0
zpět
 

diskuze k tématu: Fiat Coupe 2.0, 20V Turbo

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, italská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 28.07.2006 23:35, RE: spotřební materiál
StB..czx napsal:
To bych chtěl vidět, jak v bazaru budete zjišťovat pravý stav tachometru. Asi jste si neráčil všimnout, že drtivá většina bazarových aut jakéhokoliv původu, má na tachometru max. 150.000 km, že? A že realita může být klidně dvojnásobek. A servisní knížka lze bez problému zfalšovat. Hoši, hoši, kdy vy dostanete rozum...

Jinak je FIAT Coupé podvozkově identický s vozy FIAT BRAVO/BRAVA/MAREA - pokud tedy neprováděl předchozí majitel nějaké úpravy. Musím podotknout, že i se sériovým podvozkem "sedí...
Podvozek je stejný, ale detailech je jiný. Mluvím o uložení příčného stabilizátoru, který je na Maree využívá táhla (kosti-zde netypicky dost dlouhé, kdežto Bravo, Brava a Marea mají stabilizátor připevněný k spodnímu rameni prostřednictvým krátkých ok, což je sice méně učinné řešení, ale z hlediska životnosti a nákladů na opravu výrazně lepší.Jinak za rozvody 20000 Kč nedáte (to nestojí ani na motory V6), ale tak 12-14000. A bez demontáže motoru z vozu to popravdu zvládnou jen ti nejlepší z nejlepších a i tak budou hodně nadávat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.11.2006 17:09, RE: spotřební materiál
Tomáš napsal:
Podvozek je stejný, ale detailech je jiný. Mluvím o uložení příčného stabilizátoru, který je na Maree využívá táhla (kosti-zde netypicky dost dlouhé, kdežto Bravo, Brava a Marea mají stabilizátor připevněný k spodnímu rameni prostřednictvým krátkých ok, což je sice méně učinné řešení, ale z hlediska životnosti a nákladů na opravu výrazně lepší.Jinak za rozvody 20000 Kč nedáte (to nestojí ani na motory V6), ale tak 12-14000. A bez demontáže motoru z vozu to popravdu zvládnou jen ti nejlepší z nej...
Bez vyndání motoru udělá rozvody na 2.0 každej Fiat servis, sice to trvá celej den, ale nevím o nikom, kdo by tento motor vytahoval. Cena do 10 tisíc.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 30.09.2007 19:23, Poradite mi?
koupil jsem fiat coupe 2.0 20v turbo ale turbo potrebuje repas a nebo vymenit za nove nevite kde se da takove sehnat???A nebo mi poradte kde se da sehnat nove ktere by pasovalo na ono fiata.Dik za pomoc 724766712
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 04.11.2007 14:03, A jaky je 1.8 16V?
Roňouch napsal:
Sežeň si nějakýho borca co se vyzná v tom fiatě.Ušetří ti to potom hrooooomadu starostí a peněz.
Jen bych se chtel zeptat jaky je ten 1.8 16V? Je spolehlivost srovnatelna? A jaka je spotreba u obou motorizaci?
Dekuji za pomoc
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.11.2007 14:51, RE: spotřební materiál
Tomáš napsal:
Podvozek je stejný, ale detailech je jiný. Mluvím o uložení příčného stabilizátoru, který je na Maree využívá táhla (kosti-zde netypicky dost dlouhé, kdežto Bravo, Brava a Marea mají stabilizátor připevněný k spodnímu rameni prostřednictvým krátkých ok, což je sice méně učinné řešení, ale z hlediska životnosti a nákladů na opravu výrazně lepší.Jinak za rozvody 20000 Kč nedáte (to nestojí ani na motory V6), ale tak 12-14000. A bez demontáže motoru z vozu to popravdu zvládnou jen ti nejlepší z nej...
Nevim teda jak na Fiatu, ale uplne stejny motor mam v Kappe a rozvody me dle odhadu mechanika prijdou na 5-6 tis. se vsim vsudy.. Mozna to chce proste jenom hledat servis, kde Vas nebudou tahat za rypak...

Ve fiatu pujde motor ven i kdyz si nechate jenom vypustit olej...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 13.02.2008 08:28, RE: fiat barcheta
Tomáš napsal:
To víte, každý nemá na Porsche a Ferrari, což jsou ty pravé sportáky.Svezte se v Barchetě a dýchne na Vás nostalgie 60 tých let, ale se vstřikováním, ABS a airbagy.Jinak uznávám, že třeba Nissan 200SX, nebo Mazda MX5 je lepší, jelikož má zadní náhon, což je plus, ale táké mají podstatně dražší servis, Barcheta je technicky spřízněná s Puntem 1. generace, kdežto MX5 a 200SX je zcela svébytná, včetně motoru.
je to sice dva roky staré téma,ale musím reagovat-co je proboha na Mazdě mx-5 svébytného??jednodušší auto jsem neviděl,je to klasika všech klasik,motor je úplně normální šestnáctistovka montovaná do mazd 323GT..MX-5 není tak výkonná jak barchetta ale jinak ji ve všem převyšuje,tuhá karoserie,přesné řazení,perfektní podvozek..a servis vyjde nastejno...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.05.2008 13:34, RE: fiat barcheta
anonym napsal:
je to sice dva roky staré téma,ale musím reagovat-co je proboha na Mazdě mx-5 svébytného??jednodušší auto jsem neviděl,je to klasika všech klasik,motor je úplně normální šestnáctistovka montovaná do mazd 323GT..MX-5 není tak výkonná jak barchetta ale jinak ji ve všem převyšuje,tuhá karoserie,přesné řazení,perfektní podvozek..a servis vyjde nastejno...
Třeba to, že ostatní mazdy vyjma RX7 a 8 mají pohon předních kol. Jistě mi nechcete tvrdit, že MX-5 má třeba s 323 identický podvozek, když ho nemá ani MX-3. Ano motor je řady B6 (1,6), či BP (1,8), avšak oproti stejnému v 323 jsou zcela jinak naladěny. V rodiné 323 by dnes jen málokdo skousnul vrchol točivého momentu při více než 5000 otáčkách, tak jak to předvádí jednotka v MX-5. A levné díly na tohle auta v žádném případě nejsou, samozřejmě za předpokladu, že je někdo nedováží třeba z USA. Mluvím o originálních dílech, zakoupených třeba na Spořilově.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 08.07.2008 19:02, RE: Poradna
Petr Olšovský napsal:
Přeji pěkný den. Chtěl bych poradit ohledně koupě vozu NISSAN PRIMERA (1,8 - benzín, kombi) a to takzvanou 2.generaci (ročník 2000-2002). Jsme 4člená rodina, která vozí lyže občas kola a loď. Auto se mi líbí, zdá se mi, že má dostatek místa pro cestující vzadu i velký kufr. Nevím ale nic o jízdních vlastnostech, podvozku, spolehlivosti a dostupnosti i ceně servisu. Jezdíváme i na chalupu po polní cestě do kopce. Nynější Škoda Felicie kombi to zvládá tak tak. Mužete mi prosím poradit, jestli naše...
Co se tady sereš s tím šikmovokým parchantem, najdi si jiný stránky s podobnými úchylami, na netu je jich dost hlavne tech co žerou veleryby. Tady jsou slušní blázni do sporťákú - magore

romano
reagovat
Integrale
počet příspěvků10
datum registrace13.06.2012
Pátek 10.06.2016 09:06, je to zase trochu jinak
V první řadě čepy jsou u Coupé pevnou součástí ramene, takže je nelze vyměnit samotné, ale vždy pouze s ramenem. Pokud má auto v pořádku podvozek, dělají se na turbech přední ramena po 1 max. 2 letech. Pokud vydrží víc, buď se s tím moc nejezdí (sportovně), anebo jsou tlumiče K.O. a podvozek nekopíruje vozovku. Ocelové kované přední rameno stojí kolem 1700 Kč vč. silentbloků a čepu (levnější bývají pouze litinové odlitky), tyčka stabilizátoru kolem 300 Kč a čep řízení kolem 600 Kč. Jedná se tedy o velmi nízký náklad a výměna není nijak náročná.
Za druhé, podvozek není zase až tak úplně stejný s Bravo/Brava/Marea, jak by se mohlo zdát, ale přední ramena jsou shodná. Liší se uložení zadních ramen, silentbloky zadní nápravnice a kompletní odpružení (pružiny i tlumiče). Na trhu je poměrně dost tlumičů a pružin vysoké kvality, včetně coiloverů, které jsou plně nastavitelné (světlá výška, předpětí pružin, útlum), např. BC Racing, FK Racing, OSRAV a další.
Za třetí, výhodou a nevyýhodou 20vt je elektronika Bosch Motronic M2.10, která naprosto v pohodě komunikuje prostř. připojení OBDII. Reálný počet kilometrů lze tedy velmi snadno zjistit. Složitější je to u verze 16v turbo, která je vybavena špičkovou elektronikou Weber-Magnet-Marelli IAW4E.P8, a která přes standard OBDII nekomunikuje. "Domluva" s ní je tedy složitější a většinou je k ní zapotřebí buď starých počítačů, nebo drahých výrobků pro čistě sportovní použití. Zapojení diagnostiky u motorů se systémem Bosch Motronic považuji za klíčové, protože tato elektronika na rozdíl od Webera trpí celou řadou dětských nemocí a problémů.
Za čtvrté, s motorem 1.8 16v očekávejte stejnou spotřebu paliva při stejném stylu jízdy jako s turbem. Pravda, turbo umí sežrat i 17 litrů na 100 km, ale to až v režimu, který 1.8 16v Pratola Serra nezvládne. Důvodem je podstatně vyšší výkon turbomotorů a tudíž není nutno je při klidné jízdě vytáčet.
Za páté, na 20v turbo počítejte s tím, že praskají těsnění pod výfukovými svody a i svody jako takové. Řeší se to drobnou úpravou těchto svodů nebo montáží ocelových svodů, které navíc výrazně zlešpují vyplachování motoru, takže roste výkon a klesá spotřeba. je dobré se zajímat, zda po těch letech bylo nebo nebylo sběrné výf. potrubí u těchto motorizací vyměněno, nebo zda vás to čeká
Za šesté, Fiat Coupé má asi nejhorší ventilaci, jakou jsem kdy poznal. Stav klimatizace je klíčový, protože při vypnutí klimatizace z vozu nikdo nic neuvidí. U první generace s 16v motory jsou však díly klimatizace již obtížně (pokud vůbec) dostupné.
Za sedmé, všechny turboverze, ať 16v turbo nebo 20v turbo mají viskozní spojku v roli uzávěrky diferenciálu. Coupé je tak jedno z mála aut s pohonem předních kol, které má jakouž takouž trakci.
Turba jsou na 20v turbo běžná, komerční (Garrett TB28) a vlivem menší příruby na komoře turbíny často praskají mezi kanály WasteGate a výstupem lopatkového kola turbíny (nejznámější např. z Octavií RS, Golfů GTi a podobně). Motor ztrácí výkon a turbo po opotřebení ani není možno repasovat. Proto se často tato turba zaměňují za jiná. Naopak na 16v turbo je velmi kvalitní turbo, které se dá obvykle repasovat (Garrett TBO367). Motor 16v turbo totiž vychází z legendární Lancie Delta HF Integrale Evoluzione, takže jeho řešení odpovídá nejnáročnějším soutěžním podmínkám.
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků535
datum registrace16.11.2012
Pátek 10.06.2016 09:17, RE: je to zase trochu jinak
Integrale napsal:
V první řadě čepy jsou u Coupé pevnou součástí ramene, takže je nelze vyměnit samotné, ale vždy pouze s ramenem. Pokud má auto v pořádku podvozek, dělají se na turbech přední ramena po 1 max. 2 letech. Pokud vydrží víc, buď se s tím moc nejezdí (sportovně), anebo jsou tlumiče K.O. a podvozek nekopíruje vozovku. Ocelové kované přední rameno stojí kolem 1700 Kč vč. silentbloků a čepu (levnější bývají pouze litinové odlitky), tyčka stabilizátoru kolem 300 Kč a čep řízení kolem 600 Kč. Jedná se tedy o velmi nízký náklad a výměna není nijak náročná.Za druhé, podvozek není zase až tak úplně stejný s Bravo/Brava/Marea, jak by se mohlo zdát, ale přední ramena jsou shodná. Liší se uložení zadních ramen, silentbloky zadní nápravnice a kompletní odpružení (pružiny i tlumiče). Na trhu je poměrně dost tlumičů a pružin vysoké kvality, včetně coiloverů, které jsou plně nastavitelné (světlá výška, předpětí pružin, útlum), např. BC Racing, FK Racing, OSRAV a další.Za třetí, výhodou a nevyýhodou 20vt je elektronika Bosch Motronic M2.10, která naprosto v pohodě komunikuje prostř. připojení OBDII. Reálný počet kilometrů lze tedy velmi snadno zjistit. Složitější je to u verze 16v turbo, která je vybavena špičkovou elektronikou Weber-Magnet-Marelli IAW4E.P8, a která přes standard OBDII nekomunikuje. "Domluva" s ní je tedy složitější a většinou je k ní zapotřebí buď starých počítačů, nebo drahých výrobků pro čistě sportovní použití. Zapojení diagnostiky u motorů se systémem Bosch Motronic považuji za klíčové, protože tato elektronika na rozdíl od Webera trpí celou řadou dětských nemocí a problémů.Za čtvrté, s motorem 1.8 16v očekávejte stejnou spotřebu paliva při stejném stylu jízdy jako s turbem. Pravda, turbo umí sežrat i 17 litrů na 100 km, ale to až v režimu, který 1.8 16v Pratola Serra nezvládne. Důvodem je podstatně vyšší výkon turbomotorů a tudíž není nutno je při klidné jízdě vytáčet. Za páté, na 20v turbo počítejte s tím, že praskají těsnění pod výfukovými svody a i svody jako takové. Řeší se to drobnou úpravou těchto svodů nebo montáží ocelových svodů, které navíc výrazně zlešpují vyplachování motoru, takže roste výkon a klesá spotřeba. je dobré se zajímat, zda po těch letech bylo nebo nebylo sběrné výf. potrubí u těchto motorizací vyměněno, nebo zda vás to čekáZa šesté, Fiat Coupé má asi nejhorší ventilaci, jakou jsem kdy poznal. Stav klimatizace je klíčový, protože při vypnutí klimatizace z vozu nikdo nic neuvidí. U první generace s 16v motory jsou však díly klimatizace již obtížně (pokud vůbec) dostupné.Za sedmé, všechny turboverze, ať 16v turbo nebo 20v turbo mají viskozní spojku v roli uzávěrky diferenciálu. Coupé je tak jedno z mála aut s pohonem předních kol, které má jakouž takouž trakci.Turba jsou na 20v turbo běžná, komerční (Garrett TB28) a vlivem menší příruby na komoře turbíny často praskají mezi kanály WasteGate a výstupem lopatkového kola turbíny (nejznámější např. z Octavií RS, Golfů GTi a podobně). Motor ztrácí výkon a turbo po opotřebení ani není možno repasovat. Proto se často tato turba zaměňují za jiná. Naopak na 16v turbo je velmi kvalitní turbo, které se dá obvykle repasovat (Garrett TBO367). Motor 16v turbo totiž vychází z legendární Lancie Delta HF Integrale Evoluzione, takže jeho řešení odpovídá nejnáročnějším soutěžním podmínkám.


Dobrý den, budeme rádi, když o svém autě napíšete recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme. Hezký den přeji.
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.