0
zpět
 

diskuze k tématu: Výměna C-maxe za Roomstera

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla
David K
počet příspěvků9
datum registrace06.01.2011
Pondělí 19.08.2013 13:52, Výměna C-maxe za Roomstera
Dobrý den, dost vážně uvažuji, že vyměním C-maxe 2004 1,8i za Roomstera 1,9TDI, důvodem je vyšší roční nájezd. Když jsem před 3 roky kupoval C-maxe měl jsem nájezd cca 15000, dnes už je to 25000 a spotřeba mezi 8 a 10l je celkem znatelná. C-max je super, ale rozumný naftový motor jsem po přečtení mnoha diskuzí nenašel. Vím, že je Roomster menší, ale 2 x ročně na dovolenou a na občasné výlety to stačí. Jde mě o to, co by jsme mě u Roomstera rozmluvili, neberu design, ten je subjektivní (nikdy se mě nelíbil, ale teď jsem mu přišel na chuť) nebo jít raději do něčeho úplně jiného? Díky za nápady.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 19.08.2013 14:20, RE: Výměna C-maxe za Roomstera
David K napsal:
Dobrý den, dost vážně uvažuji, že vyměním C-maxe 2004 1,8i za Roomstera 1,9TDI, důvodem je vyšší roční nájezd. Když jsem před 3 roky kupoval C-maxe měl jsem nájezd cca 15000, dnes už je to 25000 a spotřeba mezi 8 a 10l je celkem znatelná. C-max je super, ale rozumný naftový motor jsem po přečtení mnoha diskuzí nenašel. Vím, že je Roomster menší, ale 2 x ročně na dovolenou a na občasné výlety to stačí. Jde mě o to, co by jsme mě u Roomstera rozmluvili, neberu design, ten je subjektivní (nikdy se mě nelíbil, ale teď jsem mu přišel na chuť) nebo jít raději do něčeho úplně jiného? Díky za nápady.


Chybí mi nějaká informace o ceně nebo to bude ve stejných cenových relacích?
reagovat
David K
počet příspěvků9
datum registrace06.01.2011
Pondělí 19.08.2013 16:21, RE: Výměna C-maxe za Roomstera
David V napsal:
David K napsal:
Dobrý den, dost vážně uvažuji, že vyměním C-maxe 2004 1,8i za Roomstera 1,9TDI, důvodem je vyšší roční nájezd. Když jsem před 3 roky kupoval C-maxe měl jsem nájezd cca 15000, dnes už je to 25000 a spotřeba mezi 8 a 10l je celkem znatelná. C-max je super, ale rozumný naftový motor jsem po přečtení mnoha diskuzí nenašel. Vím, že je Roomster menší, ale 2 x ročně na dovolenou a na občasné výlety to stačí. Jde mě o to, co by jsme mě u Roomstera rozmluvili, neberu design, ten je subjektivní (nikdy se mě nelíbil, ale teď jsem mu přišel na chuť) nebo jít raději do něčeho úplně jiného? Díky za nápady.
Chybí mi nějaká informace o ceně nebo to bude ve stejných cenových relacích?


cca do 220 000,-
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 19.08.2013 19:15, RE: Výměna C-maxe za Roomstera
David K napsal:
David V napsal:
David K napsal:
Dobrý den, dost vážně uvažuji, že vyměním C-maxe 2004 1,8i za Roomstera 1,9TDI, důvodem je vyšší roční nájezd. Když jsem před 3 roky kupoval C-maxe měl jsem nájezd cca 15000, dnes už je to 25000 a spotřeba mezi 8 a 10l je celkem znatelná. C-max je super, ale rozumný naftový motor jsem po přečtení mnoha diskuzí nenašel. Vím, že je Roomster menší, ale 2 x ročně na dovolenou a na občasné výlety to stačí. Jde mě o to, co by jsme mě u Roomstera rozmluvili, neberu design, ten je subjektivní (nikdy se mě nelíbil, ale teď jsem mu přišel na chuť) nebo jít raději do něčeho úplně jiného? Díky za nápady.
Chybí mi nějaká informace o ceně nebo to bude ve stejných cenových relacích?
cca do 220 000,-


Takže jestli tomu dobře rozumím, teď prodáte C-maxe, který Vám vyhovuje za zhruba 120 tisíc, abyste přidal dalších 100 tisíc a koupil sice mladšího, ale menšího Roomstera jen pro to, abyste ušetřil nějaké peníze na spotřebě. Když budu počítat mírně skeptický rozdíl nákladů na km, bude to řekněme 1 Kč, čili 100 tisíc km budete muset najezdit, než se Vám vrátí ten doplatek, což při Vašich odhadech znamená 4 roky. A to teď nemluvím o tom, že C-maxe máte osahaného v určitém stavu a budete ho měnit za "nějakou" ojetinu, kterou budete muset poznat.
Něco jiného by bylo, kdyby Vám C-max nevyhovoval nebo měl nějakou vadu, kterou nechcete řešit, a proto sháníte jiný novější vůz a při té příležitosti volíte vznětový motor.
Která z variant to je?
reagovat
David K
počet příspěvků9
datum registrace06.01.2011
Pondělí 19.08.2013 19:53, RE: Výměna C-maxe za Roomstera
David V napsal:
David K napsal:
David V napsal:
David K napsal:
Dobrý den, dost vážně uvažuji, že vyměním C-maxe 2004 1,8i za Roomstera 1,9TDI, důvodem je vyšší roční nájezd. Když jsem před 3 roky kupoval C-maxe měl jsem nájezd cca 15000, dnes už je to 25000 a spotřeba mezi 8 a 10l je celkem znatelná. C-max je super, ale rozumný naftový motor jsem po přečtení mnoha diskuzí nenašel. Vím, že je Roomster menší, ale 2 x ročně na dovolenou a na občasné výlety to stačí. Jde mě o to, co by jsme mě u Roomstera rozmluvili, neberu design, ten je subjektivní (nikdy se mě nelíbil, ale teď jsem mu přišel na chuť) nebo jít raději do něčeho úplně jiného? Díky za nápady.
Chybí mi nějaká informace o ceně nebo to bude ve stejných cenových relacích?
cca do 220 000,-
Takže jestli tomu dobře rozumím, teď prodáte C-maxe, který Vám vyhovuje za zhruba 120 tisíc, abyste přidal dalších 100 tisíc a koupil sice mladšího, ale menšího Roomstera jen pro to, abyste ušetřil nějaké peníze na spotřebě. Když budu počítat mírně skeptický rozdíl nákladů na km, bude to řekněme 1 Kč, čili 100 tisíc km budete muset najezdit, než se Vám vrátí ten doplatek, což při Vašich odhadech znamená 4 roky. A to teď nemluvím o tom, že C-maxe máte osahaného v určitém stavu a budete ho měnit za "nějakou" ojetinu, kterou budete muset poznat. Něco jiného by bylo, kdyby Vám C-max nevyhovoval nebo měl nějakou vadu, kterou nechcete řešit, a proto sháníte jiný novější vůz a při té příležitosti volíte vznětový motor. Která z variant to je?

2 varianta je správná - C-max není bez chyb, odchází kompresor klimatizace nový cca 12000, kolem pletence výfuku při teplotách nad 30 stupňů, utíkatí splodiny, spojka je od začátku celkem poddimenzovaná, naloženej se do kopce nejsem schopnej rozjet. Každej rok v Chorvatsku zasmrdí. A poslední důvod, mám rád změny a zkusil bych zase něco jiného.

reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Pondělí 19.08.2013 21:45, RE: Výměna C-maxe za Roomstera
David K napsal:
David V napsal:
David K napsal:
David V napsal:
David K napsal:
Dobrý den, dost vážně uvažuji, že vyměním C-maxe 2004 1,8i za Roomstera 1,9TDI, důvodem je vyšší roční nájezd. Když jsem před 3 roky kupoval C-maxe měl jsem nájezd cca 15000, dnes už je to 25000 a spotřeba mezi 8 a 10l je celkem znatelná. C-max je super, ale rozumný naftový motor jsem po přečtení mnoha diskuzí nenašel. Vím, že je Roomster menší, ale 2 x ročně na dovolenou a na občasné výlety to stačí. Jde mě o to, co by jsme mě u Roomstera rozmluvili, neberu design, ten je subjektivní (nikdy se mě nelíbil, ale teď jsem mu přišel na chuť) nebo jít raději do něčeho úplně jiného? Díky za nápady.
Chybí mi nějaká informace o ceně nebo to bude ve stejných cenových relacích?
cca do 220 000,-
Takže jestli tomu dobře rozumím, teď prodáte C-maxe, který Vám vyhovuje za zhruba 120 tisíc, abyste přidal dalších 100 tisíc a koupil sice mladšího, ale menšího Roomstera jen pro to, abyste ušetřil nějaké peníze na spotřebě. Když budu počítat mírně skeptický rozdíl nákladů na km, bude to řekněme 1 Kč, čili 100 tisíc km budete muset najezdit, než se Vám vrátí ten doplatek, což při Vašich odhadech znamená 4 roky. A to teď nemluvím o tom, že C-maxe máte osahaného v určitém stavu a budete ho měnit za "nějakou" ojetinu, kterou budete muset poznat. Něco jiného by bylo, kdyby Vám C-max nevyhovoval nebo měl nějakou vadu, kterou nechcete řešit, a proto sháníte jiný novější vůz a při té příležitosti volíte vznětový motor. Která z variant to je?
2 varianta je správná - C-max není bez chyb, odchází kompresor klimatizace nový cca 12000, kolem pletence výfuku při teplotách nad 30 stupňů, utíkatí splodiny, spojka je od začátku celkem poddimenzovaná, naloženej se do kopce nejsem schopnej rozjet. Každej rok v Chorvatsku zasmrdí. A poslední důvod, mám rád změny a zkusil bych zase něco jiného.


a nechcete si koupit alespoň něco ve stejné kvalitě nebo velikosti? Škoda je krok zpátky ve všech směrech.. A to nemluvím, že nic neušetříte, ani nezískáte. Spíše naopak..
reagovat
tonyk
počet příspěvků19
datum registrace24.10.2006
Úterý 20.08.2013 05:54, Zkusil jste si toho Roomstera?
Ne ze by byl C-max vykvet vsech ctnosti, ale oproti Roomsteru je snad ve vsem lepsi. Doporucuji Vam navstivit pujcovnu a ten PD "zazrak" si na vikend pujcit a pak mozna pochopite o cem mluvim. Krome toho ze je to ekonomicky nesmysl, tak pujdete do auta, ktere je mensi, min pohodlne, hur jezdi i zataci ...

PD Tdi jsem mel ve sluzebnim aute a jezdit s tim po dalnici je peknej opruz, nejede to, rachoti to a spotreba je v realu podstatne vyssi nez se vyklada po hospodach. Servisne je to sice asi trochu levnejsi nez diesely od Forda, ale vzor spolehlivosti to taky nebyl...

Osobne bych bud spravil C-Maxe, nebo jej vymenil za neco novejsiho v benzinu a dost bych zvazoval, zda opravdu potrebujete zvysenou krabici nebo by stacil kombik.
reagovat
hrop1
počet příspěvků22
datum registrace15.08.2013
Úterý 20.08.2013 06:39, RE: Výměna C-maxe za Roomstera
David K napsal:
Dobrý den, dost vážně uvažuji, že vyměním C-maxe 2004 1,8i za Roomstera 1,9TDI, důvodem je vyšší roční nájezd. Když jsem před 3 roky kupoval C-maxe měl jsem nájezd cca 15000, dnes už je to 25000 a spotřeba mezi 8 a 10l je celkem znatelná. C-max je super, ale rozumný naftový motor jsem po přečtení mnoha diskuzí nenašel. Vím, že je Roomster menší, ale 2 x ročně na dovolenou a na občasné výlety to stačí. Jde mě o to, co by jsme mě u Roomstera rozmluvili, neberu design, ten je subjektivní (nikdy se mě nelíbil, ale teď jsem mu přišel na chuť) nebo jít raději do něčeho úplně jiného? Díky za nápady.


Zdravím. Roomstera bych nechal opravářům praček ap.jako montážní vozidlo-tak jak to bylo původně naplánováno. Jenže pak dali dozadu okna a snažej se to narvat lidem s tím,že je to rodiný vůz. Já bych raději vrazil peníze do forda(jinak mám subaru)
reagovat
rejdic.25
počet příspěvků109
datum registrace20.08.2013
Úterý 20.08.2013 09:55, Výměna C-maxe za Roomstera
Roomster je od škodovky snad největší paskvil co kdy vyrobila.S C maxem se to nedá vůbec srovnávat.Pokud bych chtěl jiné - novější auto, tak by mělo být lepší než původní.Roomster zaostává snad ve všech parametrech a jízda s ním je opravdu nezapomenutelný zážitek. Pokud bych přecházel ze Š 120L tak je to velký krok dopředu,ale z C maxe krok zpět.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 20.08.2013 10:02, RE: Výměna C-maxe za Roomstera
David K napsal:
David V napsal:
David K napsal:
David V napsal:
David K napsal:
Dobrý den, dost vážně uvažuji, že vyměním C-maxe 2004 1,8i za Roomstera 1,9TDI, důvodem je vyšší roční nájezd. Když jsem před 3 roky kupoval C-maxe měl jsem nájezd cca 15000, dnes už je to 25000 a spotřeba mezi 8 a 10l je celkem znatelná. C-max je super, ale rozumný naftový motor jsem po přečtení mnoha diskuzí nenašel. Vím, že je Roomster menší, ale 2 x ročně na dovolenou a na občasné výlety to stačí. Jde mě o to, co by jsme mě u Roomstera rozmluvili, neberu design, ten je subjektivní (nikdy se mě nelíbil, ale teď jsem mu přišel na chuť) nebo jít raději do něčeho úplně jiného? Díky za nápady.
Chybí mi nějaká informace o ceně nebo to bude ve stejných cenových relacích?
cca do 220 000,-
Takže jestli tomu dobře rozumím, teď prodáte C-maxe, který Vám vyhovuje za zhruba 120 tisíc, abyste přidal dalších 100 tisíc a koupil sice mladšího, ale menšího Roomstera jen pro to, abyste ušetřil nějaké peníze na spotřebě. Když budu počítat mírně skeptický rozdíl nákladů na km, bude to řekněme 1 Kč, čili 100 tisíc km budete muset najezdit, než se Vám vrátí ten doplatek, což při Vašich odhadech znamená 4 roky. A to teď nemluvím o tom, že C-maxe máte osahaného v určitém stavu a budete ho měnit za "nějakou" ojetinu, kterou budete muset poznat. Něco jiného by bylo, kdyby Vám C-max nevyhovoval nebo měl nějakou vadu, kterou nechcete řešit, a proto sháníte jiný novější vůz a při té příležitosti volíte vznětový motor. Která z variant to je?
2 varianta je správná - C-max není bez chyb, odchází kompresor klimatizace nový cca 12000, kolem pletence výfuku při teplotách nad 30 stupňů, utíkatí splodiny, spojka je od začátku celkem poddimenzovaná, naloženej se do kopce nejsem schopnej rozjet. Každej rok v Chorvatsku zasmrdí. A poslední důvod, mám rád změny a zkusil bych zase něco jiného.


Aha, takže:
1) buď budete lhát a šmelit, abyste nic neopravoval a auto prodal za co nejvyšší cenu (odsouzeníhodné, ale bohužel typické)
2) půjdete s pravdou ven a cena dramaticky klesne a dost možná to stěmito závadami bude velmi neatraktivní
3) necháte to sparvit a pak se můžete rozhodnout, zda si to necháte nebo to přecejen vyměníte za jiný vůz.
Půjčit si Roomstera na víkend na osahání není tak úplně špatný nápad.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Úterý 20.08.2013 10:15, RE: Výměna C-maxe za Roomstera
David K napsal:
Dobrý den, dost vážně uvažuji, že vyměním C-maxe 2004 1,8i za Roomstera 1,9TDI, důvodem je vyšší roční nájezd. Když jsem před 3 roky kupoval C-maxe měl jsem nájezd cca 15000, dnes už je to 25000 a spotřeba mezi 8 a 10l je celkem znatelná. C-max je super, ale rozumný naftový motor jsem po přečtení mnoha diskuzí nenašel. Vím, že je Roomster menší, ale 2 x ročně na dovolenou a na občasné výlety to stačí. Jde mě o to, co by jsme mě u Roomstera rozmluvili, neberu design, ten je subjektivní (nikdy se mě nelíbil, ale teď jsem mu přišel na chuť) nebo jít raději do něčeho úplně jiného? Díky za nápady.


oprav klimu, vychytej mouchy, dej do toho plyn a přestaň přemýšlet nad blbostma. jsou to jen vyhozený prachy.
reagovat
matys000
počet příspěvků29
datum registrace08.01.2013
Úterý 20.08.2013 14:47, Zůstat u C-maxu! Jak? Předělat na LPG!
Jednoznačně bych toho Forda C-Max nechal předělat provoz na LPG. Sice investice tam je nějakých 30 000,- , ale jednoznačně se to při takovém nájezdu vyplatí a cca do roka jsou ty peníze zpět. Navíc dneska se skoro všude už dávají LPG nádrže na místo kde je rezerva. Problémem pak je ale to, že ta rezerva se nadále musí vozit. Ale někdo mi kdysi radil, když jsem taky zvažoval nad LPG, že by mělo jít to, že by se zašlo do Forda a s možná za nějaký poplateček by se vytisknul papír, že v autě nemusí být rezerva, ale opravná sada pneumatiky. Škoda Roomster je sice fajn, ale je to menší auto než C-Max.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Úterý 20.08.2013 16:05, nafta
Jak tady nabízeli - předělat na plyn, to sice vyřeší náklady na palivo (tedy až po nějaké době provozu přestavby), ale nevyřeší to "nedostatečný výkon" pro rozjezd do kopce s naloženým autem. Docela mne překvapilo, že tady nepadl návrh, aby další auto byl opět C-Max, samozřejmě novější, ale s motorem 1.6 TDCI o výkonu 80 kW. Jedná se o přejmenovaný 1.6 HDI, který je poměrně dobře hodnocen jak z hlediska použitelnosti, tak z hlediska spolehlivosti.

S Roomsterem nemám zkušenost, ale pokud to je tak, jak to tady zní téměř jednohlasně, tak by varianta C-Max + 1.6 TDCI asi vycházela lépe.

A otázka opravení odcházejících součástí a dalšího provozu současného vozidla - já nevím. Záleží na celkovém stavu a potřebě mobility. Jako každé staré vozidlo bude i po opravě chátrat a výměny opotřebených dílů budou přibývat. Nakonec poklesne i šance dojet do cíle. Prostě - v určité situaci přechod na novější vozidlo nelze přepočítat na peníze, alespoň ne tak snadno.
reagovat
matys000
počet příspěvků29
datum registrace08.01.2013
Úterý 20.08.2013 23:49, RE: nafta
Koloss napsal:
Jak tady nabízeli - předělat na plyn, to sice vyřeší náklady na palivo (tedy až po nějaké době provozu přestavby), ale nevyřeší to "nedostatečný výkon" pro rozjezd do kopce s naloženým autem. Docela mne překvapilo, že tady nepadl návrh, aby další auto byl opět C-Max, samozřejmě novější, ale s motorem 1.6 TDCI o výkonu 80 kW. Jedná se o přejmenovaný 1.6 HDI, který je poměrně dobře hodnocen jak z hlediska použitelnosti, tak z hlediska spolehlivosti. S Roomsterem nemám zkušenost, ale pokud to je tak, jak to tady zní téměř jednohlasně, tak by varianta C-Max + 1.6 TDCI asi vycházela lépe. A otázka opravení odcházejících součástí a dalšího provozu současného vozidla - já nevím. Záleží na celkovém stavu a potřebě mobility. Jako každé staré vozidlo bude i po opravě chátrat a výměny opotřebených dílů budou přibývat. Nakonec poklesne i šance dojet do cíle. Prostě - v určité situaci přechod na novější vozidlo nelze přepočítat na peníze, alespoň ne tak snadno.

Ano na to jsem úplně zapomněl. Souhlas. Nebo také by se pán mohl podívat po Ford S-Max s motorizaci 2.0 TDCi. Do 200tis kč se dá sehnat velice pěkný kousek v dnešní době. Spolehal bych se především na vozy po 1.majiteli a se serviskou. Docela se mmi zalíbil když jsem se díval zda se dá nějaký S-MAX sehnat tak jsem našel za 189 000Kč v takové oranžové metalíze ale není to jak pomeranč :D se 186tis km s klimou, 8x airbag a vším možným a s motorem 2.0 TDCI 103kW a 6° převodovka která bude vhodná na dálnici. Myslím si že 103kW je na takový to vůz dostačující pohon a to včetně na vyjetí nějakého kopečku.
reagovat
David K
počet příspěvků9
datum registrace06.01.2011
Středa 21.08.2013 16:00, RE: Zůstat u C-maxu! Jak? Předělat na LPG!
matys000 napsal:
Jednoznačně bych toho Forda C-Max nechal předělat provoz na LPG. Sice investice tam je nějakých 30 000,- , ale jednoznačně se to při takovém nájezdu vyplatí a cca do roka jsou ty peníze zpět. Navíc dneska se skoro všude už dávají LPG nádrže na místo kde je rezerva. Problémem pak je ale to, že ta rezerva se nadále musí vozit. Ale někdo mi kdysi radil, když jsem taky zvažoval nad LPG, že by mělo jít to, že by se zašlo do Forda a s možná za nějaký poplateček by se vytisknul papír, že v autě nemusí být rezerva, ale opravná sada pneumatiky. Škoda Roomster je sice fajn, ale je to menší auto než C-Max.

Nejsem zastáncem plynu, ale hlavně dojezdových sad, co když se pneumatika na cestě poškodí natolik, že opravná sada nepomůže, určitě bude noc a budu mimo dosah kamarádů na odtah
Plynová auta máme firemní Fábie a Ceedy a každou chvíli se něco řeší. Navíc Fordí motory 1,8 a 2.0, dle diskuzí nejsou moc vhodná na přestavbu, nemají tvrzená sedla ventilů, vím, že to jde řešit přimazáváním, ale plyn jsem zavrhl. Další mínus je parkování v podzemních garážích. U nafty zase vstřiky, turbo, dvouhmota, egr...., je to těžký.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Středa 21.08.2013 16:39, RE: nafta
matys000 napsal:
Nebo také by se pán mohl podívat po Ford S-Max s motorizaci 2.0 TDCi. Do 200tis kč se dá sehnat velice pěkný kousek v dnešní době. Spolehal bych se především na vozy po 1.majiteli a se serviskou. Docela se mmi zalíbil když jsem se díval zda se dá nějaký S-MAX sehnat tak jsem našel za 189 000Kč v takové oranžové metalíze ale není to jak pomeranč :D se 186tis km s klimou, 8x airbag a vším možným a s motorem 2.0 TDCI 103kW a 6° převodovka která bude vhodná na dálnici. Myslím si že 103kW je na takový to vůz dostačující pohon a to včetně na vyjetí nějakého kopečku.


S-Max obecně není vůbec špatná varianta, ale u toho 2.0 TDCI už asi bude vždy DPF, což u ojetin začíná být potenciální průserová záležitost. Asi bude bez DPF 1.8 TDCI, ale s tím výkonem to bude řekněme hodně základní motorizace.
reagovat
matys000
počet příspěvků29
datum registrace08.01.2013
Čtvrtek 22.08.2013 00:46, RE: nafta
Koloss napsal:
matys000 napsal:
Nebo také by se pán mohl podívat po Ford S-Max s motorizaci 2.0 TDCi. Do 200tis kč se dá sehnat velice pěkný kousek v dnešní době. Spolehal bych se především na vozy po 1.majiteli a se serviskou. Docela se mmi zalíbil když jsem se díval zda se dá nějaký S-MAX sehnat tak jsem našel za 189 000Kč v takové oranžové metalíze ale není to jak pomeranč :D se 186tis km s klimou, 8x airbag a vším možným a s motorem 2.0 TDCI 103kW a 6° převodovka která bude vhodná na dálnici. Myslím si že 103kW je na takový to vůz dostačující pohon a to včetně na vyjetí nějakého kopečku.
S-Max obecně není vůbec špatná varianta, ale u toho 2.0 TDCI už asi bude vždy DPF, což u ojetin začíná být potenciální průserová záležitost. Asi bude bez DPF 1.8 TDCI, ale s tím výkonem to bude řekněme hodně základní motorizace.
1.8 TDCI má 92kW a podle jednoho fóra Ford nemá DPF. A zas kdyby si pán pořídil S Max 1.8TDCI 92kW tak zase bude platit stejnou pojistku jak dosud na Cmax a když si spočítá kolik ušetří na pojištění oproti 2.0 TDCI tak bych nechal 1.8 TDCI ještě chipnout :) Tady v nabídkách Ford S-Max jsem našel 1.8 TDCI za 160tis a vypadal dobře :) a má také 6kvalt :D

reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 22.08.2013 07:02, RE: nafta
matys000 napsal:
Koloss napsal:
matys000 napsal:
Nebo také by se pán mohl podívat po Ford S-Max s motorizaci 2.0 TDCi. Do 200tis kč se dá sehnat velice pěkný kousek v dnešní době. Spolehal bych se především na vozy po 1.majiteli a se serviskou. Docela se mmi zalíbil když jsem se díval zda se dá nějaký S-MAX sehnat tak jsem našel za 189 000Kč v takové oranžové metalíze ale není to jak pomeranč :D se 186tis km s klimou, 8x airbag a vším možným a s motorem 2.0 TDCI 103kW a 6° převodovka která bude vhodná na dálnici. Myslím si že 103kW je na takový to vůz dostačující pohon a to včetně na vyjetí nějakého kopečku.
S-Max obecně není vůbec špatná varianta, ale u toho 2.0 TDCI už asi bude vždy DPF, což u ojetin začíná být potenciální průserová záležitost. Asi bude bez DPF 1.8 TDCI, ale s tím výkonem to bude řekněme hodně základní motorizace.
1.8 TDCI má 92kW a podle jednoho fóra Ford nemá DPF. A zas kdyby si pán pořídil S Max 1.8TDCI 92kW tak zase bude platit stejnou pojistku jak dosud na Cmax a když si spočítá kolik ušetří na pojištění oproti 2.0 TDCI tak bych nechal 1.8 TDCI ještě chipnout :) Tady v nabídkách Ford S-Max jsem našel 1.8 TDCI za 160tis a vypadal dobře :) a má také 6kvalt :D


A kolik teda se tak ušetří za to pojištění? Podle mne rozdíl v roční pojistce může být okolo 1 tisíce korun. Víc ne. Předpokládejme, že by si pán hodlal nechat to auto asi tak 5 let. To dělá 5 tisíc rozdíl. Auto koupí za cca 180 tisíc. Po pěti letech klesne cena vozu na 80 tisíc. Za opravy a údržbu dá řekněme 30 tisíc (a to jsem hodně z levného kraje). Při nájezdu 25 tisíc km ročně ( tedy 125 tisíc km za 5 let při průměrné spotřebě 7 litrů na 100km a ceně paliva 35 Kč za litr ) utratí celkem 306250,- Kč jen za palivo.

Podtrženo sečteno náklady na 5 let provozu budou cca 436250,- Kč. Pochopitelně + navíc ono povinné ručení. Takže to bude:
- pokud "ušetří" 436250,- + (5x3000,- povinné) = 451250,- Kč
- nebo pokud neušetří 436250,- + (5x4000,- povinné) = 456250,- Kč

Přepočteno ještě na km:
- pokud pán "ušetří", bude jezdit za 3.61,- Kč na km
- pokud pán neušetří, bude jezdit za 3.65,- Kč na km

Fakt je tam ten rozdíl za povinné ručení tou hlavní položkou? Fakt by to měl pán zohlednit? Samozřejmě vím, že pro 80 procent lidí je povinné ručení magickým zaklínadlem. Mě ale osobně připadá že cenu za provoz ovlivňuje jen velmi málo...
Závěr tedy je "když si spočítá kolik ušetří na pojištění oproti 2.0 TDCI", zjistí, že neušetří nic.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 22.08.2013 14:24, RE: nafta
matys000 napsal:
1.8 TDCI má 92kW a podle jednoho fóra Ford nemá DPF. A zas kdyby si pán pořídil S Max 1.8TDCI 92kW tak zase bude platit stejnou pojistku jak dosud na Cmax a když si spočítá kolik ušetří na pojištění oproti 2.0 TDCI tak bych nechal 1.8 TDCI ještě chipnout :) Tady v nabídkách Ford S-Max jsem našel 1.8 TDCI za 160tis a vypadal dobře :) a má také 6kvalt :D


Já bych napsal, že rozdíl v povinném ručení je zanedbatelný, ale free78 to vyjádřil odborněji.

Co se týče chipování - jediný případ, kdy bych o tom uvažoval, je situace, kdy existují identické motory s různým výkonem a já bych chtěl dohnat rozdíl způsobený rozdílným nastavením řídící jednotky. Jinak je to ničení motoru.

Takže S-Max 1.8 TDCI je přijatelná altrnativa, ale tazatel by si ho musel pořádně projet, jestli mu opravdu vyhoví.
reagovat
matys000
počet příspěvků29
datum registrace08.01.2013
Čtvrtek 22.08.2013 14:43, RE: nafta
free78 napsal:
matys000 napsal:
Koloss napsal:
matys000 napsal:
Nebo také by se pán mohl podívat po Ford S-Max s motorizaci 2.0 TDCi. Do 200tis kč se dá sehnat velice pěkný kousek v dnešní době. Spolehal bych se především na vozy po 1.majiteli a se serviskou. Docela se mmi zalíbil když jsem se díval zda se dá nějaký S-MAX sehnat tak jsem našel za 189 000Kč v takové oranžové metalíze ale není to jak pomeranč :D se 186tis km s klimou, 8x airbag a vším možným a s motorem 2.0 TDCI 103kW a 6° převodovka která bude vhodná na dálnici. Myslím si že 103kW je na takový to vůz dostačující pohon a to včetně na vyjetí nějakého kopečku.
S-Max obecně není vůbec špatná varianta, ale u toho 2.0 TDCI už asi bude vždy DPF, což u ojetin začíná být potenciální průserová záležitost. Asi bude bez DPF 1.8 TDCI, ale s tím výkonem to bude řekněme hodně základní motorizace.
1.8 TDCI má 92kW a podle jednoho fóra Ford nemá DPF. A zas kdyby si pán pořídil S Max 1.8TDCI 92kW tak zase bude platit stejnou pojistku jak dosud na Cmax a když si spočítá kolik ušetří na pojištění oproti 2.0 TDCI tak bych nechal 1.8 TDCI ještě chipnout :) Tady v nabídkách Ford S-Max jsem našel 1.8 TDCI za 160tis a vypadal dobře :) a má také 6kvalt :D
A kolik teda se tak ušetří za to pojištění? Podle mne rozdíl v roční pojistce může být okolo 1 tisíce korun. Víc ne. Předpokládejme, že by si pán hodlal nechat to auto asi tak 5 let. To dělá 5 tisíc rozdíl. Auto koupí za cca 180 tisíc. Po pěti letech klesne cena vozu na 80 tisíc. Za opravy a údržbu dá řekněme 30 tisíc (a to jsem hodně z levného kraje). Při nájezdu 25 tisíc km ročně ( tedy 125 tisíc km za 5 let při průměrné spotřebě 7 litrů na 100km a ceně paliva 35 Kč za litr ) utratí celkem 306250,- Kč jen za palivo. Podtrženo sečteno náklady na 5 let provozu budou cca 436250,- Kč. Pochopitelně + navíc ono povinné ručení. Takže to bude: - pokud "ušetří" 436250,- + (5x3000,- povinné) = 451250,- Kč - nebo pokud neušetří 436250,- + (5x4000,- povinné) = 456250,- Kč Přepočteno ještě na km: - pokud pán "ušetří", bude jezdit za 3.61,- Kč na km - pokud pán neušetří, bude jezdit za 3.65,- Kč na km Fakt je tam ten rozdíl za povinné ručení tou hlavní položkou? Fakt by to měl pán zohlednit? Samozřejmě vím, že pro 80 procent lidí je povinné ručení magickým zaklínadlem. Mě ale osobně připadá že cenu za provoz ovlivňuje jen velmi málo... Závěr tedy je "když si spočítá kolik ušetří na pojištění oproti 2.0 TDCI", zjistí, že neušetří nic.

Tolik???! Řekněme, že průměrná spotřeba takového vozu s motorem 1.8 TDCI 92kW je kolem 6 litrů na 100km a to jak v městském tak mimoměststkém provozu. Při průměrné ceně nafty která je kolem 35,60 Kč to dělá 213,60 Kč na 100km. Tedy to znamená že 1km ho vyjde na 2,136 Kč. Palivo tedy na 5let neboli na 125 000km ho bude stát 267 000 Kč. Teď to pojištění. Počítal jsem pojištění na stránkách české pojištovny a tam mi po zadání orientačního bonusu 60 měsícu vyšlo pojištění na 3500Kč ročně ve kterém je úrazové pojištění na všech sedačkách a proti odcizení vozidla. A navíc každým rokem se o nějakou tu stovku zmenšuje pojištění. Ale tedy odhadem by za pojištění dal během 5ti let celkem 17500Kč. Během 5ti let by pán ušetřil na povinném ručení kolem 7500Kč oproti 2.0 TDCI. Nepočítám servis! Pouze první servis po koupi a to jsou rozvody s vodní pumpou od BOSCH za 2300Kč,filtry BOSCH celkem cca 1400Kč a olej FORD FORMULA 5W30 5L 900Kč. Mě to vychází s palivem, pojištěním na 1.8 TDCI na 284500Kč + první servis.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.