0
zpět
 

diskuze k tématu: Co byste měli vědět o pohonu 4x4?

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 13:47,
Diky za priznivou reakci. Subaru ma se "ctyrkolami" letite zkusenosti, takze pokud chcete 4x4 je to sazka na jistotu. Osobne nemam s Foresterem zkusenosti. Ve svem minulem clanku jsem se otrel o SUV, kam Forester zrejme spada. Ale ja v nem vidim spis velke kombi na zvysenem podvozku a se 4x4. Plochy motor eliminuje nevyhodu vise posazene karoserie. Pokud bydlite v CHKO (zavidim ) a chcete byt mobilni i v zime, Forester zrejme nezklame. Navic je Subaru povestne svou kvalitou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 13:53, RE: Ano
David V napsal:
Připojuji se k ostatním, článek byl zajímavý a mohl být rozsáhlejší, zejména mohl autor popsat i jiné systémy než Haldex. Též se těším na další článek z tohoto "ranku". Ale jedno vím jistě, jestli vůz s pohonem všech kol, tak jedině permanentím, žádný připojování.
Diky za prispevek. Jsem toho nazoru, ze clanek na internetu by nemel byt prilis dlouhy. Haldexu jsem se venoval vice, protoze vim, ze neni vzdy uplne presne pochopen. Vysledek tedy muze pusobit trosku nevyvazene. Verim, ze se k tematu 4x4 v budoucnu vratim.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 13:54,
Diky za priznivou reakci. Subaru ma se "ctyrkolami" letite zkusenosti, takze pokud chcete 4x4 je to sazka na jistotu. Osobne nemam s Foresterem zkusenosti. Ve svem minulem clanku jsem se otrel o SUV, kam Forester zrejme spada. Ale ja v nem vidim spis velke kombi na zvysenem podvozku a se 4x4. Plochy motor eliminuje nevyhodu vise posazene karoserie. Pokud bydlite v CHKO (zavidim ) a chcete byt mobilni i v zime, Forester zrejme nezklame. Navic je Subaru povestne svou kvalitou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 14:29, RE: dobryy
slavek napsal:
Dobry den. Diky za pripominku ohledne nazvu, skutecne se jedna o “syncro” jak pisete (pozadam redakci o napravu me chyby). Mate castecne pravdu i ohledne mezinapravoveho diferencialu, skutecne existoval Passat Syncro ktery mel mezinapravovy diferencial. Ovsem na Golfu se u syncra jednalo vzdy o viskozni spojku. Pokud mate nejaky odkaz nebo obrazek, ktery dokazuje, ze nepisu pravdu, tak ho prosim poslete. Byla by to pro me novinka. Jinak upozornuju, ze viskozni spojka byla stejne jako Haldex souc...
Pokud pocitame kroutici momenty, tak staly prevod je az v diferencialu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 14:36, Octavia 4x4
Ti co si myslí že neutrhnou Octávku 4x4 v zatáčce a neprojedou jí dveřmi napřed kvůli spojce haldex ,tak by se měli s takovou oktávkou svézt. Mám jednu takovou a dělám si s ní co chci - fuguje to suprově nejen na sněhu ale i na mokru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 14:45, RE: Octavia 4x4
anonym napsal:
Ti co si myslí že neutrhnou Octávku 4x4 v zatáčce a neprojedou jí dveřmi napřed kvůli spojce haldex ,tak by se měli s takovou oktávkou svézt. Mám jednu takovou a dělám si s ní co chci - fuguje to suprově nejen na sněhu ale i na mokru.
Otazka je, jestli ji "utrhnete" plynem (i na suchu) nebo jinak (rucni brzda atd.). Jinak preji at v ceste dvermi napred nestoji strom ;o)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 14:48,
Ne u Octavie 4x4 a Golfu. Prevod na zadni diferencial je 1:1 nebo velice blizko tomuto pomeru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 14:53, RE: Octavia 4x4
slavek napsal:
Otazka je, jestli ji "utrhnete" plynem (i na suchu) nebo jinak (rucni brzda atd.). Jinak preji at v ceste dvermi napred nestoji strom ;o)
O děkuji za vaší starost, ale tu Octu mám chvíly a nehodlám moc riskovat, takže zásadně před zatáčkou vypínám ESP a plyn přidávám na výjezdu ze zatáčky, když už vím že tam nic a nikoho nepotkám. Ruční brzdu ze strachu nepoužívám ale i na tu časem dojde...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 14:56,
Ne u Octavie 4x4 a Golfu. Prevod na zadni diferencial je 1:1 nebo velice blizko tomuto pomeru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 17:19, Velmi dobrý stručně výstižný článek.
Má-li někdo výtku proti tomuto článku, nechť napíše něco lepšího. Prostoru je dost.
Čili, čtyřkolka je na zpevněných cestách zbytečná. Výhodu má pouze na nezpevněných vozovkách, v horských oblastech, prostě v místech, která jsou obtížně sjízdná.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 19:31, RE: dobryy
slavek napsal:
Dobry den. Diky za pripominku ohledne nazvu, skutecne se jedna o “syncro” jak pisete (pozadam redakci o napravu me chyby). Mate castecne pravdu i ohledne mezinapravoveho diferencialu, skutecne existoval Passat Syncro ktery mel mezinapravovy diferencial. Ovsem na Golfu se u syncra jednalo vzdy o viskozni spojku. Pokud mate nejaky odkaz nebo obrazek, ktery dokazuje, ze nepisu pravdu, tak ho prosim poslete. Byla by to pro me novinka. Jinak upozornuju, ze viskozni spojka byla stejne jako Haldex souc...
Jezdil jsem s VW Transporter Syncro (viskozni spojka, najezdil jsem desitky tisic km), Skoda Octavia I. 4x4 (Haldex, najezdil jsem vic, jak 100 tis.km) a ted jezdim Audi Allroad (Torsen, 80 tis.km).
Konstatuji: nejhure se choval Transporter, Octavia byla srovnatelna, a z hlediska chovani na mokre silnici mozna i trochu lepsi, nez Audi.
Neni pravda, ze s Octavii nelze jezdit rizenym smykem zadnich kol (pochopitelne nikoli na suche silnici). Neni pravda, ze pri smyku a automatickem pripojeni zadni napravy zadek Octavie vyrazne (nekontrolovatelne) odskoci. To je lez! Neni pravda, ze Torsen je oproti Haldexu samospasitelnym systemem. V opravdu slozite trakcni situaci je Haldex dokonce lepsi, protoze samosvornost Torsenu neni dokonala. Toho si jsou ruzni vyrobci samozrejme dobre vedomi. Pro kombinovany provoz (vetsina silnice) je Haldex dobrym resenim (VW, Skoda, cast Audi, Volvo, a.j.) Mezinapravovy diferencial je domenou vykonnych, ryze silnicnich vozu. Do terenu (ani lehkeho) se prilis nehodi. Viskoznich spojek je tak velke mnozstvi a tak se lisi konstrukci, ze je nelze zevseobecnovat. Jejich spolecnym nedostatkem je ovsem horsi energeticka ucinnost a tedy vyssi spotreba paliva. (Ada)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 19:37, RE: Octavia 4x4
anonym napsal:
Ti co si myslí že neutrhnou Octávku 4x4 v zatáčce a neprojedou jí dveřmi napřed kvůli spojce haldex ,tak by se měli s takovou oktávkou svézt. Mám jednu takovou a dělám si s ní co chci - fuguje to suprově nejen na sněhu ale i na mokru.
Souhlasím s tímto názorem, taky mám O1 4x4 a s vypnutým ESPeckem si auto vodím v zatáčkách pod plynem jak chci.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 23:08, RE: dobryy
slavek napsal:
Dobry den. Diky za pripominku ohledne nazvu, skutecne se jedna o “syncro” jak pisete (pozadam redakci o napravu me chyby). Mate castecne pravdu i ohledne mezinapravoveho diferencialu, skutecne existoval Passat Syncro ktery mel mezinapravovy diferencial. Ovsem na Golfu se u syncra jednalo vzdy o viskozni spojku. Pokud mate nejaky odkaz nebo obrazek, ktery dokazuje, ze nepisu pravdu, tak ho prosim poslete. Byla by to pro me novinka. Jinak upozornuju, ze viskozni spojka byla stejne jako Haldex souc...
Omlouvam se ja, samozrejme mate pravdu spletl jsem si golfa s passatem(ano, i takova vec je mozna) ). Navic je bordel v tom, ze i 4motion u passatu znamena oboji.

Tech 1000Nm je garantovana hodnota. Mel jsem neco malo do cineni s firmou haldex(ale pro nakladaky) a toto jsem se dozvedel. Ale jednalo se o udaj pro haldex I, takze je mozne, ze pro haldex 2 jsou hodnoty jine(predpokklad vetsi olejove naplne apod).

Asi jsem se spatne vyjadril. System haldex nepotrebuje mezinapravovy diferencial, protoze sam castecne zastava jeho funkci v tom, ze spoji lamely spojky a prenese cast momentu na zadn napravu. u H I je to tusim 50:50 a u HII asi 95:5 ci nekde 98:2, ale jak sam rikate, jedna se o preneseny moment mezi koly a silnici nikoli moment motoru.

Vas clanek byl velmi dobre napsany pro lidi, co netusi co to 4x4 je, ze je pernamentni a pripojitelny. Zkuste popremyslet o dalsim pokracovani, treba i vice technicky zamerenymi, kde byste treba detalneji popsal pripojitelne visco spojku, haldex, Xdrive, system hondy atd..
A druhy clanek treba o systemu subaru, proc pouzivaji u vozu s automatem viskozni spojku atd...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 23:45, RE: Velmi dobrý stručně výstižný článek.
anonym napsal:
Má-li někdo výtku proti tomuto článku, nechť napíše něco lepšího. Prostoru je dost.
Čili, čtyřkolka je na zpevněných cestách zbytečná. Výhodu má pouze na nezpevněných vozovkách, v horských oblastech, prostě v místech, která jsou obtížně sjízdná.
Obávám se, že se nedá jednoznačně říci, že by byla "čtyřkolka" na zpevněných cestách zbytečná ... zlepšuje trakci a některá trochu výkonější auta mají problém přenést výkon jen prostřednictvím jedné nápravy ... takže tady je to řešení i na zpevněném povrchu.
Jinak někde jsem četl, že Haldex v případě některých typů aut spíná už při razantnějším přidání plynu ... nečeká na prokluz přední nápravy ... čímž se eliminuje "nakopnutí" zadní nápravy ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 15.12.2007 03:48, 4X4
Dobry clanek. Myslim ze trvaly pohn vsech kol se jmenuje 4WD (four wheel drive) a rizeny (vypinatelny) pohon vsech kol je AWD (all wheel drive), anebo je to naopak? Kazdopadne to neresim, jelikoz na me jezdeni zcela postacuje FWD - bohuzel...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 15.12.2007 10:08, RE: Velmi dobrý stručně výstižný článek.
anonym napsal:
Obávám se, že se nedá jednoznačně říci, že by byla "čtyřkolka" na zpevněných cestách zbytečná ... zlepšuje trakci a některá trochu výkonější auta mají problém přenést výkon jen prostřednictvím jedné nápravy ... takže tady je to řešení i na zpevněném povrchu.
Jinak někde jsem četl, že Haldex v případě některých typů aut spíná už při razantnějším přidání plynu ... nečeká na prokluz přední nápravy ... čímž se eliminuje "nakopnutí" zadní nápravy ...
Ano, mate pravdu, autor, zrejme, aby clanek nenabyl obrich rozmeru, nesdelil, ze haldex ma vice generaci. Haldex I opravdu spinal az pri prokluzu, haldex II uz je sepnut trvale na male procento a o to rychleji muze zareagovat a nedochazi k tomu nakopnuti. Haldex III by mel byt jeste lepsi, ale zatim je ve stadiu zkousek
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 15.12.2007 12:03, Spotreba
Nerozumiem ako moze mat haldex mensiu spotrebu ako ine pohony 4x4 ked haldex iba spaja. Ved toci sa vsetko, len to nie je spojene. Toci sa vsetko len nie od motora, ale od vozovky sa tocia kolesa a od nich cely zadny nahon az k haldexu.

V com je rozdiel ?
Asi len v medzimapravovom diferenciale, alebo aj nieco ine?
Ako sa moze podielat medzimapravovy dif. na spotrebe ?


reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 15.12.2007 17:15, Spotreba
mezinapravovy dif vetsinou rozdeluje moment mezi napravy v jinem pomeru nez 50 - 50, takze se docela slusne vrti a to i pri jizde rovne za optimalnich adheznich podminek.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 15.12.2007 17:26, rizeny smyk
pokud haldex spojuje predni a zadni napravu vzdy 1:1 (tzn. neni tam mezinapravovy diferencial), tak to muze mit trochu destabilizacni ucinek na auto. auto se do smyku dostane snaz a driv nez je tomu u systemu s mezinapravovym diferencialem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 15.12.2007 18:01, RE: rizeny smyk
anonym napsal:
pokud haldex spojuje predni a zadni napravu vzdy 1:1 (tzn. neni tam mezinapravovy diferencial), tak to muze mit trochu destabilizacni ucinek na auto. auto se do smyku dostane snaz a driv nez je tomu u systemu s mezinapravovym diferencialem.
Haldex je dobry na rozjezd nebo na snehu. Pri vyssich rychlostech by se ani nemel zapinat, rozhodne ne v rychle jete zatacce na suche silnici. Pokud vam ale jde o to hoblovat zatacky rozevlatym stylem, neni nic lepsiho. Kdo na to ma tak si koupi poradny system s mezinapravovym diferencialem, to se neda nijak osidit.
reagovat
1 2 3


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.