0
zpět
 

diskuze k tématu: Citroën Xsara Picasso – který diesel je lepší?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.12.2008 06:48, 2,0hdi 66kw
jsem měl možnost rok provozovat ve služební Xsaře rok to byl tehdy tuším 03. Auto jsem dostával jako funglovku. Bylo to jedno z největších zklámání co mě v automobilovém světě potkalo. Výkon de facto žádný a spotřebě při dálniční jízdě 140-160km/h nedělalo problém se vyhoupnout k 9,5litrům.
Netuším jestli jsem neměl štěstí na kus, ale podruhé bych se již tomuto vyhnul obrovským obloukem.
1,6hdi 80kw zkušenost osobní nemám, ale velmi často na něj slýchám jen samou chválu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.12.2008 10:47, RE: 2,0hdi 66kw
Valnoha napsal:
jsem měl možnost rok provozovat ve služební Xsaře rok to byl tehdy tuším 03. Auto jsem dostával jako funglovku. Bylo to jedno z největších zklámání co mě v automobilovém světě potkalo. Výkon de facto žádný a spotřebě při dálniční jízdě 140-160km/h nedělalo problém se vyhoupnout k 9,5litrům.
Netuším jestli jsem neměl štěstí na kus, ale podruhé bych se již tomuto vyhnul obrovským obloukem.
1,6hdi 80kw zkušenost osobní nemám, ale velmi často na něj slýchám jen samou chválu.
9,5 l u motoru 2,0 HDi už je nějak moc. Tam musel být nějaký problém. Moje zkušenost - Picasso 2,0 HDi ( vyšší stavba než klasická Xsara) - dálnice 150-160km/h - spotřeba 7l/100km
Jinak dlouhodobě při smíšeném provozu 6l/100km a při klidné jízdě ( 90 - 100 km/h) po silnicích první třídy není problém jet za 5l.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.12.2008 11:02, 1.6 HDi - jednoznačně
TOM napsal:
9,5 l u motoru 2,0 HDi už je nějak moc. Tam musel být nějaký problém. Moje zkušenost - Picasso 2,0 HDi ( vyšší stavba než klasická Xsara) - dálnice 150-160km/h - spotřeba 7l/100km
Jinak dlouhodobě při smíšeném provozu 6l/100km a při klidné jízdě ( 90 - 100 km/h) po silnicích první třídy není problém jet za 5l.
Motůrek 1.6 HDi (80 kW) ráda (a často) doporučuji - on si to totiž zaslouží. Slouží moc moc dobře ať si ho koupíte v čemkoliv a jmenuje se tam jakkoliv, "doma" v citroën samozřejmě nejlépe ,-)
Milý Valnoho! To co popisujete je zcela evidentně "problém" - ten motor MUSEL být v HODNÉ problematickém stavu - ne že bych zrovna tuto verzi chtěla nějak "vzývat", ale to co popisujete je "moc" - náš kamarád má stařičkou Xantii Break z roku 99 s 2.0 HDi (80 kW) a dodnes "létá" jedna radost a to při spotřebě o třetinu NIŽŠÍ než vy zmiňujete v malé Xsaře ...
Moje zkušenosti z motory citroën jsou pozitivní ale HODNĚ záleží na "zajetí" motoru. Tatínek říkal, že motor zkontrolovat, ošetřit, ten nejlepší olej mu dát, tim nejlepším palivem ho nakrmit (moc moc jim chutná 62 oktanová nafta od Aral) prvních deset kilometru a minut po rozjetí na něj velmi velmi hodný jemný vláčný být a PAK se nebát mu otáčkoměr protočit - když ho takto "probudíte" - divit se nestačit budete! Takové mám alespoň já zkušenosti s 1.6 HDi, který jsem přebírala "polomrtvý" a po 10ti dnech a dvou tisících kilometrech vracela "létající" německou dálnicí stabilní rychlostí 190 km/h (coupe C4) - mimochodem i při trvalé jízdě touto rychlostí se spotřeba vyšplhala na maximálních 9 litrů, jinak "hravě" jezdíte tak za 5 + něco (i při rychlostních experimentech je problém dostat se v průměrné spotřebě nějak výrazně přes 6 litrů). Krom rozumné spotřeby je ale i v "normálním" provozu příjemným společníkem, rozjumně tichý, rychle "zabírající" - prostě povedený doporučeníhodný motůrek.
PS: Já doporučuji 1.6 HDi - jednoznačně
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.12.2008 11:19, RE: 2,0hdi 66kw
Valnoha napsal:
jsem měl možnost rok provozovat ve služební Xsaře rok to byl tehdy tuším 03. Auto jsem dostával jako funglovku. Bylo to jedno z největších zklámání co mě v automobilovém světě potkalo. Výkon de facto žádný a spotřebě při dálniční jízdě 140-160km/h nedělalo problém se vyhoupnout k 9,5litrům.
Netuším jestli jsem neměl štěstí na kus, ale podruhé bych se již tomuto vyhnul obrovským obloukem.
1,6hdi 80kw zkušenost osobní nemám, ale velmi často na něj slýchám jen samou chválu.
Ja mám ten istý motor v Xantii Break. Dlhodobo jazdím 5,6l a to vozím 4 osoby! Po diaľnici 140-150 km/h si zoberie cca 6,5l.
Takže ten tvoj motor musí byť v hooooooooodne divnom stave
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.12.2008 11:23, RE: 1.6 HDi - jednoznačně
Kylie napsal:
Motůrek 1.6 HDi (80 kW) ráda (a často) doporučuji - on si to totiž zaslouží. Slouží moc moc dobře ať si ho koupíte v čemkoliv a jmenuje se tam jakkoliv, "doma" v citroën samozřejmě nejlépe ,-)
Milý Valnoho! To co popisujete je zcela evidentně "problém" - ten motor MUSEL být v HODNÉ problematickém stavu - ne že bych zrovna tuto verzi chtěla nějak "vzývat", ale to co popisujete je "moc" - náš kamarád má stařičkou Xantii Break z roku 99 s 2.0 HDi (80 kW) a dodnes "létá" jedna radost a to při spo...
S vozem jsem jezdil v rakousku a na rakouskou naftu ( ne že by to byla záruka kvality ale přeci jen pořád lepší než u nás). Jak říkám dostával jsem ho jako novej. Že bych ho nějak šetřil se říct nedá, ale na druhou stranu žádný pr....y také neprobíhaly. Rozdíly ve spotřebě byly opravdu velké. Přepisová jízda 5/90/130 - spotřeba max 6,5. Jakmile se jí šláplo trošku na krk vyhouplo se to na 9. Byl to služebák a za služební naftu se i jezdilo, takže jsem to neřešil, ale být to moje tak bych byl pěkně rozladěněj.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.12.2008 11:25, RE: 2,0hdi 66kw
sgt napsal:
Ja mám ten istý motor v Xantii Break. Dlhodobo jazdím 5,6l a to vozím 4 osoby! Po diaľnici 140-150 km/h si zoberie cca 6,5l.
Takže ten tvoj motor musí byť v hooooooooodne divnom stave
jak píšu výše neřešil jsem to z jistých důvodů a hlavně už je to pár let z5. Teď jezdím taky za 9l ale s 330i )
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.12.2008 14:54, Off topic - nový motor 2.2 v M6
Kylie napsal:
Motůrek 1.6 HDi (80 kW) ráda (a často) doporučuji - on si to totiž zaslouží. Slouží moc moc dobře ať si ho koupíte v čemkoliv a jmenuje se tam jakkoliv, "doma" v citroën samozřejmě nejlépe ,-)
Milý Valnoho! To co popisujete je zcela evidentně "problém" - ten motor MUSEL být v HODNÉ problematickém stavu - ne že bych zrovna tuto verzi chtěla nějak "vzývat", ale to co popisujete je "moc" - náš kamarád má stařičkou Xantii Break z roku 99 s 2.0 HDi (80 kW) a dodnes "létá" jedna radost a to při spo...
Je to off topic, ale využívám příležitosti diskuze kolem HDi. Podle popisu, co jsem přečetl o novém motoru 2.2 v Mazdě 6, tak to nemá s PSA nic společného, je to doladěný původní motor Mazdy 2.0 se zvětšeným zdvihem o 8mm + nějaké vyvažovací hřídele a další úpravy. Tedy jak jste očekávala, že to bude váš oblíbeny 2.2 HDi, tak tedy ne-e, Mazda jde dál svou cestou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.12.2008 15:51, Milý Koloss(i)
Koloss napsal:
Je to off topic, ale využívám příležitosti diskuze kolem HDi. Podle popisu, co jsem přečetl o novém motoru 2.2 v Mazdě 6, tak to nemá s PSA nic společného, je to doladěný původní motor Mazdy 2.0 se zvětšeným zdvihem o 8mm + nějaké vyvažovací hřídele a další úpravy. Tedy jak jste očekávala, že to bude váš oblíbeny 2.2 HDi, tak tedy ne-e, Mazda jde dál svou cestou.
Už vím, už jsem o něm slyšela (z těch tří výkonových verzí bych "vynechala" tu nejnižší, ty dvě "lepší" vypadají zajímavě ,-)
PS: Uvidíme jaký bude, zatímco 1.6 HDi v Mazdě 3 považuji za "černého koně" nižší střední třídy a vůz "tisíckrát lepší" (a přesně tolikrát "méně" v česku prodaný) než škoda octavia 1.9 TDi - u naftového dvoulitru v mazdě 6 bych byla "opatrnější" (tam bych - skoro JEDNOZNAČNĚ - volila benzín) - tak jsem zvědava JAK to dopadlo (nafta 2.2 v Hondě je skvostná, stejná nafta v Toyotě/Lexusu už toliko nee).
PS: Docela mne zaskočil srovnávací testík Accordu a C5 (s trošku podivným názvem "Každý vůz jiná ves") zde na stránkách, kde pan Hanke až "kritizuje" můj oblíbený 2.2 HDi Biturbo (že je snad až "moc" ... a pak "vtipně" považuje accord za "živější") - já tedy s jeho preferování "obyč." dvoulitru HDi před famózním Bitrubem 2.2 HDi tak nějak NAPROSTO NEchápu (2.0 HDi není nijak "problémový" motor, ale v celé nabídce citroën je to nejméně "výjimečný" motor - což ale "ví každý" - tak vskutku NEvím co si mám myslet). A i když jeho doporučení k automatu chápu (a souhlasím s ním), ne v kombinaci s dvoulitrem ale s dvěma turby "přikrmovaným" šestiválcem 2.7 HDi
PPS: A ještě jedna "drobnost" mne "překvapila/zaskočila" - pod článkem není ni JEDINÝ příspěvek do diskuze (také nechápu)
Pěkný den
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.12.2008 16:24, RE: Milý Koloss(i)
Kylie napsal:
Už vím, už jsem o něm slyšela (z těch tří výkonových verzí bych "vynechala" tu nejnižší, ty dvě "lepší" vypadají zajímavě ,-)
PS: Uvidíme jaký bude, zatímco 1.6 HDi v Mazdě 3 považuji za "černého koně" nižší střední třídy a vůz "tisíckrát lepší" (a přesně tolikrát "méně" v česku prodaný) než škoda octavia 1.9 TDi - u naftového dvoulitru v mazdě 6 bych byla "opatrnější" (tam bych - skoro JEDNOZNAČNĚ - volila benzín) - tak jsem zvědava JAK to dopadlo (nafta 2.2 v Hondě je skvostná, stejná nafta v...
Já jsem to srovnání C5 a Accord nějak nezaznamenal a asi nejsem sám, proto ta prázdná diskuze.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.12.2008 16:29, RE: Milý Koloss(i)
Koloss napsal:
Já jsem to srovnání C5 a Accord nějak nezaznamenal a asi nejsem sám, proto ta prázdná diskuze.
Ještě jsem ho zkusil najít a nenašel. Asi je v nějaké utajené sekci.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.12.2008 17:10, RE: Milý Koloss(i)
Koloss napsal:
Ještě jsem ho zkusil najít a nenašel. Asi je v nějaké utajené sekci.
Asi máte pravdu (trochu "new" úprava/fungování těchto stránek mne maličko překvapila a myslím /vím - i můj hacker to umí/, že to jde udělat "lépe" - a o dost!)
Chceteli na článeček: hups na Lidovky.cz - klik sekce Auto a pravý dolní článeček ..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.12.2008 18:53, RE: Milý Koloss(i)
Kylie napsal:
Asi máte pravdu (trochu "new" úprava/fungování těchto stránek mne maličko překvapila a myslím /vím - i můj hacker to umí/, že to jde udělat "lépe" - a o dost!)
Chceteli na článeček: hups na Lidovky.cz - klik sekce Auto a pravý dolní článeček ..
Některý články přejímají lidovky odsud z Tipcarsu a dubluje se i diskuze,ale ten o Accordu a C5 je přímo od Lidových novin a tady na Tipcars asi vážně není. No, je to takový zvláštní... Já to ani nevěděl.
Proto jsem se taky včera dost divil těm zvláštním dotazům, že se nejde přihlásit do diskuze a že se musí přímo na tipcars, když my tady na tipcars jsme! Ale jak vidno, někteří diskutující jsou nebo byli na lidovkách....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.12.2008 20:03, Milý TOM(e)!
TOM napsal:
Některý články přejímají lidovky odsud z Tipcarsu a dubluje se i diskuze,ale ten o Accordu a C5 je přímo od Lidových novin a tady na Tipcars asi vážně není. No, je to takový zvláštní... Já to ani nevěděl.
Proto jsem se taky včera dost divil těm zvláštním dotazům, že se nejde přihlásit do diskuze a že se musí přímo na tipcars, když my tady na tipcars jsme! Ale jak vidno, někteří diskutující jsou nebo byli na lidovkách....
Já vím, že toto je "společné" dílko TipCars a LN (já tedy tyto stránky "objevila" přes LN - a tam to někde bylo napsáno), ale dříve nevadilo "odkud jít", na obou "stanách" byl "plný" přístup. Pár týdnů jsem NEbyla a kdosi (nechápu PROČ) udělal "změnu" a některé články jsou ze strany LN jen "k přečtení" (už jsem říkala že tu inovaci NEchápu?) a naopak, některé NEjsou tady na TipCars (jak říkám, dřívější "uspořádání" kdy "vše" bylo na "obou straných" mi vyhovovalo o DOST více - tak teď už vím a obě stránky otevřené současně mám - ty LN jsou (pro mne) uživatelsky "šikovnější/vhodnější/lepší"
Tak jsem si "zakritizovala" a pěkný den
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.12.2008 16:51, RE: Milý Koloss(i)
Kylie napsal:
Už vím, už jsem o něm slyšela (z těch tří výkonových verzí bych "vynechala" tu nejnižší, ty dvě "lepší" vypadají zajímavě ,-)
PS: Uvidíme jaký bude, zatímco 1.6 HDi v Mazdě 3 považuji za "černého koně" nižší střední třídy a vůz "tisíckrát lepší" (a přesně tolikrát "méně" v česku prodaný) než škoda octavia 1.9 TDi - u naftového dvoulitru v mazdě 6 bych byla "opatrnější" (tam bych - skoro JEDNOZNAČNĚ - volila benzín) - tak jsem zvědava JAK to dopadlo (nafta 2.2 v Hondě je skvostná, stejná nafta v...
Tak jsem si to přečetl a nebylo to až takové strašné. Sice v tom honocení motoru v C5 mohl voli jiné formulace, ale pravda je, že ta kombinace silného motoru a pohodlného podvozku asi nebyla úplně ideální. Automat by to asi vyřešil, ale brutální zátah v nízkých otáčkách chce skušeného řidiče, který zvládá jemnou práci s plynem. Takový řidič ale není typickým kupcem auta zaměřeného čistě na pohodlí.

Taky jestli si vzpomínám, tak se snad v C5 montují dva středové panely. Jeden je ten extrémně přetlačítkovaný a druhý byl takový rozumnější, tlačítek bylo výrazně méně a větších. Nevím, jestli to byla jen chudší výbava, ale přišlo mi to rozumnější a asi i použitelnější. Nikde v recenzích jsem ho ale už nepotkal.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.