0
zpět
 

diskuze k tématu: Koupit BMW 320d nebo Citroen C5?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, francouzská vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 04.06.2012 09:46, rada
Sice konečně zajímavější dotaz, ale je to asi jako když přijde chlap na psychiatrii a ptá se doktora: "Pane doktore, jsem homo nebo hetero? Líbí se mi totiž Brad i Angelina..." Kdyby byl dotaz MB C nebo BMW 3, tak proč ne. Jinak bych doporučil, aby se tazatel projel i v BMW, protože jde o protipól Citrónu. Jinak z těhle dvou vozů, i když jsem sám majitel BMW, bych mu raději doporučil Citróna. Myslím, že hydraulický podvozek už mají docela vychytaný, motor se taky nijak závadami nevymyká průměru (naopak bych řekl, že jde o nadprůměr v kladném slova smyslu). Elektrika časem zlobit bude, ale to už v dnešní době zlobí i u BMW, takže o nic nejde. O spolehlivosti nových BMW vím své a je třeba si uvědomit, že tyhle auta si nekupoval první majitel proto, aby v nich jezdil jen do kostela a do krámu, takže těžký život na D1 nebo v tankodromech zvaných městská centra mají určitě za sebou. U BMW tím určitě dost utrpěl podvozek. Kdyby to už muselo být BMW tak raději 2,0d, nebo nejlépe nějaký atmo R6 benzín. Navím proč by měl být 2,0d méně spolehlivý než 3,0d, když jde v podstatě o stejný motor akorát okleštěný o 2 válce. Spíš je častější a dostupnější pro bezmozky, kteří ho jen ždímají a na servis už jim nezbude. Jako alternativu bych doporučil MB C současné generace, která znamená oproti minulé reznoucí a rozpadající se generaci posun kupředu (nebo částečný návrat ke kořenům). Ceny jsou překvapivě nízké a diesely 200 a 220 CDI patří mezi ty lepší. Navíc ani benzíny nejsou špatné. Designově jde o taky velmi povedené auto. Ale jak říkám, chce se to ve všem projet. Pokud jsou vaší prioritou nízké náklady na servis, tak se raději porozhlédněte po konfekci typu Škoda Octavia apod.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 04.06.2012 10:05, rada
U 2.0d může zlobit naklápění lopatek turba, takže bezpečnější volbou se jeví 18d, což je tentýž motor bez variability lopatek a sníženým výkonem na 105kW, což ale ve srovnání se 100kW C5 a odpovídající hmotnosti je pořád dobrá volba. Jinak ke srovnání s C5 by se hodila třeba E60 520d, trojka je rozměrově přece jen někde jinde.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 04.06.2012 11:06, rada
Jak tady někdo trefně psal, ty auta jsou od sebe hodně vzdálené... C5 bych doporučil důchodci, trojku mladším jedincům... v Citroenu jezdí Marek Eben a pochvaluje si, jak krásně pluje
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 04.06.2012 13:41, rada
C5 je na českou silnici, velmi podobnou tankodromu, rozhodně vhodnější volbou. Je prostornější, většinou vybavenějí a spolehlivost je s BMW srovnatelná. Jedinou potíž bude pravděpodobně činit sehnání kusu vybaveného hydraktivem - velká většina nové generace C5 totiž stojí na klasickém podvozku s pružinami (hydraktiv je za veeeeelký příplatek nebo sériově v top verzi exclusive). BMW je menší, sportovnější a bezesporu zábavnější, ale při delší jízdě otravně nepohodlný vůz.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 04.06.2012 14:56, rada
Jednoznačně C5, ale jen ve verzi Confort nebo Exclusive, tedy s hydraulikou. BMW bylo tímto modelem předstihnuto jak kvalitou, tak především komfortem jízdy. Navíc cena servisu a ND je podstatně přijatelnější.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 04.06.2012 18:17, rada
Úplně rozdílná auta. Chce se autor otázky sportovně povozit, ale vytřepat si přitom na našem tankodromu zlaté zuby nebo naopak se líně komfortně pohoupat na pneuodpružení?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 04.06.2012 19:33, rada
osobně radši snesu tvrdší podvozek než náklony v zatáčkách a houpání na retardérech...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 04.06.2012 21:09, rada
Mno, taky tam mam v zaloze jeden podobny dotaz, zrejme od nejakeho recesisty. Tam uz jde ale vazne do tuheho, pan se rozhoduje mezi Fabii I a E46. Tak jsem neodolal, a casem do toho pujdu, ciste pro zabavu. Jinak panovi zde bych doporucil Citroen. Chce komfort, bezpecnost, usporny motor, spolehlivost...C5 umi prvni dve veci, slusne zachovale HDI ten zbytek. Bez dalsiho zkoumani doporucuji proverit pritomnost FAPU. A hlavne bych mu doporucil pred jakymkoli dalsim postupem do E91 pro jistotu sednout, jasno by mel mit behem nekolika desitek km. Proste bud chce plout nebo ridit. Bud si chce dat i vepredu nohu pres nohu nebo s trochou nadsazky splynout s tezistem vozu. Ani jedno neni spatne, zalezi na naturelu ridice.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.06.2012 10:02, rada
Dotaz je nesmyslný. Pokud se autor ptá na 2 protipóly automobilové produkce, tak mu nemůžu poradit nic jiného, než střední cestu - nějaký dýzlový rozumný a jednoduchý držák, rozhodně ne ani bmw, ani citroen.
Sám mám bavora v kupé R6 benzínu a vím dobře, proč mám tak nepohodlné auto. Je to dokonalý " šoférský odlitek " )), orgasmus z řízení !
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.06.2012 10:45, rada
Podla mna jedine, co tie dve auta spaja, je premiovy vzhlad (podla mna ale nie moc podareny, ale ja nemam vkus). Pan teda asi chce nieco, v com by vycnieval z radu, a v nafte, nech to nezerie. Na toto sa asi viac hodi ten bavorak. Nemyslim ze bude riesit nejaky podvozok. Jazdit sa da v obidvoch, premiove je vsak len BMW, aj ked o par rokov, ked to bude starsie BMW a zasa si ho budu kupovat len mladi pretekari, co ohrozuju premavku, strati svoj lesk tak ako starsi trojkovy bavorak..Citroen ale stale bude parnik na cestach, s bezkonkurencnym komfortom.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.06.2012 20:31, rada
Zdravím všechny. Na Bavoráky moc zatížen nejsem a ani nemám žádnou zkušenost se zde uváděným modelem, takže bych se zaměřil na zmiňovaný Citroen C5 2.0 HDI. Na druhou stranu jsem vždy byl velkým příznivcem německých aut, hlavně Mercedesů a Audin a možná tam někde mě v podvědomí něco táhlo k tomu koupit novou C5, která mi designem trošku Audi připomíná. Myslím, že svým vzhledem je tato řada vyráběna od roku 2008 velmi blízko k německým vozům, ale svým komfortem je to stále Francouz. Vždy jsem býval zastáncem sportovní jízdy na tvrdším podvozku a užíval jsem si pocit možnosti bez problémů přidat v zatáčce aniž bych cítil, že se mi při tom nějak výraznějí nahýbá podvozek. Po dvou letech, kdy z pracovních důvodů trávím hodně času na D1, mě tvrdší podvozky přestaly imponovat a přesedlal jsem z Octavie II na C5 2.0 HDI 103 kW Exclusive s hydraulickým podvozkem. Mám zatím najeto jen něco přes 7 tis. km, ale každou jízdu si užívám. Je to jízda o něčem jiným. Dřív mě naplňovalo, když auto mělo silnej odpich a za každým prudkým sešlápnutím plynu mě to bořilo do sedadla a mohl jsem cítit hrubej tah. Ale ten komfort a plutí, ač trošku lenošnějšího a těžkopádnějšího zaoceánského francouzského parníku, mě doslova nadchl. Kdo si nevyzkoušel, jen těžko pochopí, jakej je to rozdíl v jízdě. Kvalita auta zatím bez problémů a designově se vyvedla i v provedení Tourer. Jen pro zajímavost, na posledním průměru na nádrž jsem měl spotřebu 5,7l/100 km. Je pravdou, že to chce lehčí nohu. Vzhledem k tomu, že cestuju často napříč naší republikou, tak zatím nelituju, ale naopak užívám si.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.06.2012 22:18, rada
A hlavně, kdo chce BMW tak neřeší jestli ano nebo ne, ale jaký model a s jakým motorem. BMW prostě není alternativa, ale hlavně volba srdce. To platí i pro ten chystaný dotaz jestli Fabii 1 (asi RS) nebo E46.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.06.2012 22:47, rada
Po pravdě řečeno mě docela C5-ka zajímá, ale já bych pro své víkendové cestování nejraději zvolil benzínový 3-litr.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 06.06.2012 07:09, rada
3.0 V6 by se mi taky líbil, ale už jej do nové generace nedávají. Mají jedinný motor a to je 1,6 THP 155k.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 06.06.2012 08:17, rada
až to tady objeví Kylie, tak začne peklo v podobě capslocku,dvojteček a uvozovek. Jinak k C5, existuje nějaký dobrý důvod, proč to auto chtít bez hydractivu? Jediné lákadlo je ten podvozek, jinak v tom autě nevidím nic zajímavého. A volant s 30 tlačítky mě skoro děsí...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 06.06.2012 12:11, rada
Tlacitok nie je nikdy dost :)
Fakt je ten, ze ta C5 vyzera skoro ako audi, co u citroena nikdy nebolo. Citroen vzdy vyrabal originalne auta, ale toto ma sklamalo. Nastastie sa asi ti vynaliezavejsi len presunuli do DS rady, kde to vyzera o dost lepsie. 3 litrovy motor sa myslim daval na zaciatku vyroby aj do tejto C5, ale u nas sa nepredaval.. A o tom 1.6 THP toho vela popisaneho nie je, a ked, tak len same zle veci z hladiska vydrze. Ja by som bral C5 s benzinovym V6 od BMW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 06.06.2012 20:09, rada
S citroeny jsem začal a u BMW asi skoncil už navždy!Je to pohodlí u citroenu versus image a super jízdní vlastnosti u BMW.Já osobně už jen 6 válců 530d.Trojkovou řadu bych nebral a s 2.0 už ani omylem!Mě to jezdi za 7 a jak s....!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 06.06.2012 20:19, rada
to Tomi: pro kupce nové C5 je volba hydraktivu trošku drahou záležitostí. Příplatek za hydraktiv je vysoký - v čr cca 200 tisíc, v německu cca 170 tisíc - nebo musíš koupit verzi exclusive a tam se ceníková cena šplhá k milionu. Proto je aut s hydraktivem velice málo a když už se nějaké vyskytne, má většinou automat. Důvodem pro koupi C5 je především výtečná kvalita, dobrá prostornost, variabilita i bezpečnost.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 06.06.2012 20:21, rada
to David: pokud chceš do C5 třílitrový šestiválec, musel bys překousnout zkratku HDI. V benzínu nabízejí jen 1,6 THP a 2,0 - všechno ostatní je diesel
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 06.06.2012 20:30, rada
to Pavlík: svět spěje do záhuby. Přece si nekoupím auto se 6-ti naftovými vstřikovači...
Takže novější C5 vypadá ze hry...
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.