0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford C-Max 1,6 TDCi Titanium - test spotřeby

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2007 08:08, malý tank
1543kg pohotovostní hmotnost při tak malých rozměrech? to musí být překlep nebo soudruzi v NSR udělali nějakou konstrukční chybu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2007 08:24, RE: malý tank
anonym napsal:
1543kg pohotovostní hmotnost při tak malých rozměrech? to musí být překlep nebo soudruzi v NSR udělali nějakou konstrukční chybu.
Uvedená hmotnost je provozní v plné výbavě. Provozní hmotnost zahrnuje hmotnost vozu + hmotnost řidiče (75 kg) + hmotnost provozních náplní + 90% paliva v nádrži. Provozní hmotnost v základní výbavě v C-Maxu s benzínovou 1,6 činí jen 1335 kg. Ve verzi 1,6 TDCi DPF je to 1426 kg, v případě testované verze ještě více.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2007 12:59, Fordův problém není spotřeba, ale životnost.
Bohužel začnou prahy rezavět do pěti let po koupi, o něco dřív se budou měnit přední nápravy se zavěšením. Kolik vydrží CDI u Forda zatím není známo, sotva ale 600-800tis. jako u Mercedesa.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2007 13:22, Spotřeba
No abych řekl pravdu,tak moc nejsem přesvědčen o stejném množství paliva při každém dalším tankování. Odchylka od PP muže být odchylka při dotankování,ne? Skutečně počkáte,až se palivo přestane v nádrži výřit? A máte vždycky stejnou hladinu paliva? A jak to poznáte? Tankujete až do té doby, než ho vidíte v hrdle?
A pro porovnání se spotřebou ve městě dle výrobců je taky těžké. Není město jako město,ne? Jsou s kruhovými objezdy,se semafory,jiné více kopcovité, s více pruhy,s tramvajemi...prostě spotřeba ve městě je hódně široký pojem,no ne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2007 14:16, RE: Spotřeba
Marcus napsal:
No abych řekl pravdu,tak moc nejsem přesvědčen o stejném množství paliva při každém dalším tankování. Odchylka od PP muže být odchylka při dotankování,ne? Skutečně počkáte,až se palivo přestane v nádrži výřit? A máte vždycky stejnou hladinu paliva? A jak to poznáte? Tankujete až do té doby, než ho vidíte v hrdle?
A pro porovnání se spotřebou ve městě dle výrobců je taky těžké. Není město jako město,ne? Jsou s kruhovými objezdy,se semafory,jiné více kopcovité, s více pruhy,s tramvajemi...prostě s...
Pokud to systém tankování umožňuje (hrdlo s uzávěrkou), tankuji do úplně plné nádrže, tzn. až do doby, kdy se palivo objeví v hrdle (v tankovací trubici těsně pod záklopkou, palivo vidím) a hladinu se nechávám ustát, občas je tam bublina, tak je nutné přitankovat.
Pokud to systém tankování nedovoluje, tankuji do druhého vypnutí pistole.

ad. porovnání spotřeby ve městě - máte pravdu, je to těžké. Výrobci aut měří spotřebu různými způsoby. Například Ford měří spotřebu v laboratorních podmínkách, kdy pro "město" vůz nastartuje za studeného stavu a průměrnou rychlostí 19 km/h ujede 4 km, přičemž dochází ke zrychlování a zpomalová. Maximálka činí však jen 50 km/h.
Já se rozhodl simulovat podobný model v reálném provozu v Praze. Abych byl objektivnější, trasa měří 20 km a představuje přejezd Prahou ve stejnou denní dobu přes centrum (odpolední špička).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2007 18:04, RE: Fordův problém není spotřeba, ale životnost.
anonym napsal:
Bohužel začnou prahy rezavět do pěti let po koupi, o něco dřív se budou měnit přední nápravy se zavěšením. Kolik vydrží CDI u Forda zatím není známo, sotva ale 600-800tis. jako u Mercedesa.
Á pán je znalec. Měl jsem 14 let staré mondeo a koroze byla minimální. Pochybuju, že C-Max na tom bude hůř. S nápravou jsem taky problémy neměl. Teď mám Mondeo staré 6 let, tam je koroze pouze na spodních lemech dveří, kdo o tom neví, tak to nenajde. Ale to je známý problém, který se dá pohlídat. U jiných výrobců se takových problémů vyskytuje taky dost.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2007 18:29, Měření spotřeby je teprve tehdy dostatečně přesné,
když jak motor, tak i převodovka a diferenciál dosáhly provozní teploty. Mělo by se proto s vozem najet asi 30 km, potom doplnit nádrž, provést měření na nejméně 150- 300 km a znovu doplnit.
Ty krátké úseky v testu toho moc nevypovídají.
Jinak pokud jde o životnost, měla moje dcera Fiestu CLX diesel, ten nejdražší model s elektrony a modrou metalízou, po 7 letech byla zralá do šrotu, celý spodek chycený rezem, přední nápravu bylo nutné kompletně vyměnit, klouby nejsou samostatně vyměnitelné. Potom začla kouřit, nesplnila emise a prý byly při 150 t. km. vykloktané trysky (motor byl, myslím, Isuzu). Rádi jsme se toho černého (vlastně modrého) Petra zbavili, od té doby Forda nechci vidět!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2007 19:54, RE: Fordův problém není spotřeba, ale životnost.
Koloděj napsal:
Á pán je znalec. Měl jsem 14 let staré mondeo a koroze byla minimální. Pochybuju, že C-Max na tom bude hůř. S nápravou jsem taky problémy neměl. Teď mám Mondeo staré 6 let, tam je koroze pouze na spodních lemech dveří, kdo o tom neví, tak to nenajde. Ale to je známý problém, který se dá pohlídat. U jiných výrobců se takových problémů vyskytuje taky dost.
Nikdy jsem nebyl na Fordy, když všichni slintali nad Focusem, tak jsem jaksi nechápal o čem mluví. Když vyšlo první hranaté Mondeo, tak jsem zpozorněl a docela po něm koukal. No akdyž jsem viděl tenhle kousek, tak musím přiznat, že bych do něj klidně šel, fakt se mi líbí. Ford je dneska už trochu někde jinde, než si ještě někdo myslí, možná bych zkusil tuhle značku a to i přesto, že mám Toyotu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2007 20:10, RE: Fordův problém není spotřeba, ale životnost.
Šakal napsal:
Nikdy jsem nebyl na Fordy, když všichni slintali nad Focusem, tak jsem jaksi nechápal o čem mluví. Když vyšlo první hranaté Mondeo, tak jsem zpozorněl a docela po něm koukal. No akdyž jsem viděl tenhle kousek, tak musím přiznat, že bych do něj klidně šel, fakt se mi líbí. Ford je dneska už trochu někde jinde, než si ještě někdo myslí, možná bych zkusil tuhle značku a to i přesto, že mám Toyotu.
Já jsem vždycky Fordy zatracoval a měl jsem podobné pocity z Focusu apod. C-Max celkem ujde,ale co se mi opravdu moc líbí je S-Max.No a nové Mondeo je úplně perfektní.Design teď Fordům fakt jde! A to jsem též majitel Toyoty......
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.10.2007 20:52, RE: Měření spotřeby je teprve tehdy dostatečně přesné,
anonym napsal:
když jak motor, tak i převodovka a diferenciál dosáhly provozní teploty. Mělo by se proto s vozem najet asi 30 km, potom doplnit nádrž, provést měření na nejméně 150- 300 km a znovu doplnit.
Ty krátké úseky v testu toho moc nevypovídají.
Jinak pokud jde o životnost, měla moje dcera Fiestu CLX diesel, ten nejdražší model s elektrony a modrou metalízou, po 7 letech byla zralá do šrotu, celý spodek chycený rezem, přední nápravu bylo nutné kompletně vyměnit, klouby nejsou samostatně vyměnitelné. Pot...
Rozdíly v naměřených hodnotách nejsou pro mě výchozí (PP vs dotank.), přisuzuji jim jen malou vypovídající hodnotu - berte je jen informačně.
Srovnání různých vozů na stejné trati (i když poměrně krátké) má pro mě mnohem větší váhu. Podmínky jsou u všech vozů téměř stejné. Než se na okruh dostanu, motor je vždy dostatečně zahřátý, takže i zde je nastolena stejná startovní čára. Jediné co neovlivním je počasí a hustota dopravy, což řeším startem ve stejnou denní dobou.
Na delší okruhy bohužel nejsou finance a ani dostatek času ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 03.10.2007 15:56, RE: Měření spotřeby je teprve tehdy dostatečně přesné,
anonym napsal:
když jak motor, tak i převodovka a diferenciál dosáhly provozní teploty. Mělo by se proto s vozem najet asi 30 km, potom doplnit nádrž, provést měření na nejméně 150- 300 km a znovu doplnit.
Ty krátké úseky v testu toho moc nevypovídají.
Jinak pokud jde o životnost, měla moje dcera Fiestu CLX diesel, ten nejdražší model s elektrony a modrou metalízou, po 7 letech byla zralá do šrotu, celý spodek chycený rezem, přední nápravu bylo nutné kompletně vyměnit, klouby nejsou samostatně vyměnitelné. Pot...
K té dceři s Fiestou. Nemám samozřejmě potuchy, jaký je dcera řidič, ale výdrž auta je VELMI ovlivněna řidičem. A druhá věc - nejnižší model z nabídky nikdy nedosáhne kvalit těch vyšších, protože je dělaný na nízkou cenu. V této kategorii je cenový souboj nejostřejší, není tam prostor na odolnost. Na tom nezmění nic výbava, základ je stejný, laciný. Kdybyste napsal, že Focus byl po 150 tisících na odpis, tak bych si myslel něco o řidiči, ale takto jste zcela mimo mísu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 04.10.2007 14:31, RE: Fordův problém není spotřeba, ale životnost.
anonym napsal:
Bohužel začnou prahy rezavět do pěti let po koupi, o něco dřív se budou měnit přední nápravy se zavěšením. Kolik vydrží CDI u Forda zatím není známo, sotva ale 600-800tis. jako u Mercedesa.
Expert? Neporovnávaj svojho Escorta rv92 s novým C-Max-om. Hrdzavejúce prahy, preboha...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.03.2008 18:00, RE: Měření spotřeby je teprve tehdy dostatečně přesné,
Petr - TipCars.com napsal:
Rozdíly v naměřených hodnotách nejsou pro mě výchozí (PP vs dotank.), přisuzuji jim jen malou vypovídající hodnotu - berte je jen informačně.
Srovnání různých vozů na stejné trati (i když poměrně krátké) má pro mě mnohem větší váhu. Podmínky jsou u všech vozů téměř stejné. Než se na okruh dostanu, motor je vždy dostatečně zahřátý, takže i zde je nastolena stejná startovní čára. Jediné co neovlivním je počasí a hustota dopravy, což řeším startem ve stejnou denní dobou.
Na delší okruhy bohužel nej...
zdravim a ako je na tom verzia 1.8 v porovnani s 1.6 a 2.0, o aky typ motora ide ?
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.