0
zpět
 

diskuze k tématu: Diesely v reálném provozu neplní, co automobilky slibují

kategorie zařazení tématu:
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pondělí 06.07.2015 11:36, RE: q
Tycoon napsal:
Pavlik napsal:
Jak LPG působí na motor mi nemusíš říkat, znám to . Životnost hliníkové hlavy v rozmezí 60-80 tisíc km je zcela normální, zaklepávají se ventily - tedy tvá 1,6 8V nebude žádná výjimka. Málokdy je ještě možná oprava, většinou je řešením pouze výměna hlavy. Kolega ve firmě má na soukromém meganu II 1,6 dodatečně přestavěném na LPG třetí hlavu za cca 200 tisíc km. Přestavbu realizovala vyhlášená firma, takže tam problém nebude. Jestli je to levná oprava a tedy se provoz na LPG vyplatí nechám na zvážení každého uživatele.
S hliníkem to nesouvisí. Škoda 105/120 měla hlavu litinovou a nezvládla ani provoz na bezolovnatý benzín (buď olovnatý nebo se muselo dávat aditivum). Pak přišel Favorit s hliníkovou hlavou a hravě zvládna nejen bezolovnatý benzín, ale i plyn. Je to prostě o tom, jakou kvalitu výrobce dopřeje ventilům a jejich sedlům. Proto i dnes, kdy jsou všechny hlavy hliníkové, najedou některé motory na plyn bez problémů statisíce kilometrů (např. motory MPI od VW), zatímco některým se zaklepou ventily klidně i po 30 tkm (některé motory Kia/Hyundai). Ano, najít dnes motor, který je nadimenzovaný, není jednoduché ... a bude hůř.


A o tom se tu celou dobu bavím - najít dnešní motor schopný dlouhodobého provozu na LPG je téměř nemožné. Hlavní příčinou je použití hliníkové hlavy s (pro LPG) málo tvrzenými dosedacími plochami ventilů. Problémy trochu oddalují hyroštely, ale dnes je jejich použití v motorech na výrazném ústupu. Zastánci LPG se na mne mohou zlobit, ale osobně nepovažuji výměnu hlavy za min. 30 tisíc korun po cca 60-80 tisících km za příliš ekonomický provoz. Takovou opravou se totiž okamžitě setřou veškeré ekonomické úspory proti dieselu + nějaký čas bude člověk bez auta.
Ano, například koncernové motory MPI byly schopny dlouhodobého provozu na LPG, ale to nejsou dnešní motory - ani jeden z nich se dnes neprodává.
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Pondělí 06.07.2015 20:40, když už je tady ten flame :-)
Já to vidím Pavlíku na jedna paní povídala. jasně, někdo v tvém okolí dal plyn do vylítané plečky a už má třetí motor (ty motory byly určitě nové, že?) a proto se všechny lpg nevyplatí atd.
ekonomika? 100kW motor, najeto téměř 400 tis. a světe div se jezdí. Rozdíl ve výkonu nepoznatelný.
Můj nájezd je ca 70 tis / rok. Dlouhodobá spotřeba dálnice 8,3 litru LPG na 100 km. 1,15 Kč/km, 99% dálniční provoz. Ukaž mi stejně výkonnou naftu, která bude jezdit takhle levně, při stejném tempu a dynamice. To jsem zvědav.
bilance při mém ročním nájezdu :

1. benzin
2,73 Kč/km => 191 730,- Kč

2. LPG
1,15 Kč/km => 80 500.- Kč

a pro srovnání podobně výkonná nafta:

6L/100 km
1,98 Kč/km => 138 600,- Kč

ročně by mně nafta vyšla o 58 tisíc dráž. To jsou i ty dvě tvoje hlavy ročně :D
a teď mi dokaž, jak se ta nafta vyplatí víc než plyn

PS: Mám hliníkovou hlavu a pořád původní
reagovat
Tycoon
počet příspěvků62
datum registrace05.11.2011
Pondělí 06.07.2015 21:05, To Pavlik
Pavlik:
V modelu Roomster jde stále zakoupit dva motory MPI a to 1.2 12V a 1.4 16V. V modelu Caddy jde koupit 2.0 8V přímo v tovární verzi na CNG, ale už jen jako skladovka. Ano, MPI za pár měsíců na českém trhu skončí úplně. Litrový tříválec nepočítám.

Jinak souhlasím, že dávat LPG do motorů, kde se tak brzo zaklepou ventily, nemá smysl.

BTW Polský dovozce Škody nabízí oficiální přestavbu na LPG od Landi Renzo i pro Rapid 1.2 TSI za v přepočtu neuvěřitelných 17 tisíc Kč. Kdo ví, jestli to není lepší volba než ty Renaulty a spol.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pondělí 06.07.2015 22:09, RE: když už je tady ten flame :-)
Zvirak napsal:
Já to vidím Pavlíku na jedna paní povídala. jasně, někdo v tvém okolí dal plyn do vylítané plečky a už má třetí motor (ty motory byly určitě nové, že?) a proto se všechny lpg nevyplatí atd.ekonomika? 100kW motor, najeto téměř 400 tis. a světe div se jezdí. Rozdíl ve výkonu nepoznatelný.Můj nájezd je ca 70 tis / rok. Dlouhodobá spotřeba dálnice 8,3 litru LPG na 100 km. 1,15 Kč/km, 99% dálniční provoz. Ukaž mi stejně výkonnou naftu, která bude jezdit takhle levně, při stejném tempu a dynamice. To jsem zvědav. bilance při mém ročním nájezdu :1. benzin2,73 Kč/km => 191 730,- Kč2. LPG1,15 Kč/km => 80 500.- Kča pro srovnání podobně výkonná nafta:6L/100 km1,98 Kč/km => 138 600,- Kčročně by mně nafta vyšla o 58 tisíc dráž. To jsou i ty dvě tvoje hlavy ročně :Da teď mi dokaž, jak se ta nafta vyplatí víc než plyn PS: Mám hliníkovou hlavu a pořád původní


Já něco psal o výměně motoru? Netvrdím, že se LPG v žádném případě nevyplatí, tvrdím, že se dnes v novém (zánovním) autě vyplatí zcela výjimečně.
Pro tebe ještě upřesním: kolega má megane III 1,6 74kw, pro LPG údajně vhodnější než 1,6 81kw, používá Flash lube, přesto měnil 2x celou hlavu. LPG namontoval do nového auta po ujetí 15 tisíc u renomované firmy. Výměna hlavy po cca 65 a necelých 80 tisících ujetých km. Teď se mu blíží "termín" tak auto prodává. Je znechucený a bere novou naftu...
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pondělí 06.07.2015 22:20, RE: To Pavlik
Tycoon napsal:
Pavlik: V modelu Roomster jde stále zakoupit dva motory MPI a to 1.2 12V a 1.4 16V. V modelu Caddy jde koupit 2.0 8V přímo v tovární verzi na CNG, ale už jen jako skladovka. Ano, MPI za pár měsíců na českém trhu skončí úplně. Litrový tříválec nepočítám. Jinak souhlasím, že dávat LPG do motorů, kde se tak brzo zaklepou ventily, nemá smysl. BTW Polský dovozce Škody nabízí oficiální přestavbu na LPG od Landi Renzo i pro Rapid 1.2 TSI za v přepočtu neuvěřitelných 17 tisíc Kč. Kdo ví, jestli to není lepší volba než ty Renaulty a spol.


To jsem se zmýlil, myslel jsem, že 1,4 16V 63kw už z nabídky vypadl a jen se doprodávají skladovky. Takže jediný použitelný motor pro LPG od VW je 1,4 63kw a i ten brzy končí. HTP ani nepočítám, tam je dost problémů i ve standardu .
CNG nepočítám, to je zcela jiný systém (mě osobně dnes sympatičtější) - 2,0 8V sice moc nejede, ale s CNG si rozumí výborně a jezdí doslova za pár korun. Povedená je i 1,4 TSI na CNG - ta funguje také spolehlivě, i když s větší spotřebou proti dvoulitru.
Že se dá TSI přestavět na LPG vím, ale co jsem zatím zjistil, tak žádná firma nedává záruku delší než obligátní 2 roky nebo ujetí 50 tisíc kilometrů - to by mě spolehlivě odradilo, neboť podle mého výrobce LPG moc dobře ví, proč omezuje záruku "pár" kilometry.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Pondělí 06.07.2015 22:27, RE: když už je tady ten flame :-)
Zvirak napsal:
Já to vidím Pavlíku na jedna paní povídala. jasně, někdo v tvém okolí dal plyn do vylítané plečky a už má třetí motor (ty motory byly určitě nové, že?) a proto se všechny lpg nevyplatí atd.ekonomika? 100kW motor, najeto téměř 400 tis. a světe div se jezdí. Rozdíl ve výkonu nepoznatelný.Můj nájezd je ca 70 tis / rok. Dlouhodobá spotřeba dálnice 8,3 litru LPG na 100 km. 1,15 Kč/km, 99% dálniční provoz. Ukaž mi stejně výkonnou naftu, která bude jezdit takhle levně, při stejném tempu a dynamice. To jsem zvědav. bilance při mém ročním nájezdu :1. benzin2,73 Kč/km => 191 730,- Kč2. LPG1,15 Kč/km => 80 500.- Kča pro srovnání podobně výkonná nafta:6L/100 km1,98 Kč/km => 138 600,- Kčročně by mně nafta vyšla o 58 tisíc dráž. To jsou i ty dvě tvoje hlavy ročně :Da teď mi dokaž, jak se ta nafta vyplatí víc než plyn PS: Mám hliníkovou hlavu a pořád původní


Zajímala by mne značka, typ auta a způsob uložení nádrže. Taktéž četnost tankování.
Ale pořád seš výjimka potvrzující pravidlo. A shodneme se, že nemá cenu se ohánět ojedinělým extrémem, který statisticky vzato neexistuje . Na rozdíl od obrovského podílu uživatelů naftových aut (bavím se o zemích, kde je provozujou podle způsobu určení).
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Pondělí 06.07.2015 22:49, ...
Fiat stilo multiwagon, 1.8 16V, 98kW, hliníková hlava, hydroštely. nádrž toroid, natankuji do něj 57-58 litrů plynu. dno kufru se nezvedne. Sedí přesně. max dojezd na lpg 720-750 km, resp. 1500km.
tankuji obden jezdím denně 300 km, někdy i víc.
LPG stag 300+

Zas bych to ale jako extrém neviděl..
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Úterý 07.07.2015 07:40, RE: ...
Zvirak napsal:
Fiat stilo multiwagon, 1.8 16V, 98kW, hliníková hlava, hydroštely. nádrž toroid, natankuji do něj 57-58 litrů plynu. dno kufru se nezvedne. Sedí přesně. max dojezd na lpg 720-750 km, resp. 1500km. tankuji obden jezdím denně 300 km, někdy i víc. LPG stag 300+Zas bych to ale jako extrém neviděl..


Dík za info. Tankovat obden pro mě extrém je
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Úterý 07.07.2015 09:15, tankovani ... ...
To je extrem
Ale s naftou bych tankoval jednou za tri dny. To uz neni velky rozdil a za tech 60 tisic usetrenych korun to stoji, ne?
reagovat
eCORE
počet příspěvků94
datum registrace12.03.2014
Úterý 07.07.2015 09:57, Nafta v D
V Německu si dávno uvědomili, že diesely nejsou moc eko! Přestože naftu mají levnější, jsou u nich dieselové motory zatížené násobně vyšší silniční daní, pojištěním apod. a výsledek je, že soukromí vlastníci si teď kupují víc turbobenziny než diesely - po započtení všech nákladů jsou při nájezdu 25 tis. km/rok se jim zkrátka ta nižší spotřeba nezaplatí.

reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Úterý 07.07.2015 17:22, RE: ...
Zvirak napsal:
Fiat stilo multiwagon, 1.8 16V, 98kW, hliníková hlava, hydroštely. nádrž toroid, natankuji do něj 57-58 litrů plynu. dno kufru se nezvedne. Sedí přesně. max dojezd na lpg 720-750 km, resp. 1500km. tankuji obden jezdím denně 300 km, někdy i víc. LPG stag 300+Zas bych to ale jako extrém neviděl..


OK, takže minimálně deset let staré auto, které je konstrukčně ještě podstatně starší. Tedy sám potvrzuješ, co jsem napsal již v prvním příspěvku - před deseti lety LPG ano, ale u dnešního nového nebo zánovního auta se LPG nevyplatí z důvodu neschopnosti moderních motorů dlouhodobě se vyrovnat se spalováním LPG. Nebo snad opravdu považuješ Stilo za moderní auto?
reagovat
kristian2
počet příspěvků273
datum registrace31.03.2015
Úterý 07.07.2015 21:10, k
ja to nějak nechapu oni si stěžují na diesli ale žeby se dalo momentalne koupit auto s dobrym benzinovím motorem si nemyslim.Jako 1,2 tsi třeba v oktavii - tragedie to radši tu naftu to aspon trochu jede a ma to jakouisi životnost.LPG za mě určitě ne moje skušenosti jenom jsou stim problemi prostě motor je konstruhovaný na benzín a ne na plyn a podle toho to vypada
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Úterý 07.07.2015 22:57, RE: tankovani ... ...
Zvirak napsal:
To je extrem Ale s naftou bych tankoval jednou za tri dny. To uz neni velky rozdil a za tech 60 tisic usetrenych korun to stoji, ne?


Jo, vlastně když tam stojíš 3x do týdne, tak máš každé to stání "zaplacené" cca 300 korunami. Ok, to není špatná hodinovka, když uvážím, že tam strávíš tak 15 min... . Plus teda čas na cestě k benzině (resp. plynárně) + km navíc, když už bych chtěl být detailista . Těžší otázka - co si pořídíš, až Stilo doslouží? (nechci nic přivolávat )
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Úterý 07.07.2015 23:16, RE: tankovani ... ...
Pepe napsal:
Zvirak napsal:
To je extrem Ale s naftou bych tankoval jednou za tri dny. To uz neni velky rozdil a za tech 60 tisic usetrenych korun to stoji, ne?
Jo, vlastně když tam stojíš 3x do týdne, tak máš každé to stání "zaplacené" cca 300 korunami. Ok, to není špatná hodinovka, když uvážím, že tam strávíš tak 15 min... . Plus teda čas na cestě k benzině (resp. plynárně) + km navíc, když už bych chtěl být detailista . Těžší otázka - co si pořídíš, až Stilo doslouží? (nechci nic přivolávat )


Lidi co tráví většinu dne v autě (a fakt jim tuto řeholi nezávidím), si tak jako tak musí dojít na WC nebo si dát občerstvení. Takže k té pumpě zamíří nejspíš stejně, aspoň tady v ČR kde nemáme takovou síť záchodů jako v SRN.
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Středa 08.07.2015 20:47, RE: tankovani ... ...
Pepe napsal:
Zvirak napsal:
To je extrem Ale s naftou bych tankoval jednou za tri dny. To uz neni velky rozdil a za tech 60 tisic usetrenych korun to stoji, ne?
Jo, vlastně když tam stojíš 3x do týdne, tak máš každé to stání "zaplacené" cca 300 korunami. Ok, to není špatná hodinovka, když uvážím, že tam strávíš tak 15 min... . Plus teda čas na cestě k benzině (resp. plynárně) + km navíc, když už bych chtěl být detailista . Těžší otázka - co si pořídíš, až Stilo doslouží? (nechci nic přivolávat )


Já tankuju vždycky na dálnici, takže si nezajedu vůbec nic S tou otázkou, je to docela oříšek. Sám plánuju sem v tom směru hodit dotaz. Pár tipů bych měl, Volvo S80 3.2 V6 (4.4 W8), Saab 9-5 2,3T Aero (191kW).. Chci něco z vyšší třídy, ale jezdit do práce s Volvem by bylo trochu nerozumné. Už takhle na mě některý němci koukaj přes prsty, že čech dělá nad nima, nebudu je provokovat luxusni limuzinou.. BMW je tuctovka. Ze 70 % bych šel asi do toho saaba.. Budu to řešit až na podzim..
Možná mně napadne ještě nějakej tip. Ale je to dobrá otázka
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Středa 08.07.2015 21:14, RE: tankovani ... ...
Zvirak napsal:
Pepe napsal:
Zvirak napsal:
To je extrem Ale s naftou bych tankoval jednou za tri dny. To uz neni velky rozdil a za tech 60 tisic usetrenych korun to stoji, ne?
Jo, vlastně když tam stojíš 3x do týdne, tak máš každé to stání "zaplacené" cca 300 korunami. Ok, to není špatná hodinovka, když uvážím, že tam strávíš tak 15 min... . Plus teda čas na cestě k benzině (resp. plynárně) + km navíc, když už bych chtěl být detailista . Těžší otázka - co si pořídíš, až Stilo doslouží? (nechci nic přivolávat )
Já tankuju vždycky na dálnici, takže si nezajedu vůbec nic S tou otázkou, je to docela oříšek. Sám plánuju sem v tom směru hodit dotaz. Pár tipů bych měl, Volvo S80 3.2 V6 (4.4 W8), Saab 9-5 2,3T Aero (191kW).. Chci něco z vyšší třídy, ale jezdit do práce s Volvem by bylo trochu nerozumné. Už takhle na mě některý němci koukaj přes prsty, že čech dělá nad nima, nebudu je provokovat luxusni limuzinou.. BMW je tuctovka. Ze 70 % bych šel asi do toho saaba.. Budu to řešit až na podzim..Možná mně napadne ještě nějakej tip. Ale je to dobrá otázka


Dík. Třeba se taky nechám zlomit... Potřebuju na 1 zátah najet 1000km, nebo tankovat 1x týdně + mít k dispozici kufr kdykoliv si zamanu. Podle zdejších štamgastů bych měl mít už nejmíň 2x vyměněný vstřiky, 3x turbo, a minimálně jednou FAP a dvouhmotu. Kupodivu zatím všechno drží, byť to poslední dobu netáhne tak, jak má. Možných příčin spousta, budu řešit.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pondělí 13.07.2015 14:51, RE: když už je tady ten flame :-)
Pavlik napsal:
Zvirak napsal:
Já to vidím Pavlíku na jedna paní povídala. jasně, někdo v tvém okolí dal plyn do vylítané plečky a už má třetí motor (ty motory byly určitě nové, že?) a proto se všechny lpg nevyplatí atd.ekonomika? 100kW motor, najeto téměř 400 tis. a světe div se jezdí. Rozdíl ve výkonu nepoznatelný.Můj nájezd je ca 70 tis / rok. Dlouhodobá spotřeba dálnice 8,3 litru LPG na 100 km. 1,15 Kč/km, 99% dálniční provoz. Ukaž mi stejně výkonnou naftu, která bude jezdit takhle levně, při stejném tempu a dynamice. To jsem zvědav. bilance při mém ročním nájezdu :1. benzin2,73 Kč/km => 191 730,- Kč2. LPG1,15 Kč/km => 80 500.- Kča pro srovnání podobně výkonná nafta:6L/100 km1,98 Kč/km => 138 600,- Kčročně by mně nafta vyšla o 58 tisíc dráž. To jsou i ty dvě tvoje hlavy ročně :Da teď mi dokaž, jak se ta nafta vyplatí víc než plyn PS: Mám hliníkovou hlavu a pořád původní
Já něco psal o výměně motoru? Netvrdím, že se LPG v žádném případě nevyplatí, tvrdím, že se dnes v novém (zánovním) autě vyplatí zcela výjimečně.Pro tebe ještě upřesním: kolega má megane III 1,6 74kw, pro LPG údajně vhodnější než 1,6 81kw, používá Flash lube, přesto měnil 2x celou hlavu. LPG namontoval do nového auta po ujetí 15 tisíc u renomované firmy. Výměna hlavy po cca 65 a necelých 80 tisících ujetých km. Teď se mu blíží "termín" tak auto prodává. Je znechucený a bere novou naftu...


To je opravdu divne a docela by me zajimal koleguv jizdni styl a konkretni firma, ktera LPG montovala a hlavne SERIZOVALA. Flash lube je podle me placebo, od zacatku jezdim bez olejicku a muj mechanik mi po najetych 40 000 pri serizovani ventilu zadny problem nenasel.
Netvrdim, ze nemas pravdu, a ze za chvili taky neodepisu motor, ale jednoduse receno mi to pripada nepravdepodobne. Motor se mi prepina na LPG pri dosazeni 40 °C, pri prekroceni 4500 rpm jedu ciste na benzin (to se stava 1x za mesic pri vyhaneni pavouku). Pri akceleraci tam mam vzdy minimalne 2000 otacek. Za studena tomu nikdy nedavam kotel.
Popravde pocitam s tim, ze motoru zkratim pouzitim LPG zivotnost z nejakych 400 000 na nejakych 300 000. Uvidime, treba se pletu.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pondělí 13.07.2015 14:56, RE: To bitner
tesnav napsal:
Sorry, ale nějak mi nevychází tvé počty. Při jízdě na LPG úspora 1,10 kč/km při reálném nákladu 1,75 Kč/km? Tzn. že bez LPG bys jezdil s línou atmo 1.6-kou za cca. 9 litrů benzínu? Asi dělám něco špatně, ale se starou atmosférou (EURO3?) 2.4 v relativně težkém rodinném kombíku jezdím za 2,50 (+/- 8 litrů). A zhruba na tvých 2,85 se dostávám u cca. 3x výkonnějších vrcholných HH současné i minulé generace, kde na spotřebu při jízdě kašlu. A ještě napiš, kolik stála přestavba na LPG a jaký je pak dopad "do úspory" při nájezdu 51.000 km.


Pocitano na cenu benzinu 36 Kc, takze to mirne nesedi. Spotrebu ciste na benzin mam 8,5, s LPG to vychazi na 9,5 celkem (s benzinem na starty a studeny motor). Prestavba stala 25 000.
Spotreba je jaka je, protoze mam kombinaci mesto+dalnice v pomeru 2:3.
Jo, Euro 5 je pro tu 1,6 uz docela rana do vazu, s tim souhlasim.

reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 16.07.2015 21:33, RE: když už je tady ten flame :-)
bitner napsal:
Pavlik napsal:
Zvirak napsal:
Já to vidím Pavlíku na jedna paní povídala. jasně, někdo v tvém okolí dal plyn do vylítané plečky a už má třetí motor (ty motory byly určitě nové, že?) a proto se všechny lpg nevyplatí atd.ekonomika? 100kW motor, najeto téměř 400 tis. a světe div se jezdí. Rozdíl ve výkonu nepoznatelný.Můj nájezd je ca 70 tis / rok. Dlouhodobá spotřeba dálnice 8,3 litru LPG na 100 km. 1,15 Kč/km, 99% dálniční provoz. Ukaž mi stejně výkonnou naftu, která bude jezdit takhle levně, při stejném tempu a dynamice. To jsem zvědav. bilance při mém ročním nájezdu :1. benzin2,73 Kč/km => 191 730,- Kč2. LPG1,15 Kč/km => 80 500.- Kča pro srovnání podobně výkonná nafta:6L/100 km1,98 Kč/km => 138 600,- Kčročně by mně nafta vyšla o 58 tisíc dráž. To jsou i ty dvě tvoje hlavy ročně :Da teď mi dokaž, jak se ta nafta vyplatí víc než plyn PS: Mám hliníkovou hlavu a pořád původní
Já něco psal o výměně motoru? Netvrdím, že se LPG v žádném případě nevyplatí, tvrdím, že se dnes v novém (zánovním) autě vyplatí zcela výjimečně.Pro tebe ještě upřesním: kolega má megane III 1,6 74kw, pro LPG údajně vhodnější než 1,6 81kw, používá Flash lube, přesto měnil 2x celou hlavu. LPG namontoval do nového auta po ujetí 15 tisíc u renomované firmy. Výměna hlavy po cca 65 a necelých 80 tisících ujetých km. Teď se mu blíží "termín" tak auto prodává. Je znechucený a bere novou naftu...
To je opravdu divne a docela by me zajimal koleguv jizdni styl a konkretni firma, ktera LPG montovala a hlavne SERIZOVALA. Flash lube je podle me placebo, od zacatku jezdim bez olejicku a muj mechanik mi po najetych 40 000 pri serizovani ventilu zadny problem nenasel.Netvrdim, ze nemas pravdu, a ze za chvili taky neodepisu motor, ale jednoduse receno mi to pripada nepravdepodobne. Motor se mi prepina na LPG pri dosazeni 40 °C, pri prekroceni 4500 rpm jedu ciste na benzin (to se stava 1x za mesic pri vyhaneni pavouku). Pri akceleraci tam mam vzdy minimalne 2000 otacek. Za studena tomu nikdy nedavam kotel.Popravde pocitam s tim, ze motoru zkratim pouzitim LPG zivotnost z nejakych 400 000 na nejakych 300 000. Uvidime, treba se pletu.


Jízdní styl je úplně normální (jestli něco takového existuje ), nehoní studený motor a celkově jezdí jen mírně nad rychlostními limity - je to také jeho soukromé auto. LPG montováno i servisováno u nejznámější firmy z oboru v Prostějově (pravděpodobně top firma v širokém okolí), tam problém nebude. Problém bude v motoru a jeho "nechuti" dlouhodobě fungovat na LPG. A to je to, o čem celou dobu píšu - dnes je skoro nemožné koupit nové auto s motorem který dlouhodobě snese provoz na LPG. Že na LPG bez problémů jezdí Zvirakovo cca 10 let staré auto chápu, sám jsem před cca 15 lety měl dvě auta na LPG, ale to neznamená, že stejně bezproblémová jsou nová auta. Jednoduše řečeno, pozitivní zkušenost z minulosti se nedá aplikovat na současnost.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Čtvrtek 16.07.2015 22:32, RE: když už je tady ten flame :-)
Pavlik napsal:
bitner napsal:
Pavlik napsal:
Zvirak napsal:
Já to vidím Pavlíku na jedna paní povídala. jasně, někdo v tvém okolí dal plyn do vylítané plečky a už má třetí motor (ty motory byly určitě nové, že?) a proto se všechny lpg nevyplatí atd.ekonomika? 100kW motor, najeto téměř 400 tis. a světe div se jezdí. Rozdíl ve výkonu nepoznatelný.Můj nájezd je ca 70 tis / rok. Dlouhodobá spotřeba dálnice 8,3 litru LPG na 100 km. 1,15 Kč/km, 99% dálniční provoz. Ukaž mi stejně výkonnou naftu, která bude jezdit takhle levně, při stejném tempu a dynamice. To jsem zvědav. bilance při mém ročním nájezdu :1. benzin2,73 Kč/km => 191 730,- Kč2. LPG1,15 Kč/km => 80 500.- Kča pro srovnání podobně výkonná nafta:6L/100 km1,98 Kč/km => 138 600,- Kčročně by mně nafta vyšla o 58 tisíc dráž. To jsou i ty dvě tvoje hlavy ročně :Da teď mi dokaž, jak se ta nafta vyplatí víc než plyn PS: Mám hliníkovou hlavu a pořád původní
Já něco psal o výměně motoru? Netvrdím, že se LPG v žádném případě nevyplatí, tvrdím, že se dnes v novém (zánovním) autě vyplatí zcela výjimečně.Pro tebe ještě upřesním: kolega má megane III 1,6 74kw, pro LPG údajně vhodnější než 1,6 81kw, používá Flash lube, přesto měnil 2x celou hlavu. LPG namontoval do nového auta po ujetí 15 tisíc u renomované firmy. Výměna hlavy po cca 65 a necelých 80 tisících ujetých km. Teď se mu blíží "termín" tak auto prodává. Je znechucený a bere novou naftu...
To je opravdu divne a docela by me zajimal koleguv jizdni styl a konkretni firma, ktera LPG montovala a hlavne SERIZOVALA. Flash lube je podle me placebo, od zacatku jezdim bez olejicku a muj mechanik mi po najetych 40 000 pri serizovani ventilu zadny problem nenasel.Netvrdim, ze nemas pravdu, a ze za chvili taky neodepisu motor, ale jednoduse receno mi to pripada nepravdepodobne. Motor se mi prepina na LPG pri dosazeni 40 °C, pri prekroceni 4500 rpm jedu ciste na benzin (to se stava 1x za mesic pri vyhaneni pavouku). Pri akceleraci tam mam vzdy minimalne 2000 otacek. Za studena tomu nikdy nedavam kotel.Popravde pocitam s tim, ze motoru zkratim pouzitim LPG zivotnost z nejakych 400 000 na nejakych 300 000. Uvidime, treba se pletu.
Jízdní styl je úplně normální (jestli něco takového existuje ), nehoní studený motor a celkově jezdí jen mírně nad rychlostními limity - je to také jeho soukromé auto. LPG montováno i servisováno u nejznámější firmy z oboru v Prostějově (pravděpodobně top firma v širokém okolí), tam problém nebude. Problém bude v motoru a jeho "nechuti" dlouhodobě fungovat na LPG. A to je to, o čem celou dobu píšu - dnes je skoro nemožné koupit nové auto s motorem který dlouhodobě snese provoz na LPG. Že na LPG bez problémů jezdí Zvirakovo cca 10 let staré auto chápu, sám jsem před cca 15 lety měl dvě auta na LPG, ale to neznamená, že stejně bezproblémová jsou nová auta. Jednoduše řečeno, pozitivní zkušenost z minulosti se nedá aplikovat na současnost.


S tou posledni vetou souhlasim. Stejne tak si ale myslim, ze neni mozne zevseobecnit nejake tvrzeni za zaklade jednoho pripadu. Mozna mel kolega proste smulu na blby kus a motor by se vysral i pri provozu na N95 z tajnych rezerv bez bioslozky.
"Tovarni" Dacie mely zatim problem plynouci ciste z neschopnosti autorizovanych servisu ten system seridit. Uznavam, ze pro majitele je to past, protoze jediny subjekt, ktery se v tom muze vrtat bez ztraty zaruky, do toho cumi jak husa do flasky. Ale je to selhani lidskeho cinitele, ne hardwaru. Neco malo plynovych Dacii se uz prodalo a zatim nikdo neprisel s tim, ze by mu umrel motor. Bohuzel nikdo z dealeru ani z oficialniho zastoupeni v CR neni schopen/ochoten rict, co presne ta prestavba zahrnuje. Jestli proste Landi Renzovi dovezou kamion aut: "tohle dej do plynu!", nebo jestli jsou nejak upravene i ventily a sedla. Ovsem za 25000 bych se priklanel spis k prvni variante.
Btw., Dacia ted nabizi v Sanderu a Loganu tovarni LPG do 0,9 TCe... V Dacii to ma sice neprimy vstrik, ale i tak bych si moc rad precetl zkusenosti nejakeho majitele.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.