0
zpět
 

diskuze k tématu: Je Citroën C5 s 1,6Hdi tou nejlepší volbou?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 19.07.2009 15:00, Milý TOMe ...
... tak tohle bude asi SLOŽITĚJŠí, přiznávám že NEvím jak to "vysvětlit" - to je na DELŠí povídání (a spíše - no .. URČITĚ - na "profesionála", než na mne).
Já sice VÍM (chápu) PROČ odborníci říkají to co se zde "amatérsky" snažím "vysvětlit" (a zřejmě NIKDO to NEchápe a dokonce tomu NEvěří ... a myslí si že to píši PROTOŽE ten motor/vůz mám - přitom je to spíše NAOPAK: "Mám ho PROTO, že je TAKový jak se o něm píše" ... dnes "nově" i v česku v AUTO-OJETINY).
Autor českého "hodnocení" NEnapsal nic jiného, než to co si roku můžete přečíst v podobných německých materiálech - spíše je ZAJÍMAVÉ, "že a proč" tomu zde lidé NEvěří ... že by se němečtí a čeští auto-novináři "spikli"?!? ,-)
S tím "čtení" je to trochu "problém" a (hrozně) NErada bych se nějak "dotkla/urazila", tak "přepíši" pouhou "statistiku/průzkum": "85% lidí NEchápe psaný text/NEumí zpracovat podané informace, dalších cca 10% s němi NEumí následně pracovat".
Jsou to docela "šílená" čísla, ale jak se to říká : "Na každém šprochu, pravdy trochu ..."
Co se týče toho v P406 - NEbrat atd. - to je ONO. Je to docela SLOŽITÉ a "odborník" k tomu CO je např. "ten pravý" motor k tomu či onomu autu dojde na základě 1000ců hodin praxe v kombinaci se ZNALOSTmi ... a ani v jednom se mu ni jeden z nás (myslím VŠECH nás "amatérů") NEmůže rovnat. Ostatně DŮVOD proč "můj" motor NE třeba v onom P406 atd. je mimochodem NAPSÁN i na jedné z těch 12ti stránek v posledních AUTO-OJETINách, kde je (dle mne) C5 "rozebrán" až VELMi dobře!
NEznám p. Dusila a přiznávám že NEmám moc "přehled" o jeho článcích, zato VÍM že napsal víceméně to SAMÉ co "znám" z německých textů (a ODPOVÍDÁ to i MÝM "praxoteoretickým" znalostem/zkušenostem = NĚCO na to BUDE! ,-)
Je trochu "tragikomické", že jsem napsala, že TO NENí o "číslíčkách" a vy odpovídáte ... že konkurence má lepší "číslíčka"
Této problematice se před časem (no možná už DELŠím ČASem .-) věnoval třeba německý AutoBild. Srovnávané vozy/motory v "reálném" provozu dopadly přesně OBRÁCENĚ než "číslíčka" naznačovala (pamatuji-li si dobře, papírově nejslabší a celkově nejHORŠími "číslíčky" disponovalo bmw, nejlepší bylo Volvo a pak tam bylo snad nějaké Audi a ... už nevím).
REÁLně nejlepší motor mělo pak bmw a ono Volvo bylo snad dokonce poslední ... ale NEjde mi zrovna o tenhle jediný testík jdoucí trochu "pod povrch" a právě "zmiňující/řešící" tu NEsmyslnost "číslíček", ale o "celek"
Ono podívat se na "číslíčka" logicky svádí a zdá se to "jasné", ale praxse je přeci ZCELA jiná. Všichni se nejprve dívají (na mimochodem snad nejNEsmyslnější údaj) zrychlení 0-100 km/h a pak na výkon. Přitom snad i DŮLEŽITĚJŠí je točiv ý moment a JEŠTĚ důležitější jak si ten toč.moment a výkon spolu (na křivkách grafu) "notují" a i když to už JE "smyslupná/důležitá" informace, ani ta vám NEřekne JAK motor "působí" v praxi. TYPICKOU ukázkou (zcela) NEsmyslné "honby" za "číslíčky" je UKONČENí výroby fenomenálního/skvělého/fantastického motoru V8 4.4 od bmw (byl myslím i "motorem roku") a jeho rychlé nahrazení ne snad špatným, ale HLAVNĚ větším/"číslíčkově" výkonějším 4.8, neb konkurecne přišla s objemnějším motorem a ...
... a je opravdu téměř NEmožné lidem "vysvětlit", že je JEDNO zda jedete s motorem 4.4 či 4.8 a zda má výkon "xy" nebo "xy + 10", ale mnohem Mnohem MNOHEM důležitější je JAK se ten konkrétní motor "chová" při "běžné" jízdě.
PS: Bohužel spěchám, tak jen "velestručně" - STEJNÉ je to i Citroën V6 3.0 (který dopručily poslední AUTO-OJETINY, rok ho tu doporučuji JÁ, a roKY ho doporučují německé Gebrauchtwagenkatalog(y) apod.
Mohu se jen opakovat, PROJEĎTE se jakýmkoliv třílitrem - já mohu srovnávat třeba s bmw a PAK asi "pochopíte" o čem je řeč (o "číslíčka" prostě NEjde!)
Tím NEchci říci, že se "brumlomotor" bmw R6 vyrovná! Řeč je o tom, že při "normální" jízdě (a je JEDNO jakou jedete rychlostí - jde o to jak se motor "chová" jak "zní" při "běžné" jízdě - a tam je "brumlomotor" možná i NADprůměrný a když vám tady teď napíši, že MNĚ "vyhovuje" v 5ti - 6ti t. otáčkách VÍCE zvuk Brumly než Bentley W12 a teď už to bude OPRAVDU "zlé", já RADĚJi zvuk Brumly než V12 ve Ferrari Maranello - a to jsou motory co mají OPRAVDU o HODNĚ lepší "číslíčka" (a počet válečků a 2násobný objem) než Brumla. Trochu to snad "osvětlí" když napíši, že STEJNOU trasu jedu s Brumlou i s ... třeba něčím co má VÍCE než 2-NÁSOBNÝ objem cca STEJNĚ rychle (v REÁLNÉM provozu "narážíte" spíše na LIMITy silnic a provozu, než na limity ... třeba konkrétně Brumly - jeho REÁLNÉ výkony jsou zhruba takové jak se kdysi psávalo o Rolls Royce - výkon je "dostatečný" ,-)
Najdu-li si chvilku (jdu se zrovna "přesouvat prostorem" .-), a napadne-li mne ještě nějaký "příklad", zkusím to ještě nějak "osvětlit/dovysvětlit"
PS: Co se týče rozvodů - co 20 t. vám je u V6 3.0 komplet udělají v AUTORIZOVANÉM servisu a mění se až po 240.000 km - takže "no problem" - to že se v česku "musí" měnit při KAŽDÉ bazarové koupi, to je "chyba JINÉHO TYPu" (že se v česku "podtáčejí" tachometry - neb to NENí trestný čin - to NEbude "chyba" Citroën, že? .-)
PPS: S tím "šedý průměr" se KRUTĚ mýlíte (nebo si OPRAVDU myslíte, že se němečtí i čeští motorističtí novináři a já "domluvili" abychom "zmátli" čtenáře Lidovky.cz a TipCars? ,-)
Popravdě i kdybychom se "rozkrájeli" v česku taková motorizace ještě DLOUHO bude "okrajová" (smutné mi příjde, že lidé jenž ani NE"tuší" se "rozhodnou" - a to DOSLOVA, prostě se "rozhodnou", že to je JINAK, než profík/odborník napsal ... to jsem NEmluvila o sobě .-)
Pěkný den (já čím VÍCE mám PRAXE, tím MÉNĚ mne zajímají "číslíčka" - televizor s VĚTŠí obrazovkou a VĚTŠím rozlišením NEmusí být nutně "lepší/příjemnější" na koukání .-)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 19.07.2009 17:38, RE: Milý TOMe ...
Kylie napsal:
... tak tohle bude asi SLOŽITĚJŠí, přiznávám že NEvím jak to "vysvětlit" - to je na DELŠí povídání (a spíše - no .. URČITĚ - na "profesionála", než na mne).
Já sice VÍM (chápu) PROČ odborníci říkají to co se zde "amatérsky" snažím "vysvětlit" (a zřejmě NIKDO to NEchápe a dokonce tomu NEvěří ... a myslí si že to píši PROTOŽE ten motor/vůz mám - přitom je to spíše NAOPAK: "Mám ho PROTO, že je TAKový jak se o něm píše" ... dnes "nově" i v česku v AUTO-OJETINY).
Autor českého "hodnocení" NEnapsal ...
Z nějakého mně nepochopitelného důvodu dost často předpokládáte, že vy máte praxi s mnoha různými vozy či motory, ale ostatní čtenáři či přispěvovatelé zde ne. Věřte, že i ostatní lidé se mohou svézt nebo vlastnit plno různých vozů, takže mají možnost srovnávat a není nutno jim pořád předhazovat - svezte se a uvidíte. Většina lidí pokud zde na něco reaguje, tak právě proto, že s tím má osobní zkušenost. S šesti a více válcovými motory jezdím už nějakých 17 let. A troufnu si tvrdit, že žádný třílitrový šestiválec nebude v běžném provozu nějak výrazně zaostávat za zmíněným 3,0 V6 PSA. Každý z nich nabídne to, o čem mluvíte v souvislosti s tímto motorem. A ten zvuk-já teda auta podle zvuku nehodnotím a i laděné výfuky na motorkách, kde pro zvuk je plno lidí schopno utratit plno peněz mě nechávají chladným a preferuji raději ticho. To, co vy vychvalujete na Vašem motoru je díky dvoustupňovému tlumiči výfuku kdy klapka řídí průtok výfukových plynů dle otáček motoru což způsobuje ticho při nízkých a sportovní zvuk při vysokých otáčkách. Jistě pro někoho příjemná věc, pro mě nikoliv podstatná.
Co se týče rozvodů-Váš údaj 240 000 km máte z manuálu či informaci ze servisu? V samotném tolikrát zminovaném článku totiž pan Dusil uvádí 150 000 km a Autodata uvádějí dokonce jen 120 000 km. Už jen ten rozpor znamená, že při koupi 4letého vozu by si je měl majitel nechat udělat. A ta cena?- chápu, že pro někoho kdo dá za auto milion a za 4 roky na něm tratí cca 800tis je cena 20 tis za rozvody malicherná, ale ten kdo to auto kupuje za cca 250 tis Kč o takové částce za rozvody jistě dlouze přemýšlí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 19.07.2009 18:05, RE: Milý TOMe ...
Kylie napsal:
... tak tohle bude asi SLOŽITĚJŠí, přiznávám že NEvím jak to "vysvětlit" - to je na DELŠí povídání (a spíše - no .. URČITĚ - na "profesionála", než na mne).
Já sice VÍM (chápu) PROČ odborníci říkají to co se zde "amatérsky" snažím "vysvětlit" (a zřejmě NIKDO to NEchápe a dokonce tomu NEvěří ... a myslí si že to píši PROTOŽE ten motor/vůz mám - přitom je to spíše NAOPAK: "Mám ho PROTO, že je TAKový jak se o něm píše" ... dnes "nově" i v česku v AUTO-OJETINY).
Autor českého "hodnocení" NEnapsal ...
Fajn počtení, ale vlastně v ani jednom jsi nevyvrátila a nezodpověděla to, na co poukázal TOM. Číslíčka možná jsou ne zcela dostačující informací. Ale to, že je v MĚŘITELNÝCH parametrech onen 3.0 šedý průměr (spíše podprůměr), jaksi nevyvrátíš, ani kdyby jsi se Pana Maria jmenovala ;). Osobní zkušenost s 3.0 NEmám a ani NEchci vyvracet, že může být jízdně příjemný. Ale ŠPIČKOVÝ motor dosahuje také ŠPIČKOVÝCH MĚŘITELNÝCH parametrů, což případ 3.0 Citrouše rozhodně není ;). Moc by mě také zajímalo, proč v jiných vozech je tento motor označován jako NEdoporučeníhodný (což nelze zaměňovat s tím, že se neobjeví jako doporučeníhodný!). Pro P406/C8 by se naopak mělo jednat o ideál krásy a jedny z nejvhodnějších benzínových motorizací vzhledem k zaměření vozu, nebo snad ne?
Problema stáčení km a nutnost (min. vhodnost) výměny rozvodů při koupi samozřejmě nelze přisuzovat na vrub Citroenu, ale v konečném díky tomu nelze tento motor nějak vehementně doporučovat ke koupi jako ojetinu. Koupě takovéto motorizace pak generuje ZBYTEČNĚ vícenáklady po koupi vozu. A spotřebiteli může být v důsledku úplně šumák, jestli za to může Citrón nebo bazarník Pepa z depa...
hezký den
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 19.07.2009 18:16, RE: Milý TOMe ...
TOM napsal:
Z nějakého mně nepochopitelného důvodu dost často předpokládáte, že vy máte praxi s mnoha různými vozy či motory, ale ostatní čtenáři či přispěvovatelé zde ne. Věřte, že i ostatní lidé se mohou svézt nebo vlastnit plno různých vozů, takže mají možnost srovnávat a není nutno jim pořád předhazovat - svezte se a uvidíte. Většina lidí pokud zde na něco reaguje, tak právě proto, že s tím má osobní zkušenost. S šesti a více válcovými motory jezdím už nějakých 17 let. A troufnu si tvrdit, že žádný tříl...
Údaj 240 000 km vychází z toho, že měnit se má po 120 000, jenže první majitel najede180 000 a stočí na 100 000 (samozřejmě bez výměny). Druhý majitel najede dalších 60 000 a stočí při prodeji na 120 000. Takže vůz má před výměnou rozvodů ve 120 000 (na tacho), které vlastně musí vydržet 240 000 ;))) Prostě národ pivařů, stáčet sa musí. A když néni co, tak aj ta kára sa stočit musí ;D
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 19.07.2009 18:30, RE: Milý TOMe ...
rohYpnol napsal:
Údaj 240 000 km vychází z toho, že měnit se má po 120 000, jenže první majitel najede180 000 a stočí na 100 000 (samozřejmě bez výměny). Druhý majitel najede dalších 60 000 a stočí při prodeji na 120 000. Takže vůz má před výměnou rozvodů ve 120 000 (na tacho), které vlastně musí vydržet 240 000 ;))) Prostě národ pivařů, stáčet sa musí. A když néni co, tak aj ta kára sa stočit musí ;D
dobrý!!! zasmál jsem se....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 19.07.2009 19:37, Milý rohYpnol(e)!
rohYpnol napsal:
Údaj 240 000 km vychází z toho, že měnit se má po 120 000, jenže první majitel najede180 000 a stočí na 100 000 (samozřejmě bez výměny). Druhý majitel najede dalších 60 000 a stočí při prodeji na 120 000. Takže vůz má před výměnou rozvodů ve 120 000 (na tacho), které vlastně musí vydržet 240 000 ;))) Prostě národ pivařů, stáčet sa musí. A když néni co, tak aj ta kára sa stočit musí ;D
To BYLO (docela) vtipné! ,-)
PS: To je jedna z MÁLA věcí která je v článku v AUTO-OJETINY ne zcela přesná ...
... pokud vím servisní interval těch 120 či 150.000 km (nevím kolik) platil v minulém tisíciletí. Dnes je od maličkých (1.4 HDi) po největší MOTORy co má PSA v nabídce, tedy V6 3litry servisní interval 20 t. pro naftové, 30.000 km pro benzínové a 240.000 km pro KOMPLETní výměnu rozvodů...
PS: A to ZÁKONem POVOLENÉ "stáčení tachometrů/podvádění/okrádání" což ročně zajistí "lup" ve výši 6 tisíc milionů korun českých - to mi příjde opravdu ABSURDNí (nějací podvodníci se jistě najdou i v době až to jednou bude "normální" TRESTNÝ ČIN jako ve všech "civilizovaných" státech, ale bude jich určitě jen "zlomeček") - prostě MNE to opravdu .-( U-R-Á-Ž-Í
PS: Ale na váš příklad "jak ulitý" SEDí případ našeho českého kamaráda, jenž si v zimě kupoval mírně jetou C5 2.2 HDi. Tříletý vůz označený logem "auto-plus - ověřená kvalita ojetých vozů" se 120ti t. km na tachometru si pro jistotu nechal u Citroën prověřit - rok předtím byl vůz na poslední technické kontrole a při ní měl 184.272 km - no comment ,-(
Pěkný den ,-)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 19.07.2009 19:53, RE: Milý rohYpnol(e)!
Kylie napsal:
To BYLO (docela) vtipné! ,-)
PS: To je jedna z MÁLA věcí která je v článku v AUTO-OJETINY ne zcela přesná ...
... pokud vím servisní interval těch 120 či 150.000 km (nevím kolik) platil v minulém tisíciletí. Dnes je od maličkých (1.4 HDi) po největší MOTORy co má PSA v nabídce, tedy V6 3litry servisní interval 20 t. pro naftové, 30.000 km pro benzínové a 240.000 km pro KOMPLETní výměnu rozvodů...
PS: A to ZÁKONem POVOLENÉ "stáčení tachometrů/podvádění/okrádání" což ročně zajistí "lup" ve výši ...
Však pečeť kvality auto-plus garantuje, že stočení bylo provedeno odborně kvalifikovanou osobou, ne ;p?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 19.07.2009 20:16, Milý rohYpnol(e)!
rohYpnol napsal:
Fajn počtení, ale vlastně v ani jednom jsi nevyvrátila a nezodpověděla to, na co poukázal TOM. Číslíčka možná jsou ne zcela dostačující informací. Ale to, že je v MĚŘITELNÝCH parametrech onen 3.0 šedý průměr (spíše podprůměr), jaksi nevyvrátíš, ani kdyby jsi se Pana Maria jmenovala ;). Osobní zkušenost s 3.0 NEmám a ani NEchci vyvracet, že může být jízdně příjemný. Ale ŠPIČKOVÝ motor dosahuje také ŠPIČKOVÝCH MĚŘITELNÝCH parametrů, což případ 3.0 Citrouše rozhodně není ;). Moc by mě také zajímalo...
Vídím že TAKÉ patříte k těm co věří spíše ve "spiknutí", než tomu že by Citroën V6 3.0 mohl být ... ,-)
Zkusme to TAKhle - vy myslíte že když jedete třeba s motorem V8 je DŮLEŽITĚJŠí zda V8 a) má výkon x; V8 b) má výkon x + 10 a V8 c) má výkon x + 20 ... že ten C je VŽDY pro "běžný" provoz NEJlepší?
V běžném (to je docela DŮLEŽITÉ!) provozu jde přece úúúúúplně o něco jiného. Ta číslíčka samozřejmě MAJí "smysl", ale říkají vám jak se ten/onem vůz/motor chová v "režimu" NADORAZ (a řekněte POPRAVDĚ - kde asi tak můžete "třílitr v šesti" používat NAPLNO ...
... jste možná "ovlivněn" naprosto "absurdním" HONem za ČÍSLíčkY který se v posledních letech "strhl" a přitom to je víceméně NAPROSTO "hloupé/zbytečné" - neb i ten "obyčejný" V6 3.0 od PSA je limitován spíše než SVÝMi "možnostmi", tak provozem, resp. kvalitou silnic. Prostě i tenhle motor je v praxi spíše "rychlejší" než je možné využít (a bmw R6 3.0 opravdu JE na číslíčka "lepší", ale ... ale MNOHEM důležitější je JAK se motor "chová", jak "zní" jak na vás "působí" jak "spolupracuje s převodovkou" při těch BĚŽNÝCH jízdních režimech - a tam je "brumlomotor" PŘESNĚ TAKový jak se můžete dočíst...aktuálně třeba v těch českých AUTO-OJETINY
PS: NE"dumejte" o P406 apod. - v článku máte VYSVĚTLENO proč je to tak jak to je a MNE praxe naučila/poučila že VĚTŠINOU profesionálové VĚDí co píší (a tady si to ani čeští ani němečtí NEvymysleli, jak říkám je skoro MNOHEM "zajímavější" PROČ jim to "nechcete věřit" .-)
PPS: Tento motor jako "ojetinu" doporučují němečtí ci"/profíci v oboru, jejich čeští "kolegové" z AUTO-OJETINY je "napodobili" - jak říkám, je ZAJÍMAVÉ, že ... já nevím např. nick rohYphol má JINÝ názor (počítám že o danném motoru asi moc NEví a pravděpodobně s ním NIKDY NEjel a možná dokonce o něm ani NEčetl ... ale má "jiný" názor ,-)
Pěkný den
Pěkný den
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 19.07.2009 22:07, RE: Milý rohYpnol(e)!
Kylie napsal:
Vídím že TAKÉ patříte k těm co věří spíše ve "spiknutí", než tomu že by Citroën V6 3.0 mohl být ... ,-)
Zkusme to TAKhle - vy myslíte že když jedete třeba s motorem V8 je DŮLEŽITĚJŠí zda V8 a) má výkon x; V8 b) má výkon x + 10 a V8 c) má výkon x + 20 ... že ten C je VŽDY pro "běžný" provoz NEJlepší?
V běžném (to je docela DŮLEŽITÉ!) provozu jde přece úúúúúplně o něco jiného. Ta číslíčka samozřejmě MAJí "smysl", ale říkají vám jak se ten/onem vůz/motor chová v "režimu" NADORAZ (a řekněte POPRA...
Asi mě trochu špatně chápeš. Nikdy jsem nepopíral a dokonce jsem to i psal, že s tímto motorem jsem NIKDY NEjel a ani nemám důvod to skrývat. Proč taky? Já se za to nestydím.
Dokonce jsem i psal, že NEzpochybňuji, že motor může být velmi příjemný. Ale pokud použiji slovní spojení ŠPIČKOVÝ MOTOR, pak očekávám jaksi víc než průměr, a to v jakémkoliv ohledu (tzn. i ty číslíčka, bohužel). Alibisticky zaměňuješ některá fakta. To, jak si motor rozumí s převodovkou atp. přeci není záležitostí motoru. To, že si nějaký motor dobře notuje s převodovkou, z něj přeci nedělá šampiona. I špičkový motor může býs spojen s mizernou převodovkou a výsledek stojí za *****, ale to je již jinou záležitostí.
To, že stejně tolik výkonu člověk nevyužije a že je člověk více limitován předpisy a jinými faktory, také přeci nečiní z 3.0 v C5 šampióna. Ten výkon přeci člověk nevyužije v žádném 3litru v autě dané kategorie.
Ale myslím si, že je třeba rozlišovat 2 věci - a to jaký je motor a jak funguje v daném voze. Tento 3litr může v C5 fungovat výborně a přesto může být průměrný. Ale je vhodně zpřevodován, kvalitně odhlučněn, dobře uložen... Ale to z něj dělá VHODNOU MOTORIZACI, NIKOLIV ŠPIČOVÝ MOTOR.
Špičkový motor má prostě špičkové parametry. Mimochodem jestli chceš, tak si zapátrej např. v Engine Of The Year. Který z motorů měl v době ocenění (pod)průměrná čísílka a grafíčky? Hm?
A nedozvěděl jsem se, proč ten úžasný 3.0 je NEdoporučeníhodný v jiných vozech...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 19.07.2009 22:26, RE: Milý rohYpnol(e)!
rohYpnol napsal:
Asi mě trochu špatně chápeš. Nikdy jsem nepopíral a dokonce jsem to i psal, že s tímto motorem jsem NIKDY NEjel a ani nemám důvod to skrývat. Proč taky? Já se za to nestydím.
Dokonce jsem i psal, že NEzpochybňuji, že motor může být velmi příjemný. Ale pokud použiji slovní spojení ŠPIČKOVÝ MOTOR, pak očekávám jaksi víc než průměr, a to v jakémkoliv ohledu (tzn. i ty číslíčka, bohužel). Alibisticky zaměňuješ některá fakta. To, jak si motor rozumí s převodovkou atp. přeci není záležitostí motoru. T...
Jen ještě doplním - viz. příspěvek TOM: "...Možná Vás to překvapí, ale i jiní lidi čtou. Takže- od naprosto stejných autorů - Katalog ojetin 2008-P406-nebrat 3,0 V6, P607-nebrat 3,0 V6, Citroen C8-nebrat 3,0 V6...". Já jen zdůrazním, že daný motor u daných vozů ve škatulce NEBRAT, nikoliv že se neobjevil jako doporučeníhodný. Otázka zní tedy proč? Když to je tak špičkový motor... Žeby i špičkový motor mohl být nevhodnou motorizací (např. vlivem špatného uložení, nevhodného zpřevodování)?
Tak co tedy dělá špičkový motor špičkovým? Ano, jsou to ty měřitelné parametry, ty čísílka, průběhy, +vibrace +zvuk (ale i tyto veličiny jsou měřitelné!). Jako neměřitelné to jsou snad jen konstrukční záležitosti, které mají vliv na životnost a servisní úkony - to jediné opravdu nejde vyčíst z těch čísílek.
Doufám že jsem to dostatečně ozřejmil. A na závěr dodávám ještě jednou 3.0 MŮŽE být vhodnou motorizací pro C5, to jsem nikdy nezpochybnil, nezpochybňuji a zpochybňovat nehodlám!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.07.2009 01:26, RE: jaký důvod?
Valnoha napsal:
Zajímalo by mě jaký důvod má tazatel pro výměnu vozu když je s ním spokojen. Jen pro klidnější spaní že mám v TP maldší ročník výroby?
Osobně bych měnil maximálně za něco zánovního ale ne za 4 roky starou ojetinu, když mám doma to samé co funguje.
Mozna je tim duvodem bezpecnost 4* vs. 5*
http://www.euroncap.com/tests/citroen/c5.aspx

V mem pripade byla vyssi bezpecnost hlavnim duvodem pro upgrade auta.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.07.2009 07:05, RE: Milý Pepe!
Kylie napsal:
Úplně VIDÍM jak se za vámi PRÁŠí jak "utíkáte" od PODSTATY! ,-)
NE"kličkujte" tady o BLONDýnách a brunetách - JÁ se za nic "neschovávám" - to byla přeci jen IRONIE a "popíchnutí"
DOTAZ byl JASNÝ a má odpověd PŘESNĚ pasovala na DOTAZ. NEvím co s tím má váš otec (a nevím proč jste "zpochybnil" mou první odpověď) - tazatel má na auto ZCELA jiné nároky než váš otec (chce jezdit "... plynule a svižně" - zřejmě tím NEmyslí popojíždění po městě a okolí).
Takže ZVAŽTE jak je to s tím VAŠÍM: "Je rozdí...
Ó, děkuji. Ono je docela UDIVUJící, kolik % aut se prodá s IDEÁLním motorem pro ten který vůž, že? NEJvhodnější motor pro (dejme tomu) O2 je bezesporu 1,8 TSI, přesto se cca 70% produkce prodá s 1,6 MPi a 1,9TDI dohromady...
Já mám na starosti auta ve "svojí" firmě, a pokud mi to odpustíte, je pořizuji s takovými motorizacemi, které se jeví nejvhodnější mě, a ne nějakému pánovi z nějakého automagazínu, který není zainteresován na financování vozu jako takového, natož na provozu a údržbě. Poněvadž se potom ta IDEÁLNOST posouvá někam jinam. Možná rozumíte, co jsem tím chtěl říct...
Btw, ideální motorizaci stačí v diskuzi pod článkem zmínit 1x...
A ještě douška - párkrát jsem se Vás na tomto fóru i zastal proti nabroušeným reakcím na Vaše příspěvky. Děkuji za Vaše afektované reakce na moje příspěvky, docela rychle jste mě zařadila svým chováním k těm, co Vás zrovna moc nemusí. Úplně je chápu - vy si holt musíte znepřátelit všechny, kdo souhlasně nekývají - pokud od Vás nechtějí mít zrovna pokoj. Takže - ano, máte ve všem pravdu, a nic než pravdu. A prosím, nemusíte už na moje příspěvky reagovat - o autech bylo vše řečeno, a ostatní sem nepatří. Sbohem. J.S.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.07.2009 11:00, RE: Milý Pepe!
Pepe napsal:
Ó, děkuji. Ono je docela UDIVUJící, kolik % aut se prodá s IDEÁLním motorem pro ten který vůž, že? NEJvhodnější motor pro (dejme tomu) O2 je bezesporu 1,8 TSI, přesto se cca 70% produkce prodá s 1,6 MPi a 1,9TDI dohromady...
Já mám na starosti auta ve "svojí" firmě, a pokud mi to odpustíte, je pořizuji s takovými motorizacemi, které se jeví nejvhodnější mě, a ne nějakému pánovi z nějakého automagazínu, který není zainteresován na financování vozu jako takového, natož na provozu a údržbě. Poněvad...
NEmusíte být "ironický" ,-)
(Bohužel) NENí "udivující" kolik % vozů se prodá s "tím pravým" motorem a kolik s HORŠíMi. MNE ("bojovnici s větrnými mlýny") to ale "muzí" a snažím se vždy doporučovat jen "to pravé/to správné"
Váš příklad s O2 je naprosto "trefný" - naprostá většina lidí jezdí v NE zcela ideálních verzích, ať z důvodů FINANČNíCH (to "chápu" - to je i VÁŠ případ "firemních vozů") nebo "z neznalosti" (TO mne "muzí" - s TÍM se snažím "něco dělat")
IDEÁL je myslím jen JEDEN. Potřebujete-li hledat např. finančně nejvýhodnější/provozně nejlevnější - je to přece něco JINÉHO.
PS: S tím "souhlasně NEkývají" - zkuste se na to podívat z mého pohledu. Vím že (narozdíl od mnohých místních "diskutérů") si NEvymýšlím a píši JEN pravdu (samozřejmě občas něco "spletu" - to je je ale něco jiného než to "bajkaření" které mi - docela "vadí") a DNES to je navíc o MÉM voze ,-)
Jsouc "podpořena" články z německého tisku aktuálně i českých AUTO-OJETINY jsem "nadšena" že (když) profík/odborník napíše TO SAMÉ co tu cca ROK píši já (a přesto mi zdá se skoro NIKDO NEvěřil) - je pro mne relativě "smutným zjištěním", že i když si víceméně TOTÉŽ (samozřejmě v "lepší/profesionálnější" formě) mohou přečíst od odborníka - mnozí si stejně "stojí na svém", resp. dál si drží SVOJi "představu" o danných motorech ...
...a přiznávám se že tímto mi trochu "dochází" síla diskutovat - věnovala jsem tomu HODNĚ úsilí a nyní to na mne působí, že naprostá většina lidí si prostě "myslí/představuje" to "SVÉ" a "jakž/takž" jsem pochopila že NEvěří mně (i když co jsem o Brumlovi řekla - a bylo "zpochybněno" jsem "doložila" FOTOdůkazem - a to jak spotřebu, tak rychlostní průměry ... stejně se tu DOČTU .... vlastně že to tak NENí - prostě "představa" o CITROËNním V6 3.0 je evidentně "nadřazena" textům odborníků v Gebrachtwagen i Auto-Ojetiny a i těm fotografiím ... a zřejmě i JAKÉKOLIV praxi s nejen s tímto motorem, ale i dalšími 6ti válci třílitry.
TAKŽE - z mého pohledu si prostě lidé "myslí/představují" to "něco" co si "usmyslili" a to co napíši (či nafotím) nemá vlastně VŮBEC vliv (což vede k tomu, že se - zřejmě "až MOC" snažím "prosadit" to co říkám a vy to nazýváte "souhlasně nekývají"
Přeji pěkný den a asi si tímto dávám od diskuzí na chvíli "oddech"
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.07.2009 13:09, RE: Milý rohYpnol(e)!
rohYpnol napsal:
Asi mě trochu špatně chápeš. Nikdy jsem nepopíral a dokonce jsem to i psal, že s tímto motorem jsem NIKDY NEjel a ani nemám důvod to skrývat. Proč taky? Já se za to nestydím.
Dokonce jsem i psal, že NEzpochybňuji, že motor může být velmi příjemný. Ale pokud použiji slovní spojení ŠPIČKOVÝ MOTOR, pak očekávám jaksi víc než průměr, a to v jakémkoliv ohledu (tzn. i ty číslíčka, bohužel). Alibisticky zaměňuješ některá fakta. To, jak si motor rozumí s převodovkou atp. přeci není záležitostí motoru. T...
Už mne asi NEbaví sem psát - napište prosím TO SAMÉ autorům německých Gebrauchtwagenkatalog(ů) a do českých AUTO-OJETIN - možná jsou (jsme) všichni "úplně mimo" a vy jste "in"
Pěkný den
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.07.2009 13:15, Cena za Brumlu od Kylie
Hmhm, Kylie, nabízená odkupní cena za Tvého Citróna, nad kterou se "pohoršuješ" je dle mého soudu naopak nadnesená. Pro názornost, mám nabídku od známého na auto stejné třídy - Ford Mondeo, 3.0 V6, r.v. 07 za stejnou cenu, tedy 250 tisíc. A "včil mudruj".
P.S. Ale přeji Ti abys už konečně toho "citróna" konečně prodala, koupila si "pořádný auto" a dala nám, alespoň na chvilku, pokoj.
Přeji Ti hezký den.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.07.2009 13:28, RE: Milý rohYpnol(e)!
rohYpnol napsal:
Jen ještě doplním - viz. příspěvek TOM: "...Možná Vás to překvapí, ale i jiní lidi čtou. Takže- od naprosto stejných autorů - Katalog ojetin 2008-P406-nebrat 3,0 V6, P607-nebrat 3,0 V6, Citroen C8-nebrat 3,0 V6...". Já jen zdůrazním, že daný motor u daných vozů ve škatulce NEBRAT, nikoliv že se neobjevil jako doporučeníhodný. Otázka zní tedy proč? Když to je tak špičkový motor... Žeby i špičkový motor mohl být nevhodnou motorizací (např. vlivem špatného uložení, nevhodného zpřevodování)?
Tak co ...
Pokud OPRAVDU čtete - tak VYSVĚTLENí proč v "mém" Brumlovi V6 3.0 rozhodně ANO a proč v P406 atd. NEbrat ... se doČTETE ... jak v oněch Gebrauchtwagen-katalozích o nichž tu stále dokola mluvím či momentálně aktuálně v posledních českých AUTO-OJETINY - prostě volba toho PRAVÉHO modelu/motoru je docela "sofistikovaná" práce a JEN (soustřeďte se na to JEN) SOUHLASím (v tomto případě dokonce JEDNOZNAČNĚ) s názory odborníků (PROČ je s tím v česku TAKový "problém" NEtuším).
Přiznávám že ten (místní roční) "boj s větrnými mlýny" mne nějak "zmohl" a místní až "aktivní" boj PROTI tomu co napíši (což jsou skoro BEZ výjímky FAKTa, jenž jsou "k dočtení" v britských německých a jak vidíte už i v ČESKÝCH auto-magazínech) mne nějak PŘESTAL BAVIT.
RÁDA "poradím", ale tohle je (na mne) už asi MOC.
PS: Až jednou dojdete v "praxoteoretickoznalostech" DÁL - třeba zjistíte/uvědomíte si, že na tom co jsem říkala (a NE jen já! - dnes "zpochybňujete" i aktuální docela PODROBNÝ rozbor v těch posledních AUTO-OJETINÁCH) něco je.
Zjistíte že "číslíčka" MAJí smysl, ale VŮBEC vám NEřeknou jak ten/onen motor jezdí ve středních otáčkách a "hlasitost v db vám NEřekne jestli je ten zvuk příjemný či "pichlavý" atd./atp. - PROTO jsem vždy ráda "kombinovala" německé testy (kde bývá vše opravdu PEČLIVĚ změřeno) a britské, kde v mém oblíbeném EVO asi NEJlépe popisovali "pocity" z vozu + italské Quattroruote, kde se asi nejpodrobněji věnovali výbavě a "detailům"
I když vám to asi příjde opravdu NEpochopitelné (a PROTO jsem jako "příklad" dávala velkoobjemové V8) tak na přesném VÝKONU u takových motorů skoro NEzáleží! Pokud se domníváte, že "automaticky" LEPŠí je motor který má 525 místo 490 PS - HLUBOCE se MÝLÍTE, zrovna tak jako když si řeknete, že vůz jenž zrychlí z 0 na 100 km za 3.9 s je LEPŠÍ než ten co to zvládne za 4.2 - je to prostě "složitější", a to VÍ právě ti PROFESIONÁLOVÉ jenž tomu narozdíl od ná věnují 1000ce hodin.
Uvědomte si že ZVÝŠIT výkon umí "každý Pepík" - to NENí až takový problém, vy myslíte že motor s výkonem zvýšeným ... třeba o 20-30 PS je automaticky "lepší"? Že inženýři automobilek a technická odd jenž na vývoj motoru "utratili" miliony NEdosahují oněch "Pepíků z garáže"?
Končím/vypínám/přepínám - mějte se fajn, sbohem a
Pěkný den
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.07.2009 13:48, RE: BOŽE máte PRAVDU!
Kylie napsal:
1) Asi NErozumím tomu "zásadní"?? Mně prostě příjde "celkově" 2.0 T(F)Si až VÝRAZNĚ lepší (dobře poslouží jak v nižší střední v GOLFu, a pěkně zvládne "rozpohybovat" i vozy vyšších kategorii - prostě IDEÁL ... tedy dle MNE
2) Tak nějaký začněte ČÍST - uvidíte JAK "se to zlepší"! ,-)
To že je 2.0 T(F)Si v praxi "chválenější" je prostě FAKT (1.4 je celkem KLADNĚ hodnocen a za použitou "progresivní" technologii přeplňování (o)ceněn, ale "výhrady" jsou ke spotřebě a k "chování" při dosahování maxim...
ad 1) kristovanoho, cemu nerozumite? Cituji vase slova "Rozdíl mezi 1.4 a 2.0 T(F)Si je docela ZÁSADNí", tak pisu v cem se zasadne lisi.
ad 2) cist umim, na rozdil od vas si ale nevymyslim
ad 3) tak prestante mit posvatnou uctu pred autoritami a pouzivejte vlastni mozek, a ctete a ctete... :o))) Btw, pan Vaculik, to je ten ktery tak zurive vsude doporucuje startovani bez spojky aby se neznicila axialni loziska? :oD
ad 4) no musim vam to napsat polopaticky zda se, v kategorii NEJUSPORNEJSI se nehodnoti podle absolutni spotreby, tudiz se nemuzete divit ze nevyhraje veleusporny motor BMW (kdzy uz jsme u toho, motor usporny az tak neni, tak nejak mu pomahaji vsechny ostatni systemy v aute na podporu uspory paliva, to jste asi jeste nezaznamenala :o)
ad 5) mensi = levnejsi, lehci, s o neco mensi spotrebou, co na tom nechapete?! Je to na vas moc slozite? :oD
ad 6) co mate vy (dle vas) zdokumentovane neni podstatne, prum. spotreba dle spritmonitor.de je 11litru/100km, verte ze s Fabii 1.2 budete mit spotrebu o 3-4 litry nizsi naprosto bezpecne - zda se ze mate opravdu nedostatek informaci. Jinak je ale zajimave jak mate potrebu porad resit fabii 1.2, asi trpite komplexy...
PS. Kdyz uz mate k dispozici nejake casopisy, nekoukejte jen na obrazky, ale taky si je nekdy prectete ;o)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.07.2009 14:34, RE: Milý rohYpnol(e)!
Kylie napsal:
Pokud OPRAVDU čtete - tak VYSVĚTLENí proč v "mém" Brumlovi V6 3.0 rozhodně ANO a proč v P406 atd. NEbrat ... se doČTETE ... jak v oněch Gebrauchtwagen-katalozích o nichž tu stále dokola mluvím či momentálně aktuálně v posledních českých AUTO-OJETINY - prostě volba toho PRAVÉHO modelu/motoru je docela "sofistikovaná" práce a JEN (soustřeďte se na to JEN) SOUHLASím (v tomto případě dokonce JEDNOZNAČNĚ) s názory odborníků (PROČ je s tím v česku TAKový "problém" NEtuším).
Přiznávám že ten (místní r...
Me docela fascinuje, ze na tak jednoduchou otazku - proc je ten motor nedporucovan v jinych aute, nedokazete nebo nechcetee jednoduse odpovedet?! Vzdyt mate TOLIK precteno ze to snad nemuze byt problem vysypat z rukavu, ne? Odpovidat stylem - prectete si blablabla, ja myslim ze odbornici blablabla... to mi pripada jako vyhybani se prime odpovedi :o)
PS. Prosim, omezte svou odpoved na max. 50 az 80 slov. Dekuji.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.07.2009 14:53, Milý mikes(i)!
mikes napsal:
Me docela fascinuje, ze na tak jednoduchou otazku - proc je ten motor nedporucovan v jinych aute, nedokazete nebo nechcetee jednoduse odpovedet?! Vzdyt mate TOLIK precteno ze to snad nemuze byt problem vysypat z rukavu, ne? Odpovidat stylem - prectete si blablabla, ja myslim ze odbornici blablabla... to mi pripada jako vyhybani se prime odpovedi :o)
PS. Prosim, omezte svou odpoved na max. 50 az 80 slov. Dekuji.
Asi mne PŘESTALO "bavit" zde bojovat s větrnými mlýny. Odpověď samozřejmě ZNÁM a dočtete se jí i v těch posledních AUTO-OJETINY ale jak sám píšete: PROČ bych to dělala, stejně je to jako bych napsala "blablabla" ,-(
PS: Takže NAPOSLED odpovím (když jsme napsal "prosím" a "děkuji", tak to přeci MUSÍM, že? .-)
Motor je stále stejný (byť maličké "změny" v software se odehrály, ale to není až TAK zásadní, jak jeho "sladění" s převodovkou Aisin. Předchozí byla sice od ZF, ale zatímco s 2.2 HDi pracovala celkem "pěkně" - i PROTO jsem si tento motor/variantu koupila - ve spojení s V6 3.0 to NEbylo ono a "schopnosti" motoru NEskutečně "brzdila"
NYNí (tedy od faceliftu 2004 - v minulé verzi C5) je spojení třílitrového šestiválce a šestistupňového automatu ... nevím jaká použít SPRÁVNÁ slova - je LEPŠÍ než sedmistupňový automat v C-Klasse MB (to se sice někomu asi NEbude líbit, ale je to PRAVDA .-)
Spojení minulé generace C5 po faceliftu, motoru V6 3.0 a automatu Aisin je opravdu "vynikající" (a "číslíčka" NEjsou moc důležitá, neb v praxi jezdíte "sametově" a jen MÁLOKDO vám ujede - i na té německé dálnici - VÝKON a celé "chování" vozu je vpravdě RollsRoyce(ově) "dostatečné"
Pěkný den (a sbohem ,-)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 20.07.2009 15:17, RE: Cena za Brumlu od Kylie
hmhm napsal:
Hmhm, Kylie, nabízená odkupní cena za Tvého Citróna, nad kterou se "pohoršuješ" je dle mého soudu naopak nadnesená. Pro názornost, mám nabídku od známého na auto stejné třídy - Ford Mondeo, 3.0 V6, r.v. 07 za stejnou cenu, tedy 250 tisíc. A "včil mudruj".
P.S. Ale přeji Ti abys už konečně toho "citróna" konečně prodala, koupila si "pořádný auto" a dala nám, alespoň na chvilku, pokoj.
Přeji Ti hezký den.
Cena za vámi uváděný Ford Monde i Brumlu je (vzhledem k .... třeba Octavia Tdi apod docela HODNĚ "mrzká" .-)
PS: Zrovna v TÉTO diskuzi někdo zmiňoval, že z Deutschland se u C5 2.2 HDi na 280.000 kč (při KOUPi) NEdostanete ani náhodou ...
PPS: Brumlu PRODÁM ale NEvím co to je "pořádné auto" - já si objednala
Citroën C5 V6 3.0 24V HDi Biturbo Exclusive Criollo
Pěkný den (odcházím a dávám vám "pokoj" ,-)
reagovat
  1 ... 3 4 5 ... 7




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.