0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Focus MK3 2017 - první dojmy majitele

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
petrk
počet příspěvků66
datum registrace21.04.2018
Sobota 30.06.2018 09:09, Brzdy
Blahopřeji k novému vozu. Píšete, že Vám vadí, že nemá kotoučové brzdy vzadu u základní motorizace, ale že brzdí dobře. Můžu se zeptat k čemu ty zadní kotoučové brzdy potřebujete? S ohledem na budoucí provozní výdaje jsou lepší volbou bubnové brzdy.
Budu rád, pokud se na tomto fóru pochlubíte se svými zkušenostmi s vozem po ujetí alespoň 30 tisíc km.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Úterý 03.07.2018 10:48, Opravdu tam nejsou kotoučové brzdy vzadu?
Ahoj, u Focusu I a II byly vždy s motorem 1.6 koutoučové brzdy vzadu. Jsi si jistý, že základ mk3 je nemá? Díval jsem se do ceníku, není tam žádná možnost dokoupit kotoučové dozadu...

Jinak u mého Rapidu je rozdíl mezi bubny a kotoučema vzadu o celou třídu. Rapid s bubny vzadu nestíhá dobře brzdit na dálnci, připomíná mi to výkonem Fábi I a II v základu pak
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Úterý 03.07.2018 10:54, RE: Opravdu tam nejsou kotoučové brzdy vzadu?
citace:
reakce na: BobanHTP, 03.07.2018 10:48 (Ahoj, u Focusu I a II byly vž ...)


To je tím, že atmo 1,6 je u Focusu III základní motorizací, kdežto u Focusu I a II tuto roli plnila 1,4 a ta se pojila s bubny vzadu...
Proto má u FoFo III jenom pětistupňový manuál, je to prostě motorizace určená pro městský a příměstský provoz pro nenáročné učivatele. Kdo chce jezdit častěji delší trasy a dálnice, měl by podle fordu sáhnout po některém EcoBoostu, nebo dieslu...
Osobně navíc moc nechápu, proč má někdo s novým, nezajetým autem se základní motorizací potřebu lítat 150kmh po dálnici... Ale moje auto to není, takže každýmu dle jeho gusta...
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Středa 04.07.2018 16:14, RE: RE: Opravdu tam nejsou kotoučové brzdy vzadu?
citace:
reakce na: KoobaS, 03.07.2018 10:54 (To je tím, že atmo 1,6 je u Fo ...)


Ahoj, tak jsem se ptal kolegy a je to pravda, základní motorizace ma bubny vzadu. Jenže ono to brzdí dobře!
Ten motor 1.6 Ti-VCT je ok i pro dálnice, právě ten kolega jezdí občas OV-Brno a spotřebu má 6,5l. To se mi na Focusu II 1.6 Duratec nepovedlo A co je dobré, je spolehlivý, celkové náklady můžou být příznivé. Na okreskách mě Ti-VCT překvapil nejvíce, s klidnou nohou do 5,6l, tečka.
reagovat
GAMAJA
počet příspěvků4
datum registrace10.03.2010
Úterý 14.05.2019 22:09, převody
Myslím, že trojkový focus má u atmosférických Ti-VCT převody sladěné výborně (1,6 ecoboost resp. 1,5 ecoboost taky). Dvojkový focus měl po jedničkovém převody zkrácené až příliš. Například při 70km/h točí na pětku lehce přes 2000 ot./min. Je to prostě zbytečně krátká pětka. Na dlouhých cestách jsem si pravidelně zoufal, že nemá ještě šestku. Obzvláště proto, že zátah už od nízkých otáček cca od 1700/min byl nadprůměrný. Jedničkový při těch 2000 otáčkách jel na pětku 80km/h a přiznám se, že na okreskách na pětku kolikrát ani nedošlo a už jsem byl v další vesnici, ale na dálnici to bylo bezva. Ačkoliv u jedničkového mě zase občas štval velký skok mezi dvojkou a trojkou při rozjezdu na horách do kopce. Ale myslím, že když potřebujeme akcelerovat, tak si prostě podřadíme a poslední převodový stupeň, ať už pátý nebo šestý, by měl posloužit především nízké spotřebě na dlouhé cestě.
Trojkový focus má pětku tak nějak mezi a myslím si, že vzhledem k hmotnosti vozu a výkonu je usazená ze všech tří generací nejlépe.
A pokud jste zastánci atmosférických motorů (pokud maximální nenáročnost a životnost upřednostňujete) hledejte variantu 1,6 Ti-VCT s výkonem 92kW s manuálem. Je jich jako šafránu a jedině ze zahraničí, ale oproti té slabší 77kW jede opravdu skvěle i v nižších otáčkách a "pouze" 20 koní navíc pocitově dává dojem mnohem většího výkonového rozdílu.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.