zpět
 

diskuze k tématu: Nejspolehlivější motor pro dodávku

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, francouzská vozidla, italská vozidla, typ vozidla, užitkové, obytné
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Pondělí 12.09.2016 11:17, Nejspolehlivější motor pro dodávku
Zdravím, na jaře bych si chtěl koupit dodávku a potřeboval bych poradit, který model/motor je nejvhodnější.

Budu ji používat jako obytné vozidlo, pouze o víkendech a cca 4x ročně na dovolenou, delší trasy, tak 15 - 20 tis km ročně.

Chci minibus s karoserií L2H1 nebo L2H2, vybírám mezi:
- Fiat Ducato/Citroen Jumper/Peugeot Boxer
- Renault Traffic/Opel Vivaro
- Ford Transit

případně i jinou značku, ale VW ani Mercedes nechci.

Rozpočet bude tak 250 - 300 tis.

Budu rád za každý tip a radu.

Díky
reagovat
Valnoha
počet příspěvků305
datum registrace03.01.2011
Pondělí 12.09.2016 19:10, Aaaaaaaa nnnnnnnnn bbbbbbb
Vim ze tohle asi slyset nechces, ale jednak za uvedene penize nebude az tak zalezet na značce auta jako na tom kdo s tim jezdil a jaky byl autu dopran servis.... Osobně bych bral T4...
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Pondělí 12.09.2016 19:46, VW
Samozřejmě, stav a historie vozu jsou alfa omega.

VW v žádném případě, znám příliš mnoho lidí, kterým transportera ukradli. Navíc jsou nesmyslně předražené.

Nejvíc se mi líbí Traffic a Ducato, ale nevím co do toho za motor, jestli stačí dvoulitr, případně která výkonová verze, nebo se raději dívat po větším objemu (2.3 nebo 2.5) ? Ať to něco vydrží...
reagovat
Michal 22
počet příspěvků51
datum registrace09.10.2008
Pondělí 12.09.2016 22:48, abc
Tak v první řadě Trafic a Ducato jsou odlišné třídy. Ducato je mnohem prostornější.
Obecně, říká se, že 2,3 do Ducata je spolehlivý motor, vymyšlený rovnou na dodávku. Dvojčata Jumper/Boxer + základní verze Ducata využívaly motor 2,2 od Fordu. Dál šel pořídit 3.0, ten byl navržený pro větší Iveco Daily, v dodávkách typu Ducato v podstatě neutahatelný. Vlastně je to malý náklaďákový motor, to nejlepší, co do dodávky dostaneš. Ten sdílela všechna trojčata.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Úterý 13.09.2016 08:11, Traffic
Díky.

Ducato se dělá ve spoustě karosářských verzích, to vím, ale základní verze L1H1 je totožná s Jumperem/Boxerem ne?

Pokud bych sehnal verzi L2H1, tak by mi stačil i ten Traffic, jde mi spíše o délku, než výšku. Aby tam mohly být permanentně 2 řady sedadel + vzadu plocha na spaní.

A ty motory 2,2 HDi jsou na tom se spolehlivostí jak?

Do Traffica se myslím dávaly v té předchozí generaci 2.0 dCi o výkonu 66 nebo 85 kW a pak nějaká 2.5. Teoreticky ten silnější dvoulitr by měl stačit, nebo .... ?
reagovat
Pepe
počet příspěvků1000
datum registrace09.05.2007
Úterý 13.09.2016 13:29, RE: Traffic
PavelKeprt napsal:
Díky. Ducato se dělá ve spoustě karosářských verzích, to vím, ale základní verze L1H1 je totožná s Jumperem/Boxerem ne? Pokud bych sehnal verzi L2H1, tak by mi stačil i ten Traffic, jde mi spíše o délku, než výšku. Aby tam mohly být permanentně 2 řady sedadel + vzadu plocha na spaní. A ty motory 2,2 HDi jsou na tom se spolehlivostí jak? Do Traffica se myslím dávaly v té předchozí generaci 2.0 dCi o výkonu 66 nebo 85 kW a pak nějaká 2.5. Teoreticky ten silnější dvoulitr by měl stačit, nebo .... ?


2,2 HDi rozhodně nebrat (převzatá PUMA od forda, dávala se do Boxera a Jumpera) - propaluje se (a následně praská) 3. nebo 4. píst. Většinu motorů to potká do cca 80tkm, já měl to "štěstí" že až po 150tkm . Takže nový polomotor, repase vstřiků za bratru 50tKč bez DPH (měl jsem kulanci na 25tKč od importéra). Optimální pohon je 2,3 JTD v Ducatu (Sofim od Iveca stejně jako 3,0 JTD, ten se dával do všech trojčat). Nejslabší 2,0 62kW je zase konstrukce PSA, mimořádně spolehlivá a úsporná, ale jen na motání se kolem komína. Rovněž ve všech třech modelech..
reagovat
máro
počet příspěvků1
datum registrace10.09.2017
Neděle 10.09.2017 11:08, zkušenosti s dodávkami
Dobrý den,
rád bych se zde podělil se zkušenostmi s dodávkami -jelikož jsem jich pár odzkoušel.
Takže stručně.
Ford Tranzit 2.0 dura torq - najel jsem s ním cca 400000km -super auto minimum oprav, motor výbornej -až do těch 400 000km -pak už komplikace,čerpadlo,prasklá hlava atd. jinak auta dost rychle hnijou.
Citroen Jumper ,Peugeot boxer - by se dali shrnout stejně -nejsou špatný ale musí se o ně pečovat jako o ženu-neustále nějaký drobnosti, a několik dojezdů na laně.
Nyní mám VW Crafter- tak to úplně jiná stránka -absolutní katastrofa-víc v servisu než na cestě-když jede tak super-ale to není tak často!!!!!
Favorita bych dal jako VW LT 35 2,5 SDI- když Vám řeknu ,že za 650 000km nikdy nic,tak to bude vypadat jako pohádka ale mimo běžných výměn mi snad nikdy ani žárovka nepraskla-s touto zkušeností jsem si chtěl polepšit a koupil jsem Craftra-chyba osudová.
Tak asi tak.
reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Neděle 10.09.2017 20:38, 3.0 HDI
Ahoj s přehledem je nejspolehlivější ten 3.0 Hdi co se dával do Ducata a spol. Je to Iveco Sofim, konstrukci má jako motory na náklaďák /odstředivý čistič oleje atd/ a s Ducatem jede až to bere dech. Ostatně tenhle motor jezdil i v mnohem větších Ivecách a neměl problémy.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Středa 13.09.2017 13:40, Diky za tipy a novinky
Máro a Honzo, diky za tipy a zkusenosti, s tim Crafterem me to fakt pobavilo
reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Čtvrtek 14.09.2017 09:22, dodávka
Ahoj

Já jsem v podobné situaci postupoval prvním způsobem. Měl jsem Transita II. generace z roku 84, kterej jsem kompletně opravil a uzdravil. Měl jsem ho sedm let. Recenzi najdeš tady na tipcarech: https://www.tipcars.com/magazin/recenze-uzivatelu/jak-slouzi-pres-dvacet-let-stary-ford-transit.html Tehdy taková oprava dávala smysl - Tenhle transit je jednoduchej jako LEGO a všechno si na něm uděláš sám. Oprava byla relativně jednoduchá a levná /celý mě to vyšlo asi na 70 000,-/, ale provoz pak přinášel starosti. Problém byl s karosářskými díly, s plasty /trefil jsem psa a masku chladiče jsem sháněl rok/ a skly. Po čase mě přestalo bavit na něj shánět díly po všech čertech a dal jsem ho do automuzea )
T4 volkswagen snad nabídne udržitelnost vlastními silami, ale taky přemrštěné ceny i za totální hajtru a málo platné nejmladším je 14 let... a za 100 000 je nepořídíš.
proto bych se i s ohledem na bezpečnost přikláněl k té druhé variantě. Jen si u ní neužiješ srandu....
reagovat
capslock
počet příspěvků235
datum registrace28.07.2007
Čtvrtek 14.09.2017 12:07, RE: Diky za tipy a novinky
PavelKeprt napsal:
... bud koupit uplne starou hujdu, treba 15-20 let starou za max 100K a uplne si ji vymazlit, nasypat do ni ranec za poradny servis a upravu na kemping a nechat si ji az do smrti - v takovem pripade by to asi byl Transporter T4 - a nebo vzit na operativni lizing funglovku (asi Fiat Talento l2h1) a kazde 2 nebo 3 roky vzit zase novy kus a proste platit jen ten pronajem nejakych tech 11K mesicne... Druha varianta je financne sice naorcnejsi, ale ne zas o tolik a clovek ma proste porad funglovku a zadne starosti... Co myslite vy, co je lepsi?


Taky jsem chtěl koupit dodávku jako druhé auto na výlety, s kolama apod (mám teď větší kombík). Zatím jsem nic nekoupil, protože:
- do 100 tisíc jen hnůj
- staré auto po někom znamená pořád nějaký problém
- na kompletní opravu nemám čas ani náladu a pořád to bude stará pixla, která tě po čase omrzí = vyhozené peníze
- (stará) dodávka jezdí pomaleji, je hlučná a žere

Přestože mě nějaká L2 stále láká, pořád mi vychází nejlépe kombinace kombi + nosič na tažné + ev. box na střechu. V kufru se ve dvou v pohodě natáhnem (180cm). A pokud chci luxus dodávky, můžu zapřáhnout karavan, v cíli se dá odpojit...

Když už starou hujdu, zvážil bych rovnou obytné auto, oproti běžným minibusům nebudou tak olítané (Peugeot J5, Citroen C25, Ducato ...)

Známý měl chvíli šrot T4, rychle ho nahradil za starší Hyundai H1 2.5 CRDI (velikostně mezi L1 a L2), který jsem si půjčoval, oproti T4 super auto prakticky bez vad.

Výsledek - stará hujda NE, nové ANO, ale vlastní, pokud si ho chceš nechat dlouho - do operáku bych nešel, panč na to stejně musíš dávat pozor a ve výsledku vyjde dráž ...

Ale za +- udaný rozpočet bych šel do zánovní H1 ...


reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Čtvrtek 14.09.2017 15:49, H1
Ahoj

já bych H1 nepořizoval. Jedině úplně novou na záruku a pak se jí zbavil. Problémem je extra drahý servis. Ceny prohlídky periodického servisu jsou 8000,- a 12000,- /střídavě po roce/ a z cen některých náhradních dílů jdou na člověka mrákoty. /Fap za víc než 100000,- , vstřiky citlivé na kvalitu nafty atd./ ceny jsem naposledy sledoval asi před dvěma lety, ale nemyslím, že by se nějak dramaticky změnily. Navíc je dost servisů Hyundai proslulých nevstřícností k zákazníkům / i když ne všechny /
Auto je to jízdně příjemné, ale má mizernou variabilitu /zadní lavici jde jen málo sklopit, postel z toho neuděláš/. radši bych se poohlédl jinde...
reagovat
capslock
počet příspěvků235
datum registrace28.07.2007
Pondělí 18.09.2017 14:56, RE: H1
HoNZA napsal:
... Problémem je extra drahý servis. Ceny prohlídky periodického servisu jsou 8000,- a 12000,- /střídavě po roce/ a z cen některých náhradních dílů jdou na člověka mrákoty. /Fap za víc než 100000,- , vstřiky citlivé na kvalitu nafty atd./ ceny jsem naposledy sledoval asi před dvěma lety, ale nemyslím, že by se nějak dramaticky změnily. Navíc je dost servisů Hyundai proslulých nevstřícností k zákazníkům / i když ne všechny /Auto je to jízdně příjemné, ale má mizernou variabilitu /zadní lavici jde jen málo sklopit, postel z toho neuděláš/. radši bych se poohlédl jinde...


Slušně řečeno přeháníš. Periodická prohlídka u ojetiny bez záruky je k čemu? Nevstřícné autorizáky? Kolik jsi jich vyzkoušel? Fap jde i vyčistit za pár šupů, kusy s motorem E4 jej nemají, pro rohlíky s tím nikdo nejezdí, takže vydrží dlouho.
Citlivé vstřiky ... ve 200 tisících šlo auto pryč a byly původní.
Zadní lavici v kempovacím autě řešit nepotřebuješ, panč ji máš vymontovanou.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1110
datum registrace28.11.2008
Pondělí 18.09.2017 21:05, RE: H1
citace:
Periodická prohlídka u ojetiny bez záruky je k čemu?


Jo jo. Podle toho pak vypadají v Česku některé ojetiny. Péče o auto hodně lidí chápe jen jako výměnu oleje jednou za rok u garážisty. Taky jsem to tak se svým prvním autem dělal, druhé jsem servisoval v autorizáku i 11 leté. Autorizák kontroluje hromadu věcí, brzdy, brzdovou kapalinu, chladící kapalinu, mění filtry, promaže kontakty baterky atd.
reagovat
capslock
počet příspěvků235
datum registrace28.07.2007
Úterý 19.09.2017 01:18, RE: H1
Petr S napsal:
citace:
Periodická prohlídka u ojetiny bez záruky je k čemu?
Jo jo. Podle toho pak vypadají v Česku některé ojetiny. Péče o auto hodně lidí chápe jen jako výměnu oleje jednou za rok u garážisty. Taky jsem to tak se svým prvním autem dělal, druhé jsem servisoval v autorizáku i 11 leté. Autorizák kontroluje hromadu věcí, brzdy, brzdovou kapalinu, chladící kapalinu, mění filtry, promaže kontakty baterky atd.


Bylo myšleno "periodická prohlídka u ojetiny bez záruky za 8 - 12 tisíc Kč je k čemu"? Vše uvedené provede jakýkoliv férový garážista za zlomek ceny...
reagovat
Marťas
počet příspěvků1
datum registrace21.06.2018
Čtvrtek 21.06.2018 11:33, RE: Nejspolehlivější motor pro dodávku
citace:
reakce na: PavelKeprt, 12.09.2016 11:17 (Zdravím, na jaře bych si chtěl ...)


Mě se výborně osvědčil Ford Transit, normálně klasickej diesel 2,4 objem, mám ho už nějaké dva roky a zatím absolutně bez problému.

Má to nějakých 92kw, takže i při nákladu to táhne poměrně slušně a Transity jsou klasika. Do té směsky Ducato/Jumper bych nešel.

/smazáno admin/
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků1002
datum registrace19.08.2015
Pátek 22.06.2018 13:37, RE: Nejspolehlivější motor pro dodávku
citace:
reakce na: PavelKeprt, 12.09.2016 11:17 (Zdravím, na jaře bych si chtěl ...)


Ahoj tchán ma stavební firmu a když pominu legendární Transporter T4 1.9 TDI , tak nejspolehlivější motor má ve tvé cenové relaci Ford. Kupodivu Ducata motory se také drží, ale nějak to moc rezne všechno
reagovat




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.