrcátku "rozpoznám"), ploužilo se to za mnou na omezené rychlosti s trochu větším odstupem a po nájezdu na ...
no, až to bude nutné, tak přejdu z 310mm kotoučů na 336mm. Ale současné brzdy brzdí velice dobře, je na nich najeto už 30 000km, ale i destičky jsou skoro netknuté (to je důsledek toho ježdění hlavou - na spotřebu), takže hned je asi měnit za lepší nebudu.
Na tempomat můžu jet max. 210km/h víc ani ťuk. I když, nezkoušel jsem nastavit 210km/h a pak přidávat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.11.2008 19:16, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
eLzyx napsal:
no, až to bude nutné, tak přejdu z 310mm kotoučů na 336mm. Ale současné brzdy brzdí velice dobře, je na nich najeto už 30 000km, ale i destičky jsou skoro netknuté (to je důsledek toho ježdění hlavou - na spotřebu), takže hned je asi měnit za lepší nebudu.
Na tempomat můžu jet max. 210km/h víc ani ťuk. I když, nezkoušel jsem nastavit 210km/h a pak přidávat.
U mne to v těch nejvyšších rychlostí jde také už jenom "přiťukáváním" po 2-3 km. Nicméně "potkat" dálnici (i v německu), kde se opravdu dlouhodobě dá jet přes těch 220 km/h začíná být čím dál vyjímečnější.
Já to mám s destičkami malinko "horší" i když jsem na ně opravdu "hodná", automat je automat..
Další "šťastné" kilometry bez nehod přeje Kylie ,-)
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.