0
zpět
 

diskuze k tématu: Economy Run 2005: za kolik se dá jezdit se Škodovkou?

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2005 10:11, To je sice hezké
ale dovedete si představit, že za takovýmhle týpkem jedete na frekvenované okresce a nemůžete ho 30 km předjet ? To je na mašli ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2005 10:58, RE: To je sice hezké
Riccardo napsal:
ale dovedete si představit, že za takovýmhle týpkem jedete na frekvenované okresce a nemůžete ho 30 km předjet ? To je na mašli ...
myslím, že při jízdě na spotřebu se většinou jezdí na co nejvyšší převodový stupeň, což znamená, že rychlost auta zase nebude tak malá...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2005 11:47, RE: To je sice hezké
Riccardo napsal:
ale dovedete si představit, že za takovýmhle týpkem jedete na frekvenované okresce a nemůžete ho 30 km předjet ? To je na mašli ...
Vzhledem k celkem vysoké průměrné rychlosti kolem 50 km/h bych tipoval, že se závodníci po silnicích příliš neploužili...:)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2005 12:21, Seat Toledo 1,9 TDI 81kW/110 koní
Ahoj, mam toledo a kdyz je volnejsi okreska ze se nemusi moc predjizdet tak i s timto autem pri rychlosti 80km/h na 5 prevodovy stupen jedu za 2,9 - 3,2 litru, coz je parada, ale nesmite moc brzdit a radit a predjizdet, ale kdyz je volno tka 80 km/h je dobra rychlost, otacky 1800 to znamena 100 otacek chybi do sepnuti turba, po sepnuti turba spotreba vyroste o 0,5 - 1 litr na 100km. takze idelani jet 80 kmh, nikoho nebrzdite a jedete usporne. Pripadne dotazy na mail : mufik.martin@seznam.cz
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2005 18:24, RE: Seat Toledo 1,9 TDI 81kW/110 koní
Martin napsal:
Ahoj, mam toledo a kdyz je volnejsi okreska ze se nemusi moc predjizdet tak i s timto autem pri rychlosti 80km/h na 5 prevodovy stupen jedu za 2,9 - 3,2 litru, coz je parada, ale nesmite moc brzdit a radit a predjizdet, ale kdyz je volno tka 80 km/h je dobra rychlost, otacky 1800 to znamena 100 otacek chybi do sepnuti turba, po sepnuti turba spotreba vyroste o 0,5 - 1 litr na 100km. takze idelani jet 80 kmh, nikoho nebrzdite a jedete usporne. Pripadne dotazy na mail : mufik.martin@seznam.cz
3litry toledo haha dobrej foor mel jsem passata coz je sice tezsi auto,ale i tak jsem se pri slimacke jizde nedostal pod 4.5litru
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2005 19:09, RE: Seat Toledo 1,9 TDI 81kW/110 koní
karel napsal:
3litry toledo haha dobrej foor mel jsem passata coz je sice tezsi auto,ale i tak jsem se pri slimacke jizde nedostal pod 4.5litru
Toledo ani passat nevim, ale znamy ted zkousel do prace jet na spotrebu a dosahl hodnoty 3,9l/100km.Jel max. 80-90km/h, brzy radil a zadne prudke zrychlovani. Cesta byla dlouha 30km a jel octavii TDi. Akorat nevim o jake TDi se jednalo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.10.2005 15:00, RE: To je sice hezké
Riccardo napsal:
ale dovedete si představit, že za takovýmhle týpkem jedete na frekvenované okresce a nemůžete ho 30 km předjet ? To je na mašli ...
no pokud nejsi schopen predjet nekoho, kdo jede na spotrebu... tak mozna svemu motoru udelas vetsi radost, kdyz pojedes za nim. tak frekventovanou okresku, kde by se to behem par km nepovedlo, jsem jeste nevidel. a to mam namysli "slabe" auto, tj. do 1.4 litru. samozrejme to postrada smysl, pokud je pred tebou kolona do nevidim.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 16.10.2005 22:36, 1,9Tdi 74kw
mam fabku Tdi 74kw a nejmene jsem jel prumer 4,3 l nechapu jak se da jet pod4l.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 31.10.2005 12:45, RE: Seat Toledo 1,9 TDI 81kW/110 koní
Martin napsal:
Ahoj, mam toledo a kdyz je volnejsi okreska ze se nemusi moc predjizdet tak i s timto autem pri rychlosti 80km/h na 5 prevodovy stupen jedu za 2,9 - 3,2 litru, coz je parada, ale nesmite moc brzdit a radit a predjizdet, ale kdyz je volno tka 80 km/h je dobra rychlost, otacky 1800 to znamena 100 otacek chybi do sepnuti turba, po sepnuti turba spotreba vyroste o 0,5 - 1 litr na 100km. takze idelani jet 80 kmh, nikoho nebrzdite a jedete usporne. Pripadne dotazy na mail : mufik.martin@seznam.cz
Sepnutí turba...... pán je zřejmě odborník.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.12.2005 17:33, swift 1,0
se swiftem se mi podarilo na trase liberec-praha zajet za 3,7 ve 4lidech. jel jsem tak, aby rychlost neklesla pod 80 a nepresahla 100km/h, krome prudkych klesani (hodkovice a pacerice) stale se zarazenym 5.prev.stupnem.brzdu jsem v podstate nepouzil.jinak dlouhodoby prumer 5,2,
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.12.2005 23:39, RE: Seat Toledo 1,9 TDI 81kW/110 koní
VW napsal:
Sepnutí turba...... pán je zřejmě odborník.
Taky jsem se nad tim pozastavil. Tak bychom mu to meli trochu vysvetlit. Bude to hodne laicky, ale snad spravne. Jedna se o motor TDI 81 kW, takze bude mit urcite VTG turbo (s proměnnou geometrií lopatek), které je schopno plný plnící tlak dávat cca již od 1500 otáček motoru. To ovšem neznamená, že při 1500 otáčkách se turbo "sepne" a začne tlačit. Princip turba je v tom, že se využívá zbytkové energie výfukových plynů, které by jinak bez využití prošly výfukem a nejvíce zbytkové energie je například při akceleraci. Takže z toho plyne, že to jak turbo tlačí je z velké části závisle na poloze plynového pedálu. Proto například při jizdě ustálenou rychlostí, kdy se motor jak já říkám šolichá a následné akceleraci se projeví tzv. turboefekt - mezi sešlápnutím plynu a reakcí motoru je určitá prodleva způsobený právě tím, že i když motor šolichám na 2000 otáček, tak tam není moc té zbytkové energie, která by roztočila turbo do pracovních otáček (ty se pohybují od 150 - 250 tis./min). Turbo se pořádně roztočí až poté, co do té chvíle nepřeplňovaný motor spaluje vetší množství paliva (proto taky když mu "naložíte" trochu zakouří a pak už nehulí - když je dobře seřízený a neočipovaný - očipovaný motory hulí jak darebný kamna, zbytková energie začne roztáčet turbo, které natlačí do válce vetší množství vzduchu, než by motor sám atmosfericky nasál, k většímu množství vzduchu může řídící jednotka vstříknout větší množství paliva (to kolik motor nasál zjišťuje váha vzduchu, která tak ráda odchází do věčných lovišť okolo 100 tis. km) a to ještě o něco zvýší zbytkovou energii výfukových plynů, až do určité maximální hranice. Plnící tlak se snižuje s rostoucími otáčkami. Dřív se k tomu využíval obtokový kanál, tzv. bypass a u VTG to obstará ta variabilní geometrie. To je asi vše, co k tomu dovedu říci. Možná nějaký odborný novinář by to mohl ještě rozvinout a upřesnit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.12.2005 23:50, RE: Seat Toledo 1,9 TDI 81kW/110 koní
Michal napsal:
Taky jsem se nad tim pozastavil. Tak bychom mu to meli trochu vysvetlit. Bude to hodne laicky, ale snad spravne. Jedna se o motor TDI 81 kW, takze bude mit urcite VTG turbo (s proměnnou geometrií lopatek), které je schopno plný plnící tlak dávat cca již od 1500 otáček motoru. To ovšem neznamená, že při 1500 otáčkách se turbo "sepne" a začne tlačit. Princip turba je v tom, že se využívá zbytkové energie výfukových plynů, které by jinak bez využití prošly výfukem a nejvíce zbytkové energie je např...
Jeste me napadl takovy vzorovy pripad. Jedu po rovince rychlosti 80 km/h na 5. prev stupen. Otacky motoru u TDI mohou byt pri teto rychlosti tak 1700. Protoze je to rovinka, ustálená rychlost, tak se turbo nijak neprojevuje. Spotreba muze byt podle palubniho pocitace tak 3 - 3,5 l/100 km. Ale v tom prijde kopec. Pokud ponecham plynovy pedal stale ve stejne poloze, auto mi v kopci znatelne zpomali a ani se nedozvim ze mam v motoru turbo. Ale pokud si budu chtit udrzet stejnou rychlost musim trochu pridat. I kdyz se tedy rychlost vozu nezvysi, musi ale motor vyvinout vetsi vykon k udrzeni teto rychlosti a k tomu mu samozrejme uz bude turbo asistovat, i kdyz otacky motoru pri stejne 80 km/h rychlosti zustaly stejne. Okamzita spotreba v tuto chvili dle palubniho pocitace bude ukazovat tak 6-7 l/100 km - samozrejme dle strmosti stoupání do kopce.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.