0
zpět
 

diskuze k tématu: Ekologická daň možná i pro nynější pětiletá auta

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 09:21, Zase prachy
Nemusím snad ani naznačovat o co tady jde. Rozhodně to není snaha o zkvalitnění ovzduší nebo snad dokonce o omlazení vozového parku. Vzhledem k tomu, že už jedna taková regulace byla a to číslo průměrného stáří se pořád točí kolem 14-ti let, nepředpokládám žádnou zaznamenatelnou změnu. To ale nikdo, jde jen o to nějakým způsobem dostat z prodejů starých aut peníze a tohle se nabízí jako elegantní řešení, které už jednou prošlo.
Když jsem prodával v roce 2009 svou Vectru A s EURO 2, tak nový majitel musel zaplatit 3000 Kč, takže ho auto nestálo 25 tisíc, ale 28. Nejsem si jist, že by zvažoval kvůli těm 3000 Kč koupi nového auta na leasing nebo jen přihození cca 50 tisíc, aby si mohl koupit o generaci novější provedení Vectru B o pár let mladší s EURO III, aby to měl "zadarmo".
Můj současný vůz plní EURO 4 a nedělám si iluze, že jej za pár let nebudou chtít finančně osolit, když se to osvědčilo. Ovšem chápal jsem to svým způsobem u aut bez emisních norem, i když jejich vliv na zhoršování ŽP je přinejmenším diskutabilní díky jejich nízkému MTBF, čímž na silnicích tráví minimum času a je jich zastoupeno málo (teď myslím těch aktivně provozovaných).
Můj návrh pro zlepšení ekologické situace je jednoduchý: udělejte jednotné normy pro naftová a benzínová auta tak, aby to opravdu viditelně korespondovalo se snahou o kvalitnější ŽP, extra vybírané prachy neřeší zhola nic.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 10:11, Ekologie
Situace je taková, že ke zkvalitnění ovzduší by musel platit zákon, který by zakazoval stará nákladní auta (především 40-50 let staré Liazy a Tatry) to jsou zdrojem poměrně velkého množství sazí a podobných škodlivých prvků a potom velmi tvrdá regulace nových osobních naftových aut, která jsou zdrojem rakovinotvorných látek a také mikroskopických částeček sazí a dalších nespálených látek z nafty, které se z plic jen velmi těžko odbourávají. Situace je dokonce taková, že O1 se starým motorem 1.9 je zdraví méně škodlivá než O2 s novějším dieselem. Jenže to ekotororisté nikdy nepochopí, protože ti se ženou pouze za obsahem CO2. A ministři jsou dost velká "telátka" aby jim to žraly (politici koneckonců nemají ani vzdělání, ani inteligenci na to aby dokázaly řešit problémy), hlavní je, že lidem se to podá jako "péče o jejich zdraví" a ještě to přinese další peníze do státní kasy k rozkradení. Navíc k omlazení vozového parku nemůže dojít tak, že zatížíme starší auta plošně jakousi daní, to by ta daň musela převyšovat pořizovací cenu auta (což sice funguje, ale tak u Š120 a starších Favoritů a těch se asi zrovna moc neprodává). K tomu musíte lidi dovézt, třeba zákazem dovozu ojetin, která nesplňují určitá pravidla (tím rozhodně nemyslím, že se na to zase aplikuje euro model a bude se to posuzovat jen podle obsahu CO2). Dobrý systém má třeba Florida, auta která nesplňují určitá kritéria se tam nesmí ani prodávat, zajímavostí je, že většina osobních dieselů, které splňují u nás normu Euro5 by tam rozhodně neprošla
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 11:15, RE: Ekologie
Rover623 napsal:
Situace je taková, že ke zkvalitnění ovzduší by musel platit zákon, který by zakazoval stará nákladní auta (především 40-50 let staré Liazy a Tatry) to jsou zdrojem poměrně velkého množství sazí a podobných škodlivých prvků a potom velmi tvrdá regulace nových osobních naftových aut, která jsou zdrojem rakovinotvorných látek a také mikroskopických částeček sazí a dalších nespálených látek z nafty, které se z plic jen velmi těžko odbourávají. Situace je dokonce taková, že O1 se starým motorem 1.9 ...
Lepší by bylo snížit spotřební daně na palivo, aby si člověk mohl koupit motor podle libosti a nikoli podle spotřeby - to je ale nereálné. Konečně ani "běžná benzinová atmosféra" již není dostatečně ekologická pro normu EURo VI - proto všechna ta turba, přímé vstřiky a malé objemy - škoda že jsou tyto motory ekologické a ekonomické pouze teoreticky....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 11:24, RE: Ekologie
Pavlik napsal:
Lepší by bylo snížit spotřební daně na palivo, aby si člověk mohl koupit motor podle libosti a nikoli podle spotřeby - to je ale nereálné. Konečně ani "běžná benzinová atmosféra" již není dostatečně ekologická pro normu EURo VI - proto všechna ta turba, přímé vstřiky a malé objemy - škoda že jsou tyto motory ekologické a ekonomické pouze teoreticky....
Počkej, já myslel, že si člověk MŮŽE koupit motor podle libosti, tedy, já to tak udělal a nenarazil jsem na nějaké obstrukce . Tebe někdo prudil, když jsi chtěl výkonnější motor?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 11:52, okrádání řidičů
Je až neuvěřitelné, co se pod záštitou rádoby ušlechtilých myšlenek dokáže prosadit do reality, a přitom nejde o nic jiného než o sprosté okrádání nás řidičů a nepřímo i ostatních spoluobčanů. Vzhledem k tomu, že většina z nás platí běžně daně, a k ekonomické vyspělosti země, ne zrovna malé, je další zavádění dávek a sankcí prachsprostá zlodějina, a jakékoliv ohánění se ekologií jen popuzuje lidi, aby si slovo ekologie spojili s tím, že po nich zase bude stát chtít další a další peníze.
To našemu zlodějskému státu nestačí z nás vysávat spotřební daň a vysoké DPH z PHM, stále se zdražující mýtné a dálniční známky, daně z příjmů a také silniční daň? A určitě by se ještě něco našlo... očividně ne.
Takže byly zavedeny "eko"poplatky - rozumějte zákonem posvěcená krádež. A teď se uvažuje o dalším rozšíření této kriminální činnosti. Co nám zbývá? Brečet? Nikdy! Smát se? Už to ani není k smíchu. Emigrovat? Možná, ale kam? A nebo už si jednodušet nenechat diktovat podmínky!!!
Co je ale nejhorší, tyto ekopoplatky v podstatě nic neřeší a jsou zbytečné. Kdo může, tak zákon obejde, nebo se kupující s prodávajícím domluví a auto se jednoduše nepřepíše. Takže je pak bordel v evidenci a sankcionování přestupků se taky komplikuje. Nehledě na to, že auta nesplňující ani EURO1 většinou najezdí jen pár tisíc ročně někde po vesnici, takže vlastně ekologickou hrozbou pro často zmiňované znečištěné centra měst nejsou.
Z dlouhodobého hlediska to ani neprospívá státní kase (což byl vlastně hlavní záměr ekopoplatků). Představte si situaci: servírka po škole se chce osamostatnit a sežene si podnájem za který dá v podstatě půlku výplaty, ale ráda by si pořídila nějaké starší auto na dojíždění do práce (třeba aby nemusela v noci čekat na MHD nebo platit taxi). Je rozumná a nechce si na auto půjčovat. Jenže za těch pár našetřených tisíc jsou je auta "vybavená" ekodaní 5 - 10 tisíc. A protože nemá ZTP babičku, tak má smůlu a bude dál jezdit MHD. Nebude tedy živit stát daněmi z benzínu. Nebude přispívat drobnému živnostníkovi automechanikovi ani pojišťovně za POVko. Nebude jezdit na výlety s přátely a přispívat dalším podnikatelům nebo i státním a neziskovým organizacím. Ani do obchodního centra se tak často nepodívá. Akorát se bude dál v noci bát, že ji někdo přepadne.
Začínající podnikatel je na tom podobně, akorát když si spočítá co všechno bude muset platit + ekopoplatak za starší dodávku, tak mu vyjde, že mu to za námahu nestojí, a radši se bude dál zaměstnávat, nebo půjde na podporu.
Kdyby se radši dávaly pokuty za pálení odpadků v domácích kotlích, nebo kalů a hnědého uhlí... Ale řidiči jsou přece ti nejsnadněji postihnutelni, ne?
Trošku jsem si tu vylil srdce, ale vážně mě to nasralo...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 12:22, RE: Ekologie
David V napsal:
Počkej, já myslel, že si člověk MŮŽE koupit motor podle libosti, tedy, já to tak udělal a nenarazil jsem na nějaké obstrukce . Tebe někdo prudil, když jsi chtěl výkonnější motor?
Ano někdo mne prudil - já - stačil výpočet výdajů za palivo na rok, to je cca 35 tisíc km a výběr malého dieselu byl jasný. Ani ten x-trail 2,0 dci není špatný, na to, že není zajetý (zatím 7 tisíc) tak bere v 6°manuálu 7,8 na sto km. PS: Já se moc za výkonem nehoním, stačí mi bezpečně předjet a to je více o praktické použitelnosti motoru než o samotném špičkovém výkonu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 12:28, Stát je největší zloděj
Holt, kdo si na něco vydělá a našetří, tak ho za to ještě řádně zkásneme - ekologické daně, daň z nemovitosti, dědická daň,... Stát dostane daně od firem, vy z toho zaplatíte daně, pojištění - sociální na důchody, kterých se nedožijete, koupíte si auto, dům, cokoliv, kde zaplatíte další daň a když už to máte, tak šup a zavedeme další kokotskej poplatek a daň. A když to chcete někomu prodat, nebo někdo dědit, tak znovu...
Fakt už mně to s.e.r.e. Navíc ekodaně nic neřeší - autopark se neobnoví, kdo topil uhlím, bude s ním topit dál, protože to je nejlevnější. A abych si koupil auto kvůli nízkým emisím... Ani náhodou. Vyčíslil někdy někdo, kolik energie a emisí stojí vyrobení nového auta? není lepší jezdit starším? Samozřejmě ne 30 let starým žigulem nebo 120...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 13:05, RE: Stát je největší zloděj
zeneva napsal:
Holt, kdo si na něco vydělá a našetří, tak ho za to ještě řádně zkásneme - ekologické daně, daň z nemovitosti, dědická daň,... Stát dostane daně od firem, vy z toho zaplatíte daně, pojištění - sociální na důchody, kterých se nedožijete, koupíte si auto, dům, cokoliv, kde zaplatíte další daň a když už to máte, tak šup a zavedeme další kokotskej poplatek a daň. A když to chcete někomu prodat, nebo někdo dědit, tak znovu...
Fakt už mně to s.e.r.e. Navíc ekodaně nic neřeší - autopark se neobnoví, ...
Bůh ví, jestli tem 30-ti letej žigul s 10-ti litrovou spotřebou bez emisní normy nevyprodukuje v součtu míň škodlivin než výroba nového "ekologického" (hahaha) auta adekvátního použití. Kolik takovej žigul musí najezdit ročně, aby se energeticky/materiálově (ekologicky) vyplatilo koupit Logana nebo Thalii?
Nejekologičtější je používat věc až do konce životnosti. Umělé zkrácení životnosti finančním zatížením rozhodně není ekologickým počinem.
Bohužel nikdo nemá zájem na tom dokazovat, že úsporné žárovky nejsou úsporné, hybridní pohony nejsou ekologické, honba za nízkým CO2 nemá smysl a výroba nového auta je méně ekologická než rozdíl emisí a sešrotování auta starého. Na tom má zájem jen uživatel a ten si ti informace najít může. Objevují se v těchto diskusích často.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 13:17, Proč při přepisu?
Proč se musí za služební auta platit silniční daň každý rok (podle emisní třídy), a u starých pojízdných vraků by to nešlo? Proč se kontrolujou lékárničky, a např. váha minimálně, a emise vůbec? To by bylo vybraných peněz (a potažmo potom i silnic v lepším stavu), resp. omlazení...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 13:43, RE: Ekologie
Pavlik napsal:
Lepší by bylo snížit spotřební daně na palivo, aby si člověk mohl koupit motor podle libosti a nikoli podle spotřeby - to je ale nereálné. Konečně ani "běžná benzinová atmosféra" již není dostatečně ekologická pro normu EURo VI - proto všechna ta turba, přímé vstřiky a malé objemy - škoda že jsou tyto motory ekologické a ekonomické pouze teoreticky....
Myslíš, že např. současný Yaris nebo Prius s atmobenzínem bez přímého vstřiku nesplňuje Euro 5? To snad ne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 17:09, RE: Ekologie
Pavlik napsal:
Ano někdo mne prudil - já - stačil výpočet výdajů za palivo na rok, to je cca 35 tisíc km a výběr malého dieselu byl jasný. Ani ten x-trail 2,0 dci není špatný, na to, že není zajetý (zatím 7 tisíc) tak bere v 6°manuálu 7,8 na sto km. PS: Já se moc za výkonem nehoním, stačí mi bezpečně předjet a to je více o praktické použitelnosti motoru než o samotném špičkovém výkonu.
Trochu nechápu volbu vozidla X-Trail není ideální varianta na polykání kilometrů a 35 tisíc ročně je slušnej nájezd. Otázkou je potřeba terénních schopností auta, ale těch X-Trail moc nepobral. Je v terénu o něco lepší než běžná střední třída, ale ne zase tak moc, pokdu by se vzalo něco se zvýšeným podvozkem. Pokud není terén vysloveně potřeba, tak střední třída nabídne slušný výběr se spotřebou od 2 litry nižší, když už se bavíme o té ekonomice provozu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 17:13, RE: Proč při přepisu?
Pepe napsal:
Proč se musí za služební auta platit silniční daň každý rok (podle emisní třídy), a u starých pojízdných vraků by to nešlo? Proč se kontrolujou lékárničky, a např. váha minimálně, a emise vůbec? To by bylo vybraných peněz (a potažmo potom i silnic v lepším stavu), resp. omlazení...
Silniční daň u služebních vozů torchu nahrazuje snížený výběr daně z příjmů, když se náklady za vozidlo odečítají od základu daně. Navíc se u služebních aut očekává vyšší nájezd.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 17:20, RE: Zase prachy
David V napsal:
Nemusím snad ani naznačovat o co tady jde. Rozhodně to není snaha o zkvalitnění ovzduší nebo snad dokonce o omlazení vozového parku. Vzhledem k tomu, že už jedna taková regulace byla a to číslo průměrného stáří se pořád točí kolem 14-ti let, nepředpokládám žádnou zaznamenatelnou změnu. To ale nikdo, jde jen o to nějakým způsobem dostat z prodejů starých aut peníze a tohle se nabízí jako elegantní řešení, které už jednou prošlo.
Když jsem prodával v roce 2009 svou Vectru A s EURO 2, tak nový ma...
Já si zase myslím, že to bude spíše kontraproduktivní. Pokud má někdo starý střep a rád by si koupil o něco lepší ojetinu a peněz moc nemá, tak musí za ten vrak ještě nějaké prachy získat. Když mu ale napaří při převodu další prachy, které klidně zůstakovou cenu převýší, tak ho prostě zablokují v tom prodeji a taky i v následné koupi. Takže bude prostě lepší provozovat krám za hranici životnosti. Ekologie dostane na frak, ale ani stát si k prachům nepřijde. Když se neposune starý krám dál, neposunou se ani novější a i to úplně nové se pořídí později.

Myslím si, že celá tahle akce je způsobená tím, že ani z toho původního řešení nedostali tolik peněz, kolik předpokládali. Je to jako u zvýšení spotřební daně na paliva - prodá se jich míň a vybere taky míň.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 18:09, RE: okrádání řidičů
Paul napsal:
Je až neuvěřitelné, co se pod záštitou rádoby ušlechtilých myšlenek dokáže prosadit do reality, a přitom nejde o nic jiného než o sprosté okrádání nás řidičů a nepřímo i ostatních spoluobčanů. Vzhledem k tomu, že většina z nás platí běžně daně, a k ekonomické vyspělosti země, ne zrovna malé, je další zavádění dávek a sankcí prachsprostá zlodějina, a jakékoliv ohánění se ekologií jen popuzuje lidi, aby si slovo ekologie spojili s tím, že po nich zase bude stát chtít další a další peníze.
T...
Naše vláda je k sb*ití ... Též nemám slov a o co v této věci jde, musí být/je jasné úplně každému. Peníze se přeci musí vytlouci, třeba i násilím, z těch nejméně majetných a tedy těch, co se současně mohou jen těžko nějak vzepřít a bránit, protože zase jen tyto lidi rádoby eko daň postihuje a postihne... a o nějakém ohledu na ekologii nemůže být vůbec řeč.
Brzy bude krokovné, souložné, dechovné...daň jde uložit ze všeho, jen se to musí "nejak" okecat a uzákonit a v tom jsou naši politici mistři. Super, jen do vlastních lidí, na slušný lidi musí být bič....platit a držet hubu a krok...tak si to naše vláda představuje a tak se k nám i chová.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 19:30, RE: Ekologie
Koloss napsal:
Trochu nechápu volbu vozidla X-Trail není ideální varianta na polykání kilometrů a 35 tisíc ročně je slušnej nájezd. Otázkou je potřeba terénních schopností auta, ale těch X-Trail moc nepobral. Je v terénu o něco lepší než běžná střední třída, ale ne zase tak moc, pokdu by se vzalo něco se zvýšeným podvozkem. Pokud není terén vysloveně potřeba, tak střední třída nabídne slušný výběr se spotřebou od 2 litry nižší, když už se bavíme o té ekonomice provozu.
Koupil jsem x-trail pro přepravu rodiny - najede 15-20 tisíc - hlavně kvůli bezpečnosti a cestám na hory (sice nelyžuji, ale máme tam rodinu). Do příštího roku si nechám Megana a pak budu měnit nejspíše za Avensis D4. Jen ti vyvrátím názor na x-trail v terénu - je mimořádně schopný a z kategorie SUV střední třídy je považován za nejlepší, auta jako OII 4x4 se na něj naprosto nechytají - podívej se na jakýkoli test.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 19:41, RE: Ekologie
Petr S napsal:
Myslíš, že např. současný Yaris nebo Prius s atmobenzínem bez přímého vstřiku nesplňuje Euro 5? To snad ne?
Ty jsi si ještě nevšiml, že Prius je hybrid - bez synergy drive euro 5 neplní. A u Yarise hraje zase obrovskou roli "miniaturizace" motoru. Podívej se do katalogů "běžných" automobilek (cena auta do 1 milion) a vypiš si motory 1800 ccm a větší bez přímého vstřiku plňující euro 5 - dostaneš se tak na 10 ks.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 21:03, RE: Proč při přepisu?
Koloss napsal:
Silniční daň u služebních vozů torchu nahrazuje snížený výběr daně z příjmů, když se náklady za vozidlo odečítají od základu daně. Navíc se u služebních aut očekává vyšší nájezd.
Ten výběr se více než vykompenzuje spotřební daní za ujeté km. Spočítal jsem si, že když budu fungovat stejně jako doposud, a spotřební daň zůstane stejná (haha), zaplatím za svůj aktivní život 10 mega.
Btw - auto je stejný náklad, jako cokoli jiného, třeba soustruh, nebo zednická lžíce...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.05.2011 22:03, RE: Ekologie
Pavlik napsal:
Ty jsi si ještě nevšiml, že Prius je hybrid - bez synergy drive euro 5 neplní. A u Yarise hraje zase obrovskou roli "miniaturizace" motoru. Podívej se do katalogů "běžných" automobilek (cena auta do 1 milion) a vypiš si motory 1800 ccm a větší bez přímého vstřiku plňující euro 5 - dostaneš se tak na 10 ks.
Těžko spekulovat jestli Prius bez synergy drive nesplní Euro 5 když Prius je pouze hybrid. Auris se dělá jak full hybrid, tak jako atmosféra a taky asi plní Euro 5. Prostě na tom jestli je motor přímovstřikový to nejspíš nezáleží. Stejně tak nejspíš nezáleží ani na objemu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.05.2011 12:24, RE: okrádání řidičů pokračovalo i včera
Joska napsal:
Naše vláda je k sb*ití ... Též nemám slov a o co v této věci jde, musí být/je jasné úplně každému. Peníze se přeci musí vytlouci, třeba i násilím, z těch nejméně majetných a tedy těch, co se současně mohou jen těžko nějak vzepřít a bránit, protože zase jen tyto lidi rádoby eko daň postihuje a postihne... a o nějakém ohledu na ekologii nemůže být vůbec řeč.
Brzy bude krokovné, souložné, dechovné...daň jde uložit ze všeho, jen se to musí "nejak" okecat a uzákonit a v tom jsou naši politi...
Přesně tak, daň jde opravdu uvalit na vše. I když poprvdě bych na určitou skupinu obyvatel souložné zavedl...
Nejraději bych se na placení daní zcela vykašlal. Dle mého názoru má smysl jen zdravotní pojištění. Na co vlastně platím daně? Cesty jsou ve většině případů hrozné. Policii nepotřebuji, dokážu se líp ubránit sám. Naše armáda je pod velením NATO a OSN posílána do nesmyslných konfliktů, do kterých nám absolutně nic není a jen tím zasahujeme do suverenity jiných států a národů. Většinu sociálních dávek schrábnou ti, kteří v životě nehli prstem a pro společnost nejsou nijak potřební. Od státu vlastně nic nechci, jen ať mi dají pokoj. Jenže v téhle zemi je horší neplatit daně či zpronevěřit peníze, než někoho zavraždit, znásilnit, nebo týrat.
Já za státní dluhy nemůžu, tak nechápu proč mám na ně přispívat.

A co zase státní výběrčí-policie provedli, to hraničí s vykořisťováním! Měřit na nově postaveném úseku rychlostní silnice, kde akorát chybí značky, můžou vymyslet jen choré mozky. A pak má mít policie nějaký respekt, zvlášť když se pochlubí jak pochytali chudáky a kolik peněz z nich dostali. To opravdu souvisí s bezpečností provozu...

Plivu na ně!

Jen je škoda že to pak odnesou i poctiví policisté, kterých pár znám, a jsou proti těmto praktikám. Bohužel nahlas se ozvat nemůžou...

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.05.2011 15:25, RE: Ekologie
Pavlik napsal:
Koupil jsem x-trail pro přepravu rodiny - najede 15-20 tisíc - hlavně kvůli bezpečnosti a cestám na hory (sice nelyžuji, ale máme tam rodinu). Do příštího roku si nechám Megana a pak budu měnit nejspíše za Avensis D4. Jen ti vyvrátím názor na x-trail v terénu - je mimořádně schopný a z kategorie SUV střední třídy je považován za nejlepší, auta jako OII 4x4 se na něj naprosto nechytají - podívej se na jakýkoli test.
Ale jo, X-Trail asi bude lepší než O2 Scout, ale jde o to, jestli ten rozdíl skutečně potřebuješ. Scout by ty hory asi odjezdil taky. Rozdíl ve spotřebě dva litry není málo, pokud bylo benzínové auto zavrhnuto kvůli ekonomice provozu. Nemám přehled o cenách Scouta nebo X-Trail, ale variantou by mohl být taky Outback a ten se s terénem taky moc nemaže. Jinak X-Trail je hezké auto, ale ta vyšší stavba zase nějakej extra přínos v bezpečnosti neznamená.
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.